سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود

سخنرانی امام جمعه محترم بخش چترود در دیدار با هيئت امنای مساجد بخش چترود 3 اسفندماه 400


سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در دیدار با هيئت امنای مساجد بخش چترود در مورخه 3 اسفندماه 400


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

خدمت شما بزرگواران، هیئت امنای مساجد بخش چترود، خوشامد عرض می کنم .

احیای امر اهل بیت در بیان امام رضا (ع) :

در روایتی امام رضا (علیه السلام) می فرماید: «رَحِمَ اللّهُ عَبْدا اَحْیا أمْرَنا،» خداوند، رحمت کند آن بنده ای را که امر ما را زنده کند! فَقُلْتُ لَهُ: «فَکَیْفَ یُحْیِی أمْرَکُمْ؟» گفتم: چگونه امر شما را زنده کند؟ قالَ: «یَتَعَلَّمُ عُلُومَنا و یُعَلِّمُها النّاسَ » فرمود: «علوم ما را فراگیرد و به مردم بیاموزد، « فَإِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعُونا» که اگر مردم زیبایی های گفتار ما را می دانستند، از ما پیروی می کردند.(1)

و در فراز دیگری می‌فرماید : برگزاری مجلس عزای اهل بیت(ع) ، احیای امر اهل بیت(ع) است. بنابراین احیای امر اهل بیت(ع) هم از جهت گسترش علوم و هم از جهت برپایی مجلس اهل بیت است، الحمدالله در چترود هردو مورد هست و مردم چترود، مردمی مؤمن و خیّر هستند .سبک و سیاق بنده هم تا جایی که راه دارد، اول عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری ، جذب حداکثری است .مردم چترود مردم مومن و متدینی هستند و جای اختلاف و تفرقه نیست. خود بنده نیز چنین اعتقادی دارم، دید من مثبت است. البته جسته و گریخته مطالبی مطرح می شود ولی آنچه برای بنده مهم بوده است ، وحدت و همدلی و احیای امر اهل بیت بوده است و نمود آن برگزاری مجالس باشکوه اهل بیت در خود بخش چترود و روستاهای اطراف است.

ضرورت وحدت و همدلی بین هیئت امنا :

درباره هیئت امنا نظر بنده این است که هیئت امنا با وحدت و همدلی ، بهتر می تواند کارها را پیش ببرد . هر کجا بین هیئت امنا اختلاف بود و این اختلاف سلیقه بین مردم پخش شد، کارها زمین ماند چون مردمی که باید کمک کنند،با دیدن این اختلاف، کمک نمی کنند. به این نکته باید توجه داشته باشیم اگر صحبتی هست داخل هیئت زده شود و بررسی شود، سپس علنی شود. نه اینکه این گونه باشد به طور مثال یک نفر بگوید ما خیمه میزنیم و دیگری بگوید نه ما خیمه نمیزنیم، این اختلاف ها باعث می شود که مردم نیز پای کار نیایند و از کمک های مردم محروم شویم .

لزوم‌ جوانگرایی و کادرسازی :

دیگر اینکه باید نسل جوان را وارد هیئت امنا بکنیم و آنها را آموزش بدهیم، بالاخره زندگی ادامه دارد و جلسات اهل بیت نیز باید ادامه داشته باشد پس نیاز است جوانانی در این راه پخته و تربیت شوند. بنده این اعتقاد را ندارم که افراد با تجربه را حذف کنیم ولی تا جایی که راه دارد افراد جدید را اضافه کنیم خصوصاً جوانانی که پای کار هستند را به کار گیریم و آنها را جذب کنیم تا آموزش کافی ببینند و بتوانند مانند شما بزرگواران وارد عرصه شوند و این مجموعه ها را نگهداری کنند. جوانان مورد اعتماد و پا به کار را جذب کنید.اهمیت نماز جماعت را مورد توجه قرار بدهیم تا با حضور باشکوه مردم برگزار شود.

پیشرفت و توسعه بخش چترود در سایه وحدت و همدلی:

در باب پیشرفت شهرستان هم بنده با آنچه از دستم بر بیاید ،دریغ نمی‌کنم . قطعاً لیاقت شهر چترود بیشتر از اینهاست ، اینجا مردم بسیار خوبی دارد و به بخش کم توجهی شده است ؛ شاید حرف و حدیث‌هایی که بوده باعث شده است بخش ، عقب بمانند. شاید هم یک دست نبودن مسئولین و مدیران باعث این امر شده است؛ " تا نگرید طفل کی جوشد لبن " اگر همه دست به دست هم بدهند و پشت هم باشند ،کارها پیش می رود .آنچه وظیفه بنده است ، جمع کردن است و ما اجازه نمی‌دهیم تفرقه یا اختلاف ایجاد شود. این صحبت بنده کلی است و ارتباطی به این ندارد که در این بخش تفکر حجتیه وجود دارد یا نه ؛ حتی انجمن حجتیه هم مدیون امام و انقلاب اسلامی و شهدا ا ست. در روایت داریم مردم ایران، زمینه ساز ظهور امام زمان زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هستند، انقلاب اسلامی و شهدای ما این زمینه را ایجاد کردند. آنچه من گفتم مطلب کلی بود و من اطلاعی ندارم که آیا در این شهر افراد تفکر حجتی هست یا نه ،اما به عنوان یک مطلب کلی روایتی وجود دارد که ملت ایران زمینه ساز ظهور در عصر غیبت هستند، دنبال آن این مطلب را مطرح کردم .اینکه داخل منطقه چی میگذرد ،من نظری در این مسائل ندارم، مسئله کلی آن مطرح شد، من نمایندگی از تمام مراجع تقلید را دارم. در تقلید مردم باید اختیار داشته باشند در انتخاب افرادی که جامعه مدرسین انتخاب کرده است و نباید سرزنشی باشد .هر کسی بنا به شناخت خود از یک مرجع ، تقلید می کند.البته این تقلید در مسئله دین است و در مسئله سیاست خود مراجع تقلید هم به حرف ولی فقیه گوش می دهند،اینکه کسی مرجع تقلید با ما متفاوت است، دلیلی نمی شود که به او اَنگ بزنیم،باید دستور مراجع تقلید عمل کند ، مراجع هم با هم اختلافی ندارند ،ممکن است افرادی از دفاتر آنها سخنی را بگوید اما از برکت نظام جمهوری اسلامی ، مراجع تقلید با هم اختلافی ندارند و کاری نمی کند که نظام جمهوری اسلامی از هم تضعیف ویا خدای نکرده از هم پاشیده شود ، چون اگر اتفاقی برای نظام جمهوری اسلامی بیفتد ، کلا مرجعیت نابود شود.

ضرورت ایجاد مرکز فنی و حرفه ای در بخش :

مسئله پیشرفته شهرستان و تشکیل اتاق فکر یک نیاز از نیازهای ضروری این بخش است، متاسفانه تاکنون در این زمینه یا کاری نشده است و یا مردم به صحنه نیامده اند .خصوصا تشکیل مراکز فنی حرفه ای یک نیاز ضروری برای بخش ماست، ما اگر بخواهیم برای شهرستان ایجاد اشتغال کنیم بدون مرکز فنی حرفه ای امکان پذیر نیست، دانش آموزان در رشته های مختلف تحصیل کردند و برای ورود به بازار کار و برای کار در کارخانه ها نیاز به آموزش دارند ، جوانان زیادی هستند با وجود داشتن مدارک تحصیلی بیکار هستند ولی اگر حرفه یا شغلی یاد داشته باشد، می‌تواند زندگی خودش را اداره کند . وجود مرکز فنی حرفه ای در واقع یک نیاز برای این بخش است، این منطقه لایق شهرستان بودن است ولی چون به کرمان چسبیده است و امکانات آن به سمت شهر کرمان یا جاهای دیگر رفته است ، باعث شده است تا مسئولین از این قسمت غافل شوندولی اگر همه دست به دست هم بدهیم می توانیم کاری کنیم که منطقه پیشرفت کند.

ارتباط موثر و تعامل صحیح با مدیران فولاد :

فولادی که در منطقه چترود است، اگر بزرگتر از فولاد زرند ایرانیان نباشد، کوچکتر هم نیست. اینها شرکت‌های خصوصی هستند نحوه ارتباط با آنها خیلی مهم است، اگر من به دیدار مدیر آنجا بروم حتما یک عطر به او هدیه خواهم داد ،بالاخره هدیه دادن و برخورد خوب زمینه ارتباط موثر را فراهم می‌کند ولی اگر بخواهیم دائماً با آنها بحث کنیم که چرا این کار را انجام داده اید و یا این کار را انجام نداده اید، آنها هم جبهه می گیرند و می گویند: ما مجبور نیستیم به شما جواب بدهیم . متاسفانه تعامل خوبی با مدیران فولاد منطقه نشده است، چرا آنها نباید از شهر پشتیبانی کنند؟ باید تعامل سازنده باشد .آنها سرمایه هنگفتی را گذاشتند و انسانهای متدینی هستند، نماز اول وقت آنها ترک نمی شود بنده زمانی که زرند بودم در جمع، بازوی آقای سهراب نژاد رئیس کارخانه فولاد زرند ایرانیان را بوسیدم و گفتم ما به شما افتخار می‌کنیم. آن‌ها بچه های ما هستند، پیچیده ترین کار ها را با پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها انجام می دهند، زمانی زرند فقط یک کارخانه زغال سنگ داشت که آن هم در دست روس ها بود ولی امروز چندین کارخانه پیشرفته دارد و همان جوانان ایرانی از آنها استفاده می‌کنند، شرکت فولاد چترود هم ،همین گونه است میتواند در زمینه اشتغال و جذب سرمایه موثر باشد .اگر همین پول هایی که مردم در بانک‌ها گذاشته اند را به بانک‌های شهرستان بیاورند، می‌تواند بسیاری از شعب بانک‌های را که وجود ندارد، راه اندازی کرد. اینها مراوده و رفت و آمد می خواهد ؛چند روز پیش با آقای افضلی صحبت داشتم که جلسه‌ای با حضور مسئولین در شرکت فولاد داشته باشیم و صحبت کنیم با آنها و ارتباط بیشتری داشته باشیم ، بالاخره مدیران و مسئولین ضرورت دارد جلسه تشکیل دهند ، امام خمینی رحمة الله علیه در وصیت نامه خود می فرمایند: من دوست دارم علما دور هم جمع شوند ولو اینکه یک چای بخورند این نشستن و دورهمی می تواند موثر باشد. به دیدار و زیارت همدیگر بروید وقتی این کارها انجام شود ، حرف و حدیث ها تمام می شود.

لزوم تشکیل اتاق فکر برای پیشرفت بخش :

اتاق فکر از بزرگان و مدیران و مسئولین این شهر تشکیل شود و هر یک ماه یا دو ماه یک جلسه داشته باشند صحبت شود و در موضوعات شهرستان اولویت بندی کنیم که در سال آینده یا چند سال آینده قرار است شهرستان به کجا برسد؛

ایجاد اشتغال و رفع مشکلات اقتصادی در اولویت باشد:

این سخن آیت الله جوادی آملی است که می فرماید: اگر جیب مردم خالی شد دین هم از بین خواهد رفت. در روایتی رسول خدا (ص) می فرماید: «فَلَوْلا الْخُبْزُ ما صَلَّیْنا وَلا صُمْنا وَلا اَدَّیْنا فَرائِضَ رَبِّنا عَزَّ وَ جَلَّ»( 2 ) اگر نان نبود، نه نماز می خواندیم و نه روزه می گرفتیم و نه واجبات پروردگار بزرگ خود را ادا می کردیم. اگر ما نتوانیم در نظام جمهوری اسلامی که با رهبری حضرت امام خمینی رحمت الله علیه به اینجا رسیده است و امروز هم پرچمدار این انقلاب ،مقام معظم رهبری است، نتوانیم اقتصاد مردم را درست کنیم و ایجاد اشتغال بکنیم و خانواده‌های ما دچار فقر بشوند ،معلوم نیست تا آخر پای دین وانقلاب بمانند . اگر خدای نکرده اتفاقی برای جمهوری اسلامی بیفتد ، گمان نکنید دوباره رژیم پهلوی در ایران حکومت خواهد کرد یا جبهه ملی و نهضت آزادی خواهد آمد،بلکه این دفعه داعش بر ما مسلط خواهد شد ، آمریکایی‌ها یک اشتباه رو دوبار تکرار نمی کنند و هرگز به ما اجازه نخواهند داد که نام امام حسین(ع) را در ایران ببریم، امریکایی ها هوشیار و بیدار شده‌اند .

جنگ نرم دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی:

رهبر معظم انقلاب در یک سخنرانی فرمودند: انقلاب ما در سال ۵۷ یک حمله بود بعد از آن پاتک به ما می زنند تا ایران را بگیرند و نتوانستند و امروز هم یک جنگ ترکیبی عجیبی را راه انداختند که بر روی افکار کار می کند ، کلیپ های موبایل از یک طرف ، شبکه های ماهواره ای از طرف دیگر ، اینترنشنال با پول سعودی‌ها و بامدیریت اسرائیل و انگلیسی‌ها برنامه ریزی میکنند و دقیق کار میکند تا بتوانند شاه و رضاخان را منجی یک انسان خیر جلوه بدهند و از طرف دیگر در نظام جمهوری اسلامی با وجود همه پیشرفت هایی که شده است را سیاه جلوه میدهند.نوک پیکان حمله در فضای مجازی به سمت شخص مقام معظم رهبری است .مگر امیرالمومنین علیه السلام انسان بدی بود؟ همه ما عاشق و دوستدار امیرالمومنین هستیم، معلوم نیست اگر ما در آن زمان بودیم بر ایمان خود ثابت قدم می‌ماندیم ،خیلی مشکل است . تشخیص حق از باطل مشکل است ، امیرالمومنین زمان ما، مقام معظم رهبری است، مراجع تقلید و بزرگان دینی ما هستند ،این همه هجمه علیه روحانیت و رهبر انقلاب و دین اسلام است، همه ما برای مقابله باید روشنگری را از خانواده خود شروع کنیم .ابتدا مراقب فرزندان خودمان باشیم ، دشمن در دهه هشتاد روی ذهن و افکار فرزندان ما بسیار کار کرده است ؛کلیپی را دیدم که در سازمان سیاه پخش شده است که می گوید اگر می خواهید در براندازی موفق شوید نیاز به یک فرصت ۱۵ تا ۲۰ ساله دارید و باید در این فاصله کار کنید ،علت این زمان را سوال میکنند ،میگوید باید روی ذهن نسلی را که جدید روی کار می آید،کار شود. اگر بتوانید روی نسل ۱۵ تا ۲۳ سال کار کنید می توانید افکار را تغییر دهید. شما نگاه کنید امروز چه تعداد از نوجوانان ما به مسجد می‌آیند و در نماز جماعت شرکت می کند؟ آیا به نماز جمعه می آیند و علاقه دارند ؟ دشمن روی این مسئله کار می‌کند و برنامه ریزی می کند ؛ با کلیپ ها و کارتون هایی که درست می کنند روی ذهن کودکان ما کار می کنند . زمانی ما در کوهبنان از دانش آموزان یک مدرسه سوال کردم: آیا فلان فوتبالیست مشهور را می شناسید؟ اکثر آنان او را می‌شناختند ولی وقتی سوال کردم آیا شهید نورمحمدی را می شناسید؟ هیچ کس او را نمی شناخت . در حالی که او بهترین فرمانده در زمان جنگ بود،شبها کوله پشتی غذایی خود را بر می داشت و به خانواده فقرا کمک می کرد ولی کسی او را نمی شناسد، متاسفانه ما نتوانستیم ارزش‌های خودمان را به فرزندان خودمان یاد بدهیم ،دشمن ارزشهای خودش را به فرزندان ما یاد داده است ودر بحث فرهنگی بسیار کار می‌کند ، هیئت امنا و کسانی که در این زمینه می توانند کار می کنند ،وظیفه بسیار سنگینی بر عهده دارند . در زمینه فرهنگی - اقتصادی ما با دشمن در جنگ هستیم، دشمن در پی این است تا از این طریق ایران اسلامی را زمین بزند ،کار بسیار مشکل شده است . نباید بگویم دشمن نمی‌تواند کاری کند ،چرا می‌تواند . مگر در زمان امیرالمومنین نبود که افراد زیادی را با اومام دشمن کردند ، با آنکه این همه خدمت کرده بود. مگر در خانه حضرت زهرا را با آن همه عظمت، آتش نزدند ؛ مگر امام حسین فرزند پیامبر نبود؟ این همه نماز خوان و مسلمان در آن زمان بود، چند نفر به اهل بیت ما کمک کردند ؟ رهبر ما از امیرالمومنین که بالاتر نیست، این اتفاق تکرار خواهد شد اگر مدیران و مسئولین ما نتوانند اقتصاد مردم را درست کنند و ایجاد اشتغال کنند،توطئه دشمن اثر می‌گذارد ؛

عدم وجود رسانه قوی در چترود :

وظیفه ما بسیار سنگین است ، باید دست به دست هم بدهیم، اختلافات جزئی، اختلافات فرقه‌ای و حزبی را کنار بگذاریم ، در این موقعیت این صحبت‌ها حرام است باید همه برای پیشرفت و ایجاد اشتغال یکدست بشویم . الحمدلله توان آن را هم داریم و می‌توانیم این کار را انجام بدهیم . بنده هم در خدمت شما هستم و هر کاری که از دستم بربیاید ، کوتاهی نمی کنم . مشکلاتی هم که در بخش وجود دارد را در خطبه ها نماز جمعه مطرح می‌کنیم ولی متاسفانه بلندگوی اینجا رسانه نیست ، مثلاً من وقتی در مورد این که هلال احمر این جا امکاناتی ندارد صحبت می‌کنم ، کسی این صحبت را پخش نمی‌کند که امام جمعه چه چیزی را گفت . ما می گوییم این بخش فنی حرفه ای ندارد ، کسی این حرف را رسانه‌ای نمی‌کند . فقط ما می گوییم و چند نفر می شنوند و تمام می شود. باید یک رسانه و بلندگویی باشد تا این موضوعات کار کند و آنها را نشر بدهد و تبلیغ کند و به خواست عمومی تبدیل کند. بنابراین از جهت رسانه در این بخش بسیار ضعیف هستیم.

اهمیت شرکت در نماز جمعه و جماعات :

مسئله دیگر را که باید خدمت شما عرض کنم که پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم به امیرالمومنین علیه السلام فرمود: «یا علیُّ إذا رَأیتَ الناسَ یَشتَغِلُونَ بالفَضائلِ فاشتَغِلْ أنتَ بِإتمامِ الفَرائضِ »(3) ای علی هرگاه دیدی مردم به فروعات می پردازند تو به اصل و واجبات بپرداز . یکی از واجبات حضور در نماز جماعت و نماز جمعه است که خیلی ضعیف است باید کاری شود تا مردم بیشتر در نماز جماعت شرکت کنند .

اهمیت پرداخت خمس و موارد مصرف آن:

مسئله دیگر پرداخت خمس است، بنده اگر بخواهم در بخش کار فرهنگی انجام بدهم، باید دستم باز باشد . فقرا هر روز به دفتر مراجعه می‌کنند، از وقتی من به اینجا آمدم حتی یک میلیون تومان هم کسی نیاورده است و من نمی توانم اداره کنم . آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله تبریزی و مقام معظم رهبری بخشی از وجوهات را به من اجازه دادند و بخشی از سهم سادات را به سادات فقیر شما بپردازم؛ولی وقتی امروز فقیری به من مراجعه می کند و برای هزینه درمان خود پول می خواهد و خمسی پرداخت نشود ، دست من خالیست و من نمی توانم کاری کنم و یا کار فرهنگی انجام بدهم . در بافت هم که بودم نزدیک ایام عید یک خیر چند میلیون تومان پول را به بنده می داد تا اگر فقیری مراجعه کرد به او کمک کنم ولی در اینجا کسی این کار را انجام نمی‌دهد و کسی خمس خود را نمی پردازد .درست است که شما در مراسم عزاداری سیدالشهدا میلیون ها تومان پول خرج میکنید ولی عزاداری مستحب است و در شب اول قبر از تو سوال نمی کند که چقدر برای مراسم عزاداری سیدالشهدا خرج کردی بلکه از تو سوال می کنند آیا نماز خوانده ای و خمس مال خود را پرداخته ی؟ یکی از اشکالات در این شهر این است که مردم به مستحبات بیشتر از واجبات اهمیت می دهند ، انجام مستحبات خیلی خوب است اما از اول انسان باید واجبات خود را انجام دهد و سال خمسی برای خود تعیین کند مرجع تقلید خود را مشخص کند . دفتر امام جمعه نماینده تمام دفاتر مراجع تقلید است، در زرند با اینکه بسیار سیاسی بود ولی ما نماینده آیت الله صانعی نیز بودیم وبه مقلدین ایشان گفتیم: شما خمس خود را به ما بدهید ، ما به دفتر ایشان می فرستیم و درچترود هم همین گونه است. نماینده تمام مراجع هستیم اگر کسی می‌خواهد که خمس مال خود را بپردازد ، می‌توانند مراجعه کند تا بتواند بخشی از آن را که در اختیار بنده است ،خرج شهر کنم. اگر شما خمس خود را به کرمان بردید و یا به یک روحانی دادید که او به قم ببرد ، سادات فقیر بخش که به بنده مراجعه می‌کنند ،بی نصیب خواهند ماند. بنابراین مردم باید هر سال خمس خود را حساب ‌کنند و به دفتر امام جمعه شهر خود بدهند . برای مردم زرند اینقدر این مسئله مهم است که خمس خود را از زمانی که بنده به چترود آمده ام ، به من نمی دهند و به امام جمعه شهر خود می دهند .مردم هر شهری باید خمس خود را به دفتر امام جمعه شهر خودشان را بدهند، دست امام جمعه اگر از نظر مالی باز باشد ،می تواند کار فرهنگی انجام دهد .ما رسیدخمس پرداختی شما را از دفتر مرجع تقلیدتان، به شما کی دهیم. یکی از ضعف‌هایی که در این منطقه وجود دارد این بود، شما بزرگان دینی مذهبی و هیئتی این شهرستان باید کاری بکنید که مردم خمس خود را در شهر خود بپردازند ، اینکه ما از شهر دیگر سخنران و مداح کشوری دعوت کنیم بسیار خوب است ولی اگر چند میلیون برای این کار خرج شود ولی صدهزارتومان خمس خود را پرداخت نکند، یعنی مستحب انجام شده است ولی واجب زمین مانده است ادای خمس از واجبات است . هر روز ما افراد فقیری داریم که دفتر برای گرفتن کمک مراجعه می‌کنند، ما در زرند ماهی ۷۰ میلیون تومان از وجوهات داشتیم ولی در مدتی که در چترود هستیم یک میلیون تومان هم وجوهات نداشتیم بنابراین هیچ کاری نتوانست انجام بدهیم و هیچ کار فرهنگی نمی توانیم انجام دهیم به این مسائل هم توجه داشته باشید .

تأثیر روزی حلال بر تربیت فرزندان:

مال حلال ، نسل پاک و سالم بسیارمهم است . در نمازجمعه حدیثی از پیامبر خدا خدمت شما عرض کردم که پیامبر گرامی اسلام (ص) درباره نقش و جایگاه رزق حلال در تربیت فرزندان حتی در رحم مادر و پیش از تولد فرزند می‌فرماید: « أَدِّبوا أَوْلادَکمْ فی بُطُونِ اُمَّهاتِهِمْ » فرزندانتان را در رحم مادرانشان تربیت کنید؛ «قیلَ: وَ کیفَ ذلِک یا رَسُولَ الله؟» عرض شد: چگونه؟ «فَقالَ بِإطْعامِهِمُ الحَلالَ»حضرت فرمود: به مادرشان در زمان بارداری غذای حلال دهید.(4)غذا و رزق به حلال در پرداخت خمس است که پرداخت خمس باعث پاک شدن مال میشود .
بار دیگر از حضور شما تشکر می کنم، به نظر من هر ماه هیئت امنای مساجد و روحانیون باید دور هم بنشینیدوجلسه تشکیل بدهند، ما نیاز به همفکری و همنشینی با هم داریم ،به مسائل جزئی و تفریق انگیزه هم بها ندهید ،اینکه مقلد چه کسی هستید، مهم نیست. اینها فقط عامل تفرقه است و مهم نیست .مهم دیدار است ، مرجع تقلید فرق نمی کند. دست به دست هم بدهیم تا کارها پیش برود. الحمدلله استعدادهای خوبی هم در این شهرستان وجود دارد، ظرفیت بسیار خوبی هم در شهر وجود دارد اگر دست به دست هم بدهیم شهر پیشرفت خواهد کرد،ان شاالله . ما هم خدمتگزار ولایت هستیم و مردم را دوست داریم و تا جان در بدن داریم به آنها خدمت می کنیم و نگاه جناحی نداشتم و از دید من همه افراد شریف هستند و هر کس به بنده مراجعه می کند به خط و جناح او نگاه نمی کنم و از این گروه گرایی ها متنفر هستم که عامل ضرر و شکست نظام جمهوری اسلامی شده است و موجب عدم موفقیت ، همین مسائل است که هیچ ارزشی هم ندارد.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

پی نوشت:

1- میزان الحکمه، ج 8، ح 13797
2- کافی، ج 6، ص 287.
3- میزان الحکمه ج3ص2403
4- جنگ مهدوي، ص 132



انتشار در سایت: سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود
نویسنده: مدیریت سایت
لینک مستقیم: http://www.yascms.ir/index.php?module=News&do=View&id=9909