سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

کار و طلب روزی حلال از دیدگاه اسلام

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 881 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1390.11.17
 
مصاحبه امام جمعه بافت حاج آقا ابراهیمی در رادیو با موضوع کار و طلب روزی حلال از دیدگاه اسلام مورخ 90/2/12
http://yascms.ir/emam/ebrahimi3.png

بسم الله الرحمن الرحیم
کار و طلب روزی حلال از دیدگاه اسلام

بنده خدمت شنونده گان عزیز سلام عرض می نمایم و صحت و سلامتی شما عزیزان را از خداوند منان مسئلت می نمایم.مستحضر هستید اسلام به مسلمانان سفارش نموده است که روحیه ي کار و تلاش داشته باشند و از بیکاری و تنبلی نهی نموده، وقتی جوانی خدمت پیامبر خدا می رسید، اولین مطلبی که پیامبر خدا سؤال می کردند« حله من حرفه» آیا حرفه ای، شغلی، مهارتی دارا هستید؟ اگر در جواب می گفتند نه حرفه و شغلی ندارم حضرت می فرمودند«سقط من عینی» از چشمم افتادی. اسلام خیلی سفارش کرده است که همه اهل کار و تلاش برای بدست آوردن رزق باشند، منتها این تلاش در بدست آوردن روزی حلال باشد و تمام تلاششان در جهت کسب روزی حلال باشد.
کسب روزی حلال در روایات
در روایات پیامبر خدا می فرماید: عبادت ده قسم است که نه قسم آن بدست آوردن روزی حلال است در بعضی روایات می فرمایند هر کس با زحمت و تلاش رزق حلال بدست آورد خداوند متعال درهای بهشت را به روی او باز می کند و از هر دری که بخواهد می تواند وارد بهشت شود، و اما چگونه رزق حلال بدست آوریم ؟ رزق حلال این است که واجبات را ادا کنیم، اگر خمس به گردنمان است، بپردازیم ، اگر زکاتمان را پرداخت نکرده ایم، پرداخت کنیم، فریب و کلک در معامله نداشته باشیم، از جمله یکی از راههای بدست آوردن رزق حلال و اینکه در زندگی موفق باشیم و زندگیمان پر از خیر و برکت باشد این است که اگر اموالمان متعلق به خمس باشد، ادا کنیم، اگر متعلق به زکات باشد ادا کنیم. یکی از آیات بسیار زیبای قرآن را تلاوت می کنیم تا برکت زکات را بیشتر متوجه شویم خدای متعال می فرمایند« و اقیموا الصلاة و اتو ذکاة و ما تقدموا لانفسکم من خیر تجدوه عندالله ان الله بما تعلمون بصیر»نماز بخوانید، زکات را پرداخت نمایید، و هر کار خیری را برای خودتان پیش بفرستید، کارهای خیر از بین نمی روند در نزد خدا می مانند.
مهم ترین برکات زکات
یکی از مهم ترین برکات زکات این است که هم قوت فقرا می شود و هم منشأ افزایش مال می گردد، یکی از راههای ازدیاد مال حلال این است که افراد زکات خود را پرداخت نمایند.در شهرستان بافت سیصد عامل زکات داریم و ما نیز عمل جمع آوری زکات را انجام می دهیم که بعد از جمع آوری زکات این هزینه ها را در روستاها برنامه ریزی می نماییم. بنده وقتی آمار پرداخت زکات را از سال 84 تا 89 بررسی نمودم متوجه افزایش رشد زکات در سال های اخیر شدم که این مسئله باعث خوشحالی بنده گردید، پرداخت زکات در سال 84 بیست هزار تومان طبق آمار بوده است ولی این رقم در سال 89 به مبلغ صد و پنجاه و هفت میلیون تومان رسیده است و انشاءالله که کشاورزان مؤمن و متدین در سال جدید هم در زمان برداشت محصول با پرداخت به موقع زکاتشان به وظیفه خود عمل نمایند. اهمیت زکات بسیار گفته شده است و در خطبه های نماز جمعه هم مورد بحث قرار می گیرد و روحانیون عزیز در روستاها اهمیت زکات را بیان می کنند، برادران در کمیته امداد امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) برنامه ریزی می نمایند، شوراهای اسلامی در این زمینه توجیه هستند و کار می کنند که مؤمنین نسبت به پرداخت زکات توجیه باشند.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاتة

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.