سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

خبرگزاری فارس 90/7/8

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 542 مرتبه
دسته: خبرگزاری فارستاریخ: 1390.07.11
 
گروه استانها / حوزه کرمان
90/07/08 - 15:59
شماره: 13900708000658
نسخه چاپيارسال به دوستان
امام جمعه بافت:
مردم و مسئولان مدیون جانبازان و ایثارگران هستند
http://yascms.ir/emam/ebrahimi5.JPG

خبرگزاری فارس: امام جمعه بافت گفت: هدف از دیدار رهبر معظم انقلاب با جانبازان این بود که مسئولان و مردم خودشان را مدیون جانبازان و ایثارگران بدانند و از زحمات آن‌ها قدردانی کنند.


خبرگزاری فارس: مردم و مسئولان مدیون جانبازان و ایثارگران هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علی ابراهیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بافت با اشاره به اهمیت حج و عمره و اینکه هفته اول ماه ذیقعده به نام هفته حج نامگذاری شده است، اظهار داشت: حج یکی از واجبات دین اسلام است که با شرایط داشتن توان جسمی و مالی و ادامه زندگی عادی بعد از برگشت از حج واجب می‌شود.
وی گفت: فردی که شرایط حج را دارد، نباید با بهانه‌های مختلف آن را به تاخیر بیندازد و بهتر است که در جوانی این سفر روحانی انجام شود.
ابراهیمی آثار و برکات حج را فراوان دانست و ابراز داشت: تقویت دین خدا، ایجاد جوانه تقوا و روح الهی در قلب حاجی، استجابت دعا، صلح و آشتی قبل از سفر و پرداخت حق مردم و حق خدا، پاک کردن مال از حرام و پرداخت خمس و زکات ازجمله آثار حج است.
وی با بیان اینکه بررسی روش‌های وحدت بین مسلمانان و حل اختلاف و شناخت دشمن مشترک بین آن‌ها یکی از آثار مهم حج است، افزود: به همین علت هر ساله حضرت امام خمینی (ره) و اکنون هم مقام معظم رهبری پیام‌های بسیار مهمی به این کنگره جهانی مسلمانان ارسال می‌کند.
امام جمعه بافت با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) گفت: در حج حاجی نورانی می‌شود و تحولی عظیم در زندگی‌اش اتفاق می‌افتد.
ابراهیمی عنوان کرد: ظرفیت حج این است که می‌تواند زندگی فرد را هم در دنیا و هم در آخرت بهشتی کند.
وی با اشاره به روایات معصوم (ع) ابراز داشت: اگر فردی که حج بر او واجب است، این واجب را انجام ندهد و یا وصیت هم نکند که برای او به جای آورند، اگر بمیرد با دین مسیحی و یا یهودی از دنیا رفته است.
ابراهیمی گفت: باید برای امام زمان (عج) دعا کنید و هر لحظه در فکر ایشان باشید.
وی افزود: با ظهور امام زمان (عج) عدل حاکم می‌شود، ظلم و ستم از بین می‌رود.
ابراهیمی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با جانبازان قطع نخاع گفت: هدف از این دیدار این بود که مسئولان و مردم خودشان را مدیون جانبازان و ایثارگران بدانند و از زحمات آن‌ها قدردانی کنند.
وی تصریح کرد: آن‌ها جانباز شده‌اند تا این مملکت به دست بیگانگان نیفتد و فرهنگ بیگانه بر کشور حاکم نشود.
ابراهیمی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) در جمله‌ای فرمودند «در نهاد و سرشت آمریکا کینه و دشمنی با اسلام ناب محمدی موج می‌زند»، افزود: هشت سال جنگ تحمیلی، جنایات آن‌ها در کشورهای اسلامی مثل آتش زدن منازل شیعیان بحرین و کشتارهای اخیر در یمن نتیجه این کینه دیرینه است.
وی سفر رئیس‌جمهور به نیویورک را مثبت ارزیابی کرد و اذعان داشت: سالروز شهادت شهیدان فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز و جهان‌آرا را گرامی می‌داریم.
وی همچنین روز جهانی ناشنوایان و سالمندان را تبریک گفت و در توصیه به جوانان برای سعادت دنیا و آخرت گفت: احترام به سالمندان به ویژه پدر و مادر و پدر بزرگ و مادر بزرگ بسیار تاکید شده تا جایی که قرآن در باره پدر و مادر می‌گوید «حتی یک اُف به آن‌ها نگو».
وی با اشاره به روز دامپزشکی و آغاز این هفته از 14 مهر ابراز داشت: مراقبت و مواظبت در تامین غذای سالم و پاک و نظارت شرعی و بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی کشور از وظایف مهم دامپزشکی است.
امام جمعه بافت تصریح کرد: 13 مهر روز هجرت امام خمینی (ره) از عراق به پاریس را گرامی می‌داریم.
وی روز نیروی انتظامی در هفته آینده را تبریک گفت و افزود: نیروی انتظامی حافظ امنیت جامعه است.
وی با اشاره به زحمات نیروی انتظامی به ویژه در بافت از تلاش آن‌ها قدردانی کرد.
ابراهیمی طرح نفوس و سرشماری را مهم ذکر کرد و گفت: خدمات دولت مبتنی بر جمعیت روستاها و شهرها است.
وی از مردم خواست در زمان اجرای طرح سرشماری به روستاهای خود برگردند تا آمار جمعیت آنها صحیح و حساب شده باشد.
وی با اشاره به اجلاس بیداری اسلامی در تهران و بیانات مقام معظم رهبری، ترور برهان‌الدین ربانی را نشانه خشم و کینه امریکا از اجلاس بیداری اسلامی دانست و آنها را مقصر اصلی این جنایات و ترور خواند.

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.