سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

دانشجویان آلت دست جریانات سیاسی بیرون از دانشگاه قرار نگیرند

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 648 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1388.09.16
 
استان ها:امام جمعه بافت،بابیان اینکه دانشجویان به شدت موردهدف سیاست بازان هستند،گفت: آنها می خواهندبرای اهداف شوم خودازدانشگاهها سربازگیری کنند.

http://yascms.ir/emam/sokhan/85.jpg


حجت الاسلام علی ابراهیمی، امام جمعه شهرستان بافت، در گفتگو با خبرنگار شبستان در راین، با اشاره به نامگذاری 16 آذر روز دانشجو، به حوادث سال 32 اشاره کرد و گفت: 110 روز پس از کودتای 28 مرداد، همزمان با اعتراض جمعی از دانشجویان به سفر نیکسون معاون وقت رئیس جمهور آمریکا به ایران، سه نفر از دانشجویان توسط عوامل رژیم پهلوی به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه هدف این حرکت دانشجویی ضد آمریکایی و ضد نیکسونی، مبارزه و ضدیت با استکبار، سلطه طاغوت، استبداد و اختناق بود، تصریح کرد: دانشجوی 16 آذر آن روز عدالتخواه بود.

امام جمعه شهرستان بافت، در بیان مهم ترین معیار جنبش دانشجویی، به مبارزه با استبداد و استکبار اشاره کرد و گفت: یکی از مطالبات رهبری نیز این است که دانشجوی ما دست در دست کسانی که هزاران جنایت در عراق، افغانستان، فلسطن و غیره آفریدند، نگذارد.

وی در ادامه بر ضرورت تدین در کنار تخصص دانشجو، تأکید کرد و گفت: این موضوع نیز از دیگر مطالبات رهبری بوده و چنانچه دانشجو در مسیر علمی خویش دینداری، ارتباط با خدا، تلاوت قرآن، انس با ادعیه خصوصاً دعاهای صحیفه سجادیه را مورد توجه قرار دهد، اسباب توجه بیشتر خداوند را فراهم کرده و باعث توفیق او نیز هست.

حجت الاسلام ابراهیمی، استقلال طلبی و بصیرت را از دیگر ویژگی های جنبش دانشجویی مطرح کرد و در توضیح استقلال طلبی بیان داشت: دانشجو باید نسبت به سرنوشت کشورش حساس بوده و اجازه دخالت بیگانگان در این سرنوشت را ندهد.

وی، پیرامون بصیرت نيز اظهار داشت: دانشجو باید آگاه و صاحب تحلیل باشد تا دشمنان او را مقابل نظام و جبهه حق قرار ندهند.

امام جمعه بافت، در خصوص برنامه ریزی دشمن برای دانشجویان، اظهار داشت: آنان سعی دارند دانشجو را به سمت جاذبه های غریزی، فریب های سیاسی و عرفان های ساختگی کشانده تا او فریب خورده و آلت دست جریانات سیاسی بیرون از دانشگاه قرار گیرد.

وی افزود: مهم ترین تهدید فرا روی دانشجویان، این است که به شدت مورد هدف سیاست بازان بوده و آنها می خواهند برای اهداف شوم خود از داشگاه ها سربازگیری کنند.

وی ادامه داد: دانشجویان که به تعبیر مقام معظم رهبری، افسران جنگ نرم در مواجهه با دشمنان اند، باید صاحب درایت و تحلیل باشند؛ زیرا دشمن به شدت با ابزارهای فرهنگی خود دنبال نفوذ در میان دانشجوست و می کوشد تا با دروغ و شایعه پراکنی در دلهای آنها ایجاد شک و تردید کند.

حجت الاسلام ابراهیمی، تأکید کرد: یکی از ضروریات قشر دانشجو، دقت و تدبر در فرمایشات رهبری است که می توانند با به کار بستن منویات معظم له، جلوی نفوذ دشمن را بگیرند.

وی به ایجاد کرسی های فکری در دانشگاه ها توسط دانشجویان نيز اشاره کرد و گفت: ایجاد این کرسی ها در حوزه های معرفتی، سیاسی و غیره با بیان نظرات مختلف و نقد صحیح آن، ثمرات خوبی به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه بافت، ادامه داد: اختلاف سلیقه در این کرسی ها نباید با دشمنی همراه باشد و دانشجویان را مقابل یکدیگر قرار دهد، بلکه باید حول محور ولایت انجام شوند.

وی در پایان، با بیان اینکه اساتید دانشگاه و بسیج دانشجویی می تواند نقش مهمی در فراهم آوردن مقدمات برگزاری این کرسی ها ایفا کند؛ مهم ترین ثمره برگزاری این کرسی ها را نمایان شدن حق در نتیجه تضارب افکار مطرح شده در کرسی های فکری دانست و افزود: با این اقدام دیگر کسی کورکورانه با مسائل مواجه نمی شود.

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.