سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

مقصد همه انبیاء الهی

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 737 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1388.09.03
 

بسم الله الرحمن الرحیم

سخنرانی در راهپیمایی 13 آبان1388
http://yascms.ir/emam/sokhan/73.jpg


قال الله الحکیم فی کتابه: «الذین امنوا یقاتلون فی سبیل الله و الذین کفروا یقاتلون فی سبیل الطاغوت فقاتلوا اولیاء الشیطان ان کید الشیطان کان ضعیفا»
بنده به نوبه خود از حضور گرم و صمیمانه همه شما دانش آموزان استکبار ستیز ، از حضور همه شما مسئولین، از حضور فرماندار محترم ، بخشدار محترم و مسئول محترم آموزش و پرورش، سروران عزیز روحانی و همه شما مدیران ، دبیران ، معلمان ، نیروی انتظامی، بسیج ، سپاه و بالاخره همه شما بزرگواران تشکر و قدردانی می کنم.
مقصد همه انبیاء الهی
مقصد همه انبیاء الهی چه بوده است ؟ مقصد اسلام چه بوده است ؟ مقصد اسلام و همه انبیاء الهی این است که ظلم در جهان نباشد ، مقصد همه پیغمبران الهی این است که استکبار نباشد.
مستکبر چه کسی است؟
استکبار یعنی چه؟ مستکبر به چه کسی می گویند؟ مستکبر به کسی می گویند کبر بورزد ، کسی که خود را برتر بداند کسی که دیگران را ذلیل بشمرد. از امکانات آنها بخواهد بهره ببرد . همه انبیاء الهی با قلدران عالم در افتادند، با ظالمان عالم در افتادند. همه انبیاء مقصدشان این است که ظلم و ستم بر مردم نباشد ، بهره کشی نباشد، تجاوز نباشد، تعدی نباشد. همه پیغمبران عالم برای این مقصد آمده است. از اول ، از حضرت آدم (ع) تا حضرت خاتم حضرت محمد (ص) هدف این بوده و هست که مستکبری در زمین نباشد ، مستکبرین نتوانند مستضعفین را استثمار و استعمار کنند. نتواند حقوق آنها را پایمال کنند . همه اهداف انبیاء همین یک نکته است.


پیچیده شدن نظام استکباری
دانش آموزان عزیز ، پسران و دختران خوبم نظام استعماری و استکباری از گذشته تا به حال خیلی فرق کرده است.در گذشته اگر مستکبر فردی بود ولی امروز استکبار هدفمند شده است. نظام استکباری را بوجود آورده است جهان را بصورت استعماری رهبری می کند که مرکزش آمریکاست. در گذشته اگر فرعونی بود ، بخشی از زمین را عهده دار بود و حضرت موسی (ع) در مقابل او ایستادگی می کرد ولی امروز استعمار و استکبار نظامند شده است . دنیا را مثل یک سرطان و در تمام رگهای این جهان این استعمار نفوذ کرده بود. خدا رحمت کند امام بزرگوار ما را ، خدا رحمت کند شهدای ما را ، خدا حفظ کند رهبر بزرگوار و ملت ایران را ، نقش ملت ایران و رهبری حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (حفظه الله) این است که با چنین نظام استعماری نظامند در افتادند و پوشالی بودن آن را در جهان امروز ثابت کردند.
تبیین حوادث 13 آبان ماه
امروز سه مناسبت با هم جمع شده است . 13 آبان سال 1343 هنوز سپیده صبح سر نزده بود که امام بزرگوار ما را نظام طاغوتی دستگیر کرد . با ماشین آورد تهران و قبل از اینکه آفتاب طلوع کند امام را به ترکیه تبعید کردند. حتی در ترکیه لباس روحانی را از امام منع کردند ، عمامه از سر امام برداشتند. عکسی از امام شاید دیده باشید در ترکیه که پالتو به تن دارند. 11 ماه حضرت امام (ره) را این نظام طاغوتی و استکباری تبعید کرد . بعد از 11 ماه حضرت امام (ره) به عراق تبعید شدند. طاغوت فکر می کرد امام نجف برود چون مراجع بزرگی هستند امام هضم در مراجع می شود اما خبر نداشت «یریدون لیطفوا نورالله بافوائهم والله متم نوره» دشمن باور نمی کرد امام خورشیدی تابان است که دلها را گرمی می بخشد . امام خورشیدی است که جهان مادی امروز را به سمت توحید و خدا دعوت کند. این فریاد امام است به خواست خدا این قرن، قرن غلبه مستضعفان بر مستکبران است. امام بزرگوارمان می فرمودند: وعده الهی نزدیک است که ستاره مستکبرین به زودی غروب خواهد کرد ، ستاره مستکبرین رو به زوال است. به خیال خود با تبعید حضرت امام (ره) آتشفشان این دنیای ضد ظلم وستم خاموش خواهد شد ولی نمی دانست که روز به روز این آتشفشان شعله ورتر خواهد شد. در 13 آبان 1357 دانش آموزان ایران اسلامی این بچه های مظلوم ضد ظلم و ستم در دانشگاه تهران جمع شدند و فریاد ظلم ستیزی خود را به شاه رساندند. مامورین ساواک تعداد زیادی از بهترین دانش آموزان این مملکت را به خاک و خون کشید و خون گرمشان را بر سنگ فرشهای دانشگاه به زمین ریخت. خیالشان جمع شده بود که می توانند نور خدا را خاموش کنند ، می توانند ظلم ستیزی ملت ایران را از بین ببرند. انقلاب بوجود آمد. 13 آبان سال 1358 انقلاب دوم شکل گرفت. بدست دانشجویان مسلمان پیرو خط امام (ره) در چنین روزی. مرکز توطئه بود، سفارتخانه که نبود، جایگاه سیاسی بین دولتها نبود، بلکه جایگاه توطئه بر علیه امام (ره) و بر علیه مملکت ما بود که دانشجویان مسلمان پیرو خط امام (ره) جاسوسان آمریکایی را دستگیر کردند.
کوه استکبار به کاه تبدیل شد
13 آبان تجلّی روز اراده و آزادگی این ملت بود. تجلّی روز استکبار ستیزی و ظلم ستیزی ملت ایران است. تجلّی استکبار ستیزی جوانان دانش آموز و دانشجوی این مملکت است. آمریکا که خودش را یک کوه مستحکم فرض می کرد در 13 آبان 1358 مثل یک کاه شد و ضربه سنگینی بر آبرو و حیثیت استکباریش در سراسر دنیا زده شد. روزها و ماهها جاسوسان در دست دانشجویان بودند . فریاد بزرگ امام بزرگوار ما در عالم پیچید. اعلام کرد که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و امروز سالها از آن زمان گذشته است«ان کید الشیطان کان ضعیفا» تمام توان و تلاش را، نظام استکباری به رهبری آمریکا بکار برده است که ریشه جوانمردان را در ایران بخشکاند، ریشه ضد ظلم و ستم را در ایران اسلامی از بین ببرد. کور خوانده آمریکا ، امروز حرف، همان حرف شهید مظلوم شهید بهشتی است: ای آمریکا از رهبر ما ، از ملت ما، از رئیس جمهور ما، از مسئولین ما، از دانشجویان ما، از دانش آموزان ما، از بسیج و سپاه ما و از همه مردم ایران عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر. ان شاء الله به خواست خدای تبارک و تعالی ستاره مستکبرین بخصوص آمریکا رو به زوال است. وعده الهی نزدیک است که مستضعفین در سراسر جهان حاکم شوند.
انقلاب اسلامی ما ، خون شهدای ما، خون برادران شهید شما هدر نخواهد رفت . پرچم ظلم ستیزی و استکبار ستیزی که امام(ره) برافراشتند و امروز بر دوش رهبر پرتوان و مقاوم ایران اسلامی حمل می شود این پرچم را بدست صاحب ما حضرت بقیة الله اعظم (عج) داده خواهد شد. آینده از آن اسلام است. از آن تشیع است، از آن ملت ایران است. اگر ما سر سفره شهدای بدر ، احد و کربلا نشسته ایم، آیندگان سر سفره شهدای ما خواهند نشست. اسلام آمریکا را به خاک مذلت خواهد کشاند، اسلام آمریکا را فتح خواهد کرد و روزگارشان ان شاء الله سیاه خواهد شد.
پیمودن راه شهدا با علم و تقوا
دانش آموزان عزیز راه برادران شهیدتان را با علم ، باتقوا، با درس خواندن و با اینکه بتوانید مفید باشید برای مملکت ادامه بدهید . خوب درس بخوانید، خوب مباحثه کنید. شما امید آینده اسلامید ، شما رهبران این جهانید. در آینده با ایمان ، با تقوا و با علم ان شاء الله مخصوصا شهرستان بافت ، با این استعدادهای درخشان امید است در آینده، مدیریت کشور بدست شما و امثال شما جوانان سپرده شود که خدمتگزار این مردم باشید. آینده ان شاء الله درخشان است با همت مسئولین ایران اسلامی ما، شهرستان ما ساخته خواهد شد و زیر ساختها بخشی از آن فراهم و بخش دیگر آن بدست مدیران توانمند و مؤمن و متخصص ایران بزرگ ساخته خواهد شد با دست شما عزیزان ان شاء الله.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

http://yascms.ir/emam/sokhan/74.jpg

http://yascms.ir/emam/sokhan/75.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.