سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

آينده سازان جهان از دیدگاه قرآن و روایات

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 578 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1391.04.04
 
خطبه نماز جمعه به امامت حجة الاسلام و المسلمين ابراهيمي 91/3/26
http://yascms.ir/emam/ebrahimi1.png

بسم الله الرحمن الرحيم
آينده سازان جهان از دیدگاه قرآن و روایات
خطبه اول
پیشگویی قرآن و روایات از آینده سازان جهان
«يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ مَن يَرْتَدَّ مِنكُمْ عَن دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللّهُ بِقَوْمٍ...» (سوره مائده، آیه54)
در خطبه هفته گذشته در رابطه با آينده جهان و انسان و اینکه آينده سازان چه كساني هستند؟ مباحثي مطرح شد از منظر قرآن مجيد و روايات اهل بيت(علیهم السلام)، از جهت سير تاريخي زندگي بشر آينده و اين جهان، آينده اين كره خاكي آينده ي تاريك نيست، بلكه آينده اي درخشان و اميد آفرين است. از نظر قرآن مجيد و روايات آينده از آن صالحان و پاكان است، ظلم و ستم نابود خواهد شد، عدالت جهان را فرا خواهد گرفت، بشريت روي آرامش، صلح، برادري، دوستي، محبت و روي زندگي بسيار خوب و مومنانه را خواهد چشيد اين آينده حتمي كره خاكي است. منتهي بحثي كه ناتمام ماند آينده سازان چه كساني هستند؟ از كجا شروع مي كنند؟ چه نشانه هايي دارند؟ آيا از قرآن مجيد و روايات پيشگويي شده است؟ آيا در روايات اهل بيت(علیهم السلام) بيان شده است آيا از نظر قرآن و روايات و پيشگويي هايي كه انسانهاي عارف داشتند مطالبي وجود دارد؟ خطبه این هفته را به اين موضوع اختصاص مي دهم و بطور مختصر مطالبي را خدمت شما برادران عزيز و خواهران مكرمه كه در نمازجمعه حضور دارید عرضه مي دارم. انشاءالله برادران و خواهران، جوانان و نوجوانان به موضوعاتي كه در خطبه هاي نمازجمعه عرضه مي شود توجه فرمائيد. در ابتدا به سراغ قرآن مجيد مي رويم ببينيم در مهمترين كتاب الهي در رابطه با موضوعي كه مطرح كرده ايم چه آياتي بيان شده است.
قرآن و آینده سازان (ملت ایران)
اولين آيه اي كه در اين زمينه مطرح شده و شما هم اين آيات را با من در این لحظات استجابت دعا زمزمه كنيد تا از ثواب تلاوت قرآن بهره مند شویم، خداي تبارك و تعالي مي فرمايد: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ مَن يَرْتَدَّ مِنكُمْ عَن دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللّهُ بِقَوْمٍ»(سوره مائده، آیه54) خطاب آيه به مومنين و مسلمانان صدر اسلام است «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ» اي كسانيكه ايمان آورديد «يا» يعني اي، «أَيُّهَا» يعني خطاب است، اي كساني كه مومن به خدا شديد و ايمان آورديد، اي كسانيكه به قرآن مومن شديد، اي كسانيكه به پيغمبر مومن شديد« مَن يَرْتَدَّ مِنكُمْ عَن دِينِهِ» هر كس از شما از دين مرتد شود « يَرْتَدَّ» از ارتداد مي آيد. هر كدام از شما از دين برگرديد. خداوند خبر مي دهد مسلماناني كه كنار پيغمبر(صلی الله علیه وآله) هستند عده اي از اينها از دين مرتد مي شوند، ارتداد به معناي برگشتن و پشت پا زدن است. «عَن دِينِهِ» از دين خدا برگردند. در قرآن دين خدا كدام است؟
اسلام ناب دین کامل
دين خدا در قرآن اينگونه معنا شده است: «الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الإِسْلاَمَ دِينًا»(سوره مائده، آیه3) در روز عيد غدير فرمود: امروز دين را بر شما كامل كردم، دين كامل با نبوت حضرت محمد(صلي الله عليه و آله و سلم) شروع شد وبا امامت امیرالمومنین علی(علیه السلام) و یازده امام معصوم بعد کامل شد. ايشان دست جانشين بلافصل خود آقا اميرالمومنين علي(عليه السلام) را بلند كرد و فرمود: «من کنت مولاه فهذا علی مولاه»هر كس به من ايمان آورده است علي(علیه السلام) را قبول داشته باشد. بعد از من علي جانشين من است. ايشان سه روز در غدير ماندند و از صد و بيست هزار مسلمان بیعت گرفت.
تثبیت امامت و ولایت حضرت علی(علیه السلام) در روز عید غدیر و سایر ائمه اطهار
براي تثبيت امامت و ولايت پيامبر(صلی الله علیه وآله) چند كار در غدير انجام داد: دست علي(علیه السلام) را بالا آورد و گفت مردم ببينيد من اين علي را مي گويم. اگر كساني نابينا و کر بودند فرمود با اميرالمومنين علی(علیه السلام) دست بدهيد و بيعت كنيد مبادا بگوئيد ما نابينا و کر بوديم در همان خطبه غدير در جمع صد و بيست هزار نفري دوازده امام را معرفي كردبه گونه اي كه در غدير چهار مرتبه اسم حضرت صاحب الامر(عجل الله تعالي فرجه الشريف) را بيان كردند و فرمودند: دين كامل اين است. خداوند بعد از اين ماجرا فرمود :«الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ» امروز (منظور همان روز غدير است) دين شما را كامل كردم بعد از پيغمبر وصي و خليفه بلافصل اميرالمومنين علي(عليه السلام) بعد امام حسن(عليه السلام)، امام حسين(عليه السلام)، امام سجاد(عليه السلام)، امام باقر(عليه السلام)، امام صادق(عليه السلام)، بعد آقا موسي بن جعفر(عليه السلام)، امام هشتم امام رضا(عليه السلام)، امام جواد(عليه السلام)،امام هادي(عليه السلام)،امام حسن عسكري(عليه السلام) و در آخر امام مهدي(صلوات الله و سلامه عليه) دين كامل اين است.
منظور از ارتداد در آیه چیست؟
شما مي دانيد مسلمانان نماز مي خواندند، روزه مي گرفتند پس چرا خداوند مي فرمايد: اگر از دين كامل مرتد شويد، مي توان نتيجه گرفت كه خداوند از يك ماجرا خبر مي دهد از ارتداد صحبت مي كند منظور از اينكه از دين برگشتند به اين معنا است كه از امامت اميرالمومنين علي(عليه السلام) جدا شده اند. از امامت و ولايت ارتداد پيدا كردند. خداوند در قرآن كريم مي فرمايد: شما مسلمانان اگر از امامت و ولايت اميرالمومنين علي(عليه السلام) و از اسلام كامل رويگردان شويد به خدا ضرري نمي زنيد شايستگي خودتان را از دست داده ايد. «فَسَوْفَ يَأْتِي اللّهُ بِقَوْمٍ» (سوف یعنی در آينده دور) خداوند در آينده دور قومي را مي آورد، اين قوم مثل شما نيستند و ارتداد پيدا نمي كنند. از امامت و ولايت اميرالمومنين علي (عليه السلام) ارتداد پيدا نمي كنند. به اين صفات توجه كنيد خيلي عجيب است. «يُحِبُّهُمْ» خدا آن قوم را دوست ميدارد. «وَيُحِبُّونَهُ» و آنها خدا را دوست ميدارند، رابطه دو طرفه است. «أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ» نسبت به مومنين و به خودشان ذليل و مهربان هستند. «أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ» نسبت به كفار سر سخت هستند. نسبت به استكبار و نسبت به كفار، نسبت به آمريكا و يهود عزيز هستند، عزيز يعني محكم و سرسخت. ارض عزاز است زميني كه سفت و آب در آن نفوذ پيدا نمي كند. «أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ» يعني كفار نمي توانند در آنها نفوذ كنند. نسبت به كفار سد يكپارچه فولادي هستند و دشمن نمي تواند اتحاد آنها را بشكند و در بين آنها نفوذ كند و يارگيري كند اما نسبت به مومنين و همديگر ذليل هستند يعني فروتن هستند و گردنكشي ندارند و نسبت به هم درشتي نمي كنند، با هم دوست هستند و از هم مي گذرند، اما نسبت به كفار سخت هستند تولي و تبري را خوب مراعات مي كنند. «يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللّهِ» اين مردم در راه خدا خوب جهاد مي كنند. معلوم مي شود جنگ پيش مي آيد و اين مردم مجبور به جهاد مي شوند و جهاد آنها فِي سَبِيلِ اللّهِ است، جهاد آنها در راه خدا و حق است. «وَلاَ يَخَافُونَ لَوْمَةَ لآئِمٍ» اين صفت بعدي آن قوم است. خدا مي فرمايد: اینها نمی ترسند. «يَخَافُونَ» از خوف می آید « َلاَ يَخَافُونَ» یعنی نمی ترسند «لَوْمَةَ» يعني سرزنش لآئِمٍ يعني سرزنش كننده، اينها از كساني كه بخواهند آنها را بترسانند، سرزنش كنند و در آنها رعب و وحشت ايجاد كنند از رعب و وحشت نمي ترسند. زماني يك كشتي آمريكائي اگر در يك خليج پهلو مي گرفت مسئول آن كشور رنگ مي باخت و مي ترسيد، اما امروز به بركت اسلام و نظام جمهوري اسلامي، به بركت امام بزرگوار و رهبر عزیز اين تهديدها بي اثر شده است.
تهدیدها و سرزنش بی اثر دشمنان بر ملت ایران
شما مي دانيد در همين جريان هسته اي چقدر ما را تهديد كردند، از روزي كه انقلاب اسلامي به دست مبارك حضرت امام(رحمة الله علیه) شروع شد تهديد شروع شد. امام را تهديد به زندان و تبعيد كردند. زمان جنگ بمباران كردند و ما را محاصره اقتصادي كردند بعضي اوقات خود اين ترس بيشتر كشنده است. خداي نكرده به يك آدم سالم بگويند سرطان داري، در صورتی که سرطان ندارد اما همينكه بگويند او خود را مي بازد و حال آنكه سرطانها هفتاد تا هشتاد درصد مداوا مي شوند. دشمن مي خواهد مثل سرطان خوف ايجاد كند، این ترس و نگرانی انسان را بيشتر از پا در مي آورد.
صفات قرآنی ملت ایران
قرآن خبر مي دهد خدا آنها را دوست دارد و آنها خدا را دوست مي دارند اين سرزنشها براي آنها هيچ تاثيری ندارد. «لَوْمَةَ لآئِمٍ» سرزنش سرزنشگران هيچ اثري در آن قوم ندارد. بقول خودشان تحريم هاي فلج كننده يعني ما به گونه اي جمهوري اسلامي را در تحريم قرار مي دهيم كه ايران و مردم آن فلج شوند، ما در تحريم بزرگ شديم، پيغمبر(صلی الله علیه وآله) مسلمانان را در تحريم هاي اقتصادي بزرگ كرده است. امام بزرگوار در تحريم، جنگ را اداره كرده است. سالها در تحريم بوديم چیز جديدی نيست، در همين تحريمها بود كه پيشرفت كرديم. اگر انسان همه چيز را داشته باشد تنبل مي شود، فكر، عقل و مغزش رشد پيدا نمي كند. مادر همه ابداعات احتياج است وقتي آدم ببيند احتياج دارد دنبال كار مي رود وقتي ديد نياز دارد فكر مي كند و دنبال راه حل مي گردد. وقتي جوانان و دانشمندان ما ببينند ملت ايران نيازمند است فكر مي كنند و بعد توليد مي كنند. «وَلاَ يَخَافُونَ لَوْمَةَ لآئِمٍ» پس اگر جنگ به آنها تحميل شود آنها در راه خدا جهاد مي كنند. اگر بخواهند آنها را سرزنش كنند ترس ندارند ارتباط آنها با خدا است و خداوند هم آنها را دوست ميدارد. خداوند مي فرمايد:«ذَلِكَ فَضْلُ اللّهِ»اين عنايت بزرگ خداوند است .«يُؤْتِيهِ مَن يَشَاءُ» خدا به هر كس صلاحيت داده باشد اين عنايت خود را مي دهد «وَاللّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ». اين آيه نازل شد و بسيار سوال برانگيز بود. اينكه اعراب پرچم را زمين مي گذارند، گروهي مي آيند و پرچم را برميدارند، اين قوم ويژگيهاي بسيار مهمي را دارند. اين آيه سوالات بسیاری درونش نهفته است و مي خواهند بدانند اين قوم چه كساني هستند؟
قوم سلمان قوم برگزیده
از پيغمبرخدا(صلی الله علیه وآله) اين سوال مطرح شد يا رسول الله(صلی الله علیه وآله) اين قوم با اين ويژگيها بسيار ناب چه كساني هستند؟ سوالات متعدد اما جوابها تقريبا شبيه به هم است. يكي از جوابها را ذيل اين آيه خدمت شما عرض مي كنم: «فضرب يده علي عاتق سلمان» سوال كردند و جناب سلمان حضور داشت، پيغمبر(صلی الله علیه وآله) بر شانه سلمان دست زدند و فرمودند: «فقال هذا و ذووه» همشهريهاي سلمان هستند. يكي از مصاديق این آيه مي فرمايد ملت ايران، همشهريهاي سلمان هستند نقش آنها را در آینده خدمت شما عرض کردم. دنبال اين كلام آقا فرمودند: «و الذی نفسی بیده لو کان الایمان منوطا بالثریا لتناوله رجال من فارس» (روح المعاني ج6 ص163 المنار ج6 ص436، نور الثقلين ج1 ص632 ،قرطبي ج8 ص93) نبي مكرم(صلی الله علیه وآله) فرمود: اگر دين به ستاره ثريا كه دورترين ستاره نسبت به زمين است چسبيده باشد. «لتناوله» هر آئينه مرداني از فرزندان فارس به آن مي رسند. مردان و جواناني از ايران زمين به آن ايمان دست پيدا مي كنند. فاصله ما تا مدينه خيلي زياد است. مردم مدينه حق را نشناختند از در خانه اميرالمومنين علي(عليه السلام) ارتداد پيدا كردند، اما مردم ايران اسلامي با اين که فاصله زیادی تا مدينه و مكه دارند اما علي(علیه السلام) در قلب ما است. اهل بيت(علیهم السلام) در قلب ما هستند. پيغمبر(صلی الله علیه وآله) فرمودند: قرآن و عترت را در بين شما به يادگار مي گذارم. قرآن و عترت در قلب ما جاي گرفته است. ولايت علي(علیه السلام) در قلب ما جاي گرفته است محبت به اميرالمومنين علی(علیه السلام) و حضرت زهرا(سلام الله عليها) در تمام تار و پود ما جاي گرفته است و اصلا تار و پود ما با ولايت ساخته اند و برقرار كرده اند. فاصله ما خيلي زياد است ولي ما به آن ايمان، به آن محبت، به تشيع و به پيروي الهي دست پيدا كرده ايم.
قوم آینده گر در سوره حضرت محمد(صلی الله علیه وآله)
آيه ديگر در سوره حضرت محمد(صلي الله عليه و آله و سلم) خداوند تبارك و تعالي مي فرمايد: «وَإِن تَتَوَلَّوْا يَسْتَبْدِلْ قَوْمًا غَيْرَكُمْ ثُمَّ لَا يَكُونُوا أَمْثَالَكُمْ» اولا اين آيه در رابطه با بخل است اما پايان آيه به مطلب بسيار مهمي اشاره مي كند. در اين آيه به آينده جهان و به آينده سازان اشاره مي كند. مي فرمايد: اگر«تَتَوَلَّوْا» شما به دين حق پشت كنيد ضرري به خدا نمي زنيد، «يَسْتَبْدِلْ قَوْمًا» خدا قومي را جايگزين مي كند، «غَيْرَكُمْ» غير از شما عربها، «ثُمَّ لَا يَكُونُوا أَمْثَالَكُمْ» آنها مثل شما رفتار نمي كنند و به دين حق پشت نمي كنند.(دين حق را معنا كرديم «الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ» دين حق است) اين آيه كه نازل شد سوالها شروع شد و اصحاب دوباره سوال كردند«قَوْمًا غَيْرَكُمْ» قوم غير عرب چه كساني هستند كه جايگزين مي شوند؟ «كان سلمان الي جنب رسول الله(صلی الله علیه وآله)» سلمان در كنار پيامبر بود، پيامبر دست بر زانوي سلمان زد و «فقال هذا و قومه» فرمودند: سلمان و همشهريهاي سلمان . آن قوم جايگزين و مردم جايگزين كه پرچم اسلام را بر دوش مي گيرند آن ملت ايران است و همشهريهاي سلمان هستند و در اين آيه فرمودند: «و الذی نفسی بیده» قسم بخدايي كه جان من در دست قدرت او است «لو کان الایمان منوطا بالثریا لتناوله رجال من فارس» علماي اهل سنت اين روايت را نقل كرده اند. آيات بيشتر از اين است و من دو آيه را بعنوان تبرك خدمت شما عرض كردم چون آينده سازان در قرآن مشخص شده اند كه چه كساني هستند؟ به كمك روايات براي ما مصداقش را بيان كرده اند. ملت ايران پرچمدار اسلام است و پرچم ايمان را بدست مي گيرد.
آینده سازان از دیدگاه روایات(ملت ایران)
آينده ساز است و در جهان تاثيرگذار است. چند روايت از رسول خدا حضرت محمد(صلي الله عليه و آله و سلم)را خدمت شما عرض می كنم.
1- پیامبر اکرم(صلی اله علیه وآله) می فرمایند: «اعظم الناس نصيباً في الاسلام» بزرگترين مردمي كه بيشترين نصيب را از اسلام دارند، (بيشترين نصيب از اسلام براي كيست؟ عربها، آفريقائي ها، مصري ها یا...) اين بيانات پيامبر(صلی الله علیه وآله) برای زماني است كه ايراني ها هنوز مسلمان نبوده اند، توجه به زمان صدور اين فرمايشات اهميت موضوع را براي ما بيشتر مي كند زماني نبوده است كه ملت ايران مسلمان باشند و شيعه اميرالمومنين علی(علیه السلام) باشند دعاي كميل، دعاي ندبه، زيارت عاشورا و مراسم ديني مذهبي نماز جمعه داشته باشند. پيامبر خبر از آينده مي دهند. «اعظم الناس نصيبا في الاسلام اهل الفارس»(كنز العمال، ج12،ح 34125) بيشترين نصيب را از اسلام اهل فارس دارد در روايات آنزمان فارس ملت ايران بودند بيشترين نصيب را ملت ايران از اسلام دارد. زمينه ساز اسلام كامل در جهان ملت فارس و ملت ايران است.
2- در روايت بعدي پيامبر اعظم(صلی اله علیه وآله) مي فرمايند: « یَخرُجُ أُناسٌ مِن المَشرِقِ فَیُوَطِّئون لِلمَهدی سلطانَه» (بحار الانوار، ج ۵۱، ص ۸۷) مردم مشرق زمين قيام مي كنند و زمينه حاكميت الهي امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را فراهم مي كنند «ناس من المشرق» عده اي از مشرق، در مشرق كشورهاي زيادي هستند (مشرق عالم و مغرب عالم داريم) اين عام است. ما در اين روايت نمي فهميم كه منظور ملت ايران باشد، اما روايات ديگر اين عام را تخصيص زده است اينكه مي فرمايد رجال من فارس بيشترين نصيب را نسبت به اسلام دارند اهل شرق منظور مردم سرزمین فارس هستند و به كمك رواياتي كه مقيد كلمه فارس ذكر شده است ابنا من فارس آمده است كه نشان مي دهد ملت ايران زمينه ساز براي حضرت صاحب الامر(عجل الهه تعالی فرجه الشریف) هستند و اين كار خيلي بزرگ است آينده سازان جهان ملت ايران هستند آينده بشريت را ملت ايران رقم مي زند اين افتخار خيلي بزرگ براي خانواده شهدا، ايثارگران و جانبازان است به اين هدف بزرگ كه خداي تبارك و تعالي به عهده ملت ايران گذاشته است انجام وظيفه مي كنند. البته همه اينها از بركت امام بزرگوار و مقام معظم رهبري است ملت ايران بدون هدايت امام و مقام معظم رهبري به جائي نمي تواند راه پيدا نمي كند. اين ملت مثل ملت حجاز نيست كه به اميرالمومنين علی(علیه السلام) پشت كند اين ملت به امامت و ولايت توجه مي كند و امامت و ولایت است که زمینه ها را فراهم می کند. زمينه جهاني شدن اسلام را به كمك اين ملت فراهم مي كند. خدا را بر اين نعمت بزرگ شكر مي كنيم. روايت ديگري را خدمت شما عرض كنم حافظ ابونعيم يكي از علماي اهل سنت است از روایات اهل سنت هم مي گوئيم فردا نگويند همه روايات را از شيعه آورديد.
3- عالم بزرگ اهل سنت از ابن عباس در كتاب خود در ذكر اصفهان كه مي رسد مي گويد نزد پيغمبر(صلی الله علیه وآله) از فارس صحبت به ميان آمد.حضرت فرمود: مردم فارس طرفداران و دوستداران ما و اهل بيت هستند. پيغمبرخدا(صلی الله علیه وآله) فرمودند: ملت ايران طرفدار اهل بيت است و به بركت طرفداري اهل بيت، دوستداري اهل بيت به اين مقام پیدا می کنند. عالم بزرگ اهل سنت كه حمبلي ها از او پيروي مي كنند احمد هنبل اين روايت را ذكر مي كند از پيغمبر(صلی الله علیه وآله) است كه ملت ايران به شيران غير فرار مي باشند يعني ملت ايران مثل شيري است كه هرگز پشت به دشمن نمي كند و او اين روايت را ذكر مي كند و روايتش اين است بخوانم تا لذت ببريد پيامبر اعظم(صلی الله علیه وآله) فرمودند: نزديك است كه خداوند متعال اطراف شما را از عجم پر كند. آنان چون شيراني هستند كه اهل فرار نيستند. طرفهاي درگير و دشمنان شما را مي كشند و از غنيمتهاي شما استفاده نمي كنند. عجمي كه در روايت آمده است به كمك روايات ديگر تخصيص خورده است و مصداق آنها ملت ايران است از كجا شروع مي شود؟ رهبر چه صفاتي دارد و به كجا ختم مي شود؟ پرچم را چه مي كنند؟ شهدايشان چه وضعيتي دارند؟ انشاءالله در خطبه هاي آينده توضيح مي دهم ملت ايران چه جايگاهي دارد؟ و در آيات و روايات چه كارهاي بزرگي نسبت به اين جهان بايد انجام دهند و خداوند در اين برهه چه مسئوليت سنگيني بر دوش ملت ايران كه پيرو خالص اهل بيت هستند قرار داده است وظيفه مهم آنها اين است كه زمينه ساز براي ظهور حضرت صاحب الامر(عجل الله تعالي فرجه الشريف) و عدالت جهاني مي باشند.
خطبه دوم
«اوصيكم عبادالله و نفسي بتقوی الله»
دستگیری عوامل و قاتلان دانشمندان هسته ای

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران عزيز و خواهران مكرمه را به تقواي الهي دعوت مي كنم در اين خطبه بطور اختصار مناسبتهاي اين هفته را خدمت شما عرض ميكنم اولين مناسبت از سربازان گمنام امام زمان(عجل الله تعالي فرجه الشريف) تشكر و قدرداني مي كنيم يك هديه جانانه به ملت دادند و تمام قاتلان و عوامل به شهادت رساندن دانشمندان هسته اي را دستگير كردند، دست مريضا عرض مي كنيم به عزيزانمان در اطلاعات و به تعبير حضرت امام(رحمة الله علیه) سربازان گمنام امام زمان(عجل الله تعالي فرجه الشريف) دل خانواده شهدا و دل ملت رشيد ايران را شاد كردند و به دشمن فهماندند اگر چه استكبار جهاني و صهيونيسها از آنها حمايت كنند هيچ جاي امن براي آنها نخواهد ماند، بالاخره به دست چنگال عدالت گرفتار خواهند شد، ضربات سنگيني را استكبار جهاني و صهيونيسها بر كشور زدند و دانشمندان ما را از ما گرفتند البته اينها فكر مي كنند با گرفتن يك شهيد و افتادن يك پرچم براي هميشه پرچم بر زمين مي ماند، اما واقعا اينگونه نخواهد شد خون شهدا مي جوشد و هر سرداري كه پرچمش بر زمين مي افتد دهها نفر جانفشان آماده رزم و جهاد و خدمت به اين مملكت هستند. خدا شهداي هسته اي را رحمت كند و بر علو درجات آنها بیافزاید. به پدر و بستگان آنها صبر و اجر جزیل عنايت كند، لعن و نفرين الهي شامل استكبار جهاني و يهوديان صهيونيسم و كساني كه اين توطئه ها را بر ضد ملت ايران رقم مي زنند.
عید مبعث پیامبر اعظم(صلی الله علیه وآله)
روز دوشنبه بيست و هفتم ماه رجب عيد مبعث است. همه مطالبي كه در خطبه اول خدمت شما عرض كردم از بركت پيامبر اعظم(صلی الله علیه وآله) است. انشاءالله زمينه صلح جهاني از بركت حضرت فراهم مي شود و اسلام جهاني مي شود و ملت ايران زمينه ساز فرمايشات پيغمبر(صلی الله علیه وآله) در همه ی جهان هستند. انشاءالله روحانيون در مساجد برنامه هاي مفصلي در باب بعثت پيامبر اعظم(صلی الله علیه وآله) داشته باشند.
بیست و پنجم رجب شهادت امام موسی بن جعفر(علیه السلام)
مطلب بعدي شهادت آقا موسي بن جعفر(علیه السلام) را در بيست و پنجم ماه رجب داریم تسليت عرض مي كنيم حتما به ياد اين امام بزرگوار روضه و عزاداري در مساجد برگزار شود و مناقب ايشان بيان شود.
شهادت مجاهدان دلیر اسلام
شهادت مجاهدان دلير اسلام بخارائي، اماني، نيك نژاد و هرندي را داريم خداوند اين شهداي عزيز را رحمت كند. شهادت سردار شهيد دکتر مصطفي چمران را در همين هفته داريم و روز بسيج اساتيد نامگذاري شده است.
مناسبت دیگر روز بیست و هفتم خردادماه مبني بر فرمان حضرت امام(ره) بر تشكيل جهاد سازندگي را داريم. مناسبت بعدی صدور فرمان امام بر تاسيس سازمان تبليغات اسلامي روز تبليغ و اطلاع رساني در پنجشنبه هفته اي كه در پيش است داريم در باب تبليغ و تبليغات شهرستان تابستان در پيش است و نيازمند وجود روحانيون عزيز است. جاي جاي اين شهرستان مخصوصا در روستاها در سه ماه تابستان نياز است كه سازمان تبليغات و طرح هجرت همت كنند روحانيون عزيز را به اين مناطق هدايت كنند و بخشداران محترم هم استقبال كنند و زمينه سازي كنند كه سه ماه بچه هاي اين مناطق سر سفره قرآن، احكام و معارف اهل بيت(علیهم السلام) بنشينند انشاءالله.
سه نکته مهم برای قوه قضائیه
هفته قوه قضائيه را به مناسبت شهادت دکتر بهشتي از روز پنجشنبه كه اول تيرماه است داریم. در قوه قضائيه سه نكته بايد بيشتر مورد توجه قرار گيرد. نكته اول اين است كه دادگاهها و دادگستري ها ملجاء ستمديدگان باشد. فرض كنيد در خانه دو برادر با هم دعوا مي كنند يكي از آنها مي گويد اگر بخواهي اذيت كني به بابا مي گويم. چون پدر مظهر اقتدار است همينكه مي گويد به بابا مي گويم آن ديگري آرام مي گيرد. بايد در جامعه قوه قضائيه و دادگستري ما چنان اقتداري داشته باشد اگر كسي بخواهد به كسي ظلم و تعدي كند بگويد به دادگاه و پيش قاضي مي روم. آدم ستمگر بايد لرزه بر بدنش بيفتد. وقتي ميگويد من پيش قاضي مي روم او بايد خوف داشته باشد. بنده فرمايش مقام معظم رهبري(دام ظله العالی) و حضرت امام(ره) را جمع بندي كردم و خدمت شما عرضه مي دارم. قوه قضائيه بايد ملجاء بي پناه و ستمديده باشد.
نكته دوم بي طرفي كامل قاضي است. قاضي يك طرف را نگيرد بي طرف باشد و بقول معروف فرشته عدالت باشد، طرف حق را بگيرد و دنبال حق باشد.
نكته سوم رسيدگي در پرونده ها نبايد طولاني شود سرعت در رسيدگي بايد باشد .چرا بايد در رسيدگي سرعت باشد ؟ اولا وقتي سرعت در كار باشد مجرم به سرعت مجازات مي شود . مردم از اينكه مجرم مجازات شود خوشحال مي شوند. اظهار تنفر از جرم مي كنند اما اگر دادرسي طولاني شد شش ماه یا يكسال یا دو سال قبل مشروب خورده است. حالا مي خواهند شلاقش بزنند وقتي بيرون بيائيم در كوچه و بازار بخواهيم حكم خدا را اجرا كنيم چون مردم در جريان قرار نگرفته اند جرم هم تمام شده است و مردم فراموش كرده اند مردم ترحم مي كنند و مي گويند چرا اين آدم را مي زنند. اين دادرسي وقت مردم را مي گيرد و مرتب بايد بیایند و بروند و تنفر از گناه در جامعه از بين مي رود اما اگر گناهي صورت گرفت و مجرم به سرعت مجازات شود مردم مي گويند بارك الله حقش بود تا باشد ديگر چنين كاري را انجام ندهد.
جاری شدن قانون قصاص و دیات در جامعه اسلامی
يك نكته از سخنان حضرت امام(ره) خدمت شما عرض كنم خداوند حضرت امام را رحمت كند. همه حرفهاي امام امامانه و بزرگ است. امام مي فرمايد: تنها اگر يك سال به قانون قصاص، ديات و حدود اسلام عمل شود تخم بيدادگري، دزدي و بي عفتي از كشور برچيده مي شود. چقدر حرف بزرگي است، مي فرمایند: فقط يك سال به حرف اسلام عمل كنيد تخم بيدادگري، دزدي و بي عفتي برچيده مي شود.
مصرف درست و استفاده کردن از تولیدات داخلی
در رابطه با توليد كه شعار ملي ما است يك نكته عرض كنيم و حرف رهبری زمين نماند. مقام معظم رهبري(دام ظله العالی) مي فرمايند: ما دو چيز را بايد مراعات كنيم يك مصرف درست، مصرف ما درست و مسرفانه نباشد و دوم از توليد داخل استفاده كنيم، چون باعث شكوفائي اقتصاد است. پس در مصرف اسراف نداشته باشيم و مصرف ما از توليدات داخلي باشد.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.