سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

حفظ کشور در پرتو تفکر بسیجی

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 594 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1388.09.29
 
بسم الله الرحمن الرحیم
سخنرانی در جمع فرماندهان بسیج در محل فرمانداری مورخه 1/9/88
هفته پر خیر و برکت بسیج را خدمت همه شما برادران و خواهران مکرمه، مسئولین ، فرماندار محترم ، جناب حجت الاسلام حاج آقا سمیعی و همه برادران عزیزمان در سپاه ، فرمانده سپاه جناب آقای شجاع امیری و همه همکاران و بزرگوارانی که شرف حضور دارند در این محفل نورانی تبریک عرض می کنم. ان شاءالله خدای متعال به همه توفیق بدهد که خدمتگزار بسیج باشیم و تا آخر هم بسیجی باقی بمانیم.

امام و بسیج
در باب بسیج آنچه خدمت شما بزرگواران عرضه می دارم مجموعه سخنان مقام معظم رهبری (دام ظله) است در باب بسیج.
اولاً نهاد بسیج بدست حضرت امام (ره) غرس شد. امام خیلی کارهای بزرگی در این کشور انجام دادند که قرن ها باید بیاید تا عظمت کار امام برای همه ما روشن شود. از جمله یکی از کارهای بزرگی که حضرت امام (ره) انجام دادند و مثل خود حضرت امام (ره) بزرگ و با عظمت است تشکیل نهاد بسیج است . واقعا حفظ و حراست از نظام جمهوری اسلامی ، از دین و دیانت به عهده بسیج گذاشتند و هفته بسیج در واقع یادآور چنین ارزشهایی است. من مجموعه سخنان مقام معظم رهبری (دام ظله) را خلاصه کردم که خدمت شما بزرگواران عرضه می دارم . از خودم هیچ نمی خواهم حرف بزنم و آنچه که می خواهم خدمتتان عرض کنم بخشی از سخنان مقام معظم رهبری (دام ظله) هست.

حفظ کشور در پرتو تفکر بسیجی
من فکر می کنم یگانه تفکری که کشور را حفظ می کند تفکر بسیجی است . یک زمانی بحث چپ و راست مطرح شد . مقام معظم رهبری (دام ظله) فرمودند: خودی و غیر خودی یعنی این تقسیم بندی را آقا قبول دارند. مدتی بحث اصول گرایی و اصلاح طلبی مطرح شد . باز مقام معظم رهبری (دام ظله) این تقسیم بندی را صحیح و درست ندانستند. فرمودند: اصول گرا ، اصلاح طلب بهر حال نقدی بر این قصه وارد کردند. ولی تنها تفکری که هم حضرت امام (ره) و هم مقام معظم رهبری (دام ظله) تایید کردند تا آخرین لحظه و حتی از خداوند درخواست کردند خدایا مرا با بسیجیانم محشور فرما. تفکر بسیجی است . حضرت امام (ره) فرمودند: من از خدا می خواهم که من را با بسیجیانم محشور فرماید. مقام معظم رهبری (دام ظله) فرمودند: همانطور امام(ره) از خدا درخواست کردند من هم از خدای متعال درخواست می کنم که خدایا مرا با بسیجیانم محشور فرما، این خیلی حرف است . یک دفعه ما می گوییم که خدایا مرا با پیغمبر (ص) و آل پیغمبر (ع) محشور فرما ، بسیج مثل اینکه وصل به اهل بیت (ع) شده است. همان طور اینقدر پیشرفت کرده است از بعد معنوی ، دینی ، اخلاص و از هر جهت وصل به اهل بیت (ع) و اسلام شده است که امام (ره) می فرماید: خدایا مرا با بسیجیانم محشور فرما، خیلی حرف قابل تاملی برای ما است. مقام معظم رهبری (دام ظله) می فرمایند: همان طور که امام (ره) در خواست کردند من هم درخواست می کنم. این تفکر بسیجی باید در کشور و در همه ابعاد سایه بیاندازد. یگانه تفکری که کشور را از همه بحرانها هم نجات داده و می تواند نجات بدهد هم قابل اطمینان تفکر بسیجی است.

هفته بسیج از دیدگاه مقام معظم رهبری (دام ظله)
مقام معظم رهبری (دام ظله)در باب هفته بسیج می فرمایند: هفته بسیج یعنی زنده نگه داشتن ارزشهای روحیه بسیجی ، به یکایک بسیجیان در سرتاسر کشور از زن و مرد ، پیر و جوان ارادت واخلاص خالصانه خود را عرض می کنم و از خدا می خواهم با بسیجیانم محشور باشم. بسیج یک افتخار و یک ارزش است. باز در باب بسیج تحلیل مقام معظم رهبری (دام ظله) می فرمایند: اولاً بسیج مثل خود انقلاب، چگونه انقلاب اسلامی از آیات الهی هست ، بسیج هم یک پدیده نادری است و از آیات الهی است . رهبر عزیز و بزرگوار می فرمایند: ورود بسیج مصادف شد با آغاز جنگ تحمیلی، درجنگ تحمیلی که تمام دنیای استکباری پشت سر صدام بود و این طرف یک ملت با دست خالی، بعد می فرمایند: ورود بسیج باعث شد که در مقابل چشم حیرت زده مردم دنیا جنگ به سود معنویت خاتمه پیدا کند. خوب این مثل انقلاب، یک پدیده نادر و از آیات الهی بود. بسیج که وارد شد قصه جنگ عوض شد . نکته دومی که می فرمایند: می گویند بسیج مثل انقلاب، مردمی است. یعنی منحصر به جنگ نیست. در زمان صلح هم بسیج است . امروز هم هست . بسیج در ادارات، دانشگاه و در همه اقشار، روحیه بسیجی موجود است، بسیج یک نیروی مردمی است .
نکته دیگری که مقام معظم رهبری (دام ظله) فرمودند: بسیج مثل خود انقلاب سازش ناپذیر با دشمن است. همان طور که انواع و اقسام سختی ها را بر امام وارد کردند که امام (ره) در مقابل استکبار زانو بزند. در مقابل آمریکا و اسرائیل امام (ره) تسلیم شود . محال بود که امام (ره) سر سوزنی عقب نشینی کند . بسیج هم در مقابل دشمن نفوذ ناپذیر و تسلیم ناپذیر و سازش ناپذیر است. یکی دیگر از خصوصیات بسیج ، بسیج مثل خود انقلاب سیراب شده از معارف اسلامی و الهی است. ابقلاب اسلامی هر چه دارد از اسلام ناب دارد و بسیج هم هر چه دارد از اسلام ناب دارد.

مشخصه های بسیج
گفتم تمام صحبتهایی که می کنم برداشتی از صحبتهای مقام معظم رهبری (دام ظله) است چرا که بهترین حرفهایی که روح و جان ما طراوت می بخشد کلام رهبر عزیز و بزرگوارمان می باشد. ایشان می فرمایند: بسیج یعنی به صحنه آمدن و به میدان آمدن ، بسیج یعنی در صحنه بودن کجاها؟ وقتی به کشور حمله کنند جایگاه آمدن بسیج است. دوم وقتی که هویت ملی و سیاسی مورد مناقشه قرار بگیرد. جای حضور بسیج وقتی که فرهنگ، اعتقاد ، باورهای ما را مورد تهدید قرار می دهند. بسیج باید در میدان باشد. وقتی که نسل برگزیده احساس کند که از قافله دانش عقب می افتد. اینجا جای به میدان آمدن بسیج است که نگذارد . ملت ایران و جوانان از قافله دانش دنیا عقب بمانند وقتی که جبهه فکری و فرهنگی دنیا برای تسخیر ملت با ابزار فوق مدرن به صحنه می آیند. مثل امروز که جنگ نرم است. اینجا جای میدان آمدن بسیج است.

ویژگی های فرهنگ بسیجی
شناخت ضرورتها ، مقتضیات زمان ، هوشیاری ، بصیرت ، موضع گیری مناسب همراه با اخلاص ، صداقت در گفتار ، رابطه با خدا ، رابطه با مردم اینها از ویژگی های فرهنگ بسیجی است. پرهیز از عافیت طلبی ، سست عنصری هر کدام شرح و بحثی دارد. من دیگر نمی خواهم خیلی وقتتان را بگیرم. حضور فعال در جهاد، نهراسیدن از مشکلات ، صبوری در سختی ها ، چرخیدن بر محور قرآن و عترت این مهمترین ویژگی است . پیوند با ولایت ، تبعیت از ولی فقیه و رهبر بزرگوار ، شهادت طلبی ، ایثارگری ، زهد، قناعت، تواضع، صمیمیت ، شجاعت و دلاوری ، صلابت ، ابتکار و خلاقیت بی ریایی و گمنامی اینها ویژگی های فرهنگ بسیج است.

مهمترین ماموریتهای بسیج
مقام معظم رهبری (دام ظله) می فرمایند: بسیج مهمترین ماموریتش: مقابله با استکبار، این مهمترین ماموریت بسیج است. حضرت امام (ره) دوم آذر ماه 1367 این پیام را به بسیجیان دادند. من مجدداً به همه ملت بزرگوار ایران و مسئولان عرض می کنم چه در جنگ و چه در صلح بزرگترین ساده اندیشی این است که تصور کنیم که جهان خواران خصوصاً آمریکا و شوروی از ما و از اسلام عزیز دست برداشتند. لحظه ای نباید از کید دشمنان غافل بمانیم. در نهاد و سرشت آمریکا کینه دشمنی با اسلام ناب محمدی(ص) موج می زند. وقتی چنین دشمن مستکبری ما داریم و یکی از مهمترین ماموریتهای بسیج مقابله با استکبار که در رأس او آمریکا و مخصوصاً امروز این رئیس جمهوری که آمده این تقریباً از شیوه نفاق هم استفاده می کند. آنها عریان بودند، کفر عریان بود ، مبارزه با او آسانتر بود. ولی این آقایی که آمده نقاب هم زده از یک طرف لبخند می زند . به تعبیر مقام معظم رهبری (دام ظله) و از آن طرف خنجرش را پنهان کرده است. قیام در مقابل انحرافات این یکی از ماموریتهای مهم بسیج است. حالا انحراف هر کجا می خواهد باشد . دانشگاه ، مدرسه و جامعه می خواهد باشد. یک جایی آقا تعبیر کردند که بسیج نفوذ ناپذیر باشد«کزبر الحدید» و از آن طرف نفوذ کننده در دشمن این هم یکی از ماموریتها است. به تحمل صبر و مبارزه علمی و عملی سفارش می کنند. در جلسه ای که بسیجیان خدمتشان رسیدند. فرمودند: به معارف دینی عمق ببخشید. شعارهای دینی مهم است ولی معارف دینی را باید آدم عمق ببخشد. بعد فرمودند:
1- از آثار شهید مطهری برای عمق بخشیدن استفاده کنید.
2- شرح حال سرداران را هم مطالعه کنید.
یکی دیگر از ماموریتهای بسیج تعلیم و تربیت جوانان است. در جهت پاسداری از اسلام و قرآن. این بخشی بود از مطالبی که من در نظر گرفته بودم خدمت شما بزرگواران عرض کنم امیدوارم همیشه ما بسیجی باشیم، همیشه آن جایی که نیاز است ما حضور داشته باشیم و پیرو رهبر عزیز باشیم نه جلوی آقا راه بیفتیم و نه از آقا عقب بیفتیم این خیلی مهم است. سلمان را دیدند پشت سر امیرالمومنین (ع) حرکت می کند . دیدند یک رد پا بیشتر نیست . گفتند: سلمان ردپای شما کجاست؟ امیرالمومنین (ع) دارند راه می روند و شما هم راه می روید. سلمان گفت: من در راه رفتن هم به علی (ع) اقتدا می کنم. امیدواریم که ما هم بتوانیم شیعه خوب برای اهل بیت (ع) و رهبر بزرگوارمان باشیم. مجدداً هفته بسیج را خدمت شما بزرگواران تبریک عرض کنم ما در خدمت همه شما بزرگواران هستیم . یکی از جاهایی که بسیج می تواند نمود پیدا کند نمازجمعه است ما از فرماندهان پایگاهها تقاضا می کنیم که حضور فعالی در مظاهر دینداری و ولایت مداری که یکی از آنها نماز دشمن شکن جمعه است حضور پر رنگی داشته باشند.
والسلام علیکم و رحمة الله .




چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.