سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

برکات حضور در مجلس اباعبدالله(علیه السلام)

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 645 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1389.08.02
 
بسم الله الرحمن الرحیم
سخنرانی در جمع خواهران عزادار در محل زینبیه 2/10/88
http://yascms.ir/emam/ebrahimi2.png

سعادتی نصیب بنده شد که در جمع شما خواهران مومنه و متدینه شیعه، علاقمند، عاشق امام حسین(ع) حضور پیدا کنم. دو الی سه مطلب مطرح می کنیم بعد پیرامون این مطالب صحبت می کنیم.
مطلب اول چرا به ما گفتند هر ساله ایام محرم را گرامی بداریم؟
مطلب دوم چرا به امام حسین(ع) ثارالله می گویند؟ ثارالله یعنی خون خدا، چرا به سیدالشهداء(ع) خون خدا می گویند؟
مطلب سومی هم که انشاءالله در جمع شما بیان می کنیم مراتب عزاداران سیدالشهداء(ع) می باشد. عزاداری امام حسین(ع) دارای کلاسبندی و رتبه بندی است، ببینیم ما در کدام یک از این رتبه ها قرار داریم؟
گرامیداشت محرم
مطلب اول چرا ما باید هر سال محرم را گرامی بداریم؟ چرا اهل بیت(ع) تکیه کردند در مجالس امام حسین(ع) شرکت و حضور پیدا کنید، تباکی کنید یعنی حتی خودتان را به حالت گریه درآورید جواب این مطلب این آیه قرآن است .«استجیبو لله وللرسول اذا دعاکم لما یحییکم» «استجیبو لله» اجابت کنید دعوت خدا را ، اجابت کنید دعوت پیغمبر خدا(ص) را «اذا دعاکم» وقتی خدا و پیغمبر خدا(ص) شما را دعوت می کنند شما قبول کنید دعوت خدا و پیغمبر (ص) را بپذیرید چرا؟ «لما یحییکم» برای اینکه اگر به دعوت خدا و پیغمبر خدا(ص) گوش کنید حیات طیبه پیدا می کنید، پس هر کسی دعوت خدا و پیغمبر خدا(ص) را پذیرا شد در زندگی خودش حیات طیبه پیدا می کند و زندگی خوبی خواهد داشت.
چرا ما باید هر ساله محرم را با شکوه برگزار و شرکت کنیم؟ چون محرم باعث حیات ماست، حیات ما هر ساله تجدید می شود، ظلم ستیزی هر ساله تجدید می شود، احساس مسئولیت در ما تجدید می شود، حق پذیری در ما تجدید می شود زیر بار ظلم نرفتن و ایستادگی کردن در مقابل ظلم و ستم و نامردی در ما تجدید شود، دفاع از دین خدا در ما تجدید شود، آماده شهادت بودن در راه خدا در ما تجدید شود، پس حیات ما در پرتو محرم است. این دسته جات حسینی تعبیر مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) است «موکب های امام حسین(ع) و دسته جات حسینی که وقتی راه می افتد مثل آب باران مثل باران زلال همینجور زنگار را از دلها می برد گناهان را از دلها می برد، جامعه را از گناه پاک می کند، جامعه را از گناه بیمه می کند.»
برکات حضور در مجلس اباعبدالله(علیه السلام)
در روایات ماهم خیلی تکیه شده است مبنی بر حضور در مجالس سیدالشهداء(ع)، یکی از اصحاب امام صادق(ع) بنام فضیل به مدینه آمد. امام صادق(ع) فرمودند:«یا فضیل تجلسون و تحدثون» آیا مجلس عزا می گیری؟ آیا احادیث ما را در مجالستان ذکر می کنید؟ من گفتم «جعلت فداک نعم» بله آقا ما مجلس عزا می گیریم و سخنان شما را در آن مجلسمان نقل می کنیم. فرمودند : «ان تلک المجالس احبها» این مجالس شما را من دوست می دارم مجلسی که در زینبیه، فاطمیه، مساجد مجالس روضه و عزاداری تشکیل می شود امام صادق(ع) امضاء کرده است، می فرماید این مجلسهای شما را دوست می دارم مورد علاقه من است. «فأحیوا امرنا »امر ما را احیاء کنید زنده نگه دارید بعد فرمودند«من جلس مجلساً» کسی که در مجلس بنشیند«یحیی امرنا» امر ما در آن احیا می شود «لم یمت قلبه یوم تموت فیه القلوب» کسی که در مجلسی بنشیند که امر دین خدا احیاء می شود روز قیامت قلبش نمی میرد، آدمهایی که کناره گیری از مجالس سیدالشهداء(ع) می کنند قلبشان هم می میرد، زنده اند دو پا راه می روند اما روح الهی شان کم کم می میرد . مجلس امام حسین (ع) به آدم حیات طیبه می دهد. چقدر آدمها بوده اند که در مجالس امام حسین(ع) اصلاح شده اند؟ زندگی ایشان خوب شده است؟ توسل به سیدالشهداء(ع) پیدا کرده اند وصل به واقعه عاشورا و حاجت روا شده اند و گرفتاریهایشان بر طرف شده است و دهها نمونه من در ذهنم است کسانی که علاقمند به مجلس سید الشهداء(ع) شده اند.
خاطره ای از آیت الله نجفی مرعشی(رحمة الله علیه)
آیت الله نجفی مرعشی می فرمایند : در زمان طاغوت در شب تاریکی در قم داشتم می آمدم رفته بودم روضه، داشتم می آمدم به خانه یک جوانی مشروب خورده بود چراغ برق هم آن موقع در کوچه ها نبود مست کرده بود، آمد یقه من را گرفت گفت سید، گفتم بفرما، گفت برای من روضه بخوان، گفتم که اینجا روضه نمی توانم بخوانم باید مجلسی باشد چند نفر حضور پیدا کنند یک صندلی و منبری باشد، من روی منبر بروم و بعدش شروع کنم برای تو روضه بخوانم این جوری نمی شود که من برای تو روضه بخوانم. مست بود حالیش نبود گفت من چهار دست و پا می نشینم بنشین روی من و شروع به روضه خواندن بکن. خم شد و من هم از ترس جرات نکردم که نه بگویم روی پشتش نشستم بعد شروع کردم و روضه خواندم «السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین(ع)، السلام علیک یا اباالفضل العباس(ع)» همین که شروع کردم به روضه خواندن یکدفعه منقلب شد و شروع کرد به گریه کردن و توبه کرد بعد هم آدم درستی شد. و آدمهای متعددی واقعا بوده است که به جریان کربلا وصل شدند حیات پیدا کردند، حیات طیبه پیدا کردند. در زندگی هایشان حاجت روا شده اند.
انقلاب اسلامی از برکت سیدالشهدا(علیه السلام)
چرا ما هرساله ایام محرم را گرامی می داریم ؟حیات و زندگی ما بسته به محرم است. چون این ایام محرم باعث شده است که اسلام و مذهب تشیع ماندگار شود، خون سید الشهداء(ع) اسلام را حفظ کرده است. اگر مجالس سیدالشهداء(ع) نبود نامی از تشیع نبود، از بین رفته بود دین منقرض شده بود. پیغمبر خدا(ص)فرمودند «حسین منی و انا من حسین» حسین از من است و من از حسین . خوب معلوم است از ریشه جگر من ، از نفس من و از حضرت زهرا(س) است و من از حسین هستم یعنی اسلام من از حسین (ع) است اگر امام حسین (ع) قیام نمی کرد که اسلام از بین رفته بود نامی از اسلام نمانده بود اسلام مانده بود ولی اسلام وهابیت اسلام حنفی، مالکی، شافعی، اما اسلام خالص دیگر به دست من و شما نمی رسید اسلام منحرف شده بود. این مجالس سیدالشهداء(ع) است تا بحال نگه داری کرده است، انقلاب اسلامی ما هم از برکت سیدالشهداء(ع)،و ازهمین محرم و صفر است.
علت تداوم مذهب تشیع از دیدگاه دیگران
مراکز شیعه شناسی در آمریکا و اسرائیل تاسیس شده و بررسی کرده اندکه چرا مذهب تشیع مذهب زنده ای است؟ چرا ما توانسته ایم بر مذاهب دیگر اهل سنت پیروز شویم اما مذهب تشیع را نمی توانیم از بین ببریم؟ تحقیق کردند چند عامل در مذهب تشیع است که باعث ماندگاریش است یکی از آنها عاشورا است. یکی از عوامل نگهدارنده اسلام و تشیع عاشورا بوده است یکی از عوامل نگهدارنده مذهب جعفری مرجعیت تقلید بوده است. مراجع تقلید هستند تا بحال اسلام را حفظ کرده اند. یکی از عوامل دیگرش انتظار و امید به آینده بهتر است. بعد نشسته اند و گفتند برای هر سه این مطلب باید برنامه ریزی کنیم عاشورا را احساسی بار بیاوریم از محتوا خالی کنیم کاری بکنیم که مسلمانان دیگر نسبت به محرم بی اعتنا شوند، خرافات را وارد عاشورا کنیم، اشعاری احساسی وارد کنیم که مسلمانان موضع بگیرند «انا عبدالرقیه» من بنده رقیه ام! ما بنده خدا هستیم. کسی که اشعاری می خواند و می گوید منظورش این است که من مطیع حضرت رقیه(س) هستم ولی در مقابل تبلیغات سوء، فکر می کنند که ما علی(ع) و اولادعلی(ع) را خدا می دانیم تبلیغات و پولهای زیادی هر ساله در ایام حج وهابیون خرج می کنند کتاب چاپ می کنند به مسلمانهای دنیا می دهند که شیعیان ایرانی مجوسیند علی(ع) و اولادعلی(ع) را خدا می دانند. یک کتابی در پاکستان چاپ شده است که نویسنده اش بنام آل عمر است در این کتاب چند تهمت به شیعیان زده است یکی از تهمتهایش همین است که علی(ع) وآل علی(ع) را شیعیان خدا می گویند و آنها را می پرستند. وقتی که ما خودمان در شعرمان می گویم «انا عبد الرقیه » من بنده رقیه ام می گویند ما نگفتیم اینها علی (ع) و اولادعلی(ع) را خدا می دانند اینها خودشان هم دارند می گویند. یک تهمت دیگر هم در آن کتاب برای شیعیان نوشته است نوشته که شیعیان وقتی که نماز می خوانند دستهایشان را سه بار بالا می آورند جبرئیل امین را نعوذ بالله لعن می کنند سه بار ما می گوییم الله اکبر، الله اکبر، الله اکبر آنهایی که مکه رفتند قشنگ این حرفهای من را متوجه می شوند.
شیعیان می گویند خان الامین، خان الامین، خان الامین الان وقتی که من دارم می گویم شما تعجب می کنید چرا این حرفها را باید بزنند؟ ولی اینها نقل و نباتی است که وهابیت چاپ می کنند و به تمام کشورهای مسلمان می فرستد حتی به زائرین خود ما که وقتی بر می گردند کتابهایشان را می آورند اینها در آن است خان الامین، خان الامین، خان الامین یعنی نعوذ بالله جبرئیل امین خیانت کرده است. که شیعیان می گویند وحی می بایست بر حضرت علی (ع) نازل شود اما جبرئیل امین خیانت کرده است، وحی بر چه کسی نازل کرده است بر پیامبر نازل کرده است بعد از هر نمازی شیعیان می آیند نعوذ بالله جبرئیل امین را لعن می کنند و خیلی تهمتهای نابه جایی به مذهب تشیع می زنند. این کتابها را چاپ می کنند و به خورد اهل سنت می دهند. حالا من این نکته را روشن کنم ما می گوییم الله اکبر، الله اکبر، الله اکبر سنی ها رویشان را به طرف راست می گردانند و می گویند «السلام علیکم و رحمة الله» و دوباره رویشان را به فرشته سمت چپ می کنند و می گویند «السلام علیکم و رحمة الله» خوب چرا ما چنین کاری را نمی کنیم ما می گوییم الله اکبر علتش این است که بعد از فتح مکه پیغمبر خدا(ص) فرمودند اگر کسی بعد از نماز سه مرتبه بگوید الله اکبر، الله اکبر، الله اکبر این دعای وحدت وحده وحده وحده که اول انقلاب می خواندند این دعا را بعد از این الله اکبر بگوید ثواب فتح مکه را خدا به او می دهد، مثل اینکه همراه ما در فتح مکه بوده است. ما بخاطر اینکه پیغمبر خدا(ص) فرمودند ما دیگر رویمان را سمت چپ و راست نمی کنیم می گوییم الله اکبر ولی اینها این تهمت را به شیعیان می زنند مخصوصا تهمت اولی که می گویند: شما علی(ع) و اولاد علی (ع) را خدا می دانید و در این سالها ده، بیست سفری که خدا قسمت کرده است و من مکه رفتم همیشه خاطره تلخی از برخورد روحانیون وهابی دارم. همین حرفها را به همه مردم می زنند و هم دویاره به خود ما این دروغها را می گویند. یکی از برنامه های دشمن این است که عاشورا را از محتوای اصلیش ضد استعماری و استکباری و ظلم ستیزی است آن را خالی و فقط احساسی باشد. خوب ما باید مراقب باشیم که عاشورا، حیات شیعیان بستگی به همین محرم دارد. روی این جهت ائمه سفارش می کنند که شما عزا برپا کنید، عاشورا را زنده نگه دارید چقدر ثواب دارد؟ گریه کنید چقدر ثواب دارد؟ می فرماید «نفس المهموم لظلمنا تسبیح» در مجلس امام حسین(ع) همین که ناراحت می شود، نفس که می کشد ثواب سبحان الله برایش می نویسند. «نفس المهموم» نفس کشیدن انسانی که برای امام حسین(ع) دلش سوخته است«لظلمنا تسبیح و همه عباده» همین که ناراحت می شود ثواب نماز به او می دهند چرا؟ برای اینکه این اصلی که خدمت شما عرض کردم تجدید حیات ما است.
یک روز پیغمبرخدا(ص) به منزل حضرت زهرا(س) آمدند و حضرت امام حسین(ع) را شیر داده بودند و روی دست گرفته بودند هی بالا و پایین می کردند امام حسین(ع) هم لبخند می زد و پیغمبرخدا(ص) یک نگاهی به قد و بالای امام حسین(ع) کرد و شروع کرد به گریه کردن. حضرت زهرا(س) فرمودند که بابا جان چرا گریه می کنی؟ بچه مگر چه مشکلی دارد که شما گریه می کنید؟ پیغمبر(ص) فرمودند: دخترم يك زماني مي آيد كه حسين مرا لب تشنه كنار شط آب به شهادت مي رسانند. بعد وقتي اين جمله را گفتند هم خودشان گريه كردند و هم حضرت زهرا(س) بعد سوال کردند اين واقعه كي اتفاق مي افتد؟ فرمودند كه وقتي نه من باشم ونه شما باشيد نه باباش علي باشد. فرمودند كه برای فرزندم مجلس عزا مي گيرند؟ پيغمبر فرمودند كه شيعيان ، دوستداران ما مي آيند «يجدّدون العزاء جيلاٌ بعد جيل » طايفه بعد از طايفه، نسل بعد از نسل و هر سال اين عزاداريها تجدید شده و كهنه نمي شود. شما ببينيد چه در نام سيدالشهداء (ع) است «فمااحلی اسمائكم» زيارت جامعه كبيره مي گوييم چقدر نام شما شيرين است شما اگر هزار بار علي(ع) هم بگوييد خسته نمي شويد هزار بار يا زهرا(س) بگوييد خسته نمي شويد هزار بار يا حسين(ع) بگوييد خسته نمي شويد هر چه روضه سيد الشهداء(ع) را بارها شنيديد هيچ وقت كهنه نمي شود صدها بار ما روضه امام حسين(ع) را شنيديم هيچوقت نمي گوييم تكراري است. شما يك فيلمي را دو بار سه بار ببينيد بار سوم حوصله نداریدكه اين فيلم را دوباره ببينيد مي گوييد تكراري است حوصله اش را ندارم يك داستاني را يكبار دوبار مي خوانيد مي گوييد تكراري است، ولي اگر هر بار نام سيدالشهداء(ع) نام امام حسين (ع) را براي شما ببرند هيچوقت خسته نمي شويد «فما احلی اسمائكم» چقدر اسم شما شيرين است. پیغمبر(ص)فرمودند: دخترم اين عزاداريها كهنه نمي شود زنان و مردان شيعه مي آيند هر ساله نسل بعد از نسل تجديد مي شود.
شفاعت عزاداران امام حسین(علیه السلام)
هنگام مرگ، من و تو و اميرالمومنين(ع) بالاي سر شان حاضر مي شويم سفارش به ملكوت الموت مي كنيم مي گوييم شيعه ماست، عزادار بر ماست، روز قيامت شد «تشفعين انت تلک النساء» شما زنان شيعه را شفاعت مي كنيد « وانا اشفع لرجال» من هم مردان شيعه را شفاعت مي كنم. اينها راجع به اهميت عزاداري است تاثيرش را هم خدمت شما گفتم براي اينكه اسلام حفظ بماند. اساس اسلام بستگي به همين مجالس سيدالشهداء(ع) دارد.
چرا امام حسین(ع) ثارالله است؟
چرا به امام حسين(ع) ثارالله مي گويند؟ ثار به معناي خون است، در زبان عربي دم هم به معناي خون است. چرا امام حسين(ع) خون خدا شده است؟ مگر خدا خون دارد؟ خون در بدن عامل حيات است عامل زندگي و زنده ماندن است خوب دقت كنيد كه چه عرض مي كنم اگر خون بدن من و شما خداي ناكرده بريزد آدم مي افتد و مي ميرد خون و دم عامل حيات جسم من و شما است اجتماع هم عامل حيات دارد، اجتماع هم حيات و مرگ دارد. بعضي از اجتماعات مي ميرند، بعضي از اجتماعات زنده اند. جامعه اي كه دين خدا در آن حكومت مي كند، نماز ، روزه و قرآن در آن جامعه زنده و حيات دارد اين جامعه، جامعه زنده است. قرآن ، اسلام ، دين خدا را چه عاملی زنده نگه مي دارد؟ آن امام حق و امام معصوم است. خوب دقت كنيد امام معصوم عامل حيات دين ، قرآن ، احكام الهي ، عامل حيات نماز و روزه در جامعه است. امام معصوم خون جاري در رگهاي جامعه است. اگر امام معصوم را كشتند اسلام كشته مي شود كانّ خون خدا بر زمين ريخته مي شود، هدايت الهي بر زمين ريخته مي شود، خليفه خدا كشته شده، رهبر الهي بمنزله خون جامعه است. عامل حيات دين و ديانت ما امام امام معصوم است.
امام عامل حیات معنوی است
امام زمان(عج) در زيارت ناحيه مقدسه مي فرمايند :« لَقَدْ قَتَلُوا بقتْلِک َ الاِْسْلامَ » زيارت ناحيه مقدسه ، زيارت ناحيه مقدسه يك دوره زندگي امام حسين(ع) است تمام جريانات كربلا را امام زمان (عج) در زيارت ناحيه مقدسه بيان كرده اند در زيارت ناحيه مقدسه امام زمان(عج) مي فرمايند : « لَقَدْ قَتَلُوا بقَتْلِک َ الاِْسْلامَ » امام حسين(ع) را كشتند اسلام را كشتند، نمي فرمايند رهبر اسلام را كشتند يعني اسلام يك چيز باشد رهبرش هم يك چيز ديگري باشد، اصلا اسلام يعني امام حسين(ع)، امام حسين(ع) يعني اسلام « وَ حَرَّقُوا ایاتِ الْقُرْءانِ» شما راكشتند و آيات قرآن را سوزاندند. امام حسين(ع) يعني قرآن ، ايمان و تقوا، روي اين جهت چون امام عامل حيات معنوي جامعه است. اگر امام معصوم را از جامعه بگيرند جامعه هلاك مي شود عامل حياتش را از دست مي دهد و روي اين جهت عامل حيات مردم و جامعه را از مردم گرفتند كانّ خون خدا بر زمين ريخته شد روي اين جهت امام حسين(ع) ثارالله شد، خون خدا. چرا خون خدا شد؟ چون عامل حيات بود عامل حيات معنوي ما و دينداري را از جامعه و مردم گرفتند.
عزاداران سیدالشهدا(ع) چهار رتبه دارند
ما ببينيم در چه رتبه ای از عزاداری و دركجا قرار داريم؟
رتبه اول مال كسي است كه دلش براي امام حسين(ع) فقط مي سوزد در قلبش اسم امام حسين(ع) كه مي آيد خودش مي سوزد. وقتي كه حضرت آدم كلمات را از خدا گرفت و آن كلمات را گفت «الهي يا حميد بحق محمد (ص)»
«يا عالي بحق علي(ع)»
«يا فاطر بحق فاطمه (س)»
«يا محسن بحق الحسن(ع)»
«يا ذالاحسان بحق الحسين(ع)»
اينها را حضرت آدم گفت تا توبه اش قبول شد گناهش بخشيده شد. بعد گفت جناب جبرئيل اسم آخر را كه بردي دلم لرزيد، نام حسين(ع) كه بردي دلم ناخودآگاه سوخت اشكم جاري شد چه ربطي در اين نام هست كه آدم وقتي مي شنود گريه اش مي گيرد؟ فرمودند كه ايشان از اولاد تو است. بعد شروع كرد روضه خواني كردن.
اولین روضه خوان امام حسین(علیه السلام)
مي گويند كه اول كسي كه روضه امام حسين(ع) را خوانده است جناب جبرئيل بوده و اولين گريه كننده هم خود حضرت آدم(ع) بوده است. شروع كرد روضه خواندن آدم نبودي نديدي كربلا، اگر كربلا باشي و تشنگي سيدالشهداء(ع) را ببيني وقتي به آسمان نگاه مي كند در آسمان آبي ، دود مي بيند از بس كه تشنگي بر حضرت فشار آورده بود. مي گويند هم حضرت آدم(ع) مثل زن جوان مرده شروع به گريه كردن كرد و هم جناب جبرئيل گريه كردند.
رتبه اول عزاداران حسيني
امام حسين(ع) مي فرمايند : «انا قتيل العبره» من كشته گريه ام يعني هر كه اسم من را مي شنود دلش مي لرزد. اولين رتبه عزادار همين است كه در دل احساس دلسوختگي مي كند وقتي مصيبات امام حسين(ع) را مي شنود دلش مي سوزد. همين رتبه حالا مسلمان باشد يا نباشد، شيعه باشد يا نباشد، هر كه مي خواهد باشد در همين رتبه هم مورد عنايت واقع مي شود اگر مسلمان نباشد تخفيف عذاب برايش مي شود در همين رتبه هم قيمت دارد.
عنايت حضرت امام حسين(ع) به دوستان خود
آيت الله بهجت(ره) مي فرمودند: كه يكي از شيعيان از شهر مصيب هميشه براي زيارت اميرالمومنين (ع) مي رفت يك نفر ناصبي دشمن علي (ع) بود مثل وهابيت امروز دشمن هستند خوارج دشمن هستند. آمد جلوي اين بنده خدا را گرفت و شروع به فحاشي كرد و به اميرالمومنين (ع) هم توهين كرد گفت اينها را براي علي(ع) ببر به او خبر بده كه فلاني به شما بد گفت، فحش داد. اين خيلي ناراحت شد و به زيارت آقا اميرالمومنين (ع) آمد و گفت آقا اميرالمومنين (ع) اگر يك عنايتي بكني اين مرد از بين برود كه اينقدر ما را اذيت نكند. شب خواب مولا اميرالمومنين (ع) را ديد حضرت فرمودند كه فلاني نمي توانم نفرين كنم او از بين برود سوال كرد آقا اين دشمن شمااست به شما فحش مي دهد شما مي گوييد من نمي توانم نفرينش كنم فرمودند نه نمي توانم سوال كرد يا اميرالمومنين(ع) چرا شما نمي توانيد؟ فرمود: چون اين به گردن من حق پيدا كرده است گفت آقا اين دشمن شماست چگونه حقي به گردن شما پيدا كرده است؟ فرمودند كه اين يكروز كنار تلاقي دجله و فرات نشسته بود يك جايي است در شهر مصيب كه دجله و فرات به هم مي رسند اين چشمش به آب فرات افتاد بعد گفت عبيدالله خدا لعنتت كند تو كه امام حسين(ع) را به شهادت مي رساندي، سي هزار لشكر و سرباز و افسر داشتي چرا امام را لب تشنه شهيد كردي ؟ چرا آب به او ندادي ؟ دلش براي امام حسين(ع) همانجا مي سوزد. همین مقدار اميرالمومنين(ع) فرمودند كه اين به گردن من حق پيداكرده است. وقتي كه از خواب بيدار مي شود و به شهر مصيب مي آيد اتفاقا همين ناصبي مي آيد و جلوي راهش را مي گيرد مي گويد به دیدن اربابت رفتي و گفتي؟ مي گويد بله گفتم نه تنها گفتم بلكه برايت جواب هم آوردم چه جواب آوردي ؟ اميرالمومنين(ع) فرمودند كنار تلاقي دجله و فرات اين حرف را زده اي، اين آقا لرزيد و گفت هیچ کس آنجا نبود. ولي همين عامل بيداري و توبه اش شد. منظورم اين است همان مقدار كه آدم دلش براي سيدالشهداء(ع) بسوزد اين اجر را دارد اين رتبه اول است.
رتبه دوم عزاداران حسيني
رتبه دوم آن است كه نا راحتيش را ابراز مي كند گريه مي كند، خودش را به گريه مي زند، لباس مشكي مي پوشد، در مجلسي كه بنام امام حسين(ع) است شركت مي كند، سعي مي كند كمك به دستگاه سيدالشهداء(ع) بكند خوب خيلي موثر است. يك كتابي بنام ارمغان هندوپاك است يكنفر به هندوستان و پاكستان رفته است و خاطراتش را نوشته است بعد در آن كتاب نوشته كه يك هندو هميشه در مجلس امام حسين(ع) شركت مي كرد همراه دسته جات امام حسين(ع) سينه مي زد شير گاوش را مي آورد و به عزادارها می داد الان هم رسم است هندوها آتشی درست می کنند و حسين حسين مي گويند و در آتش مي روند. ما جرات نمي كنيم. اصلا بعضي از هندوها در اين كتاب نوشته بود كه با امام حسين(ع)شريك شده اند حالا بعضي از شيعيان امام حسين(ع) يك سر سوزن هم حاضر نيستند براي احياء مجالس حسيني كمك بكنند. حالا او هندو و گاو پرست است، اصلا اعتقاد به چيزي ندارد ولي مي داند امام حسين(ع) منبع خيراست، امام حسين(ع) كسي نيست كه نسبت به شريك خودش بي اعتنا باشد اين هندو هر سال عزاداري مي كرد سينه مي زد بعد وقتي كه از دنيا رفت و او را سوزاندند دست راست و قطعه اي از سينه چپش در آتش نسوخت بعد بزرگ هندوها اين ها را برداشته بود و گفته بود كه اينها را ببريد اينها متعلق به حسين مسلمانان است و در قبرستان مسلمانان دفن كنيد. خوب اين رتبه دوم است اظهار مي كند اندوه خودش را بر عزاي فرزند فاطمه (س) ابراز مي كند اين مي خواهد مسلمان یا غير مسلمان باشد، او هم در ثواب بلند و عظيم واقعا شريك است.
رتبه سوم عزاداران حسيني
رتبه سوم علاوه بر اظهار محبت بر سيدالشهداء(ع) نسبت به دشمنان حضرت اظهار برائت مي كند دشمنانش را لعن مي كند ببينيد محتواي زيارت عاشورا همين كه خدمت شما عرض مي كنم است نسبت به دشمنان امام حسين(ع) تبري مي جويد، لعنشان مي كند، دشمن شناس است.

ارتباط با امام حسين(ع) از طريق جامعه كبيره
سعي مي كند بيشتر با امام حسين(ع) آشنا شود و عظمت امام را در زندگي بيشتر درك مي كند از طريق زيارت ناحيه مقدسه، از طريق زيارت جامعه كبيره سعي مي كند ارتباطش را با امام معصوم بيشتر كند اينها همه مال رتبه چندم بود رتبه سوم بود رتبه اول در قلب است، رتبه دوم اظهار مي كند، اين اندوهش را با رتبه سوم لعن مي كند بر قاتلين همين كه شما در زيارت عاشورا لعن و صد لعن را تكرار مي كنيد.
رتبه چهارم عزاداران حسيني
از اين مرحله به مرحله چهارم مي رسیم كه آماده كنند جهان را كه انتقام خون سيدالشهداء(ع) گرفته شود زمينه سازي براي ظهور حضرت صاحب الزمان(عج) مي شود تا آقا تشريف بياوردند و انتقام خون امام حسين(ع) را بگيرند. من خدمت شما عرض كردم مختار انتقام خون بدن امام حسين(ع) را گرفته است يعني جسم امام حسين(ع) كه خونش بر زمين ريخته است تمام قتله و كساني كه قاتل امام بودند انتقام از آنها گرفته شد ولي امام زمان(عج) منتقم ثارالله است . يعني عامل حيات را از ما گرفتند . دشمن عامل حيات معنوي و ديني را از ما گرفته است و امام زمان(عج) بعنوان منتقم خون خدا ما ، منتقم ثارالله مي آيند.
در رتبه چهارم سعي مي كند در حزب امام حسين(ع) ، عزادار داخل شود، امام حق را همراهي كند رهبر حق را همراهي كند، مبارزه با شرك و كفر كند، مبارزه كند تا بدي در جامعه نباشد، خوبي در جامعه گسترش پيدا كند، تا حضرت صاحب الزمان(عج) بيايند بعد او خودش را آماده مي كند تا در عمليات انتقام بتواند همراه حضرت صاحب الامر(عج) باشد و سران شرك و كفر را از جهان بر اندازد اين را من از كجا مي گويم از همين زيارت عاشورا كه هر روز من و شما مي خوانيم « اكرمني بك ان يرزقني » از تو درخواست مي كنم كه چه؟ «طلب ثارك مع امام منصور» اين رتبه چهارم است اين خيلي مهم است مي گوييم خدايا به آبروي سيدالشهداء(ع) از تو درخواست مي كنم «طلب ثارك» يعني من هم خونخواه سيدالشهداء(ع) واقع شوم اما همراه با چه كسي؟ «طلب ثارك مع امام منصور» يكي از اسامي امام زمان(عج) منصور است يعني خدايا از تو درخواست مي كنم من هم جزء حزب سيدالشهداء(ع) قرار بگيرم من هم جز خونخواهان سيدالشهداء(ع) قرار بگيرم همراه با امام عصر ، امروز شهداي ما بالاترين حرف را زدند همين زمينه سازي براي ظهور امام زمان(عج)، امروز رهبر عزيز و بزرگوار ما اين پرچم زمينه سازي ظهور امام زمان(عج) را برعهده گرفته است كسي كه با رهبر بزرگوار كه زمينه ساز ظهور امام زمان(عج) است دشمني كند او زيارت عاشورايش مفت نمي ارزد دروغ مي گويد اگر اين مي گويد خدايا من از تو درخواست مي كنم كه طلب خونخواهي كنم او دروغ مي گويد، او اصلا نمي فهمد يعني چه درك درستي از كربلا و واقعه كربلا و امام حق پيدا نكرده است. اين را ما در رتبه چهارم از خدا درخواست مي كنيم خدايا مرا جز خونخواهان قرار بده، مبارزه كنندگان با شرك و كفر قرار بده ، در ركاب پسر پيغمبر(ص) «مع امام منصور من اهل بيت محمد» اين رتبه چهارم است پس زمينه سازي براي ظهور حضرت صاحب الامر(عج) است اين كسي كه به اين مرحله چهارم رسيد ديگر اعمال و رفتارش قيمت و ارزش دارد . اميدواريم كه خداي متعال به من و شما توفيق بدهد كه ما جز خونخواهان سيدالشهداء(ع) باشيم من ديگر بيش از اين تصديع ايجاد نكنيم.
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته


چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.