سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

سخنرانی در مسجد حضرت ابوالفضل (علیه السلام)

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 794 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1388.08.09
 
بسم الله الرحمن الرحیم


سخنرانی در مسجد حضرت ابوالفضل (علیه السلام)
بازارمیثم مورخه 15/7/88

ان شاء الله خدای متعال نماز جماعت و همه نمازهای جماعت را از ائمه جماعات و همه شرکت کنندگان در نماز جماعت به آبروی امام زمان (عج) قبول بفرماید. من به سهم خودم تشکر و قدردانی می کنم از شما بزرگواران و مومنین و متدینین و شیعیان و علاقه مندان و ارادتمندان به آقا امیرالمومنین علی (ع) و ارادتمندان به حضرت زهرا (س) و بازاریها و کسبه و هیئت امناء مسجد واز حجت الاسلام حاج آقا حسنی مسئول سازمان تبلیغات، تشکر می کنم از جناب حجت الاسلام حاج آقا محمدی که محبت کردند ، پذیرفتند امامت این پایگاه دینی و مسجد را به عهده بگیرند از ایشان تشکر وقدردانی می کنم. ان شاءالله از امروز کارشان را شروع کنند. و شما بزرگواران هم همکاری وهمراهی بکنید وحضور داشته باشید . خیلی معطل نکنید وقتی که اذان گفته می شود به سرعت نماز برگزار شود و بعد از نمازهر که دوست دارد مساله ای ، احکامی بشنود بنشیند .
آبادی شهرستان در پرتو آبادانی معنویت
حقیقتاً برادران و خواهران مکرمه اگر شهری بخواهد آباد بشود از هر جهت آباد شود اول باید مساجدش آباد شود. نمازش آباد بشود. تا نماز آباد نشود کارهای دیگر آباد نمی شود. ما باید کاری بکنیم که جریان دینی در شهر جایگاه واقعی خودش را پیدا کند . مردم همه متدین ، مسجدی زمینه اش را باید فراهم کنیم. الحمدلله با صحبتهایی که با حجت الاسلام حاج آقا حسنی و روحانیون که انجام دادیم کم کم کارها دارد سامان پیدا می کند. زشت است در شهری نماز جماعت ظهر و عصر نباشد . واقعا قابل قبول نیست. شهری از جهت انقلابی ، از جهت شهید ، از جهت پیشروی در مراسمات مذهبی حرف اول را بزند اما در نماز جماعت حرف آخر را باعث این کارچیست؟ واقعا چقدر کم کاری است مومنین هم ناراحت هستند. چرا باید اینگونه باشد شاید تقصیر ماها باشد ، تقصیر ما که نتوانستم زمینه را فراهم کنیم ولی الحمدلله به لطف الهی الان زمینه اش دارد فراهم می شود با تدبیری که اندیشه شده چهارگوشه شهر نماز جماعت ظهر و عصر و نماز مغرب و عشاء که قبلاً بوده برگزار می شود. تقاضا دارم از هیئت امناء که ان شاءالله اذان را سه وعده مرتب پخش کنند اذان باید پخش کنیم بله حالا چند دقیقه قبلش قرآن بگذاریم و بعدش مناجات بخواهیم بگذاریم یا صدای بلندگو خیلی بخواهیم زیاد کنیم نه مردم آزاری است خدا چنین نمی پسندد.ان شاءالله نمازهای جماعت را با شکوه برگزار کنیم. یک حدیثی که درقسمتی از حرم حضرت معصومه (س) از پیغمبرخدا(ص) بر روی دیوار نصب شده این است. پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: یک رکعت نماز جماعت ارزشش از 40 سال نماز خواندن در منزل بالاتر است. شما این حدیث را حفظ کنید و همیشه زمزمه کنید. خوب ما اگر نمازهای جماعت را از دست بدهیم ، مگر ما چقدر عمر می کنیم ، از کجا معلوم ما سال دیگررا درک کنیم ، اگر خدای متعال در قیامت از ما بپرسد از نماز جماعت ما چه بگوییم؟ ما باید زمینه اش را فراهم کنیم ان شاءالله شما به خواست خدا حضور پیدا کنید. من همیشه عقیده داشتم وبارها گفتم اگر کسی به مسجد ونمازش به اندازه ای که پفکی برای نوه و بچه اش می خرد برای مسجد و نمازش هزینه کند همه چیز درست می شود. البته خدا خیری به جناب آقای دکتر احمدی نژاد بدهد که بخشی از هزینه را متقبل و کمک می کنند. وقتی که صحبت می شود که آقا مگر می شود مسجد را دولتی کنیم، به حوزه ها کمک کنیم؟ ایشان از آن طرف گفتند: حوزه دولتی نه ، مسجد دولتی نه، ولی دولت در خدمت مسجد و حوزه بالاخره هست، دولت باید در خدمت مسجد باشد، دولت باید در خدمت دین و دینمداری باشد. الحمدلله کمک شد و باز کمک خواهد شد. ولی به اندازه ای نیست که جواب گو باشد. حال در این شهر نگاه کنید در شهر 9 تا مسجد داریم شهری 40 هزار نفری 9 تا مسجد! آیا به نظر شما مسجد کافی است؟ این 9 تا مسجدش هم آباد نیستند نماز ظهر ندارند. خیلی آدم ناراحت می شود. در بعضی از شهرها برای هر 500 نفری ما یک روحانی داریم ولی شهرهای جنوبی و اینجا برای هر 12 هزار نفری یک روحانی، خیلی فاصله است. ما 9 تا مسجد داریم همین 9 تا نماز جماعت ظهرش هم لنگ است. آقایان قبول دارند من به عنوان روحانی ، طلبه خودم را قانع کنم که دراین شهر نماز جماعت ظهر برگزار نشود. حتی نماز جماعت صبح ما باید داشته باشیم. سخت است عمل به جریان دینداری اگر درست شود برادری در شهر پیدا می شود. نماز جماعت اگر درست رونق پیدا کرد توسعه در شهرستان پیدا می شود .

http://yascms.ir/emam/sokhan/image012.jpg




آبادانی از مسجد شروع می شود اگر غیر از این بود خدای متعال نمی فرمودند « الذین ان مکناهم فی الارض اقاموا الصلوة» صالحان وقتی به حکومت می رسند، اولین کاری که می کنند نماز را اقامه می کنند. نماز رابطه با خداست. نمی شود برای هرانسانی، یک پلیسی بگذاریم. چگونه هر کسی در درون قانون را رعایت کند و رابطه اش را با خدا درست کند؟ ضامن اجرا درست کنیم باید از درون یک کسی دستش کج نشود از درون باید درست کنیم. گران فروشی نکنیم ازکسی ربا نگیریم. نمی شود برای هر پلیسی، پلیسی گذاشت باید از درون ضامن اجرا درست کنیم و آن رابطه با خدا باید درست کرد ، رابطه با خدا در پرتو نماز جماعت ، حضور در نماز جماعت درست می شود. الحمدلله امروز هم حاج آقا محمدی به عنوان امام جماعت این مسجد معرفی شدند و نماز را خواندند ان شاءالله مومنین پشتیبانی کنید، حضور داشته باشید ، چهره به چهره همدیگر را صدا بزنید معتادها چکار می کنند چهره به چهره دعوت می کنند.برای دین چهره به چهره دعوت کنیم. چرا نمی آیید به نماز الحمدلله در مسجد نماز جماعت برگزار است.« قوانفسکم و اهلیکم نارا» خودمان هیچی خانواده ها را هم دعوت کنیم به مسجد. خدای متعال می فرمایند: هم خودتان را از جهنم نجات بدهید و هم خانواده خودتان را ، فرزندان خود را . پیغمبر خدا (ص) می فرمایند: « ویلٌ لاولاد الاخر الزمان» وای بر بچه های آخر الزمان . ویل چاهی است در جهنم، آن چاه جهنم مال بچه های آخر الزمان است و یا به معنای وای و تاسف می خورند. بعد از ایشان سوال می کنند . یا رسول الله(ص) این بچه ها به خاطر چه چیز ، به خاطر پدران مومن یا پدران مشرک. حضرت فرمودند: وای به خاطر پدران مومن. گفتند: چرا به خاطر پدرهای مومن یا رسول الله (ص) فرمودند: « لا یعلمونهم شیاً من الفرائض» واجبات را یادشان نمی دهند. همیشه که بروند سرکار راضی می شوند آفرین ، بارک الله، واجبات را یاد نمی دهند. ولی پدران خودشان مومن هستند. واجبات را یاد بچه هایشان نمی دهند، بچه هایشان را مومن تربیت نکردند، بچه هایشان را همراه خودشان نمی آورند به مسجد تا با مسجد آشنا شوند، با نماز و دین آشنا بشوند. بعد حضرت فرمودند: « انهم بریء و انهم منی براء» آنها از من بیزارند و من هم از آنها بیزارم. چه اتفاقی افتاده ما باید خودمان اهل دین و دیانت و مسجد باشیم ولی بچه هایمان چی؟ نسل نو خدا نیاورد که «فخلف من بعدهم خلف اضائوا الصلاة و اتبعوا الشهوات» مومنین بعد از خودشان بچه هایی آوردند که «اضائوا الصلاة» که نماز را نابود کردند. نماز نابود شد، گناه می آید جلو «واتبعوا الشهوات » تابع شهوات می شوند. نسل ما باید زحمت بکشد، مومن باشد، متدین باشد، ما باید خدا ترس باشیم، دستگیری از فقرا کنیم. کار خیری انجام بدهیم که بچه های ما از همین بچه گی یاد بگیرند و به مسجد بیایند واین کارها را انجام بدهند.ان شاءالله مومنین همت کنند مسجدها را آباد کنیم. من عقیده دارم با تمام وجود اگر بخواهیم شهرستان آباد شود ، مسجدها را باید آباد کنیم، نمازجماعت ها را آباد کنیم و اگر خداترس شویم همه چیز درست می شود وهمه سعی کنند وظیفه اشان را خوب انجام دهند. ان شاءالله خدا عاقبت ما را ختم به خیر کند.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.