سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود

چگونه انسان با گفتن یك جمله «لا اله الاّ اللّه» رستگار مى ‏شود؟


خطبه نماز جمعه بخش چترود به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در مورخه1401/11/21

http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG

خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

قال الله الحکیم فی الکتابه : « وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا مُوسى‌ بِآياتِنا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَكَ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ وَ ذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ» (1)

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان ، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ،شهدای قبل از انقلاب، شهدای انقلاب و شهدای جنگ تحمیلی ، شهدای مدافع حرم، شهدای عرصه سلامت، شهدای مدافع امنیت کشور، شهدای والامقام بخش ، شهدای والامقامی که بستگانشان امروز در نماز جمعه حضور دارند ، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ماه قرار داریم، ایام دهه فجر انقلاب اسلامی را تبریک عرض می کنم و از حضور مؤمنانه همه شما خواهران و برادران نمازگزار، مجری ،موذن و قاری محترم، دست اندرکاران نمازجمعه صمیمانه تشکر می کنم . امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه شما عزیزان را در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

راه سعادت و خوشبختی چیست که ما را از سخاوت و بدعاقبتی نجات دهد؟ پیدایش و سرآغاز انقلاب اسلامی از کجاست ؟ اهداف انقلاب چیست و سرانجام این انقلاب به کجا می رسد؟ ان شاءالله در خطبه امروز به صورت اختصار به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

لا اله الا الله، شرط رستگاری:

برای رسیدن به پاسخ این که راه سعادت و خوشبختی چیست، نگاهی به قرآن کریم می اندازیم و از فرمایشات پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم استفاده می کنیم.
از طارق بن عبدالله محاربی نقل شده است: پیامبر گرامی را در بازار ذی المجاز دیدم كه ردای قرمزی بر تن داشت و می گفت :« يا أيها الناس قولوا لا إله إلا الله تفلحوا » ای مردم بگویید لااله الا الله تا رستگار شوید و مردی او را دنبال می كرد(در برخی روایات ابولهب عموی پیامبر) او را سنگ می زد و در حالیكه از پاشنه پایش خون می آمد و می گفت : « يا أيها الناس لا تطيعوه فإنه كذاب » ای مردم او را اطاعت نكنید زیرا او دروغگو است.(2)
راه سعادت و خوشبختی در کلام رسول خدا اعتقاد به « لااله الا الله »است. میدانید که پیامبر خدا سه سال به صورت مخفیانه و هفت سال به صورت علنی مردم را به اسلام دعوت می‌کرد. بعد از سه سال دعوت مخفیانه مردم به اسلام در روز اولی که به صورت علنی مردم را به دین اسلام دعوت می کرد این کلام را بر زبان جاری می ساخت و سرآغاز دعوت به همه انبیا الهی این کلام است: « يا أيها الناس قولوا لا إله إلا الله تفلحوا » مردم اگر می‌خواهید سعادتمند و خوشبخت شوید و دنیا و آخرت را از آن خود کنید و از عمر خود بهره ببرید و بگویید: لا اله الا الله.

چگونه انسان با گفتن یك جمله «لا اله الاّ اللّه» رستگار مى ‏شود؟

گفتن لا اله الا الله تنها حركت زبان نیست، بلكه عقیده به توحید است و یک عمل به دنبال دارد . لا اله الا الله یعنی پذیرفتن حاکمیت خدا در زندگی فردی و اجتماعی ، اینکه فقط خداوند حاکم است و انسان نباید قدرت و اله دیگری را بپذیرد،اگر به صرف به زبان آوردن این کلام بود مشرکین، زر اندوزان و مردم مکه با رسول خدا مخالفت نمی کردند و در مقابل پیامبر قد نمی کردند ولی این کلام به معنی تغییر در زندگی مشرکانه است،این که بت ها و طاغوتها هیچ کاره هستند و انسان نباید زیر بار هیچ عبودیتی برود ؛ حاکمیت فقط از آن خداوند است و بس و تبعیت از دستورات خداوند و آن کسی که از طرف خدا به این منصب مبعوث شده است و تبعیت از جانشینانی که از طرف او معرفی می شوند.

در راه خدا همت بلند داشته باشید :

از زمانی که این پیام و این ندا از طرف رسول خدا بلند شد، پیامبر می دانست که مشرکین و کفار در مقابل او قد علم می کنند حتی خاندان رسول خدا هم شروع به مخالفت کردند ولی حضرت استقامت و ایستادگی کرد و در این راه یک لحظه توقف نکرد ، همت رسول خدا همت بزرگی بود،در روایت داریم اگر می خواهید به جایی برسید باید همت بلند داشته باشید اینگونه بود که با زحمات رسول خدا سختی ها پشت سر گذاشته شد و افراد یک به یک ایمان می آوردند اما در آن زمان، ایمان آوردن مساوی بود با شکنجه شدن. داستان بلال و داستان یاسر و سمیه و شکنجه مسلمانان در صدر اسلام را بارها شنیده اید ؛یاسر و سمیه دو شهید اول هستند و عمار فرزندآنها مدافع امیرالمومنین است که در جنگ صفین به شهادت رسید. کفار دست و پای یاسر و همسرش سمیه را به دو شتر بستند و در جهت مخالف شترها را حرکت دادند و بدن های آنها را شقه کردند ولی آنها دست از توحید برنداشتند، بلال را هم به سختی شکنجه دادند و سنگهای داغی را بر روی سینه او می گذاشتند تا دست از ایمان بردارد ولی او چنین نکرد. داستان این بزرگوار را مطالعه کنید ،عسل بر روی بدن او ریختند و زنبور های فراوان را رها کردند تا دست از ایمان بردارد ولی بلال مرتباً تکرار می‌کرد احد احد،مسلمانان صدر اسلام سختیها و شکنجه‌های فراوان زیادی را تحمل کردند، راه سعادت و خوشبختی این است که انسان فقط خداوند را به عنوان اله خود بداند و خدایان دروغین را رها کند،انسان موحد کسی است که حاکمیت خداوند را در جامعه بپذیرد و دست از بت پرستی و طاغوت آمریکا اسرائیل استکبار بر دارد،سعادت و خوشبختی که نصیب انسان ها می شود از برکت « قولوا لا إله إلا الله تفلحوا » است.

وجوب اطاعت از امامان :

اسماعيل بن جابر گويد: به امام باقر(ع)عرض كردم: « أَعْرِضُ عَلَيْكَ دِينِيَ اَلَّذِي أَدِينُ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ بِهِ »دين خودم را كه خداي عز و جل را بآن مي پرستم به شما عرض كنم؟ (اعتقاداتم را به شما بگویم و شما ببینید تا چه اندازه درست است) حضرت فرمود: بگو. عرض كردم: « أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اَللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ » گواهي دهم كه شايسته پرستشي جز خداي يگانه بي انباز نيست «وَ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ وَ اَلْإِقْرَارُ بِمَا جَاءَ بِهِ مِنْ عِنْدِ اَللَّهِ » و محمد بنده او و فرستاده اوست و آنچه از جانب خدا آورده اعتراف دارم «وَ أَنَّ عَلِيّاً كَانَ إِمَاماً فَرَضَ اَللَّهُ طَاعَتَهُ» علي امامست و خدا اطاعتش را واجب « ثُمَّ كَانَ بَعْدَهُ اَلْحَسَنُ إِمَاماً فَرَضَ اَللَّهُ طَاعَتَهُ » ساخته و بعد از او حسن امامست و خدا اطاعتش را واجب نموده « ثُمَّ كَانَ بَعْدَهُ اَلْحُسَيْنُ إِمَاماً فَرَضَ اَللَّهُ طَاعَتَهُ» و بعد از او حسين امامست و خدا اطاعتش را واجب دانسته « ثُمَّ كَانَ بَعْدَهُ عَلِيُّ بْنُ اَلْحُسَيْنِ إِمَاماً فَرَضَ اَللَّهُ طَاعَتَهُ » و بعد از او علي بن حسين امامست و خدا اطاعتش را واجب كرده «حَتَّى اِنْتَهَى اَلْأَمْرُ إِلَيْهِ » (همين طور گفتم)تا بخود حضرت رسيد، سپس عرض كردم: « أَنْتَ يَرْحَمُكَ اَللَّهُ » تويي امام، خدايت رحمت كند، فرمود: « هَذَا دِينُ اَللَّهِ وَ دِينُ مَلاَئِكَتِهِ » دين خدا و دين ملايكه او همين است(3)که انسان را خوشبخت و سعادتمند میکند . بنابراین راه سعادت و خوشبختی عمل به آن است که من و شما به آن اعتقاد داریم ، اعتقاد به امامت ائمه از حضرت علی (ع) تا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف که مایه سعادت و خوشبختی ماست. خطبه را در اینجا به پایان می‌برم و در خطبه دوم به این موضوع که در عصر غیبت چه باید بکنیم ، مطالبی را خدمت شما عرض می کنم .

خدایا به حق محمد(ص) و آل محمد(ص) ما را با اعتقادات صحیح از دنیا ببر‌ و همه ما را سعادتمند و خوشبخت بگردان.

پی نوشت :

1- سوره مبارکه ابراهیم ،آیه 5

2- صحیح ابن حبان : ج ۱۴ ص ۵۱۸ معجم الكبیر،سلیمان بن احمد طبرانی : ج ۵ ص ۶۱؛ مناقب آل ابی طالب علیهم السلام ، ابن شهر آشوب مازندرانى‏ ج۱ص۵۶ ؛ بحارالانوار،علامه مجلسی : ج ۱۸ ص ۲۰۲ ؛ كنزالعمال ،متقی هندی : ج ۱۲ ص ۴۴۹ ح۳۵۵۳۸ ؛

3- الکافي (ط - الإسلامیة)، ج 1، ص 188



خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

ولایت الهی متعلق به کیست؟

در توصیه به تقوا در خطبه اول خدمت شما عرض کردم که حاکمیت فقط از آن خداست و کسانی که از طرف خدا اذن به این کار داشته باشند، راه سعادت و رستگاری همین است که انسان حاکمیت خدا را بپذیرد و حاکمیت کسانی که از طرف خداوند مأذون باشند وگرنه نام آن تا طاغوت،کفر و شرک است. " لااله" یعنی کنار گذاشتن همه معبودهایی که از طرف خداوند نیستند و فقط حاکمیت خدا را بپذیریم، وقتی خداوند انسان را آفرید ، برای هدایت او ۱۲۴۰۰۰ راهنما را فرستاد، آخرین فرستاده خدا حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم است که هم مرجع دینی مردم است و هم حاکم و ولی امر مردم است، هم امام و پیشوا و هم رهبر است ،هم در دنیا و هم در آخرت ، چون پیامبر همیشه زنده نیست بنابراین رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم در روز عید غدیر خم ، یازده امام ، پیشوا و حاکم را در حضور ۱۲۰ هزار مسلمان، از طرف خداوند معرفی کرد و از همه مردم برای امامت آنان بیعت گرفت. این امر روشن است که دوازده هم امام هم همیشه در قید حیات نیستند، مانند امروز که دست ما به امام معصوم نمی رسد. آیا دین خدا باید تعطیل شود؟ آیا احکام خدا نباید در جامعه جاری شود ؟حلال پیامبر تا قیامت حلال است و حرام او حرام است .در عصر غیبت هم ما نیاز به امام ولی و پیشوا داریم که از طرف خدا منصوب شود و روایات متعددی در این زمینه وجود دارد که در عصر غیبت، ولایت فقیه باید عهده دار حاکمیت جامعه اسلامی باشد.

شرایط ولایت فقیه در سخن امام حسن عسکری(ع) :

امام حسن عسکری علیه السلام در جواب این سوال که در زمان غیبت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف چه کسانی مسئولیت دارند و امام و پیشوای جامعه هستند، فرمودند : « فَأمّا مَن كانَ مِن الفُقَهاءِ صائنا لنفسِهِ » اما هر فقيهى كه خويشتندار «حافِظا لِدينِهِ » و نگاهبان دين خود باشد «مُخالِفا على هَواهُ » و با هواى نفْسش بستيزد «مُطِيعا لأمرِ » و مطيع فرمان مولايش باشد ، «مَولاهُ فلِلعَوامِّ أن يُقَلِّدُوهُ » بر عوام است كه از او تقليد كنند « وذلكَ لا يكونُ إلّا بَعضَ فُقَهاءِ الشِّيعَةِ لا جَميعَهُم » و البته اين ويژگيها را تنها برخى فقهاى شيعه دارا هستند ، نه همه آنها (4).ولی فقیه با این شرایط از طرف امام معصوم به عنوان حاکم قرار داده شده است.این شرایط در روایات دیگر نیز آمده است. از جمله در روایتی از امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف آمده است:

رجوع به فقها در عصر غیبت :

امام زمان(علیه السلام) می فرمایند: « أَمَّا الْحَوادِثُ الْواقِعَةُ » امّا در رویدادهاى زمانه، «فَارْجِعوُا فیها إِلى رُواةِ حَدیثِنا» به راویان حدیث ما (علما) رجوع کنید « فَإِنَّهُمْ حُجَّتی عَلَیْکُمْ وَأَنَا حُجَّةُ اللّهِ عَلَیْهِمْ» آنان، حجت من بر شمایند و من، حجّت خدا بر آنانم.(5) در عصر غیبت کلام فقها کلام امام زمان(عج) است.

روایات اهل بیت(ع) دلیل محکمی بر ولایت فقیه:

مَقبوله عُمَر بْن حَنْظَله حدیث معروفی از امام صادق(ع) است که در آن حضرت فقها را باداشتن یک سری شرایط به عنوان حاکم دین معرفی می کند و می فرماید: « ینْظُرَانِ إِلَی مَنْ کانَ مِنْکمْ مِمَّنْ قَدْ رَوَی حَدِیثَنَا » باید به کسانی از شما (شیعیان) که حدیث و سخنان ما را روایت می‏کنند « و نَظَرَ فِی حَلَالِنَا و حَرَامِنَا » و در حلال و حرام ما به دقت می‏نگرند «و عَرَفَ أَحْکامَنَا » و احکام ما را به خوبی باز می‏شناسند (عالم عادل)، مراجعه کنند « فَلْیرْضَوْا بِه حَکماً» و او را به عنوان حاکم بپذیرند. « فَإِنِّی قَدْ جَعَلْتُه عَلَیکمْ حَاکماً » من چنین کسی را بر شما حاکم قرار دادم.(6) بنابراین در عصر غیبت، دین خدا تعطیل نیست و جامعه اسلامی نیاز به رهبر امام و پیشوا دارد. آیا طاغوت می تواند پیشوا باشد؟ خیر؛ آیا آدم کور نمی تواند عصاکش کور دیگر باشد، باید کسی باشد که تالی تلو معصوم باشد . در واقع در عصر غیبت حاکمیت عدل است یعنی عالم عادل باید حکومت کند.
انقلاب اسلامی، ادامه دهنده و تداوم نهضت پیامبر اعظم(ص) است :
امام بزرگوار(ره) که یک فقیه منصوب بود یعنی امام و پیشوا بود چه ما او را می پذیرفتیم وچه ما او را نمی پذیرفتیم، او از طرف امام زمان(عج) جانشین بود منتهی وظیفه ما پذیرش دعوت اوست ،آغاز انقلاب ما همان آغازی است که رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم نشان داد و فرمود : « قُولُوا: لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ، تُفْلِحُوا»(7). پس پیدایش انقلاب اسلامی ما ادامه راه رسول خداست و امام ما رهرو پیامبر خدا(ص) بود و انقلاب اسلامی ، حاکمیت اسلام ناب است. همانطور که منافقان مشرکین و زراندوزان در مقابل رسول خدا(ص) قد علم کردند، در مقابل امام (ره)هم قد علم کردند،در سال ۴۱ حضرت امام خمینی رحمت الله علیه سخنرانی بسیار مهمی را ایراد کردند که ای علما به داد اسلام برسید؛ ای قم، ای نجف، ای اصفهان،ای مراجع به داد اسلام برسید؛ فریاد امام(ره) که بلند شد امام را دستگیر کردند. امام(ره) می گوید وقتی من را می بردند، به والله من نترسیدم و آنها می ترسیدند تا حدی که حتی اجازه ندادند امام پیاده شود و نماز صبح بخواند، فقط اجازه دادند امام(ره) برای چند لحظه از ماشین پیاده شود و تیمم کند . بازجو از امام سوال کرد: تو پیرمرد با یک تسبیح چگونه می خواهی حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را سرنگون کنی که در سخنرانی خود به شاه میگویی کاری نکن تو را از کشور بیرون کنم؟ سربازان و یاران تو کجا هستند؟ارتش تا دندان مسلح پیرو شاه است،شما به چه امیدی این کارها را انجام می دهید؟ امام (ره) فرمود : یاران من در گهواره هستند ،در چنین ایامی همین یاران امام آمدند و انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۵۷ به پیروزی رسید.

نگاهی به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران :

در زمان طاغوت ما هیچ کاره و تحقیر شده بودیم ، منابع کشور را غارت می کردند. انسان باید انصاف داشته باشد، ما نباید خود را با کشورهای پیشرفته اروپایی مقایسه کنیم بلکه باید با گذشته کشور خودمان مقایسه کنیم تا متوجه بشویم که کشور ما چقدر پیشرفت کرده است،جمعیت ما ۲۵ میلیون نفر بود و ۶ میلیون بشکه نفت صادر می شد،همین فاطمیه چترود که از آن استفاده می کنید، از برکت امام و شهداست،آب آشامیدنی، برق، گاز، بهداشت، مدرسه و دانشگاه که در شهر استفاده میکنید، همه از برکت امام و شهداست . بعد از انقلاب تا کنون، هزاران کار انجام شده است .در زمان طاغوت از جهت نظامی و اقتصادی صفر بودیم و وابسته به دیگر کشورها بودیم. می‌گفتند ایرانی ها فقط می توانند آبگوشت درست کنند، ما را به شدت تحقیر کرده بودند. هویدا می گوید در آبادان یک باشگاه بود که جلوی آن یک تابلو زده بودند که ورود ایرانی و سگ ممنوع !! هویدایی این سخن را می گوید که ۱۳ سال نخست وزیر شاه بوده است ،او می‌گوید ما را به باشگاه راه نمی دادند تا این حد ما تحقیر شده بودیم . امام ما را آزاد کرد، امام دین ما را آزاد کرد ،نباید این ها را فراموش کنیم .آقای نجفی که از هنرمندان و بازیگران نامی است ،میگفت : من به اصفهان رفتم وقتی گفتم که پیر ولی فقیه هستم، دانشجویان مرا مسخره کردند و به من توهین کردند .یکی از دانشجویان سوال کرد شما چرا پیرو به ولی فقیه هستید، مگر چه چیز کم دارید؟جواب دادم شما شاهان و حاکمان گذشته را دیدهاید، شاه بحرین را با آن همه نفت و ثروت به اجانب بخشید و گفت او دختری است که شوهرش دادم ، شاهان برای حفظ پادشاهی خود بخش‌های زیادی از خاک ایران را بخشیدند،ولی امروز وقتی نخست وزیر عراق گفت خلیج عربی،همه عصبانی شدید که چرا به جای واژه خلیج فارس از خلیج عربی استفاده کرده است ولی این شاهان بیش از نیمی از خاک مملکت ما را بخشیدند، آذربایجان، هرات ، تاجیکستان وبحرین متعلق به ایران بودند،کشور ایران در گذشته بسیار بزرگ بوده است، دو کشور پهناور در جهان بود به نام روم و ایران؛ ولی شاهان بی لیاقت برای حفظ حکومت خود، نیمی از کشور را به حراج گذاشتند .اما از بعد از انقلاب اسلامی، با وجود همه توطئه های دشمنان و کارشکنی های زیادی که انجام شد، هشت سال جنگ به ایران تحمیل شد، حتی یک وجب از خاک ایران را به کسی نداده اند؛ من پیرو چنین مرد آزاده ای هستم که ایران را حفظ کرده است، این است که امام فرمود پیرو ولایت فقیه باشید تا به کشور شما آسیب نرسد .حرف ما حرف آزادی و استقلال است، همه جنایاتی که امروز در دنیا صورت می گیرد زیر سر آمریکاست. چند روز پیش یکی از نمایندگان کنگره آمریکا که یک زن آمریکایی مسلمان است و اصالتا سومالی است رای آورده است و تمام اعتقادات آمریکا را پذیرفته است، از هزاران ما نع رد شده است تا به عنوان نماینده کنگره آمریکا انتخاب شده است، فقط یک مرتبه اعتراض کرد که چرا صهیونیستها این همه انسان را می کشند! او را از کنگره امریکا اخراج کردند، جمهوریخواهان رای گیری کردند و گفتند نمی توانیم تحمل کنیم کسی با اسرائیل مخالف است ؛ آنها به دروغ دم از آزادی میزنند ، جنگ روسیه و اوکراین در واقع جنگ بین روسیه و اوکراین نبود بلکه جنگ روسیه با آمریکا بود ،خط گاز روسیه به اروپا را هم آمریکایی ها منفجر کردند،می گویند شما باید برده و تسلیم ما باشید ، رعیت ما باشید ، نفت وگاز شما ، منابع شما و حیات شما بایستی در اختیار ما باشد .در ازای نفت ما هم هر چه خودشان خواستند به ما بدهند، امام(ره) ما را آزاد کرد، امام(ره) ما را از دست چنین افرادی نجات داد، اینها را برای نسل خود تعریف کنید تا گمان نکنند که در زمان طاغوت وضعیت کشور گلستان بوده است. البته نمی‌گویم که بعد از انقلاب همه مسئولین خوب عمل کردند و یا حق ما همین مقدار است که امروز داریم، خیر،حق ملت ایران خیلی بیشتر از این چیزهاست ولی با وجود همه دشمنی هایی که ما داشتیم امروز ایران مستقل است و کسی جرات ندارد نگاه چپ به ایران بیندازد، در زمان شاه ما هیچ چیز نداشتیم فقط چند تانک چیفن و هواپیما f14 خریداری کرده بودیم ، خلبانان تعریف می کردند در آن زمان اگر قطعه ای از هواپیما خراب می‌شد ، چشمان ما را می بستند و آن را باز می‌کردند و برای تعمیر به آمریکا می فرستادند . ما حتی اجازه نداشتیم نگاه کنیم، می گفتند شما نمی‌توانید و توانابی ندارید ولی امروز جمهوری اسلامی به جایی رسیده است که موشک های پیشرفته می سازد و جز قدرت های نظامی جهان شده است. اینها همه از برکت حضرت امام(ره) و انقلاب اسلامی است . امروز هیچ کس در دنیا نمی تواند به ما زور بگوید ، استکبار داعش را برای نابودی ایران اسلامی ساخت ولی علیرغم همه این مسائل، امروز ایران اسلامی بحمد الله سرفراز است.

دعوت امام جمعه چترود از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن :

فردا ۲۲ بهمن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است، نباید ایام الله را فراموش کنیم. همانطور که خداوند در قرآن می فرماید: « وَذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ» (8) شما زیر بار سلطه فرعون بودید وخداوند شما را نجات داد ؛سختی های آن زمان را فراموش نکنید. حضور در راهپیمایی فردا بسیار مهم است، بعد از اغتشاشات اخیر، این حضور است که ملت ایران را بلند کند مهم است، استقلال، آزادی از هدفهای اولیه جمهوری اسلامی است و هدف بعدی نظام اسلامی، هدف بعدی دولت اسلامی است، بعد از آن هدف دنیای اسلامی است، پرچم این نظام در نهایت به دست صاحب الزمان می رسد،چنانچه رسول خدا هم این مطلب را پیشگویی کرده است : «يخرُجُ الناسٌ مِنَ المَشرِقِ فَيوَطِّئونَ لِلمَهدي سُلطانَه »(9) مردمي از شرق (ایران) قيام مي کنند و زمينه را براي حرکت جهاني مهدي (عج) فراهم مي سازند. عشق شما اهل بیت است، آینده از آن حاکمیت امیرالمومنین است ولی زمینه سازی می خواهد و جهان باید آماده شود . این راه سختی و مرارت زیادی دارد، انقلاب اسلامی زمینه ساز انقلاب جهانی حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است ؛ در روایات هم به این نکته اشاره شده است، علیرغم همه دشمنی که دشمنان دارند، نظام اسلامی این راه را طی می کند و پرچم را به دست صاحب اصلی آن قرار می دهد.

مناسبت های هفته :

پنجشنبه 27 بهمن 25 رجب

* شهادت امام موسی کاظم(ع) (183ق) که تسلیت عرض می کنم.

زلزله در خوی ، ترکیه و سوریه :

اخیر در شهر خوی در استان آذربایجان زلزله داشتیم و یک زلزله مهیب هم در ترکیه و سوریه داشتیم که در آن حدود ۱۷ هزار نفر کشته و چندهزار نفر مجروح و چندین هزار نفر هم مفقود الاثر شده اند و از آنها خبری نیست . اینکه این اتفاق یک بلای طبیعی بوده است یا خیر، اطلاعی نداریم. اما هر چه بوده است، فاجعه عظیمی بود که برای مسلمانان رخ داده است، ان شاءالله بتوانیم به آنها کمک کنیم، هر کس می‌تواند کمک کند . توصیه بنده این است که زلزله یک حادثه طبیعی ات که خبر نمیکند ولی می توانیم مقداری از خسارات زلزله را کم کنیم ،آن هم با توجه کردن به دستورات و آموزش‌هایی که هلال احمر می دهد و یا توجه به دستوراتی که در مورد مقاوم سازی منازل داده شده می شود، جلوی زلزله را نمی توانیم بگیریم ولی این کارها را می‌توان انجام داد که خطرات ناشی از زلزله را کم کنیم ؛ با تدبیر می توان خسارت ناشی از زلزله را کم کرد.

موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات گسترده متهمان و محکومان :

رهبر عزیز انقلاب با عفو گسترده زندانیان ،خصوصاً افرادی که در اغتشاشات اخیر دستگیر شده بودند، موافقت کرد، زندانیانی که تا دیروز بی بی سی و دیگر شبکه های ضد انقلاب،برای آنها دلسوزی می کردن که چرا به زندان افتاده اند ولی امروز که عفو شامل حال آنها شده و آزاد شده اند، چیز دیگری می گویند . دشمن همیشه دشمن است و هیچگاه از ما راضی نمی شود، از قوه قضایی که زمینه ای عفو گسترده و پدرانه رهبر معظم انقلاب و تخفیف مجازات متهمان را فراهم کردند تشکر می کنم. ماندن در محیط زندان واقعاً سخت است ، انسان آنجا اسیر است.تا کسی زندان نرفته باشد، معنی آزادی را متوجه نمی شود،آزادی نعمت بزرگی است که به انسان داده شده است ؛ از رهبر عزیز و قوه قضاییه تشکر می کنم.

مسیر راهپیمایی 22 بهمن در چترود :

از همه شما عزیزان برای شرکت در نماز جمعه نیز تشکر می کنم. راهپیمایی ۲۲ بهمن فردا را فراموش نکنید ، این راهپیمایی ساعت 10 صبح ااز پارک شهرداری آغاز می‌شود و به فاطمیه ختم می شود. ان شاءالله به خواست خداوند همه در راهپیمایی شرکت کنیم. امسال این حضور ممتاز است و موجب حفظ و قوت نظام جمهوری اسلامی و نشانه وفاداری بزرگ ملت ایران به اسلام و قرآن و اهل بیت است. ان شاءالله همگان در این راهپیمایی حضور پیدا کنید .

خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار

پی نوشت:

4-الاحتجاج : 2/510/337.

5- بحارالأنوار، ج53، ص181، ح10 ؛ وسائل الشیعة، ج27، ص140، ح33424 .

6-تهذيب الأحکام , جلد۶ , صفحه۳۰۱

7-مسند الإمام أحمد بن حنبل ؛ ج‏۲۵ ؛ ص۴۰۴.

8- سوره مبارکه ابراهیم ،آیه 5

9- سنن ابن ماجه، ج 2، ص 1368، ب 34، ح4088؛ کنز العمال، ح 38657؛ الزام الناصب، ج 2، ص 14






انتشار در سایت: سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود
نویسنده: مدیریت سایت
لینک مستقیم: http://www.yascms.ir/index.php?module=News&do=View&id=9986