سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

حجت الاسلام والمسلمین علی ابراهیمی امام جمعه بافت: اساتید قرآنی الگوهای جامعه هستند

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 546 مرتبه
دسته: مصاحبهتاریخ: 1392.05.25
 
استاد حوزه علمیه کرمان:
اساتید قرآنی الگوهای جامعه هستند
http://yascms.ir/istgah/ebrahimi3.jpg

حجت‏ الاسلام علی ابراهیمی، امام جمعه بافت، در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، خطاب به اساتید قرآن گفت: آموزش قرآن افتخار بزرگی از سوی خداوند است که نصیب هرکس نمی‏شود و اساتید قرآنی باید قدر این نعمت الهی را بدانند.
وی در ادامه اظهار داشت: آموزش قرآن از رتبه والایی برخوردار است که افراد جامعه نباید آن را به عنوان کسب و کار در نظر بگیرند؛ چراکه با این نگاه اثر آموزشی آن از بین خواهد رفت.
مسؤول حوزه علمیه بافت با بیان این که بد اخلاقی استاد قرآن، سبب بی تأثیر شدن فعالیت های او می شود، تصریح کرد: اساتید قرآنی در رفتار خود باید سلیقه به خرج دهند؛ چراکه افراد جامعه یکایک اعمال وی را در نظر دارند و او را به عنوان الگوی خود انتخاب می‏کنند.
وی با بیان این‎که پوشش مناسب لازمه‏ استاد قرآن است، ابراز داشت: مبادا اساتید قرآنی با حجابی که لایق یک فرد مسلمان نیست در جامعه ظاهر شوند؛ چراکه این عمل زمینه‏ساز آسیب‏های فرهنگی است.
این کارشناس مسائل دینی افزود: باید بدانیم که مشکلات اخلاقی زمینه‏ساز مشکلات دیگر می‏شوند و کسی که به فرامین قرآنی عمل می‏کند اخلاقش خوب می‏شود و در نتیجه دیگر مشکلاتش هم برطرف خواهد شد.
حجت ‏الاسلام ابراهیمی با اشاره به مشکلات اخلاقی جامعه گفت: با نگاهی به زندان‏ها می‏توان فهمید که قرآن چه تأثیراتی در جامعه دارد؛ چراکه همواره زندانیان را افرادی تشکیل می دهند که قرآن در زندگی آن‏ها نقشی نداشته است.
وی بیان داشت: یکی از فرامین قرآنی صله رحم است که سبب همدلی خانواده‏ها و دور شدن آن‏ها از بلا‏ها می‏شود.
مسؤول حوزه علمیه بافت، قرآن کریم را بهترین شفیع در آخرت خواند و ابراز داشت: کسی که عامل و حامل قرآن است در آخرت با خواندن هر آیه از قرآن کریم بر درجاتش افزوده می‏شود.
حجت ‏الاسلام ابراهیمی یادآور شد: خانواده‏هایی که اهل قرائت و عمل به قرآن کریم هستند در بیشتر زمینه‏های جامعه از بهترین‏ها هستند.
وی در پایان گفت: پیامبر اکرم(ص) استانداران و فرماندهان جنگی را همواره از میان حاملان و قاریان قرآن انتخاب می‏کردند که این مسأله بر درجه افراد قرآنی تأثیر بسزایی دارد./9706/ت302/غ

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.