سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود

روزه، تمرین تقویت تقوا و پرهیزگاری/ لزوم تولید دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی


خطبه های نماز جمعه بخش چترود به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم ، مورخه1401/01/19


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان ، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ،شهدای والامقام بخش ، شهدای والامقامی که بستگانشان امروز در نماز جمعه حضور دارند ، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

از حضور مؤمنانه همه شما خواهران و برادران نمازگزار، مجری ،موذن و قاری محترم، دست اندرکاران نمازجمعه صمیمانه تشکر می کنم .

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه شما عزیزان را در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

روزه، تمرین تقویت تقوا و پرهیزگاری:

خدای متعال را سپاسگزارم که توفیق عنایت فرمود تا ماه مبارک رمضان دیگری را درک کنیم. روزه تنها در ترک خوردن و آشامیدن نیست ، بلکه علاوه بر جسم روح هم باید روزه باشد. نتیجه روزه برخورداری از روحیه تقواست و به تبع آن برخورداری از روحیه نگفتن به انحرافات و گناه است ؛ روزه تقوای انسان را بیشتر می کند . وقتی در طول روز با نفس خود مبارزه می‌کنیم و نمی‌خوریم یا نمی آشامیم، جلوی زبان خود را می گیریم ، قدرت روحی پیدا می کنیم و این قدرت روحی به انسان کمک می کند تا از گناه و ناملایمات پرهیز کند؛ قدرت نه گفتن انسان را بیشتر میکند و این روحیه تقواست . یکی از برکات روزه ، خدایی شدن است برای اینکه کمتر عملی مانند روزه داری خود را نشان می دهد. مثلاً ممکن است در این جمع افرادی باشند که بیماری قلبی یا فشارخون بالا ویا بیماری کلیوی داشته باشند و دکتر آنها را از روزه گرفتن منع کرده باشد و روزه برای آنها ضرر داشته باشد وروزه نباشند، روی پیشانی هیچکس ننوشته است که این فرد روزه دارد یا نه ! روزه خالص برای خداست این است که قدرت اخلاص و خدایی شدن و برای خدا کار کردن را بیشتر میکند. امور خیر دیگر مانند انفاق کردن،پرداخت خمس و زکات ،تلاوت قرآن ،خواندن نماز نوعی نمایش و بروز دارد که مردم می فهمند که ما آن عبادت را انجام داده‌ایم ولی روزه را کسی متوجه نمی شود و خبر ندارد، برای این است که خداوند متعال در حدیث قدسی می‌فرماید: «الصَّوْمُ‏ لِي‏ ‏» روزه برای من است « وَ أَنَا اَجْزَي بِه » و پاداش آن را خود من میدهم(1)، یا « وَ أَنَا اُجْزَي بِه » پاداش آن خود من هستم . خداوند در ماه رمضان موقع افطار میلیون ها نفر را که همگى سزاوار آتش شده اند، از آتش آزاد مى کند. و به نقلی در این حدیث قدسی گفته شده است« وَ أَنَا اُجْزَي بِه » پاداش روزه دار ، خود من هستم، روزه مایه قرب من است و روزه دار به من میرسد ؛

روزه راز سلامتی :

روزه داری نعمت بزرگی است که صحت و سلامت را برای انسان به همراه دارد، امروز پزشکان غربی در مورد کم خوری و استراحت دستگاههای بدن کتاب های زیادی نوشته اند، حتی برخی پزشکان چهل روز، روزه را توصیه کردند. یک پزشک روسی برای درمان بیماران صعب العلاج خود، چهل روز ، روزه را سفارش می کند،چهل روز روزه که منجر به پاکسازی بدن می شود. روز آثار و برکات زیادی دارد که خداوند را باید بر این نعمت بزرگ شاکر باشیم، وقتی سن انسان بالا می‌رود توان او برای گرفتن روز کم میشود ،دوست دارد روزه بگیرد ولی نمی تواند. قدرت وتوان روزه گرفتن را ندارد .بنابراین تا جوان هستیم و فرصتی هست ماه مبارک را دریابید ، مسافرت ها را کم کنید و از خدا بخواهید به شما سلامتی بدهد تا بتوانید روزه بگیرید. خدایا اگر کسی بیماری دارد ولی دوست دارد که روزه بگیرد، او را شفا بده تا بتواند روزه بگیرد و هرکس روزه دارد پاداش بیشتری نصیب او بگردان. روایت کوتاهی را در زمینه روزه‌داری خدمت شما عرض می کنم.

شرط قبولى روزه :

جابر بن یزید از حضرت امام محمّد باقر علیه السّلام روایت کرده است که : حضرت رسول صلّى الله علیه و آله به جابر بن عبد الله فرمود : « یَا جَابِرُ مَنْ دَخَلَ عَلَیْهِ شَهْرُ رَمَضَانَ » اى جابر این ماه رمضان است « فَصَامَ نَهَارَهُ » هر که روز آن را روزه بدارد « وَ قَامَ وِرْداً مِنْ لَیْلِهِ » و پاره اى از شبش را به عبادت بایستد .

اهمیت شکرگزاری :

هر وقت از خواب برای خوردن سحری بیدار می شویم، ابتدا سجده شکر بجا بیاوریم و بگوییم خدایا شکر که به من سلامتی دادی تا بتوانم روزه بگیرم. شکرگزاری بسیار مهم است، امروز در دنیا برای شکرگزاری کتابهای بسیاری نوشته شده است؛ کسانی که مسلمان نیستند ولی چون اعتقاد به خداوند دارند کتاب های زیادی را در مورد شکرگزاری نوشتند؛ نوشته های زیادی هم در فضای مجازی در این رابطه خواهید دید؛ ادیان مختلف در بحث شکرگزاری از خدای تبارک و تعالی بسیار کار کردند ؛ وقتی برای سحر بیدار شدید سجده شکر را فراموش نکنید؛ بعد از نماز هم سجده شکر را به جا بیاورید، عصرهای جمعه خدا را شکر کنید ، خصوصا با این ذکر را این ذکر را در سجده شکر بگویید: « لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَک إِنِّی کنْتُ مِنَ الظَّالِمِینَ » ، سجده شکر کلید نجات است.

اهمیت پرداخت خمس :

در ادامه حدیث حضرت(ع) می فرماید: « وَ حَفِظَ لِسانَهُ وَ فَرجَهُ» و زبان خود را نگاه دارد، شکم خود را هم نگهدارد . امام باقر (ع) می فرماید: « ما عبد الله بشی ء افضل من عفة بطن و فرج »(2) هیچ عبادتی در پیشگاه خداوند، برتر از عفت در برابر شکم و فرج نیست، " عفة بطن "عفت در برابر شکم یعنی حرام نخورد و واجبات مالی خود را ادا کند ، اگر مغازه دار است ،گرانفروشی نکند ،سر مردم را کلاه نگذارد، اگر معامله می کند، کلاهبرداری نکند . مال حرام به خانه نیاورد ،واجبات مالی خود را ادا کند، خمس مال خود را بپردازد ،سال خمسی برای خود تعیین کند ، " عفة بطن " خیلی مهم است چنانچه خداوند هم در قرآن می فرماید: « يَا أَيُّهَا الرُّسُلُ كُلُوا مِنَ الطَّيِّبَاتِ وَاعْمَلُوا صَالِحًا » (3) ای پیامبران من ! غذای پاک بخورید تا بتوانید کار خیر و عمل صالح انجام بدهید ، غذای حلال باعث می‌شود که انسان بتواند کار خیر انجام دهد و خیلی موثر است . حتماً در ماه مبارک رمضان یک سال خمسی برای خود تعیین کنید، اسکندر مقدونی وصیت کرده بود که وقتی من فوت شدم ، دستهایم را باز کنید و از تابوت بیرون بگذارید ، وقتی علت را سوال کردند گفت: تا مردم ببینند من که هفت اقلیم را در اختیار داشتم ، آخرش دست خالی از این دنیا می روم و هیچ چیز با خودم نمی برم. در قیامت اموالی را که ما در اختیار داشتیم، حسابرسی می شود ، ذره و مثقال آن هم حساب و کتاب دارد ، بنابراین می توانید به دفتر امام جمعه مراجعه کنید و خمس مال خود را حساب کنید تا مال خود را پاک کنید ؛به والله کسی که خمس و زکات پرداخته و یا انفاق کرده است، فقیر نشده است ، هر کسی کار خیر کرده است خدا برای او جبران کرده است . در روایتی امام علی( علیه السلام ) می فرماید: اگر تنگدست شدید، انفاق کن تا در رزق بر روی تو باز شود(4).

ضرورت مقدم داشتن واجبات بر مستحبات:

برخی از ما به مستحبات اهمیت بیشتری می‌دهیم تا واجبات، مثلاً برای مراسم عزاداری سیدالشهدا میلیونها خرج می کنیم ولی واجب مالی خود را ادا نمی کنیم ! این کار مانند این است که ما مثلاً دو رکعت نماز صبح را نخوانیم ولی هزار رکعت نماز مستحبی بخوانیم .هر چیزی جای خود دارد، امیرالمومنین(ع) می فرماید: پیامبرخدا(ص) به من فرمودند: « یا علیُّ إذا رَأیتَ الناسَ یَشتَغِلُونَ بالفَضائلِ فاشتَغِلْ أنتَ بِإتمامِ الفَرائضِ » (5)یا علی ؛ هرگاه دیدی مردم به فضایل و مستحبات می‎پردازند، تو به کامل کردن واجبات بپرداز .در قیامت در مورد واجبات از ما سوال می کنند،اینکه مال خود را از کجا به دست آوردیم و در کجا خرج کردیم.در روایتی امام علی (ع) می فرماید: بزرگترین حسرت روز قیامت برای کسانی است که از هر راهی (در نافرمانی خداوند) ،مالی را جمع کردند و از دنیا رفتند، خداوند فرزند خوبی به آنها عنایت کرده است و او ابتدا خمس مال را پرداخته است و با این مال کار خیر انجام داده است و به خاطر این کارها به بهشت میرود و سعادتمند می‌شود ولی پدر او که صاحب مال بود به سبب همان مال به دوزخ رود و حسرت می خورد و می گوید وای به حال من ؛ حساب و کتاب آن برای من است و بهشت برای فرزندم است(6)، اگر پدر شما فوت کرده است و به شما ارثی رسیده است و می دانید که پدر خمس آن را نپرداخته است، ابتدا خمس آن را بپردازید . واجبات مالی خود را هم ادا کنید ، در ماه مبارک رمضان شیطان در غل و زنجیر است و هوای نفس اسیر است.

کسانی که مانند روز تولد از گناهان پاک می‌شوند:

در ادامه حدیث رسول خدا(ص) فرمود: « وَ حَفِظَ لِسانَهُ وَ فَرجَهُ » زبان خود را حفظ کند، شکم خود را از حرام حفظ کند،" فَرجَهُ " شهوت خود را هم حفظ کند،« وَ غَضَّ بَصَرَهُ » و چشم خود از حرام بربندد « وَ کفَّ اذانَهُ » و آزار به كسى نرساند،« خَرَجَ مِن الذُّنُوبِ كَيَومٍ وَلَدَتهُ اُمُّهُ » مثل روز تولد از مادر از گناه پاكيزه مى شود.( وقتی ماه مبارک تمام شد، مانند شخصی است که تازه متولد شده است . ماه مبارک برای او تولدی دیگر خواهد بود . مانند معتادان که وقتی ترک اعتیاد می کنند و از کمپ بیرون می آیند برای آنها تولد می گیرند. بعد از ماه مبارک هم شما باید برای خود تولد بگیرید مانند زمانی که از مادر متولد شده اید، پاک شده اید .جابر می گوید: گفتم: « ما احَسنَ هَذا مِنْ حَديث، جُعِلتُ فِداكَ » چه حديث خوبى! « اشَدَّ هَذا مِنْ شَرْطٍ» فرمود: چه شرايط دشوارى ! (7) عملی کردن شرط و شروط آن هم بسیار مهم است ، اراده کنیم و از خداوند بخواهیم به ما کمک کند شما اگر روزه نگیرید و یا به مسجد نیایید ، کسی نمی تواند شما را مجبور کند، شما آزاد هستید. انسان مختار است و باید انتخاب کند تفاوت ما با ملک و فرشته در همین حق انتخاب است، فرشته حق انتخاب ندارد و نمی تواند غیر از چیزی که هست، باشد و جز خوبی نمی تواند باشد ولی خداوند به انسان اختیار داده است ، برای همین است که کار خوب ما ارزش دارد چون به اختیار انتخاب کرده ایم ولی اگر کسی ما را مجبور به انجام کاری بکند، دیگر آن کار ارزشی ندارد . در ماه مبارک از خدا بخواهیم در این باقی مانده عمر با پاکی و طهارت زندگی کنیم .ان شاءالله

خدایا به حق محمد و آل محمد عاقبت همه ما را ختم به خیر بگردان

پی نوشت:

1- من لا یحضره الفقیه، ج ۲، ص ۷۵.

2- الکافي ؛ ج 2 , ص 79

3- سوره مبارکه مؤمنون، آیه ۵۱

4-نهج البلاغة، حکمت 258، ص 513

5- میزان الحکمه ج۳ص۲۴۰۳

6- آثار الصادقین جلد 2 صفحه 148

7- جامع الاحاديث، ص 222، الكافى، ج 2، ص 87.



خطبه دوم

اولاً از حضور همه برادران و خواهران، سروران عزیز روحانی، روحانیت محترمی که هجرت کردند و در مساجد اقامه نماز جماعت و بیان مسائل دینی را دارند، صمیمانه تشکر می کنم.

در ماه مبارک رمضان، نهایت استفاده را ببرید و در نماز جماعت شرکت کنید، مسائل دینی خود و فرزندانتان را تقویت کنید . در توصیه به تقوا حدیث گوهرباری را یادداشت کرده ام که خدمت شما عرض می کنم:

پیروی از ولایت ، شرط قبولی اعمال:

امام باقر علیه السلام در روایتی اساس و بنیان کار را در شناخت و پیروی از امام حق می دانند و می فرمایند: « لَوْ اَنَّ رَجُلاً قام لَيْلَهُ و صامَ نَهارَهُ » اگر فردى شب را نماز گزارد و روز به روزه بگذراند «و تَصَدَّق بِجَميعِ مالِهِ » و تمام اموال خود را صدقه بدهد «وَ حَجَّ جَميعَ دَهْرِهِ » و تمام عمر خود را حج بجاى آورد،« وَ لَمْ يَعْرِفْ وِلايَةَ وَلِى اللّهِ فَيُوالِيِه » ولى ولايت ولى خدا را نشناسد تا كه از او پيروى كند «و يكون جَميعُ اَعْمالِهِ بِدِلالَتِهِ مِنْهُ اِلَيْهِ » و تمام كارهايش به راهنمايى او باشد، « ما كانَ عَلىَ اللّهِ حَقٌّ فى ثَوابِهِ ولا كانَ من اَهْلِ الإيمانِ » نه خداوند به او پاداشى خواهد داد و نه چنين فردى از اهل ايمان است.(8)

اگر امام حق را نشناخت و از او پیروی نکند، هیچکدام از این اعمال او قبول نیست چون باید به راهنمایی ولی خدا باشد. همانطور که ما نیاز به پیامبر داریم، بعد از پیامبر هم نیاز به راهنما داریم ، امام معصوم جانشینان پیامبر هستند، امام باقر علیه السلام می فرماید اگر کسی به این مطلب مهم که اساس کار است توجه نکند،اهل ایمان نیست؛ مانند وهابیت امروز که دین آنها تحریف شده است، پیرو امام حق نیستند. این افراد حتی اگر تمام عمر خود را روزه بگیرند هم ارزشی ندارد، شیطان هم بعد از این که سجده نکرد از درگاه خداوند رانده شد و دیگر عبادتهای او ارزشی نخواهد داشت، عبادت باید به فرمان الهی باشد ، خداوند دستور داده است تا بعد از پیامبر(ص)، از امامان معصوم(ع) پیروی کنیم و در عصر غیبت نیز پیرو ولی‌فقیه که جانشین امام زمان است، باشیم.بنابراین باید از رهبر خود اطاعت کنیم، بدون اطاعت از ولی انسان به جایی نخواهد رسید. بنابراین اهمیت بحث ولایت و پیروی از ولی در عصر غیبت اساس کار است، ولی فقیه است که دست ما را در دست اهل بیت می‌گذارد ،گاهی امام معصوم(ع) شخصی را مستقیماً وکیل خود قرار می‌دهد مانند جناب مسلم و می‌گوید تا زمانی که من می آیم، مسلم ولی شما است ، از او اطاعت کنید. یک مرتبه هم مانند امروز و در عصر حاضر ولی فقیه جامع الشرایط است که مانند مسلم است و ما باید پیروی ایشان باشید تا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ظهور کند. انشاالله همه ما در این مسیر ثابت قدم باشیم.

مناسبت های هفته :

شنبه 20 فروردین 7 رمضان :
*شهادت هنرمند متعهد و سید شهیدان اهل قَلَم "سیدمرتضی آوینی" (1372 ش)

یکشنبه 21 فروردین 8 رمضان:
*شهادت امیر سپهبد "علی صیادشیرازی" جانشین ستاد كل نیروهای مسلح (1378 ش)

پنج‌شنبه 23 فروردین 10 رمضان:
*وفات حضرت خدیجه(س) همسر با وفای پیامبر اسلام(ص) بنا به روایتی(10بعثت)
حضرت ام المومنین حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها همسر با وفای رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم هستند که زنی بسیار با وفا وبود عاشق رسول خدا بودند،همه اموال خودش را در اختیار رسول خدا قرار داده بود و مادر حضرت زهرا سلام الله علیها بودند.

لزوم تولید دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی:

یکی از مسائلی که مقام معظم رهبری در سال جدید تبیین کردن و بسیار مهم است این است که تولید باید دانش بنیان شود یعنی تولید بر اساس علم باشد. به عنوان مثال در بحث کشاورزی از هر صد متر مکعب آب، تنها ۳۳ درصد آن درست مصرف می شود و ۷۶ درصد آن هدر می‌رود ، چون در بحث کشاورزی کار نشده است و کشاورزی ما علمی نشده و با دانشگاه هماهنگ نشده است. به کشاورزان گفته شد هر کدام یک چاه بزنید، قنات خوب نیست . نتیجه هم بی آبی های امروز شده است که منطقه به خشکسالی مبتلا شده است. کشور هایی که میزان بارندگی سالانه آن ها ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلی لیتر است، کمتر از ما آب مصرف می کنند، ایران پنجمین کشور در دنیا است که مصرف آب زیرزمینی زیادی دارد؛ اول هند بعد آمریکا ،چین ،پاکستان و ایران هستند که مصرف آبهای زیر زمینی آنها بالاست .بیشترین خشکسالی را نیز کشور ما دارد،میزان بارندگی در کشور ما ۲۵۰ میلی لیتر است و بیشترین هدر رفت آب را هم داریم. مثلا یکسال در اثر بی مدیریتی سیب زمینی دست کشاورز خراب شد و مجبور شدند در نهایت سیب زمینی مورد نیاز کشور را از از خارج وارد کنند ،یعنی کشاورزی ما علمی نشده است اینکه مقام معظم رهبری می فرماید در بحث کشاورزی، دامداری و صنعت باید تولیدات ما علمی و دانش بنیان باشد یعنی دانشگاه بیاد در کنار صنعت و دانشجویان در کنار کشاورز و دامدار قرار بگیرند تا مانع از اتلاف شود. امیدواریم در سال جدید با حمایت مجلس ، دولت و دستگاه قضا ، حرکت ویژه ای در بحث تولید دانش بنیان در عرصه کشاورزی و دام صورت بگیرد.

حمله تروریستی به سه طلبه جهادی در حرم مطهر رضوی:

یکی دیگر از نکاتی که خدمت شما باید عرض کنم همه شما شنیده اید که یک تبعه خارجی در حرم امام هشتم علی بن موسی الرضا به سه روحانی جهادی حمله کرده است که یکی از آنها را بیشتر 20 ضربه چاقو زده است ، سوال این است که او چگونه چاقو را داخل حرم آورده است و این چنین حرمت حرم را شکسته است . در گذشته کسی جنایتکار بود می گفت برویم بست و در بست های حرم حتی گناهکاران در امان بودند، چگونه این فرد توانسته است در صحن حرم، با چاقو به سه روحانی جهادی در حرم امام رضا علیه السلام حمله کند؟ آن هم روحانی جهادگر، برادر دو شهید ، رزمنده و جانباز ! در این حمله دو تن از طلاب بر اثر جراحت وارده به شهادت رسیدند، ضارب، فردی ۲۱ ساله، به نام عبداللطیف مرادی، ازبک تبار ودارای گرایشات وهابی است . گرایشات وهابی یعنی تفکرات یزیدی و تفکرات داعشی داشتن؛ اینها را با این تفکرات بزرگ کردند که ریشه آن در انگلیس ، آمریکا و صهیونیست هاست. محمد بن عبدالوهاب یک طلبه سنی و وهابی است که با یک جاسوس انگلیسی به نام مستر همفر آشنا می‌شود ،مستر همفر در کتاب خاطرات خود نوشته است ن که وزیر امور خارجه انگلیس آن زمان( بریتانیا) به من گفت به کشورهای مسلمان برو و آنجا اختلاف بینداز ؛ او هم آیین اسلام را آموخت و طلبه شد بعد با یک طلبه سنی به نام محمد بن عبدالوهاب آشنا شد که اهل نجد حجاز است که به علت افکار بلندپروازانه ای که داشت ، از آنجا که او را اخراج کردند و به ترکیه رفت و آنجا درس کند و با مسترهمفر هم آشنا شد ، وقتی همفر دید او مهره‌ ی مناسبی است ،روی او کار میکند و به این فکر می کنند که چگونه بین مسلمانان اختلاف ایجاد کند و تفکر افراطی وهابی به وجود آرودند؛ امروز داعش نمونه ای از تفکر وهابیت است، اینها کسانی هستند که رحم ندارند مانند یزید و شمر.
پنج نفر در این حادثه حرم، دستگیر شدند بعید نیست که سرویس‌های جاسوسی در این جنایت دست داشته باشند، هدف آنها از این کار چیست ؟ مهمترین عامل موفقیت اسلام، در دنیای امروز وحدت اسلامی است . اگر مسلمانان وحدت داشته باشند اسرائیل ناامن است ، اگر مسلمانان تفرقه داشته باشند اسرائیل در امان خواهد بود . برای همین دنبال تفرقه بین مسلمانان هستند. یک زمانی موج شیعه هراسی راه انداخته بودند و امروز در ایران، افغان هراسی را انداختند .مهاجرین افغان، افراد زحمت کشی هستند که به ایران پناه آورده اند، نباید کاری کنیم که فضای کشور ما تبدیل به جنگ شود. جنگ و ناامنی داخل مرزهای ایران،همان چیزی است که استکبار می‌خواهد . برنامه ریز آن هم انگلیس است که مجری برنامه های از این نوع است. یک زمانی سفیر انگلیس پول می‌داد تا زیارت عاشورا بخوانندو در آن جلسه به صورت علنی سه خلیفه را لعن می کردند،بعد که تحقیق شد، متوجه شدند سفارت انگلیس، برگزار کننده این مراسم بوده است. قمه زدن را هم برای اولین بار در ایران، انگلیسی ها باب کردند . برای اینکه مردم جهان را نسبت به اسلام و شیعه بدبین کنند؛ دشمنان بیکار ننشسته اند ؛ امروز آنچه برای ما مهم است وحدت و همدلی است، دستگاه‌های اطلاعات ما باید مراقبت و مواظبت کنند تا دشمن نتواند از این فضا سوء استفاده کند.
خدایا به حق محمد و آل محمد را که گفتیم و شنیدیم محض رضای خودت قرار بده

پی نوشت:


8 - بحارالأنوار، ج 23، ص 294



http://yascms.ir/emam/gozaresh/21farvardin1401.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/21farvardin1402.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/21farvardin1403.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/21farvardin1404.jpg


انتشار در سایت: سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود
نویسنده: مدیریت سایت
لینک مستقیم: http://www.yascms.ir/index.php?module=News&do=View&id=9914