سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

تفکر بسیجی حلال مشکلات کشور

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 742 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1388.09.29
 
بسم الله الرحمن الرحیم
سخنرانی در جمع مسئولین در بزنجان مورخه 2/9/88

تشکر و قدردانی می کنم از شما مردم مومن ، متدین ، ولایت مدار و شهید پرور به ویژه مسئولین این منطقه شورای اسلامی ، ریاست محترم شورا و شهردار محترم، تشکر و قدردانی می کنم از همه مسئولینی که امروز تشریف فرما شدند به شهر بزنجان مسئولین ادارات و نهادها و بویژه از فرماندار محترم که زمینه این جلسه را فراهم کردند و از نماینده مجلس شورای اسلامی هم همراهی کردند و به جمع ما پیوستند و از همه شما عزیزان،شورای تامین ، شهردار محترم و همه شما بزرگواران شورای اسلامی صمیمانه تشکر و قدردانی می کنم. ان شاءالله که این جلسه مایه خیر و برکت برای شهرستان و شهر بزنجان باشد.
اولاً هفته بسیج است تبریک عرض می کنم خدمت همه شما بسیجیان عزیز و شب شهادت امام پنجم امام محمد باقر (ع) است. با توجه به اینکه از صحبتهای ریاست محترم شورای اسلامی کمال استفاده را بردیم بیاناتی از حضرت امیر (ع) و حضرت سیدالشهدا(ع) ایراد کردند بسیار جالب و شنیدنی بود. خوش آمد به جناب حجت الاسلام حاج آقا حسنی عرض می کنم.

نقش بسیج در دفاع مقدس
یک جمله در باب بسیج و یک کلام از امام محمد باقر (ع) و بعد مطالبی دیگر که به طور اختصار در ذهنم است. مطلب اول وقتی که وزیر امورخارجه وقتمان با صدام ملاقات داشته که صدام گفته بود ایرانی ها با پیشانی بند سبز خود با فریاد تکبیر تا هر کجا که خواستند پیش آمدند و هر تصمیمی را به عرصه اجرا در آوردند و از چیزی جز خدا نمی ترسیدند. بله بسیجی فقط از خدا می ترسد. ولایت مدار است.

تفکر بسیجی حلال مشکلات کشور
ما باید اشاعه بدهیم تفکر بسیجی را، تفکر بسیجی تمام مشکلات کشور را می تواند حل کنند. امام (ره) می فرمایند: اگر در کشوری ندای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شود چشم طمع دشمنان و جهان خواران از آن دور خواهد شد. بسیج می تواند طمع را از دشمنان قطع کند و الا هر لحظه باید منتظر حادثه بود. به نظر من تنها تفکری که امروز هم راه گشا است برای حل مشکلات کشور بسیجی بودن و بسیجی کار کردن است.

اساس اسلام از نظر امام محمد باقر (علیه الاسلام)
هر چه ما داریم از برکت اهل بیت(ع) است. از برکت امام محمد باقر (ع) است. آقا می فرمایند: «بنی الاسلام علی خمس » اسلام پنج پایه دارد «الصلاة و الزکاة» نماز و زکات «الحج و الصوم» حج و روزه «والولایه» ولایت اهل بیت(ع) « و لم یناد بشیء کما نودی بالولایه» اینقدر درباره ولایت اهل بیت (ع) و سرپرستی اهل بیت (ع) صحبت و دعوت شده به چیز دیگری این اندازه صحبت نشده است. یعنی سرپرستی صالحان نه سرپرستی آدمهای بی ولایت، انسان عاقل سرپرستی آدم خوب را در زندگیش می پذیرد یا سرپرستی آدم بد را؟ ولایت یعنی سرپرستی امیرالمومنین (ع) و امروز در عصر غیبت سرپرستی عدل و علم یعنی حضرت آیت الله الامام خامنه ای(دام ظله العالی) من و شما هر چه داریم از برکت اهل بیت (ع) داریم. هر چه داریم از برکت امام ، رهبری عزیز داریم.

لزوم وحدت و همدلی بر محوریت ولایت
نکته دوم، برادران ما با حفظ مواضع اصول گرایی معتقد به وحدت و همدلی هستیم بین تمام ارکان شهرستان، معتقدیم اگر شهرستان می خواهد پیشرفت کند. با اختلاف پیشرفت نمی کند باید همه دست به دست هم دهند مردم و مسئولین اگر همه قوه ها یک قوه شد کار درست می شود. امروز و فردا کردن کار درست نمی شود الحمدلله به اراده عالی مسئولین شهرستان هم مادی و هم معنوی ، این مسئولین به غیر از خدمتگزاری و کمک به حل مشکلات و گره گشایی از مشکلات مردم هیچ نظری ندارند. ما هیچی نمی خواهیم . ما فقط از مسئولین کار می خواهیم کار می خواهیم کار.

گره حل مشکل شهرستان ایجاد اشتغال
امروز گره شهرستان و کشور ما ایجاد اشتغال است، کار است. مردم به نظام دینی امیدوار باشند. آن کسی خوب است امروز، آن کسی مبارزه می کند با آمریکا امروز، ایجاد اشتغال کند ، تولید درست ایجاد کند. اشتغال درست کند.

خدمات دولت نهم و دهم
یکی از برنامه های دولت نهم و دهم این است می آیند سر می زنند و رئیس جمهور مال مرکز نیست می آید به تمام شهرستانها سر می زنند و مدیرانش را می فرستند. وقتی رئیس جمهور این جور کار می کند. مردم و مسئولین در شهرستان هم باید پا به پای رئیس جمهور پیش بروند. دولت کوچکشان را بردارند ببرند در روستاها و مساجد و اطراف ، سراغ مردم بروند تا گره کور را باز کنند و این افتخار است و این فرهنگ اهل بیت (ع) است. «رئیس القوم خادمهم» هر کس رئیس قوم است باید خادم باشد. امام (ره) می فرمایند: خدمتگزار به من بگویید بهتر از اینکه رهبر بگویند. ما افتخار می کنیم که نوکر شما باشیم . چه افتخاری از این بالاتر آدم خدمتگزاری شیعه امیرالمومنین (ع) مردمانی خوب و متدین مثل شما ، گره کار را باز کند. این بالاترین افتخار است. امیرالمومنین (ع) کار گشایی داشتند اهل بیت (ع) کار گشایی داشتند. امام زمان (عج) وقتی می آیند یکی از مهمترین کارهایشان کارگشایی می باشد. الحمدلله مسئولین ما اهل خیرند ، خدمتگزارند و پرتلاشند. و حضور مسئولین در مناطق که گره ای از کاری باز شود. و تصور نشود که یک دفعه تمام گره های کار باز شود امکان ندارد مگر اینکه کارخانه پول سازی کنار این شهرستان بافت احداث شود. این همه گره ها 30 ساله حل نشده است. ولی کسی بی تفاوت نمی باشد. این را من به شما قول می دهم حالا بعد از این جلسه ، جلسه ای گذاشته شود مصوباتی داشته باشد. ما امیدواریم که مسئولین با تمام ظرفیت کار کنند . نماینده محترم پیگیر شوند که یکی پس از دیگری ان شاءالله مشکلات حل شود و احداث و دو بانده شدن جاده تاثیر بسیار مهمی در بعد اقتصادی در منطقه دارد. اگر کمک کنید ان شاءالله این جاده نزدیک بزنجان باشد از هر جهت برای جوانانتان خوب است. مسافرینی که از اینجا می روند به بندرعباس زیبایی هایی این منطقه دارد که جاهای دیگر نیست ، منطقه بکر است وکسانی که گردش می خواهند بروند می آیند از این منطقه می روند. کار و تولید یکی پس از دیگری برای جوانان جویایی کار زمینه برایشان فراهم می شود. یکی می تواند رستوران بزند، یکی می تواند آپاراتی بزند و اقسام و انواع مغازه ها در مسیر این جاده زندگی مردم را متحول می کند. کمک کنید. اگر بخواهید روی یک متر زمین گیر بدهید و شکایت کنید کار پیش نمی رود. بالاخره هم مردم باید همکاری کنند در این کارها و هم مدیران یک رابطه دو طرفه است ان شاءالله به کمک شما ریش سفیدها ، به کمک شما متدینین گره ها از این شهرستان بر طرف شود و مسئولین هم بتوانند به آن شهری که خدمتگزاری می کنند به نحو احسن وظیفه شان را انجام دهند. ما در خدمت شما هستیم نمازجمعه را ان شاءالله فراموش نفرمایید.
والسلام علیکم و رحمة الله


چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.