سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

سخنرانی حجةالاسلام والمسلمین حاج آقا ابراهیمی به مناسبت بازگشایی مدارس در دبیرستان نمونه دولتی علامه طباطبایی مورخه 4/7/88

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 912 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1388.07.18
 
بسم الله الرحمن الرحیم

سخنرانی حجةالاسلام والمسلمین حاج آقا ابراهیمی به مناسبت بازگشایی مدارس در دبیرستان نمونه دولتی علامه طباطبایی مورخه 4/7/88

تقارن ماه مهر و محبت و علم و دانش با هفته دفاع مقدس

ماه مهر و محبت ماه علم و دانش و تقارن با هفته دفاع مقدس آن هم شروع اولین جلسه ما در جمع شما نخبگان بسی مایه مباهات است برای اینجانب. از مدیریت خوب این آموزشگاه و دبیرستان جناب آقای شیبانی و همه همکاران سخت کوش و زحمت کش و پر تلاش و متدین و جناب سرهنگ طغرلی مسئول بسیج فرهنگیان که شرف حضور دارند دراین آموزشگاه تشکر و قدردانی می کنم.

عدم جدایی علم و دین

حدیث ارزشمند و گهرباری از معصومین (ع) به مارسیده «العلم والدین توأمان اذاافترقا احترقا»علم و دین توأم با هم هست . جدا از هم نمی شود عالم اگر عالم باشد حتما هم متدین می شود . هر چه بیشتر رموز طبیعت را کشف می کند بیشتر در مقابل این خدای هستی بخش که این همه رموز و نظم را در طبیعت گذاشته بیشتر سر تسلیم در مقابلش فرود می آورد . اگر بین علم و دین جدایی افتاد اینها هر دو سوزنده می شوند . اگر عالمی پیدا شد بی دین ، سازنده بمب اتم می شود و جهان را به آتش می کشد و اگر دینداری پیدا شد بدون عقل و علم و دانش جامعه را دچار جهالت می کند این همه فرقه های پیدا شده فرقه های منحرف، فرقه هایی که جامعه را به آتش کشیدند . اینها همه مال دیندارانی بودند که دنبال علم نرفتند . دو برادربودند یکی اهل علم و دانشمند و دیگری رفته بود به کوهسار برای عبادت، وقتی این برادر عالم رفت پیش برادرش دید چشمش بسته با یک چشم نگاه می کرد . گفت: چرا چشمت را بستی . گفت :این چشم برای من کفایت می کند با آن یکی دیدن اسراف است من او را بسته ام که با آن چشم دیگه ببینم نماز هم می خوانی ؟ بله .وضو هم می گیری ؟ بله . چطوری ؟ همین طوری وضو می گیرم . آب به صورت نمی رسد وضوش باطل است . علم و دین مانند گاز اکسیژن و هیدروژن است که این وقتی ترکیب می شوند با هم آب گوارا را تشکیل می دهد.سوزنده اند وقتی که این دو با هم ترکیب می شوند آب گوارا و لذت بخش بوجود می آید. اگر علم و دین با هم باشند خوشبختی می آورد،سعادت می آورد. جامعه را به حرکت در می آورد.ولی اگر هر کدام جدا شوند نه تنها نفعی برای بشریت ندارد بلکه در خدمت ظلم و ستم قرار می گیرد.


راه موفقیت در تحصیل

آغاز سال تحصیلی است یکی از رازهای موفقیت دانش آموزان علاوه بردرس و تلاش، مباحثه ،پیش مطالعه، پس مطالعه، پس خطاب یک روشی هست .

احترام به معلم و دبیر

یکی از رازهای موفقیت دانش آموز احترام استاد است . احترام به استاد مایه سعادت و خوشبختی یک محصل است . آیت الله خزعلی که خیلی احترام به حضرت امام (ره) قائل بودند. برای حضرت امام (ره) وقتی که از دنیا رفتند یک سال تمام زیارت جامعه کبیره خوانند.
بعد از زمانی،هیچ کس کربلا نرفته بود.زمان صدام می گوید: امام را در خواب دیدم که فرمودند که تذکره کربلا را برایت گرفتم به زودی می روی کربلا. هیچ ایرانی به کربلا پا نگذاشته بود. حتی در حرم حضرت عباس (ع) که دور قبر مقدس حضرت ابوالفضل(ع) آب گرفته حتی در سرداب و زیر زمین، من را هم بردند و بعد فرمودند یک روز هنگامی می خواستم استراحت کنم همین که آمدم بخوابم و پایم را دراز کنم دیدم عکس حضرت امام(ره) پایین است و به احترام حضرت امام (ره) پایم رابه سمت عکس امام هم دراز نکردم . جایم را عوض کردم . 4تا حاجت داشتم و حاجت روا نمی شدم امام را در خواب دیدم که یک دست در آسمان و یک دست درزمین، میان زمین و آسمان دیدم امام به من یاد دادند که 3 مرتبه الهی بحق فاطمه الزهرا(س)، الهی بحق فاطمه الزهرا (س)، الهی بحق فاطمه الزهرا(س) و به من یاد دادند چگونه متوسل به حضرت زهرا(س) شوم تا حاجت بگیرم. خود حضرت امام (ره) وقتی اسم استادش را می برد چقدر با عظمت. شهید مطهری وقتی اسم استادش را می برد روحی فداک، جانم به قربانت می گفت . احترام به استاد و معلم یکی از راههای موفقیت است بی حرمتی به استاد چه بسا سلب توفیق شود کسی که به استادش توهین کرده بود و استادش نفرینش کرده و گفته بود خدایا هر چه از من یاد گرفته از او بگیر. همه چیز یادش رفته و حتی مرگ ناگهانی هم برای بعضی ها ، به خاطر بی حرمتی کردن اتفاق افتاده است.از همین اول آینده درخشانی را برای خودتان رقم بزنید خوب است اصول اخلاقی و پیشرفت را در زندگیتان رعایت کنید .





ما مدیون شهداء هستیم

نکته دوم من و شما هر چی داریم از برکت ستارگانی هست ، هستی خودشان را فدای این کشور و این مردم کردند. از آسایش خود، از راحتی خود از رسیدن به پست و مقام و علم و دانش صرف نظر کردند تا آیندگان درس بخوانند و به این مملکت خدمت کنند قطرات خون خود را فدا کردند . تا راه امام و نظام جمهوری اسلامی ، دین مداری و مبارزه ظلم و ستم ومبارزه با جهل و نادانی بماند و آیندگان این منصب را به دوش بگیرند من و شما حیاتمان ، زندگیمان، نفس کشیدنمان از برکت شهداء است.که هستی شان را دادند شهدای بزرگواری که یک شبه ره صد ساله را طی کردند. شهیدی در بهشت زهرای تهران است. به نام شهید پلارک معروف شد به شهید گلاب و در وصیت نامه اش نوشته هر کس برسر قبرمن بیاید حاجت روا می شود . از قبر این شهید بوی گلاب می آید . منافقین برای اینکه نابود کنند این اثر را ، آمدند اسید پاشیدند، گازوئیل پاشیدند روی قبر، توهین کردند، جسارت کردند ولی همیشه از قبراین شهید بوی گلاب می آید. معمولا جوانان بیشتر به سر قبراین شهید می آیند که شفابخش است، مزار شهداء دارالشفاء است. به دستور حضرت امام (ره) می روند. از مادر شهید سوال کردند که چه اتفاقی افتاده که این شهید قبرش معطر شده و بوی گلاب می دهدهمیشه، گفت :او هیچ وقت زیارت عاشورایش ترک نشده بود. همین بچه ها مثل شما بودند . 12ساله، 13ساله، 17ساله همین که جنگ اعلام شد کلاس درس را تعطیل کردند . امروز خدای نکرده اگرجنگ اتفاق بیافتد نسل جوان ما باید بیشتر از نسل دیروز جان فشانی و مبارزه کنند. من یکی دو تا از خاطرات شهدا را خدمتتان عرض می کنم تا ببینیم این بزرگواران چه کردند . این همه راه را با موفقیت به کجا رساندند. یکی از شهدا که قبرش بوی سیدالشهداء(ع) می دهد . شهیدی است که در حسینیه المهدی (ع) شیراز دفن شده است. ببینید بچه های ما به کجا رسیدند .همیشه ذکرش این بود : ای سید الشهداء (ع) در روز قیامت تو در پیشگاه خداوند محشور می شوی و من هم محشور می شوم من خجالت می کشم ببینم امامم سر به بدن نداشته باشد و من سر به بدن داشته باشم من از این بابت خجالت می کشم. در وصیت نامه اش می نویسد اگر من شهید شدم قبرم را در حسینه المهدی (ع) قرار دهید. عملیات فتح المببین به شهادت می رسند بعد وقتی که می گردنند قبرش را پیدا می کنندمی بینند . قبرش کوچک است ، هنوز جنازه را نیاورده بودند زیرآتش دشمن بود . نتوانستند جنازه این شهید را بیاورند. بعد از مدتی وقتی که جنازه شهید را آوردنداین شهید سر به بدن نداشت و اگر سر به بدن داشت قبری که شهید برای خودش آماده کرده بود جایش در قبر نمی شد.
از حسن روی یوسف (ع) دستها بریده باشد . وقتی که فیلم زلیخا را دیدید وقتی که دختران مصری آمدند هر کدام ترنجی بدست گرفته بودند دستهایشان را از زیبایی یوسف بریدند.
از حسن دلبر ما سرها بریده باشد. از زیبایی سید الشهداء(ع) جوانان ما سر دادند. من و شما هر چی داریم از برکت خون شهداست که باید قدرشناس باشیم ، غافل نباشیم، بی اعتنا نباشیم به راه و اندیشه



آنها ودر زندگیمان از آنها الگو بگیریم و به آنهاتوجه کنیم. ما مدیون آنها هستیم. راه و روش این بسیجیان و دلاور مردان را همیشه زنده نگه داریم و خودمان فعالانه در بسیج شرکت کنیم .آخرین نکته می خواهم عرض کنم علاوه بر درس به تقوی و د ینداری ، نماز، مخصوصا نماز جمعه اهمیت بیشتری بدهیم.
نیازحوزه های علمیه به جوانان مومن

در کنار پیشرفت علمی و تقوی حوزه های علمیه هم نیازمند به شماست. کسانیکه دوست داشته باشند لباس سربازی حضرت بقیةالله اعظم(ع) را بپوشند و در عصر غیبت حافظ دین و مکتب باشند نه تنها در ایران اسلامی ، الان سراسر دنیا نیازمند به یک مبلغ است. و سراسر دنیا نیازمند به حوزه های علمیه هستند. و هر کدام توانایی داشته باشید. می توانید ثبت نام کنید و نیت شما این باشد مبلغی موفق مثل شهید مطهری ، چون شهید بهشتی نور افشانی کنید به عالم اسلام و جهان.کسی چه می داند شاید از همین مجموعه و مجموعه های دیگر فقهای بزرگ و اندیشمند و با اندیشه بزرگ بیایندو خدمت کند به بشریت.
موفق باشید.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته


چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.