سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

درجات بالای مومن عالم در پیشگاه خداوند متعال

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 846 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1388.10.24
 
بسم الله الرحمن الرحیم
جلسه پرسش و پاسخ در دبیرستان خامنه ای (دام ظله) 19/8/88



http://yascms.ir/emam/Untitled - 20.bmp



درجات بالای مومن عالم در پیشگاه خداوند متعال
آیه ای که خدمتتان تلاوت نمودم دانش آموزان عزیز « یرفع الله الذین امنوا منکم و الذین اوتوا العلم درجات»
ترجمه آیه خدمتتان عرض کنم «یرفع» به معنای بالا بردن ، یرفع از رفعت است «یرفع الله» یعنی خدا بالا می برد، خدا رتبه می دهد . خدا چه کسانی را بالا می برد؟ «الذین امنوا منکم » الذین : بیان می کند ، کسانی که مومن هستند «امنوا منکم» ایمان آوردند از شما مسلمانان ، مسلمانان رتبه بندی می شوند آنهایی که مومن هستند از میان مسلمانان رتبه بندیشان ، درجه شان خدا آنها را بالا می برد. ما یک مسلمانی داریم ، یک ایمان داریم . ایمان به معنای گرویدن، پذیرفتن آنها که ولایت امیرالمومنین (ع) و اهل بیت (ع) را پذیرفتند مومن هستند و آنهایی که نپذیرفتند مسلمان می گویند . «یرفع الله الذین امنوا منکم و الذین اوتوا العلم درجات » اما کسانی که هم مومن هستند «اوتوا العلم» دنبال دانش رفتند و علم و دانش به آنها عطا شده است. دانشمند شدند، عالم شدند «درجات» آنها از مومن بدون علم بالاتر است. پس خدای متعال می فرماید: اگر می خواهید درجاتتان ، رتبه تان پیش خدای متعال و هم در جامعه بالا برود علاوه بر ایمان، شما دنبال علم هم بروید. کبوتر می خواهد پرواز کند دو بال می خواهد با یک بال نمی تواند پرواز کند . انسانها هم می خواهند پرواز کنند دو بال می خواهند . از این آیه استفاده کردیم یک بالش ایمان و بال دیگرش علم است.
علم و ایمان همدیگر را تایید می کنند هر مقدار علم بیشتر باشد ایمان هم در واقع باید بیشتر باشد. «العلم و الدین توأمان» علم و دین با هم هستند «اذا افترقا احتراقا» اگر بین علم و دین جدایی افتاد «احترقا» آتش می گیرد. «العلم و الدین توأمان» توأم دو چیز با هم هستند آمیخته با هم است علم و دین با هم هستند . جدایی علم و دین باعث آتش گرفتن آنها می شود مثل آب که از دو گاز ترکیب شده است. اینها وقتی جدایشان کنیم هر دو گاز سوزانند اکسیژن و هیدروژن وقتی ترکیب می شوند و تشکیل آب گوارا می دهند ولی وقتی فاصله افتاد بینشان و تجزیه شدند هر دو گاز بسیار سوزان می شوند. عزیزان من اگر می خواهید در جامعه منشاء خیر بشوید و بدرخشید رفعت داشته باشید. منشاء اثر باشید . نام شما، یاد شما همیشه ماندگار باشد دنبال علم و ایمان باشید. علم و دین اگر بخواهد اثر داشته باشد، رفعت و درجات داشته باشد اینها باید در وجود شخص یکی شود . وقتی در وجود شخص یکی شد آب گوارا و زلال، آرام بخش جامعه می شود و نور افشانی می کند. جدا که شد عالم منهای دین ، متخصص منهای تعهد می شود و یک دفعه بمب اتم می سازد و انسانهای بسیار زیادی در هیروشیما و در جاهای دیگر به آتش می کشد. دنیا را به آتش می کشد. علم تنها ضرر دارد آتش درست می کند. دین تنها داشته باشد ولی جاهل باشد خوارج نهروان می شود، شمشیر به امیرالمومنین (ع) کشیدند، شکم زن مسلمانی را پاره کردند،بچه اش را سربریدند اینها نمازشبشان ترک نمی شد. درنماز سوره بقره را می خواندند. سوره بقره بزرگترین سوره قرآن است ولی دشمن امیرالمومنین (ع) بودند. منافقینی که امروز این همه جوانان را شهید کردند. 10، 15 هزار نفر مردم کوچه و بازاری را به شهادت رساندند. ائمه جمعه و شهدای محراب را به شهادت رساندند.شهید بهشتی و یارانش را به شهادت رساندند. شهید مطهری را به شهادت رساندند.نهج البلاغه را می خواندند ولی فهم دینی نداشتند نه علم و نه ایمان درستی داشتند. رو در روی نظام اسلامی قرار گرفتند یاور صدام یزید بودند. و امروز هم یاور آمریکا هستند علم و دین برادران، باید توأم با هم باشند. دینداری، تدین ، پذیرش دستورات خدا، انجام واجبات و ترک محرمات اگر
آمیخته با هم شد وجود انسان می شود گوارا منشاء خوبی و برکت.
پرسش و پاسخ

1- بین دو سجده بگوییم «استغفرالله ربی و اتوب الیه» آیا واجب است یا مستحب؟
ذکر «استغفرالله ربی و اتوب الیه» بین دو نماز مستحب است و گفتنش تاثیر زیادی دارد.
2- «الله اکبر» بعد از نیت واجب است یا خیر؟
وقتی ما نماز می خوانیم نیت می کنیم . وقتی که «الله اکبر» نگوییم وارد نماز نشدیم و نمازی صورت نگرفته است پس علاوه بر نیت گفتن «الله اکبر» آغاز نماز بر ما واجب می شود.
3- چرا خدای متعال امام زمان (عج) را غیب کردند؟
اگر خدای متعال غیبت امام زمان (عج) را قرار نمی داد در همان زمان همانطور که امامان دیگر را به شهادت رساندند امام زمان (عج) هم به شهادت می رسید. و مردم از وجود امام زمان (عج) فیض نمی بردند و جهان به کمال خودش دست پیدا نمی کرد و واسطه بین خدای متعال و مردم ، فیض الهی از ناحیه ای انسان کامل باید به مردم برسد نمی رسید تا زمانیکه مردم آمادگیش را داشته باشند. خواجه نصیرالدین طوسی این عالم بزرگ یک کتابی دارد در آن کتاب می فرماید:«غیبته منا» غیبت امام زمان (عج) از ناحیه ما است. غیبتش از ناحیه خدا نیست . خدا بخیل نیست که امام زمان (عج) واسطه هدایتش پنهان باشد. از ناحیه خود امام زمان (عج) نیست چون خود آقا دارند انتظار می کشند. غیبت از ناحیه مردم و ما اتفاق افتاده است ما آمادگیش را نداریم . ما اگر آمادگیش را ایجاد کنیم حضرت صاحب الامر (عج) هر چه سریعتر ظهور خواهند کرد.
4- چرا خداوند همان علمی که در مورد اسلام و پیغمبران داده است در اختیار سایر انسانها قرار نداده است ؟
انسانهای دیگر شایستگی اش را ندارند. یک نفر آمد پیش بزرگی گفته بود شما اسم اعظم خدا را به من یاد بدهید . دائم اصرار می کرد چون اسم اعظم الهی کسی بداند بر خیلی از کارها مسلط می شود. دائم اصرار می کرد که اسم اعظم را به من یاد بدهید. عالم یک جعبه ای به این داد و گفت این جعبه را می گیرید و نگهداری می کنید و درب این جعبه را باز نمی کنید. او از آنجا رفت بیرون درب جعبه را باز کرد یک موشی بود و فرار کرد. بعد آمد گفت من را مسخره کردی؟ در این جعبه موش گذاشتید و جعبه را به من دادی. گفت تو لیاقت نگهداری یک موش را نداری تو نمی توانی تحمل داشته باشید که یک جعبه ای من به تو داده ام که درب جعبه را باز نکنی؟ چگونه می خواهی اسم اعظم الهی را به تو بسپارم؟ مردم شایستگی همه چیز را ندارند . پیغمبران از ذات خودشان شایستگی دارند. از ذات خودشان می جوشد گناه یعنی آتش ولی همه ما این معرفت را نداریم.
5- به بیان دیگر چرا انسانها همانند پیامبران با فرشتگان وحی در ارتباط نیستند تا مسائل دینی به طور مستقیم از خدای متعال دریافت کنند؟
انسانها فرق می کنند ذاتشان طوری است فرق می کنند شما در خانواده خودتان نگاه کنید هر کدام از خواهر و برادرها یک اخلاقی، یک خلقیاتی دارند. چون انسانها با هم فرق می کنند آن توانایی راندارند. یکی از درونش می جوشد خودش پاک نگه می دارد. یکی از درونش می جوشد خودش را به گناه آلوده می کند. چون اختیاری است همه شایستگی آن را ندارند البته با اختیار خودشان ندارند.
6- آیا در میان پیامبران ، پیامبر زن وجود دارد و نام او چیست و در کدام کشور است ؟
نام پیغمبر زن من هنوز نشنیده ام و نیست.
7- نماز جماعت پشت سر اهل سنت جایز است ؟
مکه و مدینه که زائران ما تشریف می برند و اهل سنت نماز اقامه می کنند و بحث همدلی و وحدت مطرح است. پشت سر اهل سنت آنجا اشکال ندارد. روایت داریم پشت سرشان نماز بخوانیم . امام بر همین روایات فتوا دادند پشت سر اهل سنت نماز بخوانید. اما با همین احوال بعضی از مراجع ما آیت الله سیستانی فتوا دادند که شرکت بکنید در نماز جماعت اهل سنت ولی حدیث نفس کنید. حدیث نفس یعنی چه ؟ یعنی خودتان تکرار کنید یعنی حمد و سوره را خودتان آرام بخوانید و در عین حال شرکت در نماز داشتید و حدیث نفس هم کردید. بعضی ها این احتیاط دارند ولی حضرت امام (ره) و آیت الله خامنه ای (دام ظله) می فرمایند: در مکه و مدینه قرار گرفتید پشت سر آنها اقتداء کنید.
8- مگر در کشورهای جهان بعضی از مردم از گرسنگی نمی میرند پس چرا خانه خدا از طلا و جواهرات ساخته شده است مگر خدا اینها را نیاز دارد چرا این پولها را به مردم فقیر کمک نمی کنند تا فرزندان آنها از گرسنگی نمیرند؟
اولا خانه خدا از سنگ است . ان شاء الله خودتان می روید می بینید و از سنگ بسیار ساده ای درست شده است. علت گرسنگی در جهان خانه خدا و طبق این نوشته طلا و جواهراتی که آنجا هست نیست. علت گرسنگی استکباری است که بهره کشی می کند اموال مردم و کشورهای دیگر را غارت می کنند و در اختیار عده ای پولدار قرار می دهد. درصد کمی از این مردم بهره می کشند از اکثریت، استعمار می کنند در واقع، آن ظلمی که به بشریت می شود آن علت گرسنگی است و راهکارش عدالت است. عدالت یعنی هر کس به حق خودش ، ما باید کاری بکنیم ان شاءالله عدالت در سراسر جهان گسترش پیدا بکند و همه فیض ببرند. امام زمان (عج) وقتی آقا بیایند ماهی دو بار حقوق می دهد به کارمندانشان هم وسط ماه و هم آخر ماه و رشوه خواری ممنوع می شود. جوایز اختصاصی ممنوع می شود. حقوق یکسان می شود یعنی به هر کسی شایستگیش بیشتر باشد.
9- نماز فردی که در بافت زندگی می کند در بزنجان کامل است یا شکسته؟
بزنجان تا اینجا مثلا 10 کیلومتر ، 7 کیلومتر اینجا نماز شکسته نمی شود. نماز مسافری که تصمیم دارد 5/22 کیلومتر برود آن نمازش شکسته می شود.تصمیم دارد که برود ارزوئیه 100 کیلومتر یا سر 5/22 برود آن نمازش شکسته است. کمتر 5/22 نمازش شکسته نمی شود.
10- اگر امام جماعت نمازش شکسته باشد ما می توانیم به او اقتداء کنیم یا خیر؟
اشکالی ندارد. می شود به او اقتداء کنیم سر دو رکعت شد امام جماعت همین که خواست سلام نماز را بدهد ما بلند می شویم دو رکعت بعدی را خودمان می خوانیم.
11- اگر انگشت شصت پا زخم شده است چگونه وضو بگیریم؟
انگشت شصت پا زخم شده کنارتر آن که زخم نیست و باز است از آن قسمت از سر انگشت دیگر مسح می کشیم تا برامدگی پا.
12- اگر توانایی گذاشتن انگشت پا هنگام سجده روی زمین نداشته باشیم باید چکار کنیم ؟
هر مقداری که بتوانیم انگشتان پا را روی زمین بگذاریم درست است.
13- چرا در کشور ما می گویند شیعه و سنی برادرند؟ چرا در کشور هیچ مقامی و برنامه ای درباره آنها نیست؟
بله برنامه ای هست ولادت پیامبر اکرم (ص) می شود از 12 الی 17 ربیع الاول، این هفته را هفته وحدت می گویند. 12 ربیع الاول به روایت اهل سنت میلاد پیامبر اکرم (ص) است و 17 ربیع الاول به روایت ما شیعیان میلاد پیامبر اکرم (ص) است. مقام معظم رهبری (دام ظله) به وحدت صحبت می کنند ائمه جمعه وقتی سخنرانی می کنند در شهرهای و مراکز استانها حرف طوری نمی زنند که دل اهل سنت آزرده خاطر شود. پس در عمل در ایران اسلامی عملا وحدت است. خیلی از اهل سنت با دختران شیعه ازدواج می کنند. شیعه با خانواده اهل سنت ازدواج می کنند بحث اعتقادات یک چیز است ولی با هم زندگی کردن بحث دیگر، خوب زندگی کردن ، بینشان دشمنی نباشد ، همدیگر را نکشند بحث دیگری است. از نظر اعتقاد بله ما اعتقاد اهل سنت را قبول نداریم . آنها می فرمایند در بحث امامت انتخاباتی است. مردم جمع شوند یک نفر را انتخاب کنند و او می شود امام. ما می گوییم این حرف غلط است مردم وقتی انتخاب می کنند معلوم نیست آن آدم خوبی از کار در بیاید یا بد؟ همه مردم جمع شدند بنی صدر از کار درآمد ، این همه مردم بیدار هستند، پس انتخاب مردم صد در صد خوب از کار در بیاید واقعا معلوم نیست. کشورهای دنیا این همه انتخابات برگزار می کنند آدم خوبی از کار در آمد؟ نه خوب از کار در نمی آید . خوب باید چکار کنیم آفریننده ما انسانها ، او از درون ما با خبر است او می فهمد چه کسی را انتخاب کند؟ او می داند که چه کسی شایستگی آن را دارد. او باید بگویید این بنده در بندگان من، همه را می شناسم این بنده هوای نفس ندارد،این گوش به هوای نفسش نمی کند . این گناه نمی کند. این بنده شایستگی دارد پس اختلاف اعتقادی سر جای خودش ولی با هم زندگی کردن ، با هم رفیق بودن، با هم دوست بودن یک بحث دیگر است. پس عملاً در ایران اسلامی روی وحدت تکیه و عمل می شود.
14- چرا پارچه روی خانه خدا مشکی است و چه کسی اولین باز خانه خدا را ساخت؟
از سوال دوم شروع می کنم اولین کسی که خانه خدا را ساخته است طبق بعضی از روایات حضرت آدم (ع) بوده است. طبق بعضی روایات دیگر فرشتگان ساختند. پس خانه خدا حداقل بدست حضرت آدم (ع) ساخته شده است . تجدید بناش بدست حضرت ابراهیم (ع) بوده است. حضرت ابراهیم (ع) پایه ها را پیدا و شروع به ساختن کردند.
چرا پارچه خانه خدا مشکی است؟
حتما مشکی بودنش شرط نیست. اولین کسی که پرده خانه خدا را ساخت همسر حضرت اسماعیل (ع) بود . وقتی خانه خدا ساخته شد اولین کسی که پرده را روی خانه خدا کشید همسر حضرت اسماعیل(ع) بود و حالا چه رنگی باشد ، سبز بوده و در گذشته قرمز و رنگهای مختلفی داشته است که فعلا مشکی است. الان ساخت پرده خانه خدا در دست سعودی ها است. قبلا مصری ها پرده خانه خدا را می بافتند. هر ساله از مصر با احترام خاص وارد مکه می نمودند و پرده را تعویض می کردند. وقتی که سعودیها مسلط شدند پرده خانه خدا در خود مکه ساخته می شود . ما کارخانه اش رفتیم و بخشی از آن را بازدید نمودیم. بخشی از آن دستی و بخش دیگرش با ماشین بافته می شود. آن پارچه اصلی را با ماشین می بافند فقط دور تا دورش هست. این را می گویند حزام یک کمربندی دارد که از دور، طلایی دیده می شود. خطوط برجسته آیات قرآن را دارد. اینها می آیند قبل از آن نوشته ای است با نخهای ابرایشمی درست می کنند . بعد روی آن با سیمهایی که از آلمان وارد می شود یک سیمهایی هست که روکش طلا دارد و یک سیمهای که روکش نقره دارد. آنهایی که سفید است روکش نقره دارد. و آنهایی که زرد اند روکش طلا دارند. اینها را وارد می کنند من دیدم نحوه چیدن حروفش را تکه تکه درست می کند و بعد اینها را وصل می کنند . پرده سال قبل با سال جدید هیچ فرقی هم نمی کندتنها فرقش تاریخش است. چرا مشکی است و حتما باید مشکی باشد؟ دستورخدا یا پیغمبرخدا (ص) یا اهل بیت (ع) نیست حتما خانه خدا پارچه مشکی بزنید. زمان امیرالمومنین (ع) چند سالی که امیرالمومنین (ع)حکومت داشتند دستور می دادند که پارچه خانه خدا را در کوفه ببافند. و هر سال ایام حج می شد آن پارچه را می فرستادند و عوض می کردند.
15- قبل از خلقت حضرت آدم (ع) فرشتگان و چهارده معصوم (ع) خلق شدند؟
طبق بعضی روایات چهارده معصوم (ع) نورشان قبل از خلقت این جهان خلق شده است. قبل از اینکه که این جهان خلق شود آنها به عنوان انوار الهی طبق بعضی از روایات خلق شده بودند ولی اسمی از حضرت آدم (ع) نیست فقط خود پیغمبر خدا(ص) و حضرت زهرا (س) و همینطور ائمه معصومین (ع).
16- اهمیت مرجع تقلید و چگونگی انتخاب مرجع تقلید؟
تقلید ممدوح داریم و تقلید مذموم. تقلید ممدوح این است: کسی که نمی داند سراغ کسی که می داند برود. ما در خیلی از امورات مقلدیم. کار عاقلانه است یعنی کسی که نمی داند سراغ کسی که می داند می رود. ما می خواهیم خانه بسازیم می رویم پیش معمار، لباس بدوزیم پیش خیاط می رویم . ماشین درست بکنیم می رویم پیش تعمیر گاه ، خدای نکرده مریض می شویم می رویم پیش پزشک ، چشمان درد می کند می رویم پیش چشم پزشک ، کسی که ناراحتی قلبی دارد می رود پیش متخصص قلب. تخصصی است کسی که نمی داند، باید برود سراغ کسی که می داند در امور دینی ، کسی که وظیفه اش را احکام دینی نمی داند. باید سراغ کسی برود که احکام دینی را سالها زحمت کشیده و تخصصی یاد گرفته است به آن کسی که سالها زحمت کشیده و یاد گرفته ومتخصص این رشته شده است مجتهد می گویند یعنی نهایت کوشش را بکار برده برای فهمیدن حکم خدا از روی ادله و اگر صاحب رساله باشد مرجع تقلید است. پس کسی که نمی داند در مسائل دینی باید سراغ کسی که می داند برود ، کسی که می خواهد لباس بدوزد پیش بقال نمی رود و کسی که می خواهد ماشینش را درست کند یک جای دیگر نمی رود . دست کسی که نمی داند نمی دهد و الا ماشینش را خراب می کند . این یک قاعده عقلایی است کسی که نمی داند می رود پیش کسی که می داند ، عقلا شیوه زندگیشان این است. و تقلید مذموم اینکه کورکورانه از کسی پیروی کردن فلان مد لباس را تقلید کردن، فلان فرم مو را تقلید کردن ، فلان جور لباس پوشیدن در نتیجه تقلید مذموم جاهلانه است.
اما چگونه مرجع تقلید را انتخاب کنیم؟
با دو نفر که می شناسد، مثل ما می پرسیم می خواهیم چشم مان را عمل کنیم سوال می کنیم پیش کدام چشم پزشک ، متخصص برویم؟ از کسی که پزشکها را می شناسد ، تخصص دارد سوال می کنیم چشم مان را می خواهیم عمل کنیم شوخی بردار نیست. می گوید در تهران ، در کرمان فلان پزشک متخصص است برو پیش آن ، مرجع تقلید هم همین است . دو نفر وارد ، دو نفر عالم و عادل بیایند بگویند که این مرجع تقلید وارد است. با گروهی از علمای عادل که قدرت تشخیص دارند مثل جامعه مدرسین ، علماء بزرگی مثل آیت الله العظمی الخامنه ای (دام ظله)، حضرت آیت الله مکارم شیرازی ، حضرت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی و دیگران، از مراجع اگر مردم تقلید کنند دینشان ، آخرتشان و دنیایشان در امان است. پس راه انتخاب یا دو نفر یا اینکه گروهی اعلام کنند. امروز اعلام کردند مقام معظم رهبری (دام ظله) ، آقای مکارم و منحصر به معرفی جامعه مدرسین تنها نیست آیت الله سیستانی هستند و همینطور مراجع دیگر.
17- وقتی پیغمبر (ص) به طرف بیت المقدس نماز می خواندند وقتی جبرئیل پیغمبر (ص) را به طرف مکه می چرخاند نماز بقیه چگونه است؟
یک مسجدی است در مدینه به نام مسجد قبلتین ان شاءالله عمره دانش آموزی یا عمره دانشجویی شما می روید یکی از جاهایی که می روید زیارت می کنید مسجدی است به نام مسجد قبلتین در سابق رفتیم سال 61 یا 62 دو تا قبله در مسجد مشخص بود یکی رو به بیت المقدس و دومی به کعبه و مکه. اول مسلمانان رو به بیت المقدس نماز می خواندند، یهودی ها طعنه زدند شما در دینتان پیرو ما هستید ، پیغمبر شما پیرو ما هست و دین جدیدی نیست. اگر دین جدیدی داشتید به قبله ما نماز نمی خواندید آن زمان مسجد قبلتین به در روستا در یک قبیله ای بوده است فاصله داشته از مرکز شهر، یک قبیله ای آنجا زندگی می کردند. پیغمبرخدا(ص) آمدند میان آن قبیله نماز ظهر شد. دو جور نقل شده است یک نقل اینکه پیغمبر خدا (ص) نماز ظهر به طرف بیت المقدس خواندند نماز که تمام شد دستور آمد «فول وجهک شطر المسجد الحرام» از این به بعد رو برگرداندن و به طرف مسجد الحرام نماز بخوان حضرت رو به سمت مسجد الحرام گرداندند . این طرف که رو به قبله است بیت المقدس پشت سر است . حضرت به بیت المقدس نمازخواندند رو را برگردانند آن طرف و مردم آنجا بودند جابجا شدند. یک جور دیگرش حضرت تنها نماز می خواندند وقت نماز شد حضرت نماز می خواندند کسی نبود. پیغمبرخدا (ص) نماز ظهر بود دو رکعتش را رو به بیت المقدس خواندند و دستور آمد حضرت بقیه نمازشان را به سمت مکه خواندند و اگر هم مردم نماز می خواندند وقتی دیدند پیغمبر خدا (ص) چرخید بین نماز و به سمت مکه آنها هم چرخیدند و آمدند پیش پیغمبر (ص) چون دستور الهی بود مانعی نداشت.نقلها مختلف است که چرخیدن در نماز چگونه بوده است.
18- چرا خداوند مردم را با زبانها و نژادهای مختلف آفریده است. گفته شده که قرآن و نماز را به زبان عربی بخوانند؟
چون با یک زبان بخوانند . زبان وحدت است . وحدت رویه بین مسلمانان حفظ شده است . چون نظر به وحدت بوده ، فقط یک زبان ، خدا زبان بین المللی قرار داده است . زبان بین المللی بین همه مسلمانان در سراسر دنیا و نژادهای مختلف و زبانهای مختلف زبان عربی است . زبان عربی کاملترین زبان است ریزکاریهایی در زبان عربی است که در هیچ زبانی دیگر نیست. اعجاز را با این زبان انسان می تواند بهتر درک کند ولی با زبانهای دیگر نمی توانیم ما درک بکنیم یعنی قدرت این زبان ، ریزکاریها و فنی که در این زبان نهفته است انسان به اعجاز الهی پی می برد. که غیر از خداوند کسی توان آوردن قرآن را ندارد از جهت فصاحت و بلاغت. بهشتیان هم در بهشت به زبان عربی صحبت می کنند.
19- این دنیا فانی است مردم از این دنیا به دنیای آخرت می روند و در آخرت تقسیم می شوند به بهشت و جهنم می روند در قرآن گفته شده بهشت و جهنم جاودانه و همیشگی این همیشه یعنی چند سال است؟
همیشه تا خدا خدایی می کند ما هستیم. ما زمانی نبودیم بود شدیم من و شما نبودیم خدا ما را بود کرده و آفریده و خلق کرده حالا بود شدیم و هستیم هیچ وقت نابود نمی شویم چون هیچ وقت نابود نخواهیم شد. همیشه گفتند کاری بکنید که همیشه در رفاه باشید ، یک دفعه رفاه دنیوی مورد نظر است ، یک دفعه رفاه همیشگی، عاقل می آید رفاه همیشگی را انتخاب می کند یا رفاه موقتی و زود گذر را؟
20- اطاعت از دستورات پیامبران گذشته چگونه است ؟
افرادی که زندگی می کنند هر قومی خدای متعال یک پیغمبری را برای آنها فرستاده است. هر قوم و قبیله ای که شما فرض می کنید برای هدایت آنها اولاً خدا به آنها عقل داده، بعد پیامبری هم فرستاده ، آن پیامبرانی که ما الان می شناسیم پیامبران شرق اند 124 هزار پیامبر ما الان 10 تا 100 تا آنها را می شناسیم .پیغمبرانی که برای غرب آمدند ما واقعاً نمی دانیم اینها چه کسانی هستند؟ آنها که هر مقدارشان با عقل و با همان ره آوردی که از پیامبران به آنها رسیدند عمل کنند. اهل نجاتند ولی آنهایی که حق به آنها رسیده ولی انکار می کنند نه، هر قوم و قبیله ای نکاحی دارند و در هر قومی خلاف نکاح را حرام می دانند ، زنا می دانند. حالا آن قبیله بر خلاف آن آدابشان ، قومشان که زن و شوهر حلال می شوند ، آنها هم گناه کردند و هر مقدار روی عقل عمل کنند ، بر دستورات دینی خودشان عمل کنند آنها اهل نجاتند. مگر زمانی بگذارند ما برویم تبلیغ کنیم . شما ان شاءالله طلبه بشوید ، زبان یاد بگیرید و بروید کشورهای دنیا به آنها برسانید و آنها آن وقت منکر شدند دیگر اهل نجات نیستند.
21- هدف آمریکا از شورشهای خیابانی بعد از انتخابات چیست؟
آمریکا مستکبر و شیطان بزرگ است . خدای متعال هم در قرآن بیان فرموده است. یهود و نصارا هیچ هیچ وقت از شما راضی نخواهند شد حتی «تتبع ملتهم» مگر پیرو دین آنها باشید از آن زمانی که شما مسلمان هستید یهود و نصارا دشمن شما هستید و در واقع این آیه قرآن که 1400 سال پیش برای ما نازل شده است. دشمنی بین مسلمانان و یهود بوده است و همیشه یهودیان ضربه زدند و در صدد نابودی مسلمانان هستند یهودی ها یک آئینی دارند . کتابی دارند به نام آئین تلموت ، در آئینشان همان طور که ما قرآن را به بچه ها یاد می دهیم آنها به بچه هایشان یاد می دهند . آنجا می گوید اگر یک مسلمانی در چاه افتاد نباید آن را بیرون بیاورید بلکه سنگی به او بزنید و او را بکشید. در کتابشان آمده تا می شود اموال مسلمانان را بچابید و خدای متعال برای ما حیوانات متعددی آفریده است و از جمله حیواناتی که خدا برای ما آفریده است مسلمانان است. که ما از آنها بهره کشی کنیم اینها آئینشان هست ، نژاد پرستند . خودشان را برتر و بالاتر می دانند . می گویند همه چیز باید مال ما باشد و این دشمنی بوده و هست. آمریکا هم امروز در دست یهود اداره می شود. در دست صهیونیست ها اداره می شود. از اول کشور ما را غارت کردند ، نفت ما را غارت کردند . پهلوی ها را اینها در واقع بر سر ملت ما مسلط کردند.و جوانان ما را در سلولهای زمان طاغوت اینها به شهادت رساندند. جمعه سیاه را اینها بوجود آوردند. دانش آموزان را در 13 آبان سال 57 اینها به شهادت رساندند. دشمنی آمریکا با ما مسلمانان کینه دیرینه دارد. صهیونیستها و یهودی ها کینه دیرینه دارند. امروز هم همین است بعد از اینکه انقلاب اسلامی پیروز شد و آمریکایی ها فراری شدند و ضربه بر چهره استکبار زدند.استکبار دست بردار نیست. یک روز جنگ داخلی راه انداختند، یک روز منافقین را تجهیز کردند. ائمه جمعه را به شهادت رساندند. یک روز جنگ تحمیل هشت ساله نتوانستند. بعد آمدند برنامه را عوض کردند و گفتند باید یک کاری بکنیم از داخل ملت ایران علیه اسلام ناب شورش کنند . یک کاری بکنیم جوانان از داخل برگردندند. شروع کردند برنامه ریزی کردن ، برنامه های متعدد ماهواره را تدارک دیدند ، سکس تدارک دیدند، مواد مخدر را در افغانستان و تمام تجهیزاتی که در کشورهای دیگر بود آوردند. در پاکستان ، افغانستان کارگاههایی برای ساخت هروئین ، کراک و شیشه، از راههای مختلف دیگری که عرفانهای کاذب ، عرفانهای دروغین که مردم را نسبت به اهل بیت (ع) و دین برگردانند. نتوانستند این دفعه تدارک را در بحث انتخابات برنامه ریزی کرده بودند. اینها دیدند یک کاندیدا از او می شود استفاده کنیم. نمی خواهیم بگوییم یک کاندیدا آمریکایی است . می خواهیم بگوییم از یک کاندیدا، دشمن احساسش این بود که بهتر می شود استفاده کرد . در واقع اگر او هم پیروز می شد به او اکتفا نمی کردند. فوراً او را نابود می کردند. چون او اهدافشان را نمی توانست تامین کند او بالاخره مسلمان بود، شیعه بود. نمی توانست زیر بار تمام اهداف برود . او را از کار برکنار می کردند و در واقع کار را یکسره می کردند. منتها یک سوژه می خواستند . خدمتتان عرض شود که قبل از انتخابات برنامه ریزی هایی کرده بودند. بعد برای شکست شورویها برنامه ای در بنگاههایی در آمریکا سُروس و دیگران تدارک دیدند و شوروی ها شکست خوردند. آمدند داخل هر کشوری شورش کردند علیه حکومت ، مردم و جوانان آمدند میدان ، کشورهای شوروی سابق از هم پاشیده شد. و آن مهره ای که آمریکا یی ها می ساختند در کشورهای آمریکایی آوردند سر کار ، همین برنامه را آخرین حربه شان که از طریق ماهواره نتوانستند ، مواد مخدر نتوانستند، از طریق جنگ تحمیلی نتوانستند، آمدند از طریق انتخابات وارد شدند. بعد هم وقتی هدایتهای مقام معظم رهبری(دام ظله) و بیداری مردم در صحنه آمد دیدند نمی توانند کاری بکنند عده ای را تحریک کردند در آن زمان من یادم است . روزنامه ها نوشتند افراد مختلف مرتب از انگلستان ، تا به حال برعکس بوده از ایران می رفتند به انگلستان ولی آن روزها برعکس شده بود و افراد مختلفی گروه گروه منافقین آمدند . افرادی که دشمن نظام جمهوری اسلامی بودند . شروع کردند به شورش اموال مردم را غارت کردند، مغازه ها را شکستند، مسجد را آتش زدند. شورش کردند که در واقع زمینه ساز بشود برای برگشت آمریکا که خدا این تیرشان را به سنگ زد. الحمدلله کشور ما صحیح و سالم و مردم هم صحیح و سالمند به برکت رهبریهای رهبر عزیز و بزرگوار . ان شاءالله همگی شما در نمازجمعه حضور پیدا کنید.
والسلام علیکم و رحمة الله.

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.