سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

آموزش آرایش نماز

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 956 مرتبه
دسته: حديثتاریخ: 1388.07.18
 
آموزش آرایش نماز! مواد لازم: 1- ...
قال رسول الله صلی الله علیه و آله: الخُشوعُ زِينَةُ الصَلوةِ
پيامبر گرامى اسلام صلى الله عليه و آله فرمود: خشوع و فروتنی آرايه و زيبايى نماز است.
>----------------{حسین عسگری}----------->امیدوارم از برنامه امروز خوشتان آمده باشد و در اولین نمازی که بجا می‌آورید این دستور العمل را رعایت کرده و یک نماز خوشگل بیافرینید! راستی شنیده‌اید که در آخرت نماز به شکل یک جوان خوش‌چهره میاید و از صاحبش دستگیری می‌کند؟!
بحارالانوار ، ج 77 ، ص 131
لباسها هم مثل آدمها نماز می‌خوانند!!
عَن عَلى عَلَيهِ السلام: اِنَّ الانسانَ اِذا كانَ فِى الصَلوةِ فَانَّ جَسدَهُ وَ ثِيابَهُ وَ كُلُّ شَيى حَولَهُ يُسبِّح
هنگامى كه انسان در حال نماز است، اندام و جامه او و همه آنچه در پيرامون اوست تسبيح مى گويند.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ پس همانطور که خود آدم باید در نماز باحال باشد. لباسهایش و هر آنچه دور و اطرافش است باید باحال باشد. خب، بعد از این برای نماز حالی بدست آور و لباس خوبی بپوش و جای خوبی را برای آن انتخاب کن. آنوقت قطعا پرواز خواهی کرد. بله نماز معرج مومن است.
علل‏الشرايع، ج 1، ص 237
آيا آخر وقت كه سر خدا خلوته، براي نماز خوندن بهتره؟
امير المومنين عليه السلام: صَلِّ الصَلوةَ لِوَقتِها المُوقت لَها وَ لا تعجل وَقتَها لِفراغٍ وَ لا تُوخرها عَن وَقتِها لِاشتِغالٍ وَاعلَم اَنَّ كُلَ شىٍ مِن عَمَلِكَ تَبعٌ لِصَلوتِك
امير مومنان علی عليه السلام فرمودند: نماز را در وقت تعيين شده آن به جاى آور، به خاطر فراغت از نماز شتاب مكن! و به بهانه كار و گرفتاری، به تاخير ميانداز! بدان كه همه اعمال تو بسته به نماز تست.
نهج ‏البلاغه، نامه 27
يك نسخه‌ي مجرَّب براي قبولي نماز!
عَن عَلى بنِ الحُسين عَليهِ السَلام: فِى جَوابِ رَجلٍ سَئَلَهُ عَن حُدودِ الصَلوةِ ... وَ قالَ وَ ما سَبَبُ قَبولِها. قَالَ عَليهِ السَلام: وِلايَتُنا وَ البَرائَةُ مِن اَعدائِنا
كسى از امام سجاد پرسيد: چه چيزى سبب قبولى نماز است ؟ فرمود: پذيرش ولايت ما (اهل بيت) و دوري از دشمنان ما.
راستی دوست عزیز! می‌دانی ولایت یعنی چه؟ بد نیست بخاطر نمازتان هم که شده چرخی توی سایت بزنید و چند خطی درباره ولایت اهل بیت مطالعه کنید!!
بحارالانوار ، ج 84 ، ص 240
بيخود گردنت را كج نكن؛ دلت بايد پاك باشد!
اَوحَى اللهُ اِلى دَاودَ: كَم مِن رَكعَةٍ طَويلَةٍ فِيها بخشية قَد صَلاها صاحبُها لا تُساوى عِندى فَتيلاً حِينَ نَظرتُ فِى قَلبهِ فَوَجدتُهُ : اَن سَلَّمَ مِن الصَلوةِ وَ بَرَزَت لَه اِمرَاَةٌ وَ عَرضَتْ عَليهِ نَفسَها اَجابَها، وَ اَن عَامَلَه مُومِنٌ خَانَهُ
خداوند به حضرت داود فرمود: چه بسيار ركعتهاى طولانى خاشعانه كه نمازگزارى انجام داده باشد اما نزد من به اندازه فتيلى نمى ارزد وقتى كه به قلب او نگاه كرده و مى بينم: تا نمازش تمام شد، اگر زنى خود را به او عرضه نمايد او را اجابت خواهد كرد و اگر كسي با او معامله كند به او خيانت خواهد نمود.
من چیزی نمی گویم، تو خودت نگاهی به دلت و آن نمازت بینداز امیدوارم که خجالت نکشی از دست دل و نمازت!
بحارالانوار ، ج 14 ، ص 43
نماز خواندن = بالاخره خوب شدن!
رُوىَ اَنّ فَتى مِن الانصار كَان يُصلِّى الصَلوةَ مَعَ رَسولِ اللهِ صَلى اللهُ عَلَيهِ وَ آلهِ وَ يَرتَكِبُ الفَواحِشَ ‍ فَوُصِفَ ذلك لِرسولِ اللهِ فَقالَ صَلى الله عليه و آله : اِنَّ صَلوتَهُ تَنهاهُ يَوماً ما. فَلَم يَلبَث اَن تَابَ
روايت شده است جوانى از انصار، با رسول خدا نماز مى خواند در عين حال - مرتكب گناه نيز مى شد، اين موضوع به اطلاع حضرت رسيد، ايشان فرمودند: نمازش روزى او را باز خواهد داشت. چيزى نگذشت كه جوان توبه كرد.
دوست عزیز اینها همه درس است و معلوم است که نماز اثر دارد. اما شاید بپرسی که پس چرا ما خوب نمی شویم؟ با شرمندگی تمام باید بگویم که فکری به حا نمازت کن. آنچه تو می خوانی هرچه هست نماز نیست. مگر می شود آب، آب باشد و آتش را خاموش نکند. پس نمازی که تو می خوانی آن آب پاکی نیست که آتش خطاها را نمی خواباند! خم و راست شدن تا کی؟ زودتر فکری کن شاید دیگر نماز قسمتت نشودها!
بحارالانوار، ج 82، ص 198
مژده: ابزار تست قبولي نماز؛ با استفاده آسان!
عن ابى عبد الله: من احب ان يعلم : اقبلت صلوته ام لم بقتل ؟ فلينظر هل منعته صلوته عن الفحشاء و المنكر؟ فبقدر ما منعته قبلت منه
امام صادق عليه السلام فرمودند: هر كس مى خواهد بداند نمازش قبول شده است يا نه ، بايد ببيند آيا نمازش او را از، گناهان بازمي‌دارد؟ به هر اندازه باز دارنده باشد به همان اندازه نماز او پذيرفته شده است .
می‌دانم خیلی وقت بود دنبال چنین چیزی می‌گشتی خب بسم الله! حالا که راهش را فهمیدی ببین همین آخرین نمازی که خواندی قبول شده یا نه
بحارالانوار ، ج 82 ، ص 198
فاصله‌ي ميان نماز تو و آقاي بهجت!
عن النبى الكريم صلى الله عليه و آله : اِنَّ الرَجُلَين مِن اُمَتى يَقومان فِى الصَلوةِ وَ رُكوعِهِما و سُجودِهِما واحدٌ وَ اَنَّ مَابَينَ صَلو تَيهِما مَابَينَ السَماءِ وَ الارض
پيامبراكرم صلى الله عليه و آله : چه بسا دو نفر از امت من به نماز مى ايستند و ركوع و سجودشان - در ظاهر - يكسان است ، اما ميان نماز آن دو، تفاوتى مانند فاصله زمين و آسمان است!
البته جسارت به ساحت حضرت عالي نشود. شايد نماز شما هم از نمازهاي آسماني باشد. اما اگر احساس كردي نيست كاري بكن كه بشود
بحارالانوار، ج 84، ص 249
نگاه چپ به پدر و مادر = پريدن همه‌ي نمازها --> حالا اگر جرأت داري نگاه كن!
قال الصادق عليه السلام : مَن نَظَرَ الى اَبَوَيه نَظَر ماقتٍ وَ هُما ظالمانِ لَهُ لَم يَقبَل اللهُ لَه صَلاةً
امام صادق عليه السلام: كسى كه به پدر و مادرش - كه در حق او ستم كرده‌اند - به چشم كينه بنگرد، خدا هيچ نمازى را از او نمى پذيرد.
این یک واقعیت است که خدا سر بعضی چیزها اصلا کوتاه نمی آید و توی همین دنیا حساب بنده اش را می گذارد کف دستش. عاق والدینی جزو همین موارد است که در روایات بسیار از آن نهی شده که می توان نتیجه گرفت که این این آتش بدجوری خانمان سوز است که خانه این دنیا و آن دینا را یکجا خراب می کند. البته از آن طرف هم رضایت والدین حسابی خانه آباد کن است.
كافى، ج 2 ، ص 349
چه جمله ای است كه اگر قبل از نماز بگویی، نماز بعد از آن قبول نيست؟
قال رسول الله صلی الله علیه و آله: مَن اِغتابَ مُسلِماً اَو مُسلِمَةً لَم يَقبَل اللهُ صَلوتَهُ وَ لا صِيامَهُ اَربَعينَ يَوماً وَ لَيلَةً اِلا اَن يَغفِرَ لَه صَاحِبُهُ
پيامبر گرامى صلى الله عليه و آله : كسى كه پشت سر مرد يا زن مسلمانى غيبت كند تا چهل روز نماز و روزه‌اش را، خدا قبول نمى كند، مگر آن كه آن مسلمان از او درگذرد.
دوست خوبم جهنم فقط برای قاچاقچیا و قاتلا نیست! حسابش را بکنید اگر از 87351 کلمه ای که در شبانه روز می زنید فقط دوتای آن گناه باشد آنگاه آن را ضرب در تعداد روزهای عمرتان بکنید... هر ده سال می شود 7300 تا فقط مال زبان یک مثقالی. فکر کنم اینقدر گناه برای درآوردن پدر انسان بس باشد؟؟!! نظر شما چیست؟ پس مواظب زبانمان باشیم!
بحارالانوار، ج 75 ، ص 258

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.