سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

شهید و شهادت از دیدگاه حضرت امام خمینی(رحمة الله علیه)

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 568 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1390.04.30
 
مصاحبه امام جمعه محترم با رادیو با موضوع شهید و شهادت از دیدگاه حضرت امام خمینی(رحمة الله علیه) 88/12/20

http://yascms.ir/emam/ebrahimi1.png

بسم الله الرحمن الرحیم
شهید وشهادت رمز موفقیت اسلام

حضرت امام(ره) معتقد بودند حفظ اسلام و نظام جمهوری اسلامی از برکت ایثار و شهادت دلاور مردان ایران زمین به دست آمده است ایثار و شهادت را عامل پیروزی و چراغ هدایت ملتها، سعادت همیشگی و مایه عزت و زندگی ابدی و در نهایت هدیه الهی می دانستند. حضرت امام(ره) در این باره می فرماید اسلام است که این پیروزی را حاصل کرده است و شهادت است که این پیروزی را حاصل کرده است شهادت هم حفظ اسلام است. از اول اسلام با شهادت پیش برده است حالا هم که می بینید جوانهای ما شهادت را می خواهند. در جایی دیگر حضرت امام(ره) می فرمایند اسلام شهادت را برای خودش زندگی می داند کسی که شهادت را در زندگی برای خودش دانست زندگی ابدی برای خودش دانست و این در مقابل غیر می ایستد وتا آخرین نفس می ایستد و شهادت طلب می کند.
عزت جاودانه
در جایی دیگر می فرماید برادران من خواهران من عزیزان من مصمم باشید از ترور نترسید شهادت عزت ابدی و حیات ابدی است آنها از شهادت بترسند و از مردان بترسند که مردان را تمام می دانند و انسان را فانی می دانند .
مقام شهادت
حضرت امام(ره) در جایی دیگر می فرمایند شهادت در راه خداوند زندگی افتخار آمیز ابدی و چراغ هدایت برای ملتها است و در جایی دیگر می فرمایند شهادت یک هدیه ای از جانب خدای تبارک و تعالی برای آن کسانی که لایق هستند. حضرت امام(ره) شهادت را اوج بندگی در راه خدا می دانند و در این باره می فرمایند: ارباب آمریکا باید بدانند که شهادت در راه خدا مساله ای نیست که بشود با پیروزی یا شکست در صحنه های نبرد مقایسه شود. مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است نباید شهادت را تا این اندازه به سقوط بکشانیم که بگوییم در عوض شهادت فرزندان اسلام تنها خرمشهر و یا شهرهای دیگر آزاد شد تمامی اینها خیالات باطل ملی گراهاست و ما هدفمان بالاتر از آن است .
مقام شهدا
حضرت امام(ره) در باب مقام شهدا معتقدند ملت بزرگ ایران در راه اسلام پیرو مکتب امام حسین(ع) است و فرزندان شهید این ملت بزرگ را در صف شهدای کربلا و حشر و نشر با شهدای صدر اسلام می داند و در این باره می فرمایند: شما که برای اسلام به پا خواسته اید و جان و مال نثار می کنید و در صف شهیدان کربلا هستید چرا که پیرو مکتب آنان هستید جوانهای ما که برای خدا دارند جنگ می کنند اجرشان باخداست امکان دارد یک کسی برای خدا کار بکند و خدای تبارک و تعالی به او عنایت نداشته باشد اما شهیدان با همان شهدای صدر اسلام انشاءالله محشورند و قدرتمند هستند گوارا باد بر این شهیدان لذت انس و هم جواریشان با انبیای عظام و اولیاء گرام و شهدای صدر اسلام و گواراتر بر آنان باد نعمت رضایت حق که رضوان من الله اکبر.
والسلام علیکم ورحمة الله

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.