سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

استجابت دعا در شب های قدر و نا امید نشدن از رحمت الهی

ارسال شده توسط: مديربازدید شده: 930 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1391.05.18
 
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه بافت در جلسه محفل انس با قرآن در مسجد جامع مورخ 90/5/29
ناامید نشدن از رحمت الهی
http://yascms.ir/emam/ebrahimi1.png

بسم الله الرحمن الرحیم
استجابت دعا در شب های قدر

امیرالمؤمنین علی(علیه السلام)می فرمایند:«فاغتنموا فُرِصَ الخیر»فرصت¬های خیر را غنیمت بشمارید، زیرا فرصت ها مانند ابر زودگذر هستند.از جمله این فرصت ها، شب های قدر است و امید استجابت دعا در این شب ها بسیار است. شبی است که در آن قرآن نازل شده است، ارزش آن از هزار ماه بالاتر و ماه تعیین سرنوشت است.بهترین کار در شب های قدر توسل به خداوند تبارک و تعالی و دعا کردن است.امید داشته باشید تا دعاهای شما مستجاب شود.
امید به رحمت خداوند در آیات سوره مریم
آیات سوره مریم بسیار شیرین هستند. زیرا آیاتی هستند که در آن خداوند رحمت خود را بر حضرت زکریا نازل کردند.حضرت زکریا از خداوند درخواست کردند:«ولم اکن بدعائکَ رب شقیّا»(سوره مریم،آیه4)خداوندا با این که پیر شده¬ام و همسرم نازا است از درگاه تو ناامید نیستم، از تو می خواهم به من فرزند عطا کنی.خداوند فرمودند:«نُبشرُکَ بغلامٍ اسمه یحیی»(سوره مریم،آیه7)تو را به فرزندی به نام یحیی بشارت می دهم.وقتی بشارت خداوند از طریق وحی به حضرت زکریا نازل شد، تعجّب کرد و فرمود:«انّی یکونُ لی غلامٌ»(سوره مریم،آیه8)خداوندا چگونه به من پسر می دهی؟«و کانَت امرَأتی فی عاقِراً»(سوره مریم،آیه8)همسر من نازا و پیر است.خداوند فرمود:«قال کذلک قال ربُک هو عَلَیَّ هَینٌ»این کار برای من آسان است«و قد خَلَقتُکَ من قبل و لَم تَکُ شیئا»(سوره مریم،آیه9)وقتی تورا آفریدیم چیزی نبودی.
این آیات نشان دهنده این است که انسان باید در زندگی امید داشته باشد،شب های قدر از خداوند تبارک و تعالی بخواهیم به ما سرنوشت خوب بدهد، زیرا همه کارها در نزد خداوند آسان است.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.