سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود

نامه امام زمان به شیخ مفید/ خمس پاک کننده جان و مال


خطبه های نماز جمعه بخش چترود به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم ، مورخه1400/12/27


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

قال الله الحکیم فی کتابه : « اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ يُحْيِي الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا » (1)

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان ، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ،شهدای والامقام بخش ، شهدای والامقامی که بستگانشان امروز در نماز جمعه حضور دارند ، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.
از حضور مؤمنانه همه شما خواهران و برادران نمازگزار، مجری ،موذن و قاری محترم، دست اندرکاران نمازجمعه صمیمانه تشکر می کنم .

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه شما عزیزان را در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

امروز روز بسیار عزیز و گرامی است، سالروز ولادت حضرت صاحب الزمان مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است که به محضر حضرت صاحب الامر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و به مقام معظم رهبری و همه شما دوستداران علا‌قمندان حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) تبریک عرض می کنم. پیشاپیش عید نوروز را نیز خدمت شما نمازگزاران عزیز تبریک عرض می کنم، از جناب حجت الاسلام و المسلمین ربانی، هیئت امنای فاطمیه که برنامه ریزی کردند تا در این روز شریف ،نمازجمعه را در فاطمیه چترود اقامه کنیم،تشکر می کنم. ان شاالله از مداحی مداحان اهل بیت استفاده خواهیم کرد و در نهایت مهمان سفره با برکت حضرت صاحب الامر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) خواهید بود. از ایشان و همه شما خواهران و برادران، مدیران و مسئولین و دست اندرکاران برگزاری جشن، برادران عزیز بسیجی، نیروی انتظامی و سپاه، صمیمانه تشکر می کنم .

بهار؛ نشانه ای از رستاخیز :

در آیه ای که خدمت شما عرض کردم خدای تبارک و تعالی می فرماید : « اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ يُحْيِي الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا »(1) بدانيد خداوند زمين را بعد از مرگ آن زنده مى كند. زمین مرده در فصل بهار به برکت باران زنده می شود و لباس سبز بر اندام طبیعت پوشیده می شود که نشانه قدرت پروردگار است. در روایتی پیامبر خدا (صلی الله علیه و اله وسلم) می فرماید: « اِذا رَأیتُم الرَّبیعَ فَاکثروُا ذَکرَ النُّشوُر » (2) هر گاه فصل بهار را مشاهده می کنید زیاد به یاد قیامت و زنده شدن بعد از مرگ خودتان باشید. وقتی در بهار به طبیعت مُرده ای که دوباره جان گرفته و زنده شده است ،نگاه می کنید و شما را به تعجب وامی دارد ، درختانی که در ظاهر خشک هستند ولی این گونه شکوفه می زند و گل و میوه می دهد به یاد قیامت بیفتید؛ خدای متعال می‌فرماید :من بر هر کاری قادر هستم و این نشانه قدرت من است که شما را بعد از مرگ دوباره زنده خواهم کرد، نه تنها وجود شما زنده می شود بلکه سر انگشتان شما را هم برمی گردانم. امروزه علم ثابت کرده است سر انگشتان هر فردی منحصر به فرد است ، برای همین انگشت نگاری می‌کنند چون سر انگشتان شما منحصر به فرد است و با افراد دیگر متفاوت است و هیچ کدام مانند هم نیست ، این قدرت پروردگار است که از اول خلقت تا به امروز هیچ دو انسانی پیدا نمی کنید که سر انگشتان آنها مانند هم باشد .خداوند می فرماید : من که قدرت دارم شما را از هیچ بیافرینم و این قدرت را دارم که شما را دوباره زنده کنم. « فَأَحْيَيْنا بِهِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِها کَذلِکَ النُّشُورُ»(3) زمین را پس از مردنش زنده می کنیم رستاخیز نیز همین گونه است!
اصل این آیه روشن است ولی این آیه محتوای دیگری هم دارد و آن محتوا این است که این جهانِ دور از مهدویت و دور از نام و یاد پروردگار ، به برکت وجود حضرت صاحب الامر (عج) زنده می شود و انسان های مُرده ،دوباره زنده می شوند.

ولادت حضرت مهدی (عج) از زبان حکیمه خاتون، عمه امام حسن عسکری(ع) :

می دانیم که امام حسن عسکری(علیه السلام)زندگی بسیار دشواری داشتند و زندگی ایشان مانند زمان حضرت موسی(علیه السلام)بود.یعنی همان طور که حاملگی مادر حضرت موسی معلوم نمی شد و فرعون دستور داده بود هر پسری که در بنی اسرائیل به دنیا می آید سر او را ببرند، در خانه امام دهم هم جاسوس گذاشته بودند که ببینند پسری از دو امام به دنیا می آید یا خیر؟آنها جاسوس های متعددی گذاشته بودند زیرا می دانستند،امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)به دنیا می آیند تا به ظلم بنی عباس خاتمه دهند برای همین می ترسیدند.حاملگی نرجس خاتون معلوم نمی شد تا نیمه شعبان که امام حسن عسکری(علیه السلام)به عمه خود حکیمه فرمودند:امشب بمان زیرا حجت خداوند به دنیا می آیند.حکیمه می فرمایند:من سؤال کردم این فرزند از وجود چه کسی به دنیا می آید؟امام جواب دادند:حجت خداوند از وجود نرجس خاتون به دنیا می آید. حکیمه می فرمایند:بنده نماز عشا را خواندم و افطار کردم.شب از نیمه گذشت، نرجس خاتون برای نماز شب بلند شدند و خبری هم نبود.کم کم شب داشت به صبح می رسید و من در فکر بودم که امام فرموده اند حجت خداوند در نزدیک سحر به دنیا می آیند.در دلم شک پیدا شد که خبری از حجت خدا نیست.امام از اتاق دیگر فرمودند:عمه جان شک نکن به زودی حجت خدا به دنیا می آید.لحظاتی گذشت، حاملگی نرجس خاتون نمایان شد، اضطراب و ترسی بر ایشان مستولی و درد زایمان شروع شد. امام فرمود: «فإنَّهُ سَيُولَدُ اللَّيلَةَ المَولودُ الكَريمُ عَلَى اللّه ِ عَزَّ و جلَّ » بزودى فرزندى به دنيا خواهد آمد كه نزد خداوند عزّ و جلّ گرامى است « الَّذي يُحيي اللّه ُ عَزَّ و جلَّ بِهِ الأرضَ بَعدَ مَوتِها » و خداوند عزّ و جلّ به وسيله او زمين را پس از مردن آن زنده خواهد كرد.(4)

وظیفه منتظران در عصر غیبت :

امروز سالروز ولادت حضرت صاحب الامر عجل الله تعالی فرجه الشریف است وظیفه ما نسبت به امام عصر(عج) چیست؟ ما چه وظیفه ای نسبت به حجت خدا داریم؟ اولین وظیفه ما شناخت امام و معرفت نسبت به امام داشتن است، البته نه شناخت شناسنامه‌ای، مثلا دانستن نام مادر و پدر، بلکه شناختی ومعرفتی که بدانیم او حجت خداست و ما باید تابع باشیم و در عصر غیبت تابع جانشین او باشیم، این نوع شناخته مهم است . در تبلیغات دروغین می گویند وقتی امام زمان(عج) بیاید ، مانند قصاب و هیتلر خونریز و آدمکش است ، به والله این گونه نیست . امام رضا عليه السلام در تعريف «امام» می فرمایند: « الإِمامُ الأَنيسُ الرَّفيقُ ، وَالوالِدُ الشَّفيقُ ، وَالأَخُ الشَّقيقُ ، وَالاُمُّ البَرَّةُ بِالوَلَدِ الصَّغيرِ » (5) امام ، همدم و رفيق است و پدر مهربان ؛ و برادرِ همسان است و مادر نيكوكار به فرزند كوچكش . همانگونه که مادر نسبت به فرزند کوچکش مهربان است امام نیز نسبت به انسانیت و بندگان خدا مهربان است امام زمان از مادر نسبت به فرزند کوچکش مهربان تر است،بنابراین اولین وظیفه ما این است که به یاد امام زمان باشیم و یادشان را زنده نگه داریم. امروز و این جلسه برای زنده نگه داشتن یاد و نام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است همیشه یاد امام زمان را در دل خود زنده نگه داریم و خودمان را اصلاح کنیم تا مورد پسند امام زمان قرار گیریم. هر روز صبح که میخواهید از خانه خارج شوید ،دست روی سینه خود بگذارید و بگویید: « السلام علیک یا صاحب الزمان (عج) » سلام مستحب است ولی جواب آن واجب است و امام زمان هیچ واجبی را ترک نمی‌کند، وقتی شما می گوید "السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)"؛ امام زمان پاسخ می دهد : "و علیکم السلام و رحمة الله و برکاته " این جواب سلام حضرت ، برای ما سلامتی به ارمغان خواهد آورد . یکی از عرفا به بنده تاکید داشت که هر روز سلام صبحگاهی به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را داشته باش و هیچگاه فراموش نکن! خودمان را اصلاح کنیم و مورد پسند امام زمان قرار دهیم و کوشش کنید تا زمینه ظهور را فراهم کنیم ، گناه و معصیت نکنید ، گناه و معاصی ما را از امام زمان دور میکند. امروزه در فضای مجازی شبهات بر علیه حضرت صاحب الامر(عج) بسیار زیاد شده است که بایدکوشش کنیم این شبهات را پاسخگو باشیم ،قبل از ظهور انسان صالحی باشیم ،توبه بعد از ظهور فایده ای ندارد.

نامه امام زمان به شیخ مفید:

حضرت صاحب الامر(عج) در نامه ای به مرحوم شیخ مفید چنین نوشته اند : « إِنّا غَیْرُ مُهْمِلینَ لِمُراعاتِكُمْ، وَ لا ناسینَ لِذِكْرِكُمْ » ما در رسیدگی و رعایت حال شما کوتاهی نمی کنیم و یاد شما رو از خاطر نمی بریم . « وَ لَوْ لا ذلِكَ لَنَزَلَ بِكُمُ اللاَّواه واصْطَلَمَكُمُ الاَعْداءُ. » اگر ما به یاد شما نبودیم ، گرفتاری ها به شما روی می آورد و دشمنان شما را ریشه کن می کردند(6). همین که ما سرپا وزنده هستیم، نشان می دهد که ما شما را پشتیبانی می کنیم . در جای دیگر فرمودند: « لَوْ أَنَّ أَشْیاعَنا وَفَّقَهُمُ اللهُ لِطاعَتِهِ عَلَى اجْتِماع مِنَ الْقُلُوبِ فِى الْوَفاءِ بِالْعَهْدِ عَلَیْهِمْ لَما تَأَخَّرَ عَنْهُمُ الُیمْنُ بِلِقائِنا وَ لَتَعَجَّلَتْ لَهُمُ السَّعادَةُ بِمُشاهَدَتِنا»(7) اگر شیعیان ما -که خداوند آنها را در راه پیروی از خود موفّقشان دارد-، دل‌هایشان در وفا به پیمانى که با ما دارند، یک‌پارچه بود، از فیض ملاقات ما محروم نشده و سعادت دیدار با معرفتشان با ما زودتر فراهم می‌شد، این دیدار به تأخیر نمی‌افتد، مگر برای اخبار ناخوش‌آیندى که از آنان به ما می‌رسد.

پیروی از ولایت فقیه، پیام دوران غیبت امام زمان(عج) :

وفادار بودن نسبت به امام زمان بسیار مهم است، همدلی داشتن و تفرقه نداشتن، غمخوار هم بودن؛ اگر اینگونه شدیم ، زمینه ظهور حضرت صاحب الزمان فراهم می شود . راه نجات ما در عصر غیبت، توجه و پیروی از ولی فقیه ، مقام معظم رهبری حضرت آیت الله عظما امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) است. اگر از ولایت جدا شدیم کم کم زاویه پیدا می کنیم و گمراهی نصیب انسان خواهد شد ، بسیار مواظب باشید . همانگونه که مردم کوفه از مسلم جدا شدند ، از امام حسین علیه السلام هم جدا شدند. ما هم اگر در عصر غیبت دست ما در دستان ولی نباشد ،گمراه می شویم و دشمن مارا می بلعند. این خیلی مهم است که نگاه ما ، گوش ما و توجه ما به ولی امر باشد.در این صورت، راه بر ما آسان می شود و شناخت برای ما سهل خواهد شد و ما را از گمراهی ها نجات می دهد.

خدایا به حق محمد و آل محمد(ص)؛ امام زمان(عج) هر کجای عالم هستند، سلام خالصانه ما را در پاکتی از نور به محضر ایشان ابلاغ بفرما و قلب ایشان را از ما راضی وخشنود بگردان.

پی نوشت:

1- سوره مبارکه حدید، آیه ۱۷
2-مفاتیح الغیب، ج17، ص194.
3- سوره مبارکه فاطر،آیه 9
4- كمال الدين : 427/2 .
5- الكافي : 1 / 200 / 1 ، الغيبة للنعماني : 219 / 6
6- کتاب احتجاج ، ترجمه جعفرى، ج‏۲، ص: ۶۵۳-۶۴۹
7- کتاب احتجاج ، ترجمه جعفرى، ج‏۲، ص 499



خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به خداباوری، خدا باوری انسان را عزیز میکند ترک خداباوری ذلت می آورد،زلیخای عزیز مصر به خاطر هوای نفس ذلیل شد،یوسف بَرده به خاطر توجه به خدای تبارک و تعالی عزیز مصر شد .عزت در توجه به خدای متعال است . در توصیه به تقوا دونکته را خدمت شما عرض می کنم:
نکته اول ) تا می‌توانیم ابراز علاقه و محبت به ساحت مقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف داشته باشیم ، در هر مناسبتی نام و یاد حضرت را گرامی بداریم و ابراز علاقه کنیم .محبت و مودت به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف خواست خدای تبارک و تعالی است.

خمس پاک کننده جان و مال :

نکته دوم ) اگر ما بخواهیم به امام زمان خدمت کنیم باید صالح باشیم، با گناه کردن نمی شود . حال چگونه صالح و خوب باشیم؟یکی از راههای خوب شدن این است که خداوند در قرآن می فرماید: « يا أَيُّهَا الرُّسُلُ كُلُوا مِنَ الطَّيِّباتِ وَ اعْمَلُوا صالِحاً » (8) خدای متعال به پیامبران خود دستور می دهد از غذای پاکیزه و حلال استفاده کنید، غذای حلال موجب می‌شود تا شما موفق به انجام کارهای خوب شوید " وَ اعْمَلُوا صالِحاً " ، سرزمین طیب و پاک موجب رویش گل و فرزندان صالح می شود .در شوره زار گل و گیاه نمی روید ، در جسم و دل گنهکار گل نمی روید، باید سرزمین دل را از حرام پاک کرد. گاهی اوقات از ما سوال می شود که ما پولی نداریم، بدهکار نیستیم که خمس بپردازیم. کارمند و کشاورز وکارگر ، همه باید برای خود سال خمسی داشته باشند. ما که می گوییم یا صاحب الزمان، چگونه حق امام زمان را از مال خودمان ادا نمی‌کنیم؟ مطلب مهمی است، حق امام زمان حقی است که خداوند برگردن ما قرار داده است که باید آن را ادا کنیم، غذای خودمان را پاک کنید. یکی از حقوق این است که ما هر ساله حساب و کتاب کنیم و اگر حق امام زمان (عج) به گردن ما هست آن را پرداخت کنیم ، خوراکی مصرفی منزل مانند حبوبات، برنج ،گوشت و مرغ، تاید ، بنزین ماشین و... باید اینها را بنشینیم ، حساب کنیم . اگر مثلاً همه اینها در سر سال خمسی ۱۰۰ هزار تومان ارزش دارد، یک پنجم آن یعنی ۲۰ هزار تومان آن خمس می باشد که باید پرداخت شود. هیچ کس نمی تواند از آن فرار کند . گاهی اوقات ما به مستحبات خیلی اهمیت می‌دهیم ولی متاسفانه به واجبات خود اهمیت نمی دهیم در حالیکه پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمود: « یا علیُّ إذا رَأیتَ الناسَ یَشتَغِلُونَ بالفَضائلِ فاشتَغِلْ أنتَ بِإتمامِ الفَرائضِ »(9) اى على! هرگاه دیدی مردم به فضایل و مستحبات می‎پردازند، تو به کامل کردن واجبات بپرداز؛برگزاری مراسم عزاداری ولی پرداخت نکردن خمس، مانند این است که اگر شما نماز امام زمان بخوانید ولی نماز صبح را نخوانید! انجام مستحبات خوب است ولی جای واجب را نمیگیرد، پرداخت خمس بر همه واجب است.

توصیه امام رضا(ع) درباره جدی گرفتن خمس :

یکی از شیعیان امام رضا (ع) که تاجر دینداری بود و وضعیت مالی بسیار خوبی داشت در فارس زندگی می کرد، روزی نامه ای به امام رضا (ع) نوشت و از ایشان اجازه خواست که خمسش را نپردازد. امام (ع) نامه او را خواندند و اینگونه پاسخ دادند: « بسم الله الرحمن الرحیم ، اِنَّ اللّه واسع كریم» بسم الله الرحمن الرحیم، بدان که خداوند وسعت دهنده و کریم است. « ضمن علی العمل الثّواب و علی الضیق الهّم» بر هر كارى ضامن ثواب است و بر تنگ نظرى غم و اندوه، « لا یحل مال إلّا من وجه أحلّه اللّه» هیچ مالی حلال نیست مگر از راهی که خدا آن را حلال کرده است. « إنّ الخمس عوننا علی دیننا و علی عیالنا و علی موالینا » پرداخت خمس کمک به ما اهل بیت (ع) است برای نشر دین و همچنین تامین نیاز نیازمندان خاندان ما و پیروان ما... «و ما نبذله و نشتری من أعراضنا ممّن نخاف سطوته فلا تزووه عنّا،» پس خمس را از ما دریغ نورزید « و لا تحرموا انفسكم دعانا ما قدرتم علیه.» و تا می توانید خود را از دعای ما محروم نکنید « فأنَّ اخراجه مفتاح رزقكم و تمحیص ذنوبكم» زیرا دادن خمس، کلید روزی شما و باعث پاک شدن گناهان شما است « و ما تمهدون لأنفسكم لیوم فاقتكم» و چیزی است که برای روز بیچارگی خود آماده می کنید « و المسلم من یفی للّه بما عهد إلیه » و مسلمان کسی است که به عهدش با خدا وفا کند، «و لیس المسلم من أجاب باللّسان و خالف بالقلب و السّلام» مسلمان آن نیست که با زبان بپذیرد و با دل مخالفت کند. والسلام .(10) امام می فرماید: خمس کمک به دین خداست، پرداخت خمس موجب احیای دین خداست آن را از ما دریغ نکنید. پرداخت خمس کلید رزق شماست.

پرداخت خمس از واجبات الهی است :

تا کنون کسی نبوده است که خمس پرداخت کرده باشد و فقیر شده باشد ، هر کسی خمس پرداخته است هر روز زندگیش گواراتر ،فرزندانش عاقبت بخیر تر و رزق روزیش فراوان تر شده است. با این کار شما ، خود را برای روز قیامت آماده سازی میکنید ، پرداخت خمس باعث در قیامت از شما دستگیری شود. مسلمان کسی است که به عهد خدا وفا کند، مسلمان کسی نیست که به زبان بگوید من مسلمان هستم و در قلب مخالف دستورات خدا باشد بنابراین در سال جدید که پیش رو است سعی کنید زندگی خودمان را با پرداخت خمس و ادای واجبات مالی پاک کنیم تا گره از کار ما باز شود، خمس یکی از مهمترین واجباتی است که موجب خوشبختی انسان است و سعادت نسل ما را در پی دارد،خداوندهم در آیه ای که خدمتتان عرض کردم، فرمود: ای پیامبران ، غذای پاک بخورید تا بتوانید کار خیر انجام دهید.

رژیم غاصب صهیونیستی رو به افول است:


در سالی که گذشت ، ضربات سنگینی بر پیکر فرسوده رژیم‌صهیونیستی وارد شد . صهیونیست ها خودشان را بزرگ منطقه می دانستند ولی حوادثی که پیش آمد، رژیم جعلی صهیونیست را که فرسوده بود، فرسوده تر کرد . اولین نکته حمله موشکی سپاه پاسداران به یک 'مرکز اسرائیلی' در اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق بود، خود مردم آن منطقه هم نمی دانستند که این محل جاسوس خانه رژیم صهیونیستی است که با ده موشک بالستیک مورد حمله قرار گرفت.اسرائیلی ها باور نمی کردند ،زمان صدام ، موشک‌هایی از بغداد به سمت ایران شلیک می‌شد که ایران توان مقابله نداشت، ما در قم بودیم آسایش از مردم گرفته شده بود، توان پاسخ دادن نداشتیم ولی امروز صنعت موشکی ما پیشرفته و بومی شده است ، موشکهای ساخته دست جوانان ایران زمین و پاسداران عزیز که مایه افتخار است .آن هم موشک‌های رادارگریز ! شما گمان می کنید آیا آمریکایی ها تجهیزات خود را رها کردند و از آن محافظت نمی کنند؟آیا چشم های بینایی نیست که موشک‌ها را رصد کند و جلوی آنها را بگیرد؟ قطعاً وجود دارد ولی موشک های رادارگریز سپاه ، دقیقا در یک منطقه مسکونی شلیک می‌شود و فقط نقطه مورد نظر را مورد هدف قرار می‌دهد، افتخار بزرگی برای همه ماست و ما باید به خودمان ببالیم چنان صهیونیستها دمق شدند که وقتی از آنها در این مورد سوال شد، گفته بودند: شما بروید اطلاعیه سپاه را مطالعه کنید، واقعا نتوانستند کاری انجام دهند . امروز محور مقاومت پیشرفت کرده است،صهیونیست ها با این همه امکانات طی جنگ دوازده روزه در غزه، شکست خوردند .

جاسوسی خود را به فردو فرستاده بودندتا در مرکز هسته ای ایران خرابکاری کنند، تمام آنها در هفته ای که گذشت به لطف الهی دستگیر شدند، از طرفی با حملات بی امان و بی نظیر سایبری در مراکز حساس صهیونیستی مواجه شدند و مراکز کامپیوتری نخست وزیر صهیونیستی از کار افتاده است ، به مراکز دیگر هم حمله سایبری شده است و نتوانستند مقابله کنند، ان شاالله روزی به برسد که صهیونیستها بعد از گذشت سال‌ها ، طعم شکست را بچشند و ملت مظلوم فلسطین از شر آنها آزاد شود.

اوکراین بهترین عبرت برای دلبستگان به غرب است:

یکی از نکاتی که به لطف خدا در سال جدید مشخص شد این است که آمریکایی‌ها و دیگر ابرقدرت های جهان قابل اعتماد نیستند .امریکایی‌ها به هیچ کس وفا نکردند، در همین جنگ اوکراین ، اوکراین طی یک قرارداد، همه هسته ای خود را تقدیم آمریکا و اروپایی کرد و قرار شد تا امریکا و اروپا از آنها حمایت کنند ولی دیدید که چگونه دولت و مردم اوکراین را تنها گذاشتند ، آنها بودند که با کشاندن مردم به خیابانها ، حکومت مردمی اوکراین را شکست دادند و دولت دست نشانده اسرائیل را بر سرکار آوردند و گفتند ما در همه جا حامی و پشتیبان شما هستیم ولی شما دیدید که در جنگ با روسیه ، اوکراین بیچاره را تنها گذاشتند . آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به هیچ وجه حاضر نشدند از این مردم حمایت کنند .با مشاهده این تجربه ،تعجب می کنم هنوز در ایران عده‌ای هستند که می گویند بیایید با آمریکا صلح کنیم و رابطه برقرار کنیم و معتقد هستند بدون کد خدا نمی توانیم زندگی کنیم، با تحریم ها نمی توانیم زندگی کنیم. این چهره واقعی آمریکاست هیچ وفایی در ذات آنها نیست و مظهر شرارت و جنایت هستند .

تقدیر و تشکر از خدمات شهرداری :

از شهردار محترم ، شورای شهر و عوامل شهرداری تشکر می کنم، در این چند روز برخی از خیابان ها آسفالت شد، جداول رنگ آمیزی و تمیزشده است. با توجه به کمبود امکانات ،کارهای بسیار خوب و مفیدی را شهرداری انجام داده است، بیشتر از این هم انجام خواهد شد. از شهردار محترم و همکاران ایشان و همچنین از شورای شهر صمیمانه تشکر می کنم.

کمک به فقرا و نیازمندان را در عید نوروز از یاد نبریم:

پیشاپیش عید نوروز و تبریک عرض می کنم سنت های بسیار خوبی در نوروز است که مورد تایید دین اسلام است، نوروز در اسلام تایید شده است. امام صادق می فرمایند : « هیچ روز نوروزى نمى‌‏گذرد مگر اینکه ما در آن روز انتظار فرج داریم » (11). در دین ما از عید نوروز به خوبی و شایستگی تعریف شده است ،حضرت امام خمینی (ره)و مقام معظم رهبری نیز هر سال، نوروز را گرامی داشتند و پیام صادر کردند و مورد تایید بوده است. از سنت های بسیار خوب نوروز ،دید و بازدید است. تا زنده هستیم به دیگران کمک کنیم، به گرفتاران رسیدگی کنیم ، یتیمان را فراموش نکنید ،دست خانواده های فقیر را بگیرید، انفاق کنید، صدقه بدهید که موجب برکت است . خانواده هایی هستند که نتوانستند برای فرزندانشان لباس عیدی بگیرند، خانواده های بی سرپرست هستند که بسیار نیازمند هستند، اگر می توانید با آن ها رسیدگی کنید، سرکشی و عیادت از بیماران را فراموش نکنید، از عمر خودتان بهترین استفاده را بکنید. آخرین کلام بنده باشد، در لحظه ای که جان به ترقوه می‌رسد، چشم انسان باز می‌شود و آن عالم را می بیند و می بیند که چه چیزی آنجا به درد می خورد، به خدا می گوید : خدایا به من فرصت بده مهلت بده تا « فاصدق » صدقه بدهم(12) مهلت نمی خواهد که نماز بخواند یه روزه بگیرد بلکه می گوید به من فرصتی برای انجام کار خیر بده تا غمی از دل بردارم ،دل بنده خدایی شاد کنم ،صدقه بدهم ولی به او می‌گویند وقت تمام است ، دیگر حتی اختیار مال خودت را هم نخواهی داشت،بنابراین قبل و بعد از نوروز خانه تکانی که می کنید وسایلی که مورد نیاز تان نیست را به نیازمندان هدیه کنید در تامین جهیزیه دختران فقیر کمک کنید وتا می‌توانید اهل خیر باشید.

خدایا بر محمد و آل محمد عاقبت همه را ختم به خیر بگردان

پی نوشت:

8- سوره مبارکه مؤمنون، آیه 51
9- میزان الحکمه ج3ص2403
10- رضای خدا، محمد ابراهیم سراج، ص255
11- بحارالأنوار، جلد14، امین الضرب، ص206
12- سوره مبارکه منافقون،آیات 10-11


http://yascms.ir/emam/gozaresh/3farvardin4011.jpg


http://yascms.ir/emam/gozaresh/3farvardin4012.jpg


http://yascms.ir/emam/gozaresh/3farvardin4013.jpg

انتشار در سایت: سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود
نویسنده: مدیریت سایت
لینک مستقیم: http://www.yascms.ir/index.php?module=News&do=View&id=9911