سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

خصوصیات و ویژگی های ورزشکار خوب

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 2370 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1390.06.16
 
خصوصیات و ویژگی های ورزشکار خوب
سخنراني امام جمعه محترم در جمع تكواندوكاران در سالن ورزشي مورخ 90/1/27
http://yascms.ir/emam/ebrahimi3.png

بسم الله الرحمن الرحيم

خوش آمد عرض ميكنم خدمت همه شما ورزشكاران، ورزش دوستان، مربياني كه شرف حضور دارند. از مسئول تربيت بدني شهرستان، دوستان و همكارانشان تشكر مي كنم.
آئین ورزشکاری در ایران
عزيزان من، فرزندان ورزشكارم، هركشوري در باب ورزش برنامه هاي مخصوص و متناسب با کشور خودش را دارد. در ايران ما هم ورزشكاري آييني دارد، آيين ورزشكاري در ايران ما با جوانمردي توأم است. ورزشكاران ايران و ايراني جوانمرد هستند. آيين جوانمردي جز آيين ورزشكاري است. اولا ورزش و تن سالم، پرورش اندام، ياد گرفتن يك رشته ورزشي آسان نيست، از بچگي بايد تمرين كند تمرينهاي سخت، طاقت فرسا و شاگردي كند. در پيش استاد زانو بزند تا از استاد عزيزش جسم قوي آن رشته اي كه مورد علاقه اش است ياد بگيرد. اين بخشي از كار است كار طاقت فرسا و زحمت هم مي خواهد كساني موفق و سرآمد شدند، از استادشان خوب يادگرفتند، تمرين كردند از جسم خودشان مراقبت و مواظبت كردند تا ورزشكار شدند اين بخشي از كار است. البته كار بسيار بزرگ كه يك جواني در يك خانواده از جهت ورزش الگو شود جوانان ديگر وقتي به او نگاه مي كنند به اندام او نگاه مي كنند به تخصص او نگاه مي كنند به كارآيي كه او پيدا كرده است به آموزشي كه او ديده است لذت مي برند و افتخار مي كنند. بچه هاي فاميل سعي مي كنند در همان رشته اي كه او تخصص پيدا كرده است آنها هم بروند ورزش كنند اين مايه افتخار براي پدر و مادر، مايه افتخار براي خانواده، فاميلها، محله، مايه افتخار براي شهرستان و استان است. چه بسا يك شخص مايه افتخار براي كشور و در نهايت مايه افتخار براي دنيا است عزيزانم ورزشكاران عزيز اين بخشي از كار است در كنار اين موفقيت آيين جوانمردي است.
اخلاق و رفتار ورزشکار
كسيكه تن قوي، جسم قوي پيدا كرد اخلاق و رفتارش بايد فرق كند، بايد تواضع داشته باشد، متكبر نباشد، غرور نداشته باشد، از اينكه خداي متعال جسم قوي به او نصيب كرده است شكرگذار باشد، به دوستانش با تواضع برخورد كند، از آيين ورزشي كه ياد گرفته است ظلم نكند. البته در مقابل ظالم هم بايد ايستادگي كند زيربار ظلم هم نرود، نه ظلم كند نه زيربار ظلم برود، اخلاق و رفتارش، ارتباطش را با خدا درست كند، اهل مسجد باشد. يك جوان ورزشكار وقتيكه در صف اول نماز جماعت قرار مي گيرد هم الگوي جسم سالم، هم الگوي اخلاق، هم الگوي توحيد و خداباوري است.
جسم سالم همراه با روح سالم
تقاضايي كه از شما ورزشكاران عزيز دارم در بعد روحي هم خودتان را تقويت كنيد همانطور كه جسم خودتان را تقويت مي كنيد مبازره مي كنيد جسم را پرورش مي دهيد روح شما هم بايد پرورش داشته باشد. ورزشكاري در ايران ما با جوانمردي است پورياي ولي يك كشتي گير با اخلاق و با گذشت و با انصاف بود. اين را هميشه در زندگيتان مد نظر داشته باشيد. اگر مي خواهيد در زندگي موفق شويد اين جمله اميرالمومنين(ع) هميشه آويزه گوش شما و همه ورزشكاران باشد كه مي فرمايند: «قوهّ علي خدمتك جوارحي» خدايا جسم قوي و ورزشكاري اما در خدمت خودت، در خدمت توحيد، در خدمت پدر و مادر، در خدمت جامعه باشد.
دشمنان در کمین جوانان و ورزشکاران
امروز دشمنان ما از راههاي مختلف دنبال اين هستند كه جوانان ما را فاسد كنند. از راه مواد مخدر، از راه نامشروع، چند روز پيش من به يكي از روستاهاي اين شهرستان رفتم يك جوان سي ساله اي را ديدم كه كمرش خم شده بود. بعد سوال كردم اين جوان چرا اينگونه شده است به من گفتند فلاني اين بهترين جوان روستا از جهت ورزشكاري بوده و جسم قوي داشته است ولي دشمن او را با مواد مخدر به زمين زده است بيچاره اش كرده است. امروز دشمنان ما برنامه ريزي كردند. مخصوصا جواناني كه شاخص بار مي آيند، مربيان عزيز از فرزندانشان مراقبت كنند، خداي نكرده دشمن عزيزانشان را از آنها نگيرد، دوستان ناباب مواد مخدر تنبلي و بي عاري دشمن جوانان ما است. من با توجه به اينكه برنامه نماز جمعه را در پيش داريم. بايد براي نمازجمعه آماده شوم بيش از اين تصديع ايجاد نمي كنم. خوش آمد خدمت همه شما ورزشكاران عرض ميكنم. آرزوي موفقيت براي همه تيمهاي شركت كننده افراد شركت كننده دارم انشاءالله همه شما در تمام زندگيتان موفق و مويد و سربلند باشيد. خدا انشاءالله به همه شما توفيق دهد در شهرستان بافت هم روزي كه هستيد بر همه شما خوش بگذرد. مجددا از همه شما مربيان، شما از همه ورزش دوستاني كه آمدند برنامه شما را ببينند شوراي شهر و مسئول محترم بنياد شهيد عزيزانمان در سپاه در نيروي انتظامي به همه ارگانهاي شركت كننده در اين مراسم بويژه برادر عزيزم جناب آقاي اميني هم كه زحمت كشيدند و اين برنامه را تدارك ديدند تشكر و قدرداني ميكنم براي موفقيتتان دعا مي كنيم. والسلام علیکم و رحمة الله

چاپ این نسخه درجه: 1.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 1 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.