سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

اعمال سیاست‌های تشویقی برای پرداخت زکات

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 553 مرتبه
دسته: خبرگزاری فارستاریخ: 1391.02.17
 
گروه استانها / حوزه شمال كرمان 91/02/18 - 10:56
شماره: 13910218000424
امام جمعه بافت تأکید کرد
اعمال سیاست‌های تشویقی برای پرداخت زکات
http://yascms.ir/emam/ebrahimi2.png

برای مشاهده لینک خبر کلیک کنید!
خبرگزاری فارس: امام جمعه بافت گفت: برای پرداخت زکات از طرف مردم باید سیاست‌های تشویقی داشته باشیم.
خبرگزاری فارس: اعمال سیاست‌های تشویقی برای پرداخت زکات


به گزارش خبرگزاری فارس از بافت، حجت‌الاسلام علی ابراهیمی صبح امروز در جلسه ستاد احیای زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان بافت اظهار داشت: اهمیت زکات در اسلام به حدی است که اگر مسلمانی نماز بخواند اما زکات ندهد، نمازش قبول نیست.

وی افزود: اول فروع دین ما نماز است، منتها بدون زکات مورد قبول واقع نمی‌شود و خداوند در هر جا که نماز را گفته است در کنارش زکات نیز بوده است، لذا نماز تنها مورد قبول نیست.

ابراهیمی بیان داشت: بعضی‌ها فکر می‌کنند که زکات فقط بر این چند چیزی است که معلوم کرده‌اند مانند گوسفند، شتر و ... پس چگونه است که ما این همه آیه در باره زکات داریم، اما بیشتر مردم را شامل نمی‌شود.

وی گفت: زکاتی که در قرآن آمده است اعم از واجب و مستحب است و این نکته اساسی است که می‌فرمایند نماز را بخوانید و در راه خدا انفاق هم داشته باشید به موضوع زکات بر می‌گردد.

امام جمعه بافت تصریح کرد: در وجود انسان خواسته‌های بسیاری است و حس مال‌پرستی و حتی حس انفاق دارد، اگر کسی انفاق نکند و زکات ندهد، صفات بد در انسان رشد می‌کند و به همین نسبت حس خدابینی از وجودش خارج می‌شود.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: ما برای پرداخت زکات از طرف مردم باید سیاست‌های تشویقی داشته باشیم، زیرا در روایت داریم در روز جمعه برای فرزندان خود میوه و یا گوشت بخریم تا بفهمند امروز جمعه است و پس از نماز جمعه میوه و گوشت می‌خورند تا شرطی شوند چون شرطی شدن یک اثری دارد و موجب می‌شود تا انسان خودکار سمت و سوی کار پیدا کند.

وی با تأکید بر اینکه زکات را با رویی باز دریافت کنید، اذعان داشت: حضور روحانیان در زمان تبلیغات زکات می‌تواند مؤثر باشد و زکات را نباید به واجبات محدود کنیم و بر روی همه مقوله‌ها مانور دهیم.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.