سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

معلم بسیجی یعنی:انسان وارسته الهی در خدمت خدا

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 984 مرتبه
دسته: اخبار کوتاهتاریخ: 1391.02.15
 
نشست مشورتی معلم بسیجی و پرورش نیروی کارامد در مکان آموزش و پرورش بافت مورخ 91/2/16
http://yascms.ir/emam/ebrahimi1.png

ابراهیمی امام جمعه بافت در سخنانی در این نشست گفت:برای معلم خیر،همه موجودات عالم حتی ماهیان دریا دعا می کنند.وی در خصوص اینکه چرا تمام موجودات عالم برای معلم دعا می کنند پاسخ گفت:هر چه خوبی و بدی است از انسان نشآت می گیرد.انسان خیّردر طبیعت خرابکاری نمی کند و خیر او در عالم کسترش می یابد و به واسطه او زمین خدا آباد می شود.ابراهیمی تصریح کرد:معلم بسیجی یعنی:"انسان وارسته الهی در خدمت خدا".و بفرموده حضرت امام خمینی(ره)،امیرالمومنین علی(علیه السلام) است.وی خاطرنشان ساخت:معلم خوب،فضائل نیک،اخلاق پسندیده،آموزش و تربیت که از یاددهی مهمتر است را بر عهده دارد.وی گفت:هر خوبی و هر بدی که در جهان پیدا شود از جانب معلم است.
ابراهیمی امام جمعه بافت در خصوص آموزش و تعلیم و تربیت روایتی از حضرت زهرا(سلام الله علیها) نقل کرد:شخصی خدمت ایشان رسید و سوالات مکرر زیادی کرد و حضرت نه تنها در پاسخ ناراحت نشدند بلکه با روی خوش این سوالات را پاسخ دادند و فرمودند:من اجیر خدا هستم مزد و پاداش من در ازاء هر پاسخ به شماها از تمام مرواریدهای عالم که زمین را پر کند بالاتر است و. این مقام تعلیم و تربیت و معلمی است.
ابراهیمی گفت مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در خصوص وظایف و نقش معلم فرمودند:معلمان سازندگان انسانند و انسان وقتی ساخته شد همه عالم ریزه خوار او هستند و برای او دعا می کنند.و در جای دیگری فرمودنند:نقش معلم مانند سوزنبان در مسیر قطار است در ظاهر شاید کم اهیمیت جلوه کند لاکن مسیر زندگی و مرگ و زندگی انسان به او بستگی دارد.
ابراهیمی امام جمعه در پایان در توصیه به معلمین گفت:بچه ها را متدین بار بیاورید.متدین بار آوردن فقط وظیفه معلم دینی نیست بلکه همه معلمین در رسیدن به این موضوع نقش اساسی و محوری دارند.
وی در پایان از شخصیت منحصر به فرد و متعالی شهید مطهری تجلیل کرد.

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.