سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

حق و باطل از اول در مقابل هم بوده اند

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 743 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1388.09.05
 
بسم الله الرحمن الرحیم
سخنرانی در جمع کارکنان مجتمع فولاد 13/8/88

http://yascms.ir/emam/sokhan/83.jpg

بسم الله الرحمن الرحیم
سخنرانی در جمع کارکنان مجتمع فولاد 13/8/88

تشکر از مهندسین فولاد بافت
بنده از همه شما عزیزان آینده سازان ایران اسلامی ، آینده سازان شهرستان بافت تشکر و قدردانی می کنم.مرحبا به همه شما بزرگواران ، مسئولین شما جناب آقای مهندس مرتضوی، جناب آقای مهندس ایزدی ، موسسه ثارالله و همه شما بزرگواران و روحانی عزیز و گرانقدر این مجموعه جناب حجت الاسلام و المسلمین جناب افشین و همه شما مهندسین که خدمتگزار هستید در این مجتمع تشکر و قدردانی می کنم.
سعادتی نصیب شد که در روز 13 آبان ، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی خدمت شما حضور پیدا کنم و خسته نباشی به شما عزیزان گفته باشیم.

حق و باطل از اول در مقابل هم بوده اند
از روز اولی که انسان پا روی این کره خاکی گذاشته است حق و باطل رو در روی هم قرار داشته و هیچ سازشی هم بین حق و باطل وجود نداشت. «الذین امنوا یقاتلون فی سبیل الله و الذین کفروا یقاتلون فی سبیل الطاغوت» آنها که ایمان به خدا دارند مبارزه می کند ، جهاد می کند در راه خدا، در راه اعتلای کلمة الله «والذین کفروا یقاتلون فی سبیل الطاغوت» کفار هم جهاد می کنند ، کوشش دارند ، کفار هم تا آخرین لحظه مبارزه می کنند اما آنها در راه طاغوت ، در راه استکبار ، در راه ظلم و تعدی، دستور قرآن این بوده است «فقاتلوا اولیاء الشیطان» بااولیاء شیطان و دوستان شیطان و سران شیطان شما، مبارزه و مقابله کنید . «ان کید الشیطان کان ضعیفا» البته مکر شیطان هم ضعیف است در مقابل قدرت الله «یریدون لیطفوا نورالله بافواههم والله متم نوره ولو کره الکافرون»
«یریدون لیطفوا» یعنی تمام کفار ، شیاطین عالم همه هم و غم خود را گذاشتند تا نور خدا را خاموش کنند اما خدا نخواهد گذاشت. «والله متم نوره و لو کره الکافرون» دستوراسلام، دستور قرآن و همه انبیاء برای این آمدند که با استکبار مبارزه کنند . استکبار از کبر یعنی خود را بالاتر دانستن ، همه چیز مال خود دانستن، خود را برتر دانستن و استکبار از اول بوده است.

دستور خداوند به مبارزه با ظالمان و مستکبران
اول مستکبر عالم ابلیس بوده که خود را برتر از انسان دیده است و همینطور پیروان او که ظلم ، تعدی ، تجاوز و همه چیز را مختص به خود قرار دادن، این شیوه استکبار است. حضرت امام (ره) می فرمایند: همه انبیاء آمدند با قلدرها دعوا کردند ، همه انبیاء الهی با مستکبرین مبارزه کردند. امامان معصوم (ع) ما با مستکبرین و طاغوتها مبارزه کردند، مجاهده کردند تا اینکه رسید به انقلاب اسلامی ما و به میدان دار عشق ، مرد بزرگ الهی ، مجدّد اسلام در قرن حاضر حضرت امام خمینی(ره) تا نوبت به این مرد بزرگ رسید.

پیشرفت استکبار
برادران استکبار از دورانی که شروع شده تا به امروز روز به روز پیشرفت کرده است. پیچیده تر ، سازمان یافته و نظامند شده است. طاغوت و مستکبر دو جور داریم. یک مستکبر فردی داریم مثلا قارون در مقابل حضرت موسی (ع) ایستادگی می کرد و زیر بار حرف حق نمی رفت. فرعون هم یک مستکبری بود ، ساز و کار داشت . قارون به اندازه فرعون تشکیلات و ساز و کار نداشت. اوامری داشت محدود، فردی بود ولی فرعون پیچیده تر بود. اگر فرعون سرنگون می شد، فرعونی دیگر در اطراف درست نشده بود فقط در مصر بود. حالا کشورهایی که اطرافش بودند آنها انا ربکم الاعلی نمی زدنند یا اگر می زدند او سرنگون می شد، مستکبر نابود می شد، دیگر تمام می شد. ولی در این برهه از زمان نظام استکباری خیلی پیچیده شده اصلا تار و پود پیدا کرده است. مثل سرطان تمام سلولهای بدن را آسیب می رساند. نظام استکباری و استعماری در قرن حاضر چنین نظامی است. یک نفر نیست مرکز اصلی آن آمریکا است. ولی او تنها نیست همه دنیا را این نظام استکباری مهره چینی کرده است. وقتی حضرت امام (ره) قیام کردندشاه سرنگون شد می بینید این نظام استکباری با رفتن طاغوت هنوز ادامه دارد. مهره ها عوض شدند ولی نظام استکباری پیچیده است، صدام از بین رفت ولی نظام استکباری در دنیا از بین نرفته است. بوش سرنگون شد، پدر و پسر رفتند و کلینتون رفت ولی نظام استکباری همینجور برقرار است. این نظام استکباری قبل از انقلاب اسلامی همه کاره دنیا بود . ایران اسلامی یکی از اقمار او بود. نفت ما، شخصیت ملت ما را لگد مال کرده بودند. ما از خودمان هیچی نداشتیم . همه چیز ما از خارج تامین می شد. حق توحش هم از ما گرفتند این نظام استعماری و استکباری.
قیام در مقابل چنین نظام استکباری مرد، می خواهد که مثل سرطان همه جا را گرفته باشد. ایستادگی در مقابل چنین نظام استعماری و استثماری مرد میدان می خواهد.

اهمیت قیام حضرت امام خمینی (رحمةالله)
اهمیت کار امام (ره) اینجور روشن می شود که در مقابل یک طاغوت فقط شاه نبود، در مقابل یک نظام استکباری امام قیام کردند. شاه خودش را برتر از همه عالم می دانست و می گفت حق و قانون و همه چیز من هستم. و ایران اسلامی دست چنین نظام استکباری بود و امام بزرگوار ما در 13 آبان 43 وقتی اعتراض کردند به لایحه انجمنهای ایالتی و ولایتی ، به حق قضاوت کنسولی کاپیتولاسیون ، وقتی به نظام طاغوتی امام حمله کردند و در 13 آبان سال 1343 قبل از طلوع آفتاب یعنی سپیده دم، تازه سپیده سر زده امام را دستگیر کردند قبل از این که آفتاب طلوع کند امام را تبعید کردند به ترکیه، 11 ماه حضرت امام (ره) در ترکیه تبعید بودند. هیچ گونه ارتباطی برای امام نبود. ساواک زمان طاغوت حتی لباس روحانی امام را در آوردند. در ترکیه یک عکسی از امام هست که پالتو پوشیدند. نمی دانم شما این عکس را دیدید. امام را منع کردند که لباس روحانی بپوشد. این کار را با حضرت امام (ره) کردند و در واقع یک جهت و یک راه و آن مبارزه با استکبار در سرلوحه کار حضرت امام (ره) بود.

تبعید حضرت امام خمینی(رحمةالله) به نجف
بعد از 11 ماه امام را تبعید کردند به نجف ، شاه خائن فکر می کرد مراجع بزرگی در عراق هستند و امام تحت الشعاع قرار می گیرد و امام خرد می شود. امام می رود نجف علمای بزرگ مثل آیت الله خویی، ایت الله حکیم و دیگر مراجع بزرگی هستند. امام هضم می شود در مقابل آنها ولی امام با نورافشانی خود همه جا را روشن می کرد. دیگران اگر ماه هستند امام مثل خورشید ، خورشید تابان انقلاب اسلامی، خورشید تابان قرن، خدا تقدیر و ذخیره کرده است ایشان را . زمانی که امام هنوز جوان بودند یک تعبیر زیبایی آیت الله امینی صاحب کتاب الغدیر دارند : الخمینی ذخیرة الله للشیعه . امام ذخیره خداست برای شیعیان ، یک خورشید تابان برای حرکت تمام جهان به سمت توحید، جهانی که غرق در مادیت بود جهانی که نظامند در خدمت شیطان است ، نظامی که روز به روز مردم را و جهان را از خدا دور می کند. امام نورافشانی می کند جهان را به سمت خدا ببرد. خارجی ها نوشتند با انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام (ره) جهان به سوی خدا حرکت کرد مسیحی ، مسیحی تر شد. یهودی ، یهودی تر شد. مسلمان ، مسلمانتر شد. کار امام ، جهان را به سمت خدا در واقع دعوت کرد و قرن را فرمود: قرن غلبه مستضعفین بر مستکبرین. کار حضرت امام (ره) اگر بخواهیم تحلیل بکنیم در مواجعه با نظام استکباری ، این نظام استکباری پیچیده . خوب نمی توانست استکبار تحمل کندحضرت امام (ره) را چه ضربات سنگینی بر انقلاب اسلامی ، قبل از پیروزی همه آمدندمیدان

روز دانش آموز
از جمله دانش آموزان ، 13آبان سال 57 مثل امروز دانش آموزان به اعتراض نظام استکباری، به اعتراض نظام طاغوتی در دانشگاه تهران جمع شدند. نظام استکبار و طاغوت نمی تواند حرفی بر خلاف میل خودش تحمل کند در نتیجه تعداد زیادی از دانش آموزان را به خاک و خون کشید به شهادت رساند، خون گرمشان بر سنگ فرش دانشگاه بر زمین ریخته شد ودر تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد که دانش آموزان آمدند به میدان در جهت مقابله با نظام استکباری ، انقلاب اسلامی پیروز شد و طاغوت فرار کرد. ولی هنوز سفارت آمریکا نقش جاسوسانه دارد تمام تدارکات پشت صحنه ضد انقلاب از سفارت آمریکا برنامه ریزی می شد . لوله های نفت ما را بدستور آمریکایی ها منفجر کردند. مصیبات زیادی دانه دانه بر کشور ما تحمیل می کردند.

تسخیر لانه جاسوسی
تا اینکه 13 آبان سال 1358 دانشجویان مسلمان پیرو خط امام (ره) کاری کردند کارستان ، هیمنه استکبار در دنیا شکست. ابهت استکبار در دنیا شکست. ظلم ستیزیش شکست. کسی باور نمی کرد که این کوه استعماری تبدیل به کاه بشود و دانشجویان پیرو خط امام (ره) این کوه را تبدیل کردند به یک کاه ، ارزش کار دانشجویان مسلمان پیرو خط امام (ره) که حضرت امام(ره) وقتی متوجه شدند آن را انقلاب دوم نامگذاری کردند در این جهت قابل تحلیل است که دومین ضربه کاری را بر نظام استکباری زدند که مردم جهان متوجه شدند که این استکبار ، اگر مردم با ایمان باشند ، وحدت داشته باشند، با هم اجتماع داشته باشند نظام استعماری کاری از پیش نمی برد.

سیزده آبان تجلی آزادگی ملت ایران
مکر شیطان ضعیف است در واقع روز 13 آبان روز تجلی آزادگی ملت ایران است. 13 آبان روز تجلی استکبار ستیزی ملت ایران است. روز استقامت ملت ایران، روز تجلی استقامت و بردباری ملت است. 13 آبان روز تجلی ولایت مداری مردم مسلمان ایران است. روی این سه موضوع مهمی که خدمتتان عرض کردم روز مبارزه ملی با استکبار جهانی نام گذاری شده است. نظام استکباری، مرکزی دارد مرکزش آمریکاست. نظام توحیدی و مستضعفین جهان و حرکت بر ضد استکبار هم مرکزی دارد و مرکز ضد استکبار جهانی، ایران اسلامی است.


ایران اسلامی آتشفشان ضد استکباری عالم
اینکه امام (ره) می فرمایند: رابطه ملت ایران رابطه گرگ و میش است برای اینکه اگر این آتشفشان خاموش شد دیگر هیچ صدایی در دنیا بر علیه استکبار در نمی آید. اینکه همین سخنرانی دیروز و دیشب مقام معظم رهبری (ارواحناءفداء) در جهت استکبار ستیزی و مبارزه با آمریکا فرمودند: آمریکایی ها من اول سال هم گفتم می خواهند از یک طرف دست بدهند به صلح ولی همین دستشان پنجه فولادی است. پنجه فولادی منتهی روی آن مخمل کشیدند. اسمش صلح، در واقع آمریکا دنبال صلح نیست.

هدف مذاکره آمریکا با ایران اسلامی
آمریکا با مذاکره در دنیا این را می خواهد اعلام کند ای مستضعفین سراسر دنیا انقلاب اسلامی با آن رهبری اش ، با آن جوانانش، با آن سپاه و ارتش و روحانیتش ، با آن کارگر و کارمندش ، با آن ولایت مداریش در مقابل ما در دنیا زمین خورد. آنها دنبال این تفکر در دنیا هستند. به غیر ایستادگی چاره ای برای من و شما نیست. چاره ای برای ملت ایران نیست چرا؟ چاره ای برای نظام توحیدی نیست که در مقابل آمریکای مستکبر تمام قد ایستاده باشد . امروز الحمدلله رهبر بیدار ما، شجاع ما که ان شاءالله عمرش به بلندای آسمان باشد این مرد بزرگ در هر سخنرانیش صد سال انقلاب اسلامی را پیش می برد. مدیریت می کند و از آفات ما را حفظ می کند . در گذشته از فرصتهایی که پیش می آمد انقلاب اسلامی در یک برهه ای ، وقتی ما فکرش را می کنیم همه اش دفاع می کرد ، دشمن حمله می کرد. مسئولین ما همه اش حالت تدافعی داشتند خدا خیری بدهد به رئیس جمهور محترم ، با روی کار آمدن دولتی که شعارهایش، شعارهای حضرت امام (ره)، از موضع تهاجمی بر ارکان استعمار و استکبار، صهیونیست و زیرساختهای استکبار را مورد حمله قرار دادند. در مرکز استعمار فریاد توحید را سر برآوردن و ایستادگی کردن اینها قابل تقدیر است. امروز وزارت خارجه ما موضع تهاجمی دارد. الحمدلله ملت ایران هم دولت را همراهی می کنند و ولایت مدار هستند. مسئولین هم خدمتگزار هستند خدا را شکر می کنیم که به همت دولت خدمتگزار توجهی به مناطق محروم شده است.

پیشرفت صنعت شهرستان
از جمله توجهات دولت به مناطق محروم که باعث پیشرفت همه جانبه شهرستانهای محروم شده است مجتمع فولاد است. واقعا قدر و قیمت این مجتمع را باید دانست و در آینده چه تاثیری در پیشرفت شهرستان دارد واقعا قابل تقدیر است. شما بنیانگذار و پایه گذار چنین حرکتی هستید. ما واقعا از شما تشکر و قدردانی می کنیم زمان را نباید از دست داد. زمان در دوران ریاست جمهوری جناب آقای احمدی نژاد فرصت طلایی است. مسئولین و همه مردم ، کارمندان، مدیران این فرصتها را باید قدر بدانند. خدای نکرده فرصت سوزی نشود از فرصتهای بدست آمده در رشد و تعالی شهرستان بیشترین قدمها را باید برداشت. الحمدلله تا دیروز یک مدیری خدمتگزار در مسند این شهرستان بود جناب آقای امیرزاده، امروز هم در خدمت فرماندار پرتوان ، خوش سابقه ، خدمتگزار ، پرتلاش که موفقیتهای بسیار خوبی در شهرستان جیرفت داشتند امروز مدیریت و مسئولیت این شهرستان را بر عهده دارند جناب آقای بهروز ما هم در خدمتشان هستیم.

آرامش و وحدت پیش نیاز پیشرفت همه جانبه
ان شاءالله با وحدت و برادری و آرامش و پیشرفت ، ما شعاری انتخاب کردیم برای شهرستان ، برادری و محبت بر محوریت ولایت، ایجاد آرامش و پیشرفت شهرستان، بافت شهرستانی است واقعا پتانسیل و موقعیت های بسیار خوبی برای پیشرفت دارد از جمله کشاورزیش در استان حرف اول می زند منتهی صنایع تبدلیش را ایجاد کنیم. از جهت دامداری حرف اول را می زند کرکی که در این منطقه وجود دارد در دنیا حرف اول ر ا می زند، اگر اصلاح بشود کیلویی 700 هزار تومان قیمتش است . در بحث گردو حرف دوم را در کشور می زند ، در بحث معادن حرف برای گفتن خیلی دارد . در بحث متخصصین و نخبگانی که در این شهرستان هستند حرف اول را می زند ولی با توجه به این همه زیرساختهایی که خدا قرار داده است چرا محرومیت باشد؟ این نیازمند به یک آرامشی هست ما همه کمک بکنیم آرامش در سطح مدیران، مدیران باید با آرامش کار کنند. فرصتی در اختیار داشته باشند تخریب پشت سرشان نباید باشد که همه این تخریب را از خودشان دور کنند و هم وغم را بگذارند بامشورت و با همدلی برای پیشرفت همه جانبه که ما واقعا امید داریم، فرصتهاو زمینه کار فراهم شده است. یکی از جاهایی که ما واقعا امید داریم برای آینده این شهرستان ، این مجتمع فولاد است. ان شاءالله با همت مدیران خوبی که شما عزیزان دارید، با همت شما بزرگواران آینده خوشی برای شهرستان قابل تصور است.
والسلام علیکم و رحمة الله.
http://yascms.ir/emam/sokhan/81.jpg

http://yascms.ir/emam/sokhan/82.jpg


چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.