سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

مسجد کانون انقلاب

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 992 مرتبه
دسته: عقايدتاریخ: 1388.08.13
 
بسم الله الرحمن الرحیم

مقاله در باره مسجد از منظر امام خمینی (رحمة الله علیه)


مسجد در فرهنگ اسلامی از جایگاه بلندی برخوردار است ، مسجد خانه برادری است . مسجد در زمان پیامبر خدا (ص) مرکز عبادی ، سیاسی ، فرهنگی ، اجتماعی ، نظامی و قضایی بوده است. با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام (ره) خود را پیدا کرده است.
از نظر حضرت امام خمینی (ره) مسجد جایگاه پشتیبانی از سربازان خداست. اگر اگر حرم و کعبه و مسجد و محراب ، سنگر و پشتیبان سر بازان خدا و مدافعان حرم و حرمت انبیاء نیست پس مأمن و پناهگاه آنان کجاست؟

سنگر بودن مسجد

حضرت امام (ره) همه ما را دعوت به حضور در مسجد می کنند و این حضور در خنثی کننده همه توطئه دشمنان است. حضرت امام (ره) می فرمایند: اینها از مسجد می ترسند من تکلیفم را باید ادا می کنم، به شما بگویم شما دانشگاهی ها ، شما دانشجویان همه جا به مساجد بروید و مساجد را پر کنید، اینجا سنگراست و سنگرها را باید پر کرد.

مسجد کانون انقلاب

معمار بزرگ فرمودند: مسجد محلی است که از آن باید امور اداره شود. این مساجد بود که این پیروزی را برای ملتها درست کرد. این مراکزحساسی است که ملت باید به آن توجه داشته باشد. شما که از اهالی مسجد و علمای مساجد هستید باید پیروی از پیامبر اسلام (ص) و اصحاب آن سرور کنید. و مساجد را برای تبلیغ اسلام و حرکت اسلامیت و قطع ایادی شرک و کفر و تایید مستضعفین در مقابل مستکبرین قرار بدهید.

خطر جدا شدن از مساجد

این خطر را گوشزد می فرمایند: اگر این مسجد و مرکز ستاد اسلام قوی باشد . ترس از فانتوم ها نداشته باشید. ترس از آمریکا و شوروی و اینها نداشته باشید . ان روز باید ترس داشته باشید که شما پشت کنید به اسلام ، پشت بکنید به مساجد.
حضرت می فرمایند: ای ملت مسجدهای خودتان را حفظ بکنید و روشن فکر غربی نباشید . ای حقوق دانها مسجدها را حفظ کنید . بروید به مسجد تا این نهضت به ثمر برسد، مملکت شما نجات پیدا کند.

توطئه برای خالی کردن مسجد

امام با هشدار این مطلب می فرمایند: این یک توطئه است که می خواهند مساجد را کم کم خالی کنند . شما باید هوشیار باشید که مسجدهایتان ، محراب هایتان ، منبرهایتان را حفظ کنید و بیشتر از سابق شماهایی که این معجزه را از مسجد دیدید که هم قدرتها را در هم شکست نه فقط ابر قدرتها ، قدرتهای دیگر را هم در هم شکست ، نباید در اسلام سستی کنید، مسجدها را محکم نگه دارید و پر جمعیت کنید.
والسلام علیکم و رحمة الله.

تهیه کننده :
حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا علی ابراهیمی
امام جمعه بافت


چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.