سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود

حضور امام جمعه محترم در مراسم جشن تکلیف دختران دانش آموز


حضور حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی ، امام جمعه محترم در مراسم جشن تکلیف دختران دانش آموز در مورخه 1400/11/05


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


الحمدالله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)

خدمت ریاست محترم آموزش و پرورش و همکاران عزیزشان ، مسئول محترم آموزشگاه ، معلمین و اساتید تبریک عرض می‌کنم؛ خدمت والدین دانش آموزان عزیز هم برای تربیت چنین فرزندان شایسته ای تبریک عرض می کنم.

جشن تكليف، آغاز مشق بندگي و زندگي :

امروز روز بسیار خوبی برای شما دختران عزیز است . امروز برای شما عید است ، ما اعیادی مختلفی مانند عید نوروز، عید فطر ، عید قربان و عید غدیر داریم .یکی از اعیاد هم وقتی است که شخص به سن تکلیف میرسد، امروز هم شما دختران عزیز به سن تکلیف رسیده اید. پدران و مادران شما چقدر انتظار کشیدند تا شما به سلامت بزرگ شوید و در ۹ سالگی برای شما جشن تکلیف برگزار کنند، آنها آرزوی چنین روزی را داشتند ، خداوند ان شاءالله آنها را برای شما حفظ کند .

سعی کنید در زندگی به مطالبی که حاج آقای نخعی گفتند عمل کنید. همانطور که گفتند سعی کنید از امروز کارهای حرام را ترک کنید .سخنان ایشان را شنیدید، صرفاً این نباشد که فقط صحبت را بشنوید بلکه عملاً کار های بد را ترک کنید. مثلا دروغ نگویید که کلید همه گناهان است، پشت سر دیگران غیبت نکنید به این‌ها عمل کنید و واجبات دینی خود را انجام دهید . واجبات همه آن کارهایی است که خداوند به ما امر کرده است ، انجام دهیم مانند نماز خواندن ، احترام به والدین، حفظ حرمت پدر و مادر اینها کارهایی است که اگر بخواهیم در زندگی موفق شویم باید به آنها عمل کنیم. از محرمات پرهیز کنید ، دروغ نگویید که دروغ کلید هر بدی است و در هر بدی را به روی ما باز می کند. آنچه خداوند از ما می خواهد آن است که به خوبی ها عمل کنیم و هر چه بدی را ترک کنیم، اگر این‌گونه شدیم خداوند دست ما را می‌گیرد و ما بنده خوب می شویم ، حرمت خدا را نگهداریم ، حرمت دستورات خداوند را نگه داریم. در زندگی حرمت پدر و مادر خود را نگه داریم. سعی کنید خوب درس بخوانید تا بتوانید برای جامعه مفید باشید ، آموختن علم موجب نورانیت ، بزرگی و شخصیت است و در کنار آن به رابطه با خداوند و نماز نیز توجه داشته باشید ، بعد از نماز می توانید حتی با زبان فارسی نیز با خداوند راز و نیاز کنید و بگویید خداوندا من در زندگی تو را دارم ،پشتیبان من در زندگی تو هستی، ارتباط صمیمانه با پروردگار و با امام زمان داشته باشید. هر روز صبح که از خانه خارج می شوید، دست روی سینه خود بگذارید و بگوئید : السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) . سلام مستحب است ولی جواب آن واجب است ، امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هیچ واجبی را ترک نمی‌کند؛ وقتی شما می‌گویید: " السلام علیک یا صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف" ؛ امام زمان (عج)پاسخ شما را می دهد : " السلام علیکم و رحمة الله و برکاته " دعای امام زمان(عج) آن روز شما را بیمه خواهد کرد و به شما سلامتی خواهد داد و آرامش را هدیه خواهد داد، ان شاءالله موفق و سربلند باشید ، در پایان از مسئولین آموزشگاه و دبیران شما صمیمانه تشکر می کنم ، از همه کسانی که زمینه این جشن را فراهم کردند نیز تشکر می‌کنم. هر چه این برنامه های خوب را بیشتر گسترش دهیم، خیرات و برکات آن نیز در جامعه بیشتر می شود. ان شاالله از این به بعد جمعه ها با والدین خود در نماز جمعه هم شرکت کنید.

و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

خدایا چنان کن سرانجام کار * تو خشنود باشی و ما رستگار



انتشار در سایت: سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود
نویسنده: مدیریت سایت
لینک مستقیم: http://www.yascms.ir/index.php?module=News&do=View&id=9904