سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

زیارت چشمه خورشید

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 554 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1389.08.15
 
بسم الله الرحمن الرحیم
سخنرانی در جلسه شورای اداری در محل فرمانداری22/10/88
http://yascms.ir/emam/ebrahimi3.png

زیارت چشمه خورشید
السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)، یا بقیةالله، یا اباصالح ادرکنی و اغثنی
السلام علیک یا علی بن الحسین السجاد(ع)
بنده به نوبه خود خیرمقدم عرض می کنم و از همه شما عزیزان، بزرگواران، برادران عزیز و خواهران مکرمه، مسئولین ادارات، نهادها، ارگانها و سروران معظم روحانی، خبرنگار جناب آقای منظری و از فرماندار محترم تشکر و قدردانی می کنم و همینطور از همه عزیزان تشکر و قدردانی می کنم و از بیانات فرماندار محترم استفاده کردیم. تشکر و ویژه از امام جمعه محترم ارزوئیه جناب آقای جعفری که شرف حضور دارند دارم و از بیانات ایشان هم انشاءالله استفاده می کنیم.
قم نایب الزیاره همه شما بزرگواران و همینطور در زیارت مقام معظم رهبری(دام ظله العالی)بودیم.

بیان واقعه 19 دی 56 و قیام قم
در باب 19 دی من مطالبی را خدمت شما بزرگواران عرض می کنم تحت عنوان از 19 دی 56 تا 19 دی 88 و اسمش را زیارت چشمه خورشید می گذاریم. سال 56 تازه من وارد حوزه علمیه شده و با افکار حضرت امام(ره) هم تازه آشنا شده بودم. 17 دی روزنامه اطلاعات یک مقاله توهین آمیزی نسبت به حضرت امام(ره) نوشت که شخصی به نام احمد رشیدی مطلق که البته این اسم مستعارش بود به دستور مستقیم طاغوت حمله شدیدی نسبت به حضرت امام(ره) شد. حوزه یک دفعه از این توهین نسبت به حضرت امام(ره) ملتهب شد. بعدازظهر که روزنامه بدست مردم رسید، از غروب حوزه ملتهب بود و طلاب جوان، روحانیون و بازاریان برنامه ریزی کردند که اعتراض خودشان را به دیدن مراجع ببرند. بزرگان حوزه آن زمان مراجع فعلی امروز هستند. 18 دی به زیارت تعدادی از مراجع رفتند. مراجع بزرگوار سخنرانی کردند تا 19 دی حالا من فقط جزئیات بعدازظهر را که اتفاق افتاد و به عنوان یک شاهد عینی ماجرا، خدمت شما عرض می کنم. طلاب روحانیون و تعدادی از جوانان و مردم از صحن حرم حضرت معصومه(س) حرکت کردند و وارد خیابان و چهارراهی به نام چهارراه بیمارستان، خیابان صفائیه شدند بعد جایی که رفتند منزل آیت اله نوری همدانی بود. آیت الله نوری مثل همین امروز هیچ فرقی نکرده است از جهت حمایت از امام، ولایت و رهبری همین طوری که الان حامی رهبر عزیز است و سنگ تمام می گذارد آن روز هم همین خصلت را داشت. خانه کوچک ایشان در کوچه بیگدلی است جمعیت وقتی که وارد خانه آقا شد ایشان یک سخنرانی مفصلی کردند. حالا متن صحبتهای آن روز را من حقیقتا یادم نیست ولی این جمله در ذهنم همان روز نقش بسته بود یک شعر بلندی ایشان خواندند و از جمله این شاه بیت آن این بود:
مه فشاند نور
سگ عوعو کند
و امام را به ماه تابان تشبیه کردند که طاغوت هر چه می خواهد، عوعو کند ولی امام دارد نور افشانی می کند این حرف حالا اوج زمان طاغوت زدند واقعا مرد می خواهد، مرد میدان می خواهد از هیچ چیز نترسیدن می خواهد. ایشان این صحبت را آنجا کردند و شاه را تشبیه به سگ کردند و امام را تشبیه به ماه کردند که نورافشانی می کند شما هر کاری می خواهید بکنید و واقعا امروز ما بهتر این حرف را درک می کنیم. صحبت ایشان که تمام شد از آنجا حرکت کردند سرچهارراه بیمارستان آمدیم. الان هم یک پاسگاه است نیروی انتظامی آن زمان شهربانی بود. کماندوها را از تهران آورده بودند تا کار را یکسره بکنند چون روز قبل از آن راهپیمایی و اعتراض بود. امروز می بایست این کار را به حساب خودشان جمع کنند یک زهر چشم حسابی بگیرند، ضرب و شتم را انجام دهند و کار را تمام بکنند جمعیت وارد خیابان که شد و سرچهارراه ، دیگر راه فرار نداشت و نه از پشت سر کماندوها آمدند و همینطور از طرف جلو یکی از افسرانشان بلندگو دستی و شروع به تهدید کرد من به چشم خودم دیدم که یکی از ساواکی ها با مشت به شیشه بانک زد و شیشه بانک همین که شکست اینها به جان مردم افتادند و شروع به زدن کردند. با باتوم زدند بعدش هم یک جوی خیلی بزرگی دو طرف این خیابان بود خیلی از مردم و از جمله این بنده حقیر سرتاپاتقصیر در این جو افتادند. هم باتوم خوردیم و هم در جوی پر از لجن افتادیم. شانه ام دررفت با آن ضربه باتومی که زدند بعد به هر سختی که بود جمعیت خودش را متفرق کرد بعد تیراندازی شروع شد اولین قطرات خون شهدای 19 دی و سرآغاز انقلاب اسلامی اینگونه برزمین ریخته شد.



هدف از قیام مردم در 19 دی و حمایت از رهبری در 9 دی 88
هدف دفاع از امام و ولایت بود. هدف از اینکه توهین به حضرت امام(ره) شده بود نه مردم و نه روحانیت به هیچ وجه زیربار این توهین نمی رفتند و نمی توانستند که تحمل کنند تا به حضرت امام(ره) که در تبعید به سر می برد رژیم طاغوت بخواهد هتاکی کند و هدف آن روز دفاع از اسلام ناب، از ولایت، از امام و خون شهدایی که همه بر زمین ریخته شد دفاع از اسلام بود این مال 19 دی سال 56 بود تا رسید به 19 دی سال 88 از همان جایی که این شهدا خونشان برزمین ریخته شد هر ساله روحانیون و قمی ها تجدید بیعت می کنند.

زیارت سرچشمه خورشید تابان
زمانی که حضرت امام(ره) بود ما خوب می رفتیم به زیارت حضرت امام(ره)، الان هم به زیارت مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) می رویم یک برنامه هر ساله ای است به عنوان 19 دی زنده نگه داشته شود. خوب روحانیونی که 15 دستگاه آماده شده بود سوار اتوبوس شدیم در خیابان جمهوری، قلبها مالامال از شوق زیارت مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) بود و به سرعت خیلی راه هم است تا حسینیه که مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) سخنرانی دارد وقتی رفتیم و وارد حسینیه شدیم این خورشید تابان این جلوی جمعیت با تواضع این دفعه پایین آمده بودند بالا هم نرفته بودند نشستند آن شعاعش ، آن نورانیتش به این دلها می خورد دلها را مصفا می کرد و تعبیر کردند به زیارت چشمه خورشید واقعا و از آنجا به تمام ملت و سراسر جهان این مرد بزرگ و صحبتهای بسیار مهمی آقا انجام دادند.
ملت ایران جز بهترین خواص جبهه حق
تجلیل بسیار مهمی از نهم دی کردند و حرکت خودجوش واقعا ملت ایران که من تعبیر می کنم جز خواص جبهه حق واقعا هستند.امروز ملت ایران در سراسر دنیا جز بهترین خواص هستند عده ای فکر می کنند مردم ایران جز عوام هستند. عده ای اینجور فکر می کنند ولی نه مردم ما هم حق شناس و دشمن شناس و هم بصیر و ... یعنی هیچ چیز در زیارت 19 دی سال 88 با 56 از این جهت عشق و علاقه به رهبری ، به ولایت هیچ فرقی نمی کند. در راهپیمایی نهم دی هم وقتی که هتاکان آمدند به حضرت امام(ره) و اصل ولایت توهین کردند مردم به میدان آمدند همه هم آمدند بحث سر سلیقه نبود بحث سر هستی ما بود. وقتی که بخواهند هستی را از آدم بگیرند دیگر ربطی به سلیقه و چه چه ندارد همه آمدند دفاع کردند چه دفاع جانانه ای واقعا کردند؟ دشمن به خماری رفت. دیگر بعد از او رادیوها، تلویزیونها و ماهواره ها به خماری واقعا رفتند بایکوت شدند با آن حرکت بزرگی که مردم انجام دادند.یک تفاوت البته این زمان با آن زمان دارد تفاوت امروز این است که بعضی از خواص جبهه حق ریزش کردند.
ریزش خواص جبهه حق
خواص جبهه حق به اردوگاه دشمن پیوستند که توقع نبود که خواصی که وقتی ببینند که قرآنها را آتش زدند، پرچمهای عزاداری را آتش زدند به عاشورا توهین کردند، به امام(ره) توهین کردند، عکس مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) را ماهواره ها نشان دادند انداخته بودند و لگد می کردند عکس امام (ره) را ... آنها به میدان بیایند و برائت از این فرقه هتاک بجویند. تعداد کم است ولی حرکتشان حرکت بزرگی است ولی متاسفانه اینها را خداجو گفتند اینها را امت خداجو گفتند این به ذهنم این جمله آمد.که خداجویی اینها مثل خدایی بودن که عمر سعد هم وقتی به لشکریانش خطاب کرد گفت یا خیل الله که لشکر خدا به تعبیر آنهایی است که آمدند سیدالشهدا(ع) را به شهادت برسانند. تعبیر به لشکر خدا کرد به جنگ سیدالشهدا(ع) بهشت هم از شماست. اینها هم خداجویند حالا چه خدایی که اینها دنبالش بودند؟ خدا و کعبه شان آمریکاست. دیگر و بله متاسفانه و اینها سکوت کردند، حمایت کردند خواصی که در واقع کوتاهی می کنند.

عبیدالله بن عباس
این نه اولین است و نه آخرین ، زندگی امام حسین(ع)را وقتی ما نگاه می کنیم سرداران درجه یک آقا، مورد اعتماد و حتی فامیل، ابن عباس شاگرد امیرالمومنین(ع) برادری به نام عبیدالله عباس دارد خوب اینها پسران عباس عموی پیغمبر(ص) است عبیدالله سرلشکر امام حسن(ع) است امام حسن (ع) به عبیدالله اعتماد داشت گفتند که تو سرلشکر ما باش و حرکت کن برو و در مقدمة الجبیش شما برو و در جنگ با معاویه و ما با اصل لشکر به شما می پیوندیم صبح که بلند شدند تا لشکر نماز بخوانند دیدند که رئیسی ندارند. کجا عبیدالله رفته است؟ عبیدالله به لشکر معاویه پیوسته است. این خواصی که باید حامی باشند و جبهه حق را رها می کنند . این تعجبی نیست لذت دنیا ، حرام خوری اینها باعث می شود که مردم تغییر پیدا می کنند.

نقش عمار در شناسایی دشمن
مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) تعبیرات بسیار مهمی را داشتند خیلی واقعا عالی بود برای شناخت دشمن و شناخت جبهه حق از جنگ صفین کمک گرفتند و شما هم حتما شنیده اید و صحبت عمار بود، عمار یک شخصیت واقعا برجسته ای بود پدر و مادرش هم شهیدند یاسر و سمیه هر دو شهید شدند این فرزند شهید است یاسر را مشرکین آمدند و به دو شتر بستند که دست از ایمان بردارد و شقه اش کردند یعنی زن و شوهر را شقه کردند ولی دست از ایمان برنداشتند عمار توریه کرد و خودش را نجات داد و بعدش هم در رکاب پیغمبر(ص) و همه جا در رکاب امیرالمومنین(ع) بود ایشان وقتی که داشتند خانه خدا را، مسجد النبی(ص) را می ساختند ببینید چقدر عاشق است؟ بچه شهید ولی عاشق پیغمبر(ص) است سنگ که بر می داشت یک سنگ هم به نیابت پیغمبر(ص) بر می داشت برای ساختن همین مسجد النبی(ص) که من و شما می رویم و نماز می خوانیم اصحاب وقتی دیدند که این خوب دارد کار می کند و به همین جهت تعداد سنگ زیادی را روی کمرش می گذاشتند این دیگر به قول معروف کمری شد و پیش پیغمبرخدا(ص) آمد و گفت یا رسول الله(ص) اصحاب شما می خواهند من را بکشند حضرت یک جمله معروف فرمود:«انما تقتلک الفئة الباغیه» تو را فرقه باقیه به شهادت می رسانند این جمله در تاریخ آن زمان نقش بست. در دلهای همه هم بود بعد عمار که در جنگ صفین آمد جبهه امیرالمومنین(ع) تقویت شد و سخنرانی در همه جا می کرد و مخصوصا این سخنرانی که عده ای که شک و شبهه داشتند ، عده زیادی حتی ابن مسعود و یارانش ، ابن مسعود شاگرد پیغمبر(ص) و مفسر قرآن است. تعداد زیادی می گفتند ما نمی توانیم تشخیص دهیم که چکار کنیم؟ اینها نماز و قرآن می خوانند و ما حمله به روی قرآنها نمی توانیم بکنیم ابن عباس آمد و سخنرانی کرد و عمار هم آمد صحبت کرد و به مردم گفت مردم این پرچمی که آن طرف است امروز قرآن، نماز می خواند ولی با همین پرچم سالها جنگیدیم اینها جبهه کفر بودند افرادش هم همان افراد بودند معاویه و عمروعاص بوده ، دیگران بودند حالا آمده اند و مسلمان ظاهری شده اند این طرف هم که امیرالمومنین(ع) است ما زیر این پرچم و زیر این بیرق ما همراهی کردیم و جنگیدیم و جبهه حق است شما شک نکنید.

لزوم تشخیص خیمه دشمن و خیمه جبهه حق
این تعبیر مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) کردند دشمنان حضرت امام(ره) آمریکا ، اسرائیل دست از دشمنی شان برنداشتند چه فرق می کند؟ آمریکا واسرائیل همان دشمنی اش را دارد و می کند اینها می خواهند ریشه ملت ایران خشکانده شود. منافقین هم دست از نفاقشان برنداشتند آنها هم هست این وسط چه اتفاقی افتاده است؟ این خواصی که می بایست به اردوگاه رهبری بیایند رفتند آن طرف، اینها تغییر مسیر دادند اینها واقعا دنیا زده شدند در کربلا سه گروه بودند قائدین، ما کم مطالعه کردیم قائدین واقعا کمتر از یزیدیان نیست قائدین آنهایی که نشستند و سکوت کردند امروز شما نگاه کنید مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) در یک سخنرانی این العمار، این العمار، این العمار می گوید خوب اینهایی که می بایست بیایند و حرف بزنند مجمع روحانیونی که همیشه می بایست دفاع کنند امروز خبری نیست، آقای هاشمی که می بایست سینه سپهر کند، با زبانش می بینید که سکوت کرده است.

جامعه مدرسین مثل همیشه یاور مقام معظم رهبری(دام ظله العالی)
دیگران دیگران دیگران هر کدامشان ولی بعضی از جبهه حق مثل جامعه مدرسین شما نگاه کنید واقعا بیدارند از همان زمان انقلاب مثا آیت الله نوری جزء جامعه مدرسین این بزرگوار بود سینه سپر کردند امروز هم سینه سپر می کنند یعنی اینها مرزبان هستند یعنی جامعه مدرسین مرزبان شیعه واقعا هستند مرزبان اعتقادات ما هستند. آیت الله سیستانی آن مفتی وهابی در ریاض توهین کرد فوری جامعه مدرسین سینه سپر کرد و اعلام حمایت کردند یعنی مختص تنها رهبری هم نیست مرزبان دین هستند این جامعه مدرسین و مراجع بزرگوار، این خواص را ما می بینیم از آن طرف بعضی از خواص را، ریزش ها را هم می بینیم اینجا می بینیم اینجا افراد نباید اشتباه کنند و صرف اینکه آقا مثلا میرحسین یا آقای کروبی یا دیگران دیگران که ریزش کردند جدایی از جبهه حق و شک برای آنها پیدا شود . امروز پرچمدار جبهه حق مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) است جبهه کفر رأسش استکبارجهانی آمریکا، اسرائیل و منافقین و همه آن عواملی که می خواهند ملت اسلامی را نابود کنند. نکته مهمی که باز مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) دارند این بگومگوها نباید باعث بشود که ما انسجام ملی خودمان را در پیروی از رهبری و وحدت خودمان خلائی ایجاد شود.

نیاز به دو شیفت کارکردن
کار عقب بماند این بگومگوهای سیاسی مسئولین را از کار و تلاش نباید باز دارد ما باید دوشیفته کار بکنیم واقعا امروز کشور نیاز به کار دارد دشمن که می گفت خوشحال است از یک جهت که می گویند خودشان به جان هم افتادند و از طرف دیگر سرگرم بگومگوهای سیاسی می شوند و کشور پیشرفت نمی کند یعنی دو تا خوشحالی الان دشمنان ما دارند ما باید علاوه بر بصیرت و آگاهی و دشمن شناسی و حق شناسی شبانه روز باید کار بکنیم که گره ها را باز کنیم و مشکلات مردمی را حل کنیم و آسایش برای مردم ایجاد کنیم تا انشاءالله جمهوری اسلامی شایستگی به عنوان یک الگو در سراسر جهان مسلمانان و مستضعفان جهان پیدا کند و مطرح شود و بتوانیم انشاءالله یک الگوی موفقی باشیم تا دنیا به ما نگاه کند و زمینه ساز ظهور حضرت صاحب الامر(عج) باشیم من بیش از این تصدیع ایجاد نمی کنم عذر خواهی از همه شما بزرگواران می کنم انشاءالله که بتوانیم خدمتی را به همه شما عزیزان برای شهرستان خودمان انجام دهیم.
والسلام علیکم و رحمة الله


چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.