سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

آبادانی شهر در پرتو وحدت،همدلی و کار مسئولان

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 554 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1390.04.09
 
سخنرانی امام جمعه در جلسه بهداشت عمومی در محل فرمانداری 88/9/10
بسم الله الرحمن الرحیم
آبادانی شهر در پرتو وحدت و همدلی و کار مسئولان

http://yascms.ir/emam/ebrahimi1.png

پیشاپیش اعیاد آینده خصوصا عید غدیر را خدمت فرماندار محترم، همه مسئولین تبریک عرض می کنم. انشاءالله این جلسه مایه خیر و برکت برای شهرستان ما باشد. اولا از شهرداری به خاطر زحماتی که می کشد تشکر می کنیم با توجه به مشکلات و کمبود بودجه ای که دارد و به خاطر جدول گذاری در این خیابان هم دارد برنامه ریزی و شروع می شود آن هم یک تشکر دومی دارد.
شهرمان را بسازیم
بهداشت و شهر سالم و آب و هوایی سالم این حق مردم است حق شهروندی این است که از بهداشت محیط مکان زندگیش استفاده کند. آنچه که درتوان ما است بگذاریم و کم نگذاریم وضعیت زباله در این شهر وضعیت خوبی ندارد حالا من دنبال این نیستم که دستگاهی را بگویم مقصر است و یا یک دستگاهی کم کاری می کند نه خدا شاهد است نه، اصلا در این وادی و بحث وارد نمی شویم. ولی کیفیت نامطلوبی است ممکن است مردم کوچه و محله به یک عادت یک مرض به یک بیماری ناهنجاری عادت کرده اند و برایشان مهم نیست ولی وقتی کسی که از بیرون وارد می شود و این منظره را می بیند این مشمئز کننده است آن هم شهری که مدعی فرهنگ بالا، تحصیلات بالا است اشخاص نخبه ای که در سراسر کشور حرف برای گفتن دارند این واقعا قابل قبول نیست. اصلا قابل قبول نیست قابل تامل هم نیست وقتی از یک جایی می روی می بینی که مردم همانطور بی اعتنا زباله را می آیند می ریزند حالا دستگاه های مختلف باید همکاری بکنند روی این جهت من همیشه گله مند بودم انشاءالله این جلسه مایه خیر و برکت باشد. هیچ دستگاهی هم غرضش مچ گیری از یک دستگاه دیگر باشد هدف این است که این مشکل برطرف شود اینها با کمک هم با دستگاه هایی که مربوط به بهداشت ، نیروی انتظامی ، دادگاه، شهرداری و همه آنهایی که دست اندرکار هستند . آقای بهروز هم که در راس کار هستند و خوب مدیریت می کنند. بالاخره این مشکل را ما باید طوری حل کنیم این پذیرفتنی نیست که حالا ما بودجه نداریم، نمی توانیم، نمی شود، یا بهداشت مثلا چشمش را روی هم بگذارد و رد شود این واقعا نمی شود این حق طبیعی مردم است که در شهر پاک و تمیزی زندگی کنند . اگر خودشان هم مشکل دارند ما راهنمائیشان کنیم حالا از طریق مساجد می توانیم ، از طریق نمازجمعه ، تبلیغات در سطح شهر می توانیم کاری که خارجیها دارند می کنند مگر خارجیها به کشورهای دیگر که به عنوان توریست دارند می روند. می گوید ما رفتیم اشخاص فرهنگی دستمال کاغذی از پنجره پایین انداختیم اتوبوس فوری ایستاد برگرداند گفت آقا آشغالی ریختی برو پایین بردار . اگر بنا باشد هر توریستی که می آید دستمال کاغذی اش را بریزد شهر کثیف می شود.
خوب این نظافت را اسلام به ما یاد داده است دین به ما یاد داده است از ایمان ما باید بجوشد ولی آنها عمل می کنند ما عمل نمی کنیم. خوب این واقعا نمی شود. بالاخره هر راهی و به هر طریقی است این مشکل را به هر نحوی که صلاح است البته دستگاههای مختلف باید ساماندهی بکنند و انشاءالله همه دستگاهها هم باید وظیفه شان را انجام دهند در این کار اغماض نباید صورت بگیرد، اگر ما سختگیری کنیم درست می شود راهنمایی و رانندگی سختگیری کرد الان همه کمربند می بندند یک زمانی ما کاری به کمربند ایمنی نداشتیم ولی سختگیری ، جریمه، هر دستگاهی هر جور که هست سختگیری برای سلامت مردم بکند و این به نفع مردم است و بالاخره ممکن است ما اول یک جراحی را بکنیم ولی بعدش سلامت مردم خودمان را بدست می آوریم. من خواهشی که دارم روی بحث سلامت و بحث بهداشت باید بیاندیشیم و این چیزی نیست ما بخواهیم اغماض کنیم و اگر جایی باید عقب نشینی کنیم عقب نشینی کرد، اگر قانون است باید اجرا شود، اگر بحث آبهایی که از بالا سرازیر می شود شهر را ناامن می کند و مشکلاتی را برای مردم درست می کند و باید به هر طریقی ساماندهی شود حتی ما با نماینده هم صحبت کردیم و گفتیم که بودجه بگذارید و چه کار بکنید بالاخره وقتی که پیگیر شوید درست می شود وقتی رها کنید رها می شود. ولی وقتی جدی پای کار باشیم همه پای کاری باشند درست می شود . چرا درست نشود؟ چه جوری در جاهای دیگر توانسته اند درست کرده اند و ما نتوانیم درست بکنیم پای کار باشیم، برنامه ریزی داشته باشیم، مرحله به مرحله انشاءالله درست می شود من خواهشی که دارم این بحث را باید جدی گرفته شود. بحث بهداشت و سلامت محیط، بحث قابل گذشتی واقعا نیست .نظافت کوچه ها، خیابانها، آسفالتش این جز واجبات کار است و راحتی مردم و جوانها و بچه هایمان را دارد . بیش از این تصدیع ایجاد نمی کنم.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته




چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.