سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

سخنرانی امام جمعه محترم در جلسه شورای برنامه ریزی مورخه

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 977 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1388.08.09
 
بسم الله الرحمن الرحیم

سخنرانی در جلسه شورای برنامه ریزی مورخه 6/8/88


اولاً میلاد پر خیر و برکت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) را خدمت همه مدیران ، مسئولین عزیز تبریک عرض می کنم . ان شاءالله که شیعه خوب برای اهل بیت (ع) خصوصاً برای امام هشتم علی ابن موسی الرضا (ع) باشیم.

خوش آمد عرض می کنم به همه شما بزرگواران بویژه نماینده محترم جناب آقای مهندس بختیاری و مدیرانی که جدیداً منصوب شدند در شهرستان خیر مقدم عرض می کنم. جمع بسیار خوبی است ان شاءالله با وحدت و همدلی ما بتوانیم در این دوره چهار ساله جناب آقای دکتر احمدی نژاد قدمهای مثبت و مفیدی و خیز بلندی برای پیشرفت شهرستان برداریم. از فرماندار محترم تشکر و قدردانی می کنیم که فرصت را در اختیار بنده قراردادند که چند کلامی عرض کنم.

http://yascms.ir/emam/sokhan/image006.jpg


ندای قبر به پنج کلمه

اولاً من یک حدیث اخلاقی عرض می کنم بعد یک حدیثی دیگر از پیغمبر خدا (ص) و بعد مطلب را جمع می کنم. اما حدیث اخلاقی پیغمبر خدا (ص) می فرمایند: «الا و ان القبر ینادی بخمس کلمات» آگاه باشید که قبر به پنج کلمه ندا می دهد چون جلسه ما برنامه ریزی هست یکی از ابعاد برنامه ریزی که انسان برای عاقبت خودش برنامه ریزی بکند بالاخره اینها مقدمه است برای اینکه ما خوش عاقبت باشیم در این دنیا. پیغمبرخدا (ص) می فرمایند: آگاه باشید قبر به پنج کلمه ندا می دهد «ویقول ابن آدم تمشی علی ظهری و مسیرک فی بطنی» فرزند آدم برنامه ریزی داشته باش برای خودت«تمشی علی ظهری » تو بر پشت من راه می روی امام مسیر تو در شکم من است. تو در بالا ی قبر راه می روی اما مسیرت در داخل قبر است. مواظب باش ، برنامه ریزی برای آن روزت داشته باش. « تفرح علی ظهری ثم تحزن فی بطنی» هدف این است انسان غافل نباشد در زندگیش همه چیز از غفلت شروع می شود. با تدبّر باید به همه چیزنگاه کرد. « تفرح علی ظهری» در قبرستان می روی خوشحالی و می خندی اما «تحزن» محزون می شوی «فی بطنی» وقتی در قبر گذاشتند. آن وقت محزون هستی « و تذنب علی ظهری و تعذب فی بطنی» تو گناه می کنی بر پشت من اما در داخل من عذاب می شوی، حواست باشد. « و تضحک علی ظهری و تبکی فی بطنی» بالای قبر می خندی ، داخل قبر می گریی « تاکل الحرام علی ظهری » بر پشت من حرام می خوری «ثم تأ کلک دیدان فی بطنی» بعد از مدتی همه کرمها تو را می خورند. برنامه ریزی داشته باش که هم قیامتی هست ، هم محزون بودن در قبر هست ، هم عذاب است و هم گریه است مراقب خود باشید.



http://yascms.ir/emam/sokhan/image004.jpg




راه اصلاح امت از نظر رسول خدا (ص)
حدیث دوم باز از رسول خدا حضرت محمد (ص) «لا تصلح عوام امتی الا بخواصها» پیغمبر خدا (ص) می فرمایند: اصلاح نمی شود امت من ، عوام امت من مگر وقتی که خواص اصلاح شوند اگر خواص اصلاح شوند عوام امت من هم اصلاح می شوند.« قیل ما خواص امتک » سوال شد پیغمبرخدا (ص) خواص امت تو چه کسانی هستند؟ حضرت فرمودند: «خواص امتی اربعة» خواص امت من چهار گروه هستند . چهار گروه اگر اصلاح و برنامه ریزی در زندگیشان داشته باشند امت من اصلاح خواهد شد.
1- «الملوک» 2- «والعلماء» 3- «والعباد» 4- «والتجار»
چهار گروه اینها خواص جامعه هستند و مردم به این ها نگاه می کنند : 1- رهبران ، مسئولان 2- علماء و دانشمندان 3- عابدان و بندگان خدا 4- تجار
گفتند: این چهارگروه چگونه خودشان را اصلاح کنند؟ حضرت فرمودند: « الملوک رعات الخلق» رعات جمع راعی یعنی مسئول ، نگهبان ، چوپان. می فرمایند : مسئولان نگهبانان مردم ، چوپانان مردم و محافظ مردم هستند « واذا کان راعی ذئباً فمن یرعی الغنم» اگر راعی و نگهبان گرگ از کار درآمد آن وقت چه کسی باید نگهبان مردم باشد؟ اگرنگهبان و چوپان خودش گرگ شد چه بلایی بر سر گوسفندان می آید؟ همین جا عرض می کنم در زمان طاغوت ملوک واقعا گرگ بود به برکت حضرت امام (ره) و شهدا این خون خواران ، این زالوها و این ظاغوتها سرنگون شدند و نظام جمهوری اسلامی برپا شد و کسانی که شایسته بودند و صالح به حکومت رسیدند تا به امروز به دست شما بزرگواران برسد. در این شهرستان بالاخره مسئولین مردم شما هستید و من فکر نمی کنم در هیچ دوره ای در شهرستان بافت چنین ارامشی از نظر سیاسی و معنوی به خودش دیده باشد. بالاخره در زمان گذشته وقتی نگاه می کنیم در این 30 ساله چه بین مسئولین و از آن طرف امام جمعه ، امام جمعه با مسئولین ، خود مسئولین با هم ، بین مسئولین و نماینده، نماینده با مسئولین مشکلات زیادی در شهرستان ایجاد شده است و امروز به لطف الهی روز آرامش است. امروز دیگه نظام جمهوری اسلامی از مدیرش ، از مسئولش انتظار دارد که در این دولت آنچه توان دارد به عرصه ظهور بگذارد. قابل قبول نیست خدای نکرده مدیران ما در این دوره کوتاهی کنند.همه چیز برای خدمت مهیا شده است و با مشورت ، با برنامه ریزی ، باخداترسی ، باخدا باوری هدف را پیشرفت شهرستان، ما قرار بدهیم. آنچه واقعا باید مهم باشد، دغدغه باشد و خط قرمزباشد رشد و توسعه شهرستان است. اگر حرفی، اختلافی دارند به حدی برسد که به توسعه شهرستان ضربه نخورد ، به نظرم اگر در این دوره کسانی با اختلاف ، با درگیری کاری بکند دوباره شهرستان از نظر توسعه عقب ماندگی پیدا کند این بزرگترین خیانت در حق خانواده شهدا ، در حق امام (ره) ، در حق رهبری ، در حق این شهرستان انجام داده است. اختلاف دیگه چه معنا داشته باشد الان زمینه رشد و توسعه و تعالی و شکوفایی فراهم شده است. همه الحمدلله در خدمت مردم و انگیزه خدمت به مردم در همه بالا است و روزی است که همه دست به دست هم بدهیم و بتوانیم خدمت کنیم.
کلام دوم پیغمبرخدا(ص) می فرمایند: « والعلماء اطباء الخلق» علما هم طبیب مردمند. « واذا کانت طبیب مریضاً فمن یداوی المریض» اگر دانشمند و عالم خودش مریض شد که طبیب مردم هست چه کسی می خواهد مردم را مداوا کند؟ « والعباد دلیل الخلق» عباد، بندگان ، خوبان آنها اگر آن کسی که می خواهد راهنما باشد نداند که کجا برود، گمراه باشد چه کسی می خواهد راهنما باشد؟ « والتجار امنا الله علی الخلق» تجار امین خدا هستند در بین مردم « واذا کان الامین خائنا» اگر تاجر که امین هست خودش خیانت بکند دیگه می شود به کی اعتماد کرد. یک نکته که جلسه برنامه ریزی است بحث تجار و بحث گران فروشی هم یکی از معضلات این شهرستان است بالاخره باید یک حساب کتابی باشد، یله و رها شده نباشد، هر کسی هر جوری دلش خواست جنسش را بفروشد نباشد.


یک وسیله ای شما می روید بخرید ما تجربه کردیم با تجربه خدمتتان عرض می کنم دو برابر جاهای دیگر قیمت است یعنی شهرستانها و جاهای دیگر قیمت بالاست ولی وقتی با اینجا مطابقت می کنید اینجا دو برابر است حالا همه اجناسش را نمی خواهم بگوییم . این واقعا باید برنامه ریزی بشود و حساب شده باشد . در بحث میوه اش ، در بحث مسائل دیگر بالاخره باید فکری بشود. شهرستان ظرفیت خیلی بالایی دارد الان نگاه می کنیم پتانسیلش برای پیشرفت خیلی بالاست در بحث کشاورزیش ، دامداریش ، استعدادهای درخشانش و معادنش حرف اول را می زند ولی این همه فقر و محرومیت چرا؟ این بالاخره دست شما بزرگواران را می بوسد . مجدداً از همه شما عزیزان تشکر می کنم . ما واقعا از همه مدیرانمان حمایت می کنم دیگه دوره ای نیست بخواهیم پشت سر یک مدیر بدگویی کنیم و آن هم همه اش در فکر باشد که چگونه این حرفهای که پشت سرش است بیاید خنثی کند الحمدلله پشت سر مدیران یک سرسوزن حرف نیست و ما هم اجازه نمی دهیم پشت سر مدیران بدگویی بشود. ما صد در صد حمایت می کنیم شما دلگرم باشید . ان شاءالله برای پیشرفت شهرستان آنچه که در توان دارید بگذارید ما وظیفه داریم تا لحظه و تا ثانیه ای هستیم خدمت کنیم وقتی ما را برداشتند، خوب بردارند خوب زمین خدا که وسیع است ، خوب ما می رویم یک کاری دیگری انجام می دهیم تا لحظه ای که هستیم خدا می داند مدیونیم، باید کار بکنیم با نشاط کار بکنیم، برنامه ریزی کنیم برای خدمت مردم هیچ کس نداند خدای متعال بینا است و دانا و باخبر است . ان شاءالله باکمک شما مدیران مخصوصا فرماندار پرتوان و نماینده ای که خودشان در بحث راه متخصص این رشته هستند. ازهمه مدیران خواهش می کنم دست به دست هم بدهیم برای پیشرفت این شهرستان . با دست شما در این دوره قدمهای بزرگی برداشته بشود و نام نیکی از شما به یادگار بماند.والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.