سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

سپاه پاسداران از ديدگاه امام خميني (رحمة الله)

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 1217 مرتبه
دسته: مصاحبهتاریخ: 1389.11.26
 
بسم الله الرحمن الرحيم
مصاحبه با راديو 24/1/89
http://yascms.ir/emam/ebrahimi1.png

سپاه پاسداران از ديدگاه امام خميني (رحمة الله)
عرض سلام خدمت شما شنوندگان عزيز دارم موضوع بحث اين هفته ما سپاه پاسداران از ديدگاه امام خميني (ره) مي باشد.
نهاد مقدس سپاه پاسداران دوم ارديبهشت 58 به دست مبارك حضرت امام (ره) غرض شد و هدف از تاسيس آن از نظر امام خميني(ره) به عنوان بزرگترين سنگرهاي دفاع از ارزشهاي الهي نظام جمهوري اسلامي شمرده شد.
در اين زمينه بنيانگذار نظام جمهوري اسلامي حضرت امام(ره) مي فرمايند: نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به حق از بزرگترين سنگرهاي دفاع از ارزشهاي الهي نظام ما بوده و خواهد بود. حضرت امام (ره) هميشه رضايت خودشان را از سپاه پاسداران اعلام مي فرمودند تا جائيكه كشور عزيز ما را از بركت سپاه مي دانستند و در اين زمينه مي فرمودند: من از سپاه راضي هستم و به هيچ وجه نظرم از شما بر نمي گردد.
در جاي ديگر فرمودند من سپاه پاسداران را بسيارعزيز و گرامي مي دارم، چشم من به شماست شما هيچ سابقه اي جز سابقه اسلامي نداريد.
در جاي ديگر فرمودند اي كاش من هم يك پاسدار بودم. اگر سپاه نبود كشور هم نبود.
حضرت امام (ره) روز سوم شعبان المعظم سالروز ولادت بزرگ پاسدار قرآن كريم و اسلام عزيز حضرت سيدالشهدا ابا عبدالله الحسين(ع) را روز پاسدار ناميدند تا همه پاسداران انقلاب اسلامي به امام حسين(ع) اقتدا كنند و با تمام وجود از اسلام و انقلاب اسلامي دفاع كنند و در اين زمينه مي فرمايند: روز مبارك سوم شعبان المعظم را كه روز طليعه پاسدار و پاسداري از مكتب مترقي اسلام است به عموم هم ميهنان به خصوص پاسداران انقلاب اسلامي تبريك عرض مي كنم و به حق بايد اين روز معظم را روز پاسدار بناميم.
هان اي پاسداران عصر حاضر و انقلاب اسلامي قرآن كريم و اسلام عزيز و امام امت اقتدا نموده، حق پاسداري از انقلاب اسلامي را بخوبي ادا كنيد و از اين منصب بزرگ كه منصب انبياي عظام و اولياي خداوند تعالي است بخوبي حفاظت كنيد.
توقع حضرت امام (ره) از سپاه پاسداران اين بود كه سپاه مظهر كامل سرباز اسلام باشند چنانكه حضرت امام(ره) در حكم انتصاب يكي از فرماندهان سپاه اينگونه نوشته اند: لازم به تذكر است كه بيش از پيش بايد به اخلاق اسلامي سپاه توجه شود تا سپاه از هر جهت مظهر كامل سرباز اسلام باشد.
از جمله توقعات حضرت امام (ره) از پاسداران عزيز، اطاعت از فرماندهان خود مراعات نظم و انضباط مراعات هماهنگي با ساير قواي نظامي و انتظامي و همينطور مقابله با توطئه هاي گوناگون دشمنان قسم خورده.
حضرت امام (ره) در این زمینه می فرمایند: از هواهاي نفساني كه ميراث شيطان است بر حزر باشيد و توطئه دشمنان كشور اسلام را که ايجاد ياس و سستي است در نطفه خفه كنيم و اي پاسداران عزيز به هوش باشيد كه دشمن در كمين است و طرفداران شيطان بزرگ و رژيم غاصب، دست اندر كار توطئه هستند.
در جاي ديگر مي فرمايند: لازم است از فرماندهان خود اطاعت كنيد كه عدم مراعات انضباط سربازي و پاسداري موجب تضعيف قواي مسلح است و در جاي ديگر حضرت امام (ره) مي فرمايند: مراعات هماهنگي با ساير قواي نظامي و انتظامي و ارگانهاي دولتي از وظايف حتمي شما پاسداران محترم و ساير قواي مسلح است.
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.