سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

ظرفیت عید غدیر

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 705 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1390.04.09
 
سخنرانی امام جمعه محترم در جمع طلاب حوزه علمیه امام حسین(علیه السلام) به مناسبت عید غدیر 88/9/14

بسم الله الرحمن الرحیم
ظرفیت عید غدیر

http://yascms.ir/emam/ebrahimi2.png

عید غدیر بر مولایمان صاحب الزمان(عج) و بر همه شیعیان ، ارادتمندان و علاقه مندان و دوستداران مولا مبارک باشد. انشاءالله این شب و فردا بر همه ما و شما مبارک باشد و از فیوضات عید غدیر بهره مند شویم. نسیم الهی و هدایت رایحه الهی به روی انسانها باز است نفخه های الهی مخصوصا در ایام خاص که پنجره قلب را رو به نسیم رحمت الهی بگشائیم خصوصا در عید غدیر از ظرفیت عید غدیر برای هدایت و توسل خودمان به امیرالمومنین(ع) و برای حاجت گرفتن از مولا کمال استفاده را ببریم. مجلس امشب برای امیرالمومنین(ع) خیلی باعظمت است.
حضور ملائک در مجلس امیرالمومنین(علیه السلام)
حدیث داریم در مجالسی که نام علی (ع) برده می شود ملائک می آیند در آن مجلس شرکت می کنند و از فضائل امیرالمومنین(ع) بهره مند و نورانی و خوشبو می شوند. مجلس که تمام می شود این ملائک به آسمان می روند فرشتگان دیگر از آنها سوال می کنند که این نورانیت مال خودتان نیست از کجا آوردید؟ می گویند یک مجلسی در روی زمین نام و فضائل امیرالمومنین(ع) برده می شد ما شرکت کردیم این نورانیت مال آن مجلس است. می گویند ما هم برویم آیا بهره مند می شویم؟ می گویند نه مجلس تمام شده مگر اینکه خودتان را به درب و دیوارهای آن مجلسی که نام علی(ع) برده شده نزدیدک کنید هنوز آثارش باقی است. «ذکر علی عباده» حدیث پیامبر(ص) است. حالا بخشی از خطبه پیغمبر(ص) که مربوط می شود به من و شما و تبلیغ رسالت و رساندن بحث امامت و ولایت امیرالمومنین(ع) به نسل حاضر و نسلهای آینده عرض می کنم و دیگر زحمتی برای شما ایجاد نمی کنم.
حضور جبرئیل در روز غدیر و گفتگوی او با پیامبر(صلی الله علیه و اله)
اولا خطبه غدیر را مطالعه کنید خطبه مفصل است شاید دو ساعت طول کشیده است و بسیار مهم است.نیاز به مطالعه عمیق دارد و هر بخشش را برای مردم در ایام مختلف بیان کنید حالا یک بخشی را من در نظر گرفتم که مربوط به کار ما هم می شود. وقتی که این آیه نازل شد «یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک» پیغمبرخدا(ص) مامور شدند و در همین خطبه دارند که جبرئیل سه بار بر من نازل شدند و من هم از جبرئیل خواستم که خدا من را از تبلیغ این مطلب معاف کنند. چون می دانستم منافقین زیاد و متقین هم کم هستند. حضرت می دانست که منجر به چه حوادثی می شود شهادت امیرالمومنین(ع) شهادت حضرت زهرا(س) و اهل بیت و من از خدا خواستم که من را معاف کند و امر به این کار نکند. ولی خدا راضی نشد وعده عصمت داد من تو را حفظ می کنم و شما باید این مطلب را برسانید اگر نرسانید در واقع اسلام ناقص است و کامل نیست.
هندسه نظام اسلامی تا قیامت
بعد فرمودند «معاشر الناس انی ادعها امامة و وراثة فی عقبی الی یوم القیامة» مردم خداوند امامت و ولایت را تا روز قیامت مشخص کردند . طرح جامع امامت و رهبری در روز عید غدیر در جمع صد و بیست هزار نفر پیغمبرخدا(ص) تبیین کردند فرمودند که من ودیعه می گذارم امیرالمومنین(ع) به عنوان رهبر و امام شما، از نسل علی(ع) تا قیامت، هندسه نظام اسلامی را پیامبر(ص) معلوم کردند. «و قد بلغت ما امرت بتبلیغه» من تبلیغ کردم و نشان دادم آنچه را که از طرف خدا مامور بودم، آن را تبلیغ و بیان کردم. تبلیغ یعنی رساندن. «حجة علی کل الحاضر و الغائب»
جهانی بودن غدیر
دلیل این جلسه، چون پیغمبرخدا(ص) می توانستند در مدینه بروند ولی چرا در جمع حاجیها و صد و بیست هزار نفری گفتند؟ به خاطر جهانی بودن امر ولایت و امامت است. این حجت باشد بر هر کس که حاضر است و بر هر کسی که غائب است این امامت امیرالمومنین(ع) را نمی توانند انکار کنند.« و علی کل احد ممن شهد» بر هر کسی که امروز شاهد است. « ولد اولم یشهد» هر کسی که در این جلسه غائب است «ولد اولم یولد» و هر کسی که هنوز متولد نشده است مثل ماها که نبودیم. این بحث امامت و ولایت امیرالمومنین(ع) حجت بر آنها هست. خواه مسلمانانی که الان هستند و زاده شدند یا هنوز زاده نشدند و به دنیا نیامدند. «فلیبلغ الحاضر الغائب» باید برسانند حاضرین به غائبین امامت و ولایت امیرالمومنین(ع) و اولاد معصومین، چهل بار نام علی(ع) در خطبه آمده است ده بار نام امامان آمده ، چهار بار نام حضرت مهدی(عج) در این خطبه آمده است یعنی بحث فقط امامت امیرالمومنین(ع) تنها مطرح نبوده بحث امامان معصوم بوده است. من واجب می دانم که حاضرین به غائبین برسانند.
وظیفه مرزبانان اعتقاد در بحث غدیر
خوب یکی از کارهای ما همین تبلیغ دین، امامت و ولایت است و مرزدار عقیده در برابر هجوم عقاید و افکار مختلف ما طلبه ها هستیم . مخصوصا امروز که تهاجم فرهنگی بلکه جنگ نرم به تعبیر مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) که می خواهند اسلام ناب را از ما بگیرند«والوالد الولد الی یوم القیامة» پدران به فرزندان مسئله امامت و ولایت را تا روز قیامت باید تبیلغ و گفته شود. بعد حضرت پیش بینی می کنند اما من به شما می گویم.«سیجعلون الامامة بعدی ملکا و اغتصابا» من همین الان می گویم بعد از من امامت غصب می شود و آن را به صورت سلطنت در می آوردند. مثل حکومت شاه و عربستان حکومت سلطنتی است من به شما می گویم به صورت پادشاهی در می آید حکومت معاویه و حکومت عباسی به صورت پادشاهی در می آید و غصب می کنند. سیجعلون یعنی به زودی بعد از من امامت را به صورت ملک پادشاهی و «اغتصابا» غصبش می کنند.«الا لعن الله الغاصبین» خدا لعنت کند آنهایی غصب می کنند.این بخشی از خطبه پیغمبرخدا(ص) هست. کتاب جایگاه غدیر از مرحوم دشتی که شرح نهج البلاغه را نوشته و بخشی از خطبه غدیر هم توضیح داده است.
اعمال عید غدیر
یک زیارت امیرالمومنین(ع) هست به نام زیارت غدیریه آیت الله بهجت(ره) خیلی سفارش می کردند که زیارت غدیریه حتما خوانده شود فردا هم ساعت 9 ما در خدمت شما هستیم ناهار هم در خدمت شما هستیم. می توانید نیت روزه مستحبی غدیر کنید چون مستحب است به شکرانه نعمت ولایت امیرالمومنین(ع) شعیان نیت روزه کنند. منتهی در روزه مستحبی دعوت را قبول کنند که هم به ثواب روزه مستحبی می رسند و هم به دعوت مومن جواب دادند دو جانبه می شوند ثواب دارد.انشاءالله از فیوضات امیرالمومنین(ع) بهره مند شویم.
والسلام علیکم و رحمة الله

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.