سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

صالحین چه کسانی هستند؟

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 2329 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1391.03.21
 
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه بافت در طرح نشاط و تعالی در حسینیه سپاه مورخ 89/6/22
http://yascms.ir/emam/ebrahimi2.png

بسم الله الرحمن الرحیم
صالحین چه کسانی هستند؟

از این که توفیقی حاصل شد در جمع شما خواهران مکرمه، برادران عزیز و بسیجیان شرکت کننده در طرح نشاط و تعالی حضور پیدا کنم از خداوند تشکر می کنم. زمینه ی این توفیق را برادر عزیز و گرانقدر، فرمانده توانای سپاه شهرستان بافت جناب آقای سرهنگ شجاع امیری فراهم کردند از ایشان هم تشکر می کنیم.
قرآن مایه هدایت و رشد انسان ها
ابتدا محکوم می کنیم هتک حرمت به قرآن مجید، قرآنی که مایه ی هدایت، رشد و تعالی است، قرآنی که پیغمبر خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند به آن تمسک جوئیم. متاسفانه در کشوری که ادعای تمدن می کند اما بویی از تمدن نبرده در مقابل کاخ سیا به قرآن مجید هتک حرمت کردند حتی پلیس نیز از آن ها محافظت کرد، آن ها قرآن را که مایه ی هدایت انسان ها و کلام حق است نمی توانند تحمل کنند و در مقابل قرآن موضع گرفتند، این نشان دهنده این است که مخالفت آن ها با جمهوری اسلامی به خاطر ملت ایران بودن ما نیست بلکه مخالفت آن ها به دلیل این است که ما سنگردار قرآن هستیم و قرآن و اهل بیت را پذیرفته ایم، در واقع جنگ آن ها، جنگ با اسلام است. خداوند را شکر می کنیم که ما را دشمن آن ها قرار داد و رهبر عزیز و بزرگوار ما از روز اول اعلام کردند رابطه بین ایران با آمریکا و اسرائیل رابطه گرگ و میش است.دشمنان فکر می کنند با هتک حرمت به قرآن جایگاه قدسی قرآن پایان می پذیرد و نورانیت قرآن خاموش می شود، نور قرآن نوری است ابدی که بر همه کتاب ها و مذاهب غالب می شود و نور آن جهانی خواهد شد، انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران زمینه ساز حکومت قرآن در سراسر دنیا هستند، بسیج مهمترین نقش را در جهانی شده قرآن مجید دارد.
ویژگی صالحین
در مقابل صالحون، مفسدون قرار می گیرد، زیرا خداوند تبارک و تعالی در آیات یازده و دوازه سوره بقره وقتی از منافقین گله مند می شوند و مسائل را مطرح می کنند، می گویند«اِنّما نحن مصلحون» ما انسان های مصلح هستیم، مصلح یعنی کسی که کار نیک انجام می دهد اما خداوند فرمودند«انهم هم المفسدون»اینان افراد مفسدی هستند. بنابراین در مقابل مصلح، مفسد قرار دارد، اگر انسانی صالح شد و کار نیک انجام داد جامعه را نیز رشد می دهد اما اگر فردی فاسد باشد جامعه را نیز خراب می کند. نقش فساد مانند نقش آتش است، آتش ایستایی ندارد، گناه و فساد نیز مانند آتش است اگر بقیه نسبت به آن بی اعتنا شوند همه جامعه را می پوشاند.
ویژگی های صالحین در قرآن
ویژگی انسان نیک در قرآن«من آمن بالله والیوم الاخر و عمل صالحاً فلهم اجرهم عند رب»ایمان به خدا، پیغمبر، آخرت و عمل صالح، بنابراین اولین ویژگی انسان نیک این است که ایمان داشته باشد و خدا و پیغمبر را در قلب خود پذیرفته باشد.اگر کسی خدا و پیغمبر را در قلب خود پذیرفته باشد سعی می کند کار نیک انجام دهد.از کوزه برون تراود هر آنچه که در آن است
قرآن در مورد ایمان انسان های صالح می فرماید:«یا ایها الرسل کلوا من الطیبات و اعملوا صالحا»پیغمبران اگر می خواهید کار نیک انجام دهید از مال حلال تناول کنید، بنابراین اگر بخواهیم نیکی در جامعه گسترش پیدا کند باید مال حلال بخوریم، کسی که حرام خوار باشد نمی تواند کار نیک انجام دهد، بنابراین شرط دوم بعد از ایمان به خداوند تبارک و تعالی این است که مال حلال بخوریم تا بتوانیم کار خیر انجام دهیم، نکته دیگر این که «ان الذین آمنوا و عموا الصالحات و اقاموا الصلواة و آتوا الزکاة» اگر انسان بخواهد کار نیک انجام دهد بعد از ایمان و حلال خواری باید اهل نماز و زکات باشد«و من یطع الله و رسول فاولئک مع الذین انعم الله علیهم من النبیین والصدیقین والشهداء و الصالحین و حَسُنَ اولئک رفیقا»خداوند می فرمایند اگر می خواهید دوست خوب داشته باشید، دوست پیغمبران، شهداء و صالحین باشید، شرط آن این است که ولایتمدار باشید. بنابراین یکی دیگر از شرایط انسانهای نیک این است که بعد از این که مطیع خدا شد، مطیع پیغمبر خدا و مطیع ولی فقیه باشد.
بسیجی واقعی
شیوه ی بسیجی یعنی دور حق چرخیدن، خود را ندیدن و خدا را دیدن و گوش به دهان ولی فقیه دوختن، اگر می خواهید با شهداء محشور شوید و دوستان خوبی داشته باشید باید از خدا و پیغمبر خدا اطاعت کنید،حلال خوار باشید، نماز بخوانید، کار نیک و عمل صالح انجام دهید.
امر به معروف و نهی از منکر
«یؤمنون بالله و الیوم الاخر یامرون باالمعروف و ینهون عن المنکر و یسارعون بالخیرات و اولئک من الصالحین» دو ویژگی دیگر انسان صالح این است که اگر در محیط اطراف خود دید کسی گناه می کند با او مقابله کند، امر به معروف و نهی از منکر کند، نسبت به اجتماع خود بی تفاوت نباشد.
خداوندا به حق محمد و آل محمد عاقبت همه ما را ختم به خیر بگردان.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

چاپ این نسخه درجه: 4.50   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 2 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.