سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

چگونگی استفاده از امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) در عصر غیبت

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 694 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1390.12.04
 
چگونگی استفاده از امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) در عصر غیبت
سخنرانی امام جمعه بافت حجةالاسلام و ابراهیمی در جمع بسیج پزشکان در سپاه مورخ 90/11/17
http://yascms.ir/emam/ebrahimi3.png

بسم الله الرحمن الرحیم

مناسبت های مهمی را در این هفته داریم. اولاً آغاز امامت حضرت صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) دوم ولادت با سعادت پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله و سلم)و امام صادق (علیه السلام)هفته وحدت و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی توسط امام بزگوار بنده سعی می کنم معجونی که ربط داشته باشد به تمام مطالب خدمت شما عرض کنم.
انتفاع مردم از امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) در زمان غیبت
ممکن است سؤال شود، در عصر غیبت حضرت صاحب الامر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) که ایشان در پرده غیبت است ما چگونه از وجود ایشان بهره ببریم. جابر بن عبدالله انصاری این سوال را از پیغمبر اکرم (ص) می پرسد: آیا مسلمانان،شیعیان از وجود حضرت قائم بهره مند می شوند ؟ایشان جواب دادند:بله قسم به آن کسی که مرا به پیامبری برگزید،همانا آنها از وی بهره می برند و از نور وی کسب فیض می کنند،همانطور که مردم از خورشید پشت ابر بهره می برند. خود حضرت صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) فرموده اند«امّا وجه الانتفاع لی فی غیبتی»وجه نفی من در غیبتم«فکا الانتفاع بالشمس اذا غیبها عن الابصار السحاب»همانطور که خورشید در پشت ابر پنهان می شود و زمین و زمان از وجود آن بهره می برند،اگر یک لحظه عنایت خورشید نباشد یخ می زند یا فاصله شان کم باشد می سوزند.رشد و نموی که گیاهان دارند از خورشید است،حرارت خورشید پشت ابر سبب حیات گیاهان،حیات انسانی،لقاء و زیبایی طبیعت می شود ما هر چه داریم در واقع از حضرت صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است.امام صادق(علیه السلام) می فرمایند:«و بنا یمسک السماء تقع علی الارض الا باذنه بنا ینزل الغیث و تنشر الرحمه و تخرج البرکات الارض و لولا ما علی الارض منا لساخت الارض باهلها» اگر آن انسان کامل که مظهر فیض و باید به همه انسانها جاری شود نباشد، این مثال:که همه جای زمین برف ندارد این قله کوه است که برف می گیرد و دردامنه اش، جوی آب و سرسبزی ایجاد می کند .بله این انسان کامل است که فیض را می گیرد و و در دامان خود تربیت می کند.
وظیفه ما در عصر غیبت کبری امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
امام صادق(علیه السلام)فرمودند:اگر انسان کامل نباشد زمین اهلش را فرو می برد.همانطور که خورشید آثار شگفت انگیزی در طبیعت دارد ،امام عصر هم نور افشانی می کند.الان غیبت کبری است وظیفه ی ما در این عصر چیست؟امام که 260/12 ماه ربیع که پدرشان به شهادت رسید در سن 5 سالگی به امامت رسیدند 70 سال غیبت صغری داشتند و بعد از آن غیبت کبری.دست ما که به ایشان نمی رسید برای همین ایشان در طول 70 سال 4 نائب خاص به نامهای:عثمان ابن سعید،محمد ابن عثمان،علی ابن محمد سمری و حسین ابن روح نوبختی را به ما معرفی کردند.مردم موظف بودند سؤالاتشان را از آنها بپرسند و جوابشان را با مهر صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) دریافت کنند .بعد از 70 سال دیگر شخص خاصی نمی توانست ارتباط خاص با امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) پیدا کند،منتها مردم همینگونه رها نشدند همچنین احکام خدا باید تا آخر پا برجا بماند.و نمی شود که دین تعطیل شود.ایشان فرمودند که فقها(اسلام شناسان)جانشینان عام من هستند.همانطور که امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) حجت خدا هست،فقها جامع الشرایط که دنیازده نباشند و از هر جهت کامل باشند جانشین من هستند ،پیرو آنها باشید.هر آنچه ما الان داریم از برکت همین سخن صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است هر کسی لیاقت جانشینی عام امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را پیدا نمی کند.
پیشگویی آیت اله بهاءالدینی نسبت به رهبری مقام معظم رهبری(حفظه الله)
شما دیدید ما چقدر شعار می دادیم:آیت حق منتظری و... .امام بزرگوار در جایی فرمودند:از من نپرسیدند که آیا این قائم مقامی(منظور آقای منتظری)را می خواهید؟امام بزرگوار بعد ها فرمودند این منصب طاقتی فوق طاقتها می خواهد.
خدا رحمت کند آیت الله بهاءالدینی را، از کسانی بودند که این پیشبینی ها را کرده بودند . یکی از آقایان،سخنران مشهور کاشان می گفت: زمانی که مقام معظم رهبری رئیس جمهور بودند، من در تشکیلات آقای منتظری کار می کردم .خدمت آیت الله بهاءالدینی رسیدم ایشان گفتند خیلی ها برای قائم مقامی آقای منتظری کار می کنند ولی جا نمی افتد .جمعه بعد هم که خدمت ایشان رسید گفتند قائم مقامی منتظری جا نمی افند و ما به آقای خامنه ای دلخوشیم هفته سوم هم همین جمله را تکرار کردند و من یادداشت کردم خیلی ها دارند کار می کنند که مسئله قائم مقائمی جا بیافتد اما نمی افتد.اما برخی درک می کرند اما توده مردم نمی توانستند تشخیص دهندوبنی صدر:اگر امام زنده بود هزار بار به آقای خامنه ای می گفت بارک الله.
نظام امامت عامل وحدت مانند نخ تسبیح
امام رضا (علیه السلام) نظام امامت مثل نخ تسبیح است، که پراکندگیها را جمع می کند و وحدت ایجاد می کند.اگر یک ولی فقیه بر سر کار نباشد نظام از هم پاشیده می شود . امام (ره)فرمودند:بازگشت حاکمیت ولی فقیه به بازگشت حاکمیت علم +عدل است. این (اصل ولایت فقیه)بهترین و مترقی ترین قانون است و شما در کشور های دیگر می بینید رهبران آنها فاسد هستند اما در نظام ولایت شیعه امامت هم تراز نبوت است و ولایت فقیه هم تراز امامت است. یعنی اگر ولی فقیه معصیت کبیره ای انجام دهد خود به خود عزل می شود شما در کجای دنیا چنین قانونی را دیده اید؟
مشروعیت ولایت فقیه از طرف خداوند
برخی گفته بودند ولی فقیه مشروعیت مردمی دارد یعنی اگر مردم کسی را انتخاب کنند می شود ولی فقیه، مثلا اگر یزید را انتخاب کردند یزید می شود ولی فقیه یا مثلا ابوبکر را، در حالی مردم نمی توانند مشروعیت بدهند ابوبکر خلیفه مردم بود امّا خلیفه الله نبود در حالی که امام علی (علیه السلام)منصوب شده از سوی خدا بود.اینکه مشروعیت از ناحیه مردم باشد حرف غلطی است،نقش مردم پذیرش است اگر پذیرفتند، امام حاکم شرعی می شود،مبسوط الید می شود و می تواند اعمال مالکیت کند،اما اگر نپذیرند دستش بسته است واما حسن عسکری را نپذیرفتند دستش بسته شد. اما مردم امام بزگوار و امام خامنه ای(حفظه الله تعالی) را پذیرفتند. همه ی فقها ولایت عام دارند اما همه که نمی توانند ولی فقیه شوند، تنها یک فرمانده می خواهند . خبرگان(اسلام شناسان) از بین فقها یک نفر را انتخاب می کنند . شرعی بودن را از خدا گرفته و پذیرش را از ناحیه مردم.
وابستگی مردم به دین در زمان طاغوت
ممکن است این شبهه مطرح شود که مگر زمان طاغوت مردم نماز نمی خواندند روزه نمی گرفتند و حج نمی رفتند الان همه این کارها را می کنند،چه تفاوتی است بین آن زمان و این زمان؟امام علی(علیه السلام) در تفاوت میان زمان عمر و زمان امامت خویش جواب این سوال را دادند که"کان هذا الدین اسیراً بین یدیّ الاشرار"دین را اشرار اسیر کرده بودند ، طاغوت دین را اسیر کرده بودند امام دین را آزاد کرد امام علی (ع) فرمودند من دین را ازاد کردم.امام تفکر بسیجی را احیا کرد.
نمونه عالی اخلاق پیامبر(صلی الله علیه و آله)
.امام حسن(علیه السلام) از دایی خود سوال کردند شما با پیغمبر بیشتر محشور بودید پیغمبر را برایم توصیف کن.ایشان در جواب گفتند:«پیامبر(صلی الله علیه و آله)خفیف المؤونه و کثیر المعونه» بودند.یعنی کم خرج برای بیت المال بود و از آن طرف خدمتش به مردم زیاد بود.یعنی بسیجی کم خرج و پرکار است .یک زمانی چپ و راست و اصولگرا و اصلاح ایجاد کرده بودند، اینها همه وارداتی است، برای تفرقه و ضربه زدن به ما،تنها تفکری که مورد تأیید امام بود تفکر بسیجی بود در جایی می فرماید:خدایا مرا با تفکر بسیجی محشورکن،دقت کنید نمی گوید خدایا مرا با حضرت زهرا(سلام الله علیها) و یا اما حسین(علیه السلام) و ... محشور کن میگوید، با تفکر بسیجی.مقام معظم رهبری نیز می فرمایند:خدایا همانگونه که امام(ره) گفتند من هم از تو همین درخواست را دارم.امام ما را احیا و زنده کرد.
ماندگاری خدمات جامعه پزشکی بسیج در زمان جنگ و بعد از جنگ
بسیج در همه ی اقشار نمود پیدا کرده است از جمله جامعه پزشکی.در سال 60 که ما را به امیدیه بردند و یکی از عزیزان کادر پزشکی که مرا بغل کرده بود به بیمارستان ببرد از من پرسید که تو چکاره هستی و من هم که یک بچه طلبه بودم به خاطر منافقین جرأت نکردم بگویم.بالاخره یک روز گفتم که من طلبه هستم .گفت چرا زودتر نگفتی تا اگر اینجا منافقی هست بداند که طلبه ها تا اینجا آمده اند .خدمات جامعه پزشکی در زمان جنگ و بعد از جنگ واقعا ماندگار بوده و همیشه ماندگار خواهد ماند.
حضور حد اکثری در انتخابات
در انتخاباتی که در پیش رو داریم ،آنچه که ما به دنبال آن هستیم حضور حداکثری شماست بلاخره اصل نظام از برکت وجود ولایت وشهداء است. کسی باید سر کار بیاید که دلش به حال دین ،ولایت،رهبری و این شهر بسوزد.
والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.