سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

باید لزوم اهمیت نماز جمعه در اولویت باشد

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 524 مرتبه
دسته: خبرگزاری فارستاریخ: 1391.05.12
 
گروه استانها / حوزه شمال كرمان 91/05/04 - 10:19
شماره: 13910504000165
http://yascms.ir/emam/ebrahimi3.png

امام جمعه بافت:
باید لزوم اهمیت نماز جمعه در اولویت باشد
برای مشاهده لینک خبر کلیک نمایید!
خبرگزاری فارس: امام جمعه بافت گفت: نماز جمعه از مهم‌ترین مسائل حکومتی و مورد تأکید دینی ما است و به همین منظور باید لزوم اهمیت به آن هم در اولویت و بالا باشد.
خبرگزاری فارس: باید لزوم اهمیت نماز جمعه در اولویت باشد


به گزارش خبرگزاری فارس از بافت، حجت‌الاسلام عباس ابراهیمی صبح امروز در جلسه ستاد نماز جمعه شهرستان بافت اظهار داشت: با یاری خداوند و شکست طاغوت در پنجم مرداد 58 با دستور امام خمینی (ره) نماز جمعه به امامت آیت‌الله طالقانی در تهران برگزار شد.

وی تصریح کرد: اهمیت نماز جمعه به حدی است که مقام معظم رهبری در سخنانی با ذکر روایاتی از معصوم (ع) فرمودند « پیامبر اکرم (ص) فرمودند، هر کس ایمان به خدا دارد روز جمعه به نماز جمعه بشتابد و امیرالمؤمنان علی (ع) فرمودند «روز جمعه حتی از دارویی که موجب خواب‌آلودگی می‌شود استفاده نکنید».

امام جمعه بافت ابراز داشت: نماز جمعه از مهم‌ترین مسائل حکومتی و مورد تأکید دینی ما است و به همین منظور باید لزوم اهمیت به آن هم در اولویت و بالا باشد.

ابراهیمی تکمیل مصلا را از عوامل مهم و مورد نیاز شهرستان بافت خواند و افزود: مسجدی که هم‌اکنون نماز جمعه را در آن برگزار می‌کنیم، گنجایش کافی ندارد و امیدواریم در ماه مبارک رمضان با تکمیل سنگ‌کاری کف مصلا یکی 2 بار برای برگزاری نماز جمعه از مصلای بافت استفاده کنیم.

وی لزوم اختصاص جایگاهی 20 هزار نفری برای اقامه نماز عید سعید فطر و قربان را ضروری دانست و گفت: همیشه ماه مبارک در تابستان و شرایط آب و هوایی خوب نیست که بتوانیم نماز را در فضای باز برگزار کنیم.

وی شرکت مدیران و مسئولان در نماز جمعه را لازم و ضروری دانست و گفت: شما اعضای ستاد نماز جمعه بازوی امام جمعه هستید و ما همیشه آماده بودیم و هستیم که از پیشنهادها، نظر و انتقادهای شما استفاده کنیم.

محمدعلی بهروز فرماندار بافت نیز گزارشی در خصوص اعتبارت دولت برای مصلا داد و اظهار داشت: در سال جاری مبلغ قابل توجهی را به مصلای بافت اختصاص می‌دهیم.

وی افزود: جلسه شورای اداری هم که به درخواست امام جمعه به همین مناسبت بود در روز پنجم مرداد ماه در مکان مسجد امام محمد باقر (ع) برای بزرگداشت و تقویت نماز جمعه برگزار می‌شود.

در این نشست مقرر شد با همکاری اوقاف و امور خیریه زمینی برای نماز اعیاد در نظر گرفته شود و اوقاف هم ساخت و ساز آن را انجام دهد.

تشکیل نشست مطبوعاتی برای بزرگداشت پنجم مرداد با هماهنگی ارشاد اسلامی، برگزاری مسابقه و اهدای جوایز و نصب بنر از دیگر برنامه‌های بزرگداشت پنجم مرداد ماه سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور در شهرستان بافت اعلام شد.

همچنین مقرر شد که در روز جمعه ششم مرداد ماه در مکان برگزاری نماز جمعه اداره ارشاد نمایشگاه کتاب برگزار کند و هلال‌احمر با همکاری شبکه بهداشت معاینه رایگان داشته باشد.

با هماهنگی دفتر و ستاد نماز جمعه از قاری نوجوان و توانا محمد تقی خان برای محفل انس با قرآن دعوت به عمل آمده است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.