سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

چاپ خبر در خبرگزاری فارس مورخ 90/4/17

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 697 مرتبه
دسته: خبرگزاری فارستاریخ: 1390.07.10
 
گروه استانها / حوزه کرمان 90/04/17 - 16:51شماره:9004170854
امام جمعه بافت:
توان فرهنگي سپاه موجب مباهات ملت است
http://yascms.ir/emam/ebrahimi3.png

خبرگزاري فارس: امام جمعه بافت گفت: توان بالاي دفاعي و فرهنگي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي مايه مباهات ملت و موجب رعب و وحشت دشمنان است.


به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان، حجت‌الاسلام علي ابراهيمي ظهر امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه بافت اظهار داشت: با توجه به بحث ازدواج و خانواده از ديدگاه اميرالمومنان علي (ع)، جوانان بايد براي ازدواج به دنبال خانواده خوش خلق بروند و با فرد بد اخلاق ازدواج نكنند.
وي افزود: اگر زندگي از لحاظ اقتصادي سخت باشد، اما با مهر، محبت و حسن خلق، زندگي بادوام، خوش و زيبا مي‌شود و اميرالمومنان علي(ع) مي‌فرمايند: «بد خلقي، خوشي را از بين مي‌برد و جان فرد بد اخلاق هميشه در عذاب است».
امام جمعه بافت با استناد به كلام معصوم (ع) اذعان داشت: نرم‌خويي و زبان خوش از جمله ويژگي‌هاي شخص خوش خلق است.
وي شرط دوم در ازدواج را مكارم اخلاق «اخلاق بسيار والا» برشمرد و بيان كرد: مكارم اخلاق مهم‌تر از خوش خلقي است، زيرا حسن خلق در زندگي عادي و روزمرگي به‌كار مي‌رود، اما مكارم اخلاق در شرايط سخت و بحراني مثل عفو كردن فرد خطاكار و آشتي با ديگران نمود دارد.
ابراهيمي با استناد به كلام اميرالمومنان علي(ع) گفت: بعد از مرگ، قبر سخت‌ترين و تاريك‌ترين مكان براي انساني است كه از سوي مردم بخشيده نشده باشد.
وي بد خلقي با خانواده را از مهم‌ترين عوامل عذاب قبر دانست و تصريح كرد: قرائت سوره نسا در روز جمعه، مداومت بر قرائت سوره زخرف و الهكم التكاثر هنگام خواب براي جلوگيري از فشار قبر موثر است.
ابراهيمي با بيان اينكه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي جايگاه مهمي را در كشور دارد، گفت: توان بالاي سپاه در امور دفاعي مثل موشك‌هاي جديد و همچنين توان فرهنگي اين نهاد، مايه مباهات ملت و موجب رعب و وحشت دشمنان است.
وي به 20 تيرماه سالروز كشف حجاب توسط رضاخان ملعون و حمله به مسجد گوهر شاد اشاره و تصريح كرد: به همين علت اين روز با عنوان عفاف و حجاب نامگذاري شده است.
ابراهيمي خاطرنشان كرد: ما بايد در كشور بحث مبارزه با بدحجابي را داشته باشيم، زيرا بدحجابي آثار سوء بسياري در اجتماع دارد و جامعه وقتي نابود مي‌شود كه فساد زياد شود و بدحجابي منشا فساد است.
وي بي‌بند و باري، سست‌شدن بنيان خانواده و قتل را از جمله آثار بدحجابي خواند و افزود: خودنمايي، ارضاي غريزه جنسي، عقده حقارت و يا آموزش نديدن در خانواده از عوامل وجود بدحجابي است.
ابراهيمي كاهش ازدواج به دليل زياد شدن چشم‌چراني، افزايش طلاق، روابط نامشروع و بروز بيماري‌هاي جسمي و روحي را از پيامدهاي بدحجابي دانست.
وي با اشاره به 23 تيرماه سالروز حماسه ملي مردم غيور ايران در دفاع از ولايت فقيه در سال 78 گفت: ولايت فقيه يك هديه الهي است و مردم با درك اين موضوع مهم و حضور در خيابان‌ها به آشوب‌ها پايان دادند.


چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.