سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود

پیشگویی امام باقر(ع) از آینده ملت ایران / مروری بر دستاوردهای انقلاب اسلامی


خطبه های نماز جمعه بخش چترود به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم ، مورخه1400/11/22


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

قال رسول الله (ص) : «یخرُجُ ناسٌ مِنَ المَشرِقِ فَیوَطِّئونَ لِلمَهدی سُلطانَه »(1)

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان ، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ،شهدای والامقام بخش ، شهدای عزیزی که بستگان آنها در نمازجمعه حضور دارند، سلامتی خدمتگزاران به نظام اسلامی سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه شما عزیزان را در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

۲۲ بهمن ماه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی بر نظام ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را تبریک عرض می کنم. از حضور همه شما خواهران و برادران، مدیران و مسئولین، سروران عزیز روحانی در راهپیمایی و رژه موتوری و ماشینی ۲۲ بهمن ماه صمیمانه تشکر می کنم. از دست اندرکاران ستاد نمازجمعه، مجری و قاری محترم ، از برادران عزیز بسیج و سپاه، نیروی انتظامی ،بخشدار محترم ، هیئت امنای این بقعه مبارک فاطمیه و جناب حجت الاسلام ربانی ، شهردار محترم ، عزیزان از دهیاری، دهیاران محترم، سروران عزیز روحانی و همه شما نمازگزاران عزیز ، مخصوصا نوجوانان و جوانان ورزشکاری که حرکات نمایشی بسیار خوبی را امروز به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اجرا کردند، صمیمانه تشکر می کنم .

مقایسه ملت ایران با مسلمانان صدر اسلام : ‏

امروز روز بسیار مبارکی است . حضرت امام خمینی رحمة الله علیه اعتقاد راسخ داشتند که مردم ایران از مردم زمان رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم بهتر بودند، بنده جمله حضرت امام رحمة الله علیه را در این باره یادداشت کردم که خدمت شما عرض می‌کنم.این جمله، دیدگاه حضرت امام رحمة الله علیه است که خودتان شنیده اید باز هم بشنوید و به خود ببالید. حضرت امام می‌فرماید: « من با جرأت مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله - صلی الله علیه و آله - و کوفه و عراق در عهد امیرالمؤمنین و حسین بن علی - صلوات الله و سلامه علیهم - می‌باشند. اینها همه از عشق و علاقه و ایمان سرشار آنان است به خداوند متعال و اسلام و حیات جاویدان. در صورتی که نه در محضر مبارک رسول اکرم - صلی الله علیه و آله و سلم - هستند، و نه در محضر امام معصوم - صلوات الله علیه. و انگیزه آنان ایمان و اطمینان به غیب است. و این رمز موفقیت و پیروزی در ابعاد مختلف است. و اسلام باید افتخار کند که چنین فرزندانی تربیت نموده، و ما همه مفتخریم که در چنین عصری و در پیشگاه چنین ملتی می‌باشیم. (2)

پاسداری از نعمتی عظیم :

حضرت امام خمینی رحمة الله علیه در وصیت نامه خود یک توصیه داشتند که آن را نیز خدمت شما عرض می کنم : « یک وصیت به ملت شریف ایران و سایر ملتهای‏‎ ‎‏مبتلا به حکومتهای فاسد و دربند قدرتهای بزرگ می کنم؛‏‎ ‎‏اما به ملت عزیز ایران توصیه می کنم که نعمتی که با جهاد‏‎ ‎‏عظیم خودتان و خون جوانان برومندتان به دست آوردید‏‎ ‎‏همچون عزیزترین امور قدرش را بدانید و از آن حفاظت و‏‎ ‎‏پاسداری نمایید و در راه آن، که نعمتی عظیم الهی و امانت‏‎ ‎‏بزرگ خداوندی است کوشش کنید و از مشکلاتی که در این‏‎ ‎‏صراط مستقیم پیش می آید نهراسید که إن تَنْصرواالله یَنْصُرْکم‏‎ ‎‏و یُثَبِّتْ اَقدامَکم »(3)

خدا رحمت کند حضرت امام(ره) و شما مردم بزرگوار ایران اسلامی را و شما همشهریان عزیز که بعد از ۴۳ سال اینگونه باشکوه در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حضور پیدا کردید. جمهوری اسلامی این نعمت بزرگ را قدر بدانید،این نعمت بزرگ الهی در قرآن مجید و در روایات هم پیشگویی شده است .

انقلاب اسلامی، ادامه دهنده و تداوم نهضت پیامبر اعظم(ص) :

جسته و گریخته میشنوم که برخی افراد حرف و حدیث هایی نسبت به انقلاب می‌زنند و ادعای پیروی از اهل بیت را هم دارند و در مجلس اهل بیت هم شرکت می کنند و سینه می زنند و عزاداری می‌کنند ولی نسبت به انقلاب که می رسد ، کمی زاویه پیدا می‌کنند . بدانید این انقلاب ادامه راه رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم است و ادامه راه حضرت زهرا سلام الله علیها و امیرالمومنین علیه السلام واهل بیت است ، ما که دم از امام حسین علیه السلام می زنیم و در عزاداری او شرکت می‌کنیم ، نباید نسبت به جمهوری اسلامی حرف و حدیث داشته باشیم، اشتباه بزرگی است، راه انقلاب اسلامی همان راه اهل بیت است. این انقلاب به دنبال این است که دولت اهل بیت را در سراسر دنیا تشکیل دهد و این یک واقعیت است ، افرادی هم که می‌گویند هر پرچمی قبل از ظهور علم شود، محکوم به شکست است ،حرف غلطی است . بله پرچمی که در عصر غیبت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف برافراشته شود و ادعا کند که مهدی امت من هستم، مانند انجمن حجتیه ، آن پرچم محکوم به شکست است چون ادعای امامت می کند ولی دولت جمهوری اسلامی ایران، زمینه‌ساز ظهور است. کسانی که عاشق امام حسین علیه السلام و عاشق امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هستند باید بیشترین خدمت را به انقلاب داشته باشند. یک روایت از امام باقر علیه السلام که از علمای شیعه نقل شده است و یک روایت هم که ازعلمای اهل سنت در مورد انقلاب اسلامی نقل شده است، خدمت شما بزرگواران عرض میکنم.

امام رحمة الله علیه درباره انقلاب اسلامی واژه صراط مستقیم ،امانت بزرگ الهی را به کار می برند، ببینید چه کلماتی مهمی را امام (ره) در وصیت‌نامه خود راجع به انقلاب اسلامی آورده است که از مشکلات نهراسید و بدانید پرچم این انقلاب به دست امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار خواهد گرفت . در خطبه دوم خدمت شما عرض خواهم کرد همه مشکلاتی که آمریکایی‌ها و دشمنان برای ملت ما به وجود آورده‌اند از جمله جنگ ، تحریم ، تهدید و تخریب نظام جمهوری اسلامی در فضای مجازی همه ‏‏پاتک است ، پاتک حمله ای که در چنین روزی ۲۲ بهمن سال ۵۷ صورت گرفت. آن زمان ما مستعمره دشمن بودیم و همه چیز کشور ما دست امریکایی ها بود که با هدایت حضرت امام خمینی رحمة الله علیه به عنوان یک مرجع تقلید، دشمن شکست خورد و همه چیز را از دست داد ، برای همین است که پاتک می‌کند تا آن را دوباره به دست بیاورند و این نور خدا را خاموش کند. ۴۳ سال از انقلاب جمهوری اسلامی ایران گذشته است و ما وارد سال چهل و چهارم شده‌ایم .خدا را شاکریم چون آمریکایی‌ها اعلام کردند که ایران ۴۰ سالگی خودش را نبیند، آنها برنامه ریزی کردند تا ایران اسلامی ۴۰ سالگی خودش را نبیند ولی به لطف و عنایت خداوند انقلاب ما همچنان پابرجاست و آنها از تاریخ محو می شوند.

پیشگویی امام باقر(ع) از آینده ملت ایران:

این حدیث از امام باقر علیه السلام نقل شده است که مراجع نیز مانند حجت الاسلام عظمی نوری نیز در درس خارج خود را در جواب انجمن حجتیه آن را قرائت کردند. حضرت(ع) می فرمایند: «كَانّي بِقَومٍ قَد خَرَجُوا بِالمَشرِقِ » گويا مي بينم مردمي در شرق قيام كرده (کلمه قوم در قرآن ودیگر روایات نیز آمده است و ذیل همه آنها مصداق و انطباق آن ملت ایران بیان شده است.) «يطلُبونَ الحَقَّ فَلايعطُونَهُ ثُمَّ يطلُبونَهُ فَلايعطُونَهُ» حق را طلب مي كنند، ولي به آنان نمي دهند. دوباره حق را مي طلبند، به آنان داده نمي شود(حق یعنی اسلام ناب که مفهوم بسیار بلندی است، امام (ره) در این روایت مراحل انقلاب را از سال ۱۳۴۱ ذکر می‌کنند).« فَاِذا رَأوا ذلِكَ وَضَعُوا سُيوفَهُم عَلي عَواتِقِهِم » وقتي اوضاع را چنين ديدند شمشيرهاي خود را بر شانه ها مي گذارند، «فَيعطونَ ما سَألوا فَلا يقبَلونَه حَتّي يقُومُوا » پس آنگاه حاضر مي شوند كه حق آنان را بدهند، اما آنان ديگر قبول نمي كنند تا اينكه قيام مي كنند «وَ لايدفَعونَها إِلا إِلي صاحِبِكُم،» و آن را جز به صاحب شما تحويل نمي دهند.(پرچم دار این نهضت ، پرچ را تحویل نمی دهد مگر به صاحب آن مهدی صاحب الامر(عج) ، در طول تاریخ نهضتی به جز انقلاب اسلامی ایران، نهضتی با این مراحل که نام برده شد و اینکه پرچم دار بخواهد پرچم را به امام زمان(عج) بسپارد نداریم.) « قَتلاهُم شُهَداءُ» كشته هاي آنها شهيد به شمار مي روند« أما إِنّي لَو أدرَكتُ ذلِكَ لَاستَبقَيتُ نَفسي لِصاحِبِ هذَاالاَمرِ » آگاه باشيد! اگر من آن زمان را درك كنم، خود را براي صاحب اين امر نگاه مي دارم.(4) کسانی که دم از مهدویت و امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف می زنند بدانند که پرچم این انقلاب به دست حضرت صاحب الامر سپرده خواهد شد باید برای انقلاب سعی و کوشش کنند مقتضیات آن را فراهم کنند موانع آن را برطرف کنند نظام جمهوری اسلامی زمینه ساز دولت مهدوی است.

قیام ملت ایران در روایات اهل سنت:

عبد الله بن مسعود نقل می کند در محضر پيامبر خدا (ص) بوديم ناگاه چند نفر از جوانان بني هاشم به همراه امام حسن(ع) وامام حسین(ع) خدمت آن حضرت آمدند. چون چشم پيامبر به آنان افتاد « أَغرَّ »محزون شد «و رَقَّت عيناه » و چشمانش اشک آلود گرديد « و تَغيَر لونُه » و رنگ صورتش تغيير کرد. عرض کردم: « ما نَزالُ نَري في وجهِکَ شيئاً نَکرَهُه » در چهره شما علامت حزن و اندوه مي بينم که براي ما هيچ خوشايند نيست. رسول خدا (ص)) فرمود:« إنّا أهلُ بيتٍ اِختارَ اللهُ لنا الآخرةَ علي الدنيا» همانا خداوند براي ما اهل بيت، آخرت را بر دنيا ترجيح داد و آن را براي ما انتخاب نمود « و إِنّ أهلَ بيتي سَيُلقَونَ مِن بَعدي بلاءً و تَشريداً و تَطريداً »و همانا اهل بيتِ من، بعد از من گرفتار سختي ها و آزمايش ها و آوارگي ها خواهند شد و اين امر به درازا خواهد کشيد « حتّي يَأتيَ قَومٌ مِن قِبَلِ المَشرقِ » تا آن که مردماني از مشرق زمين قيام کنند (این آوارگی اهل بیت تا قیام مردم ایران ادامه دارد) « وَ مَعهم راياتٌ سُودٌ » و با پرچم هاي سياه بپاخيزند. (انقلاب ما از محرم پیروز شد، پرچم سیدالشهدا این خیر را برای ما خواست) « فَيَسأَلونَ الخَيرَ » آنان خواهان خير (دين و حاکميت ديني) هستند « ولا يُعطونَه » و لی به آنان ندهند. « فيُقاتِلون فيُنصَرون»سپس مبارزه و جهاد می کنند و توفيق به دست می آورند « فيُعطونَ ما شاؤُوا ولا يَقَبَلونَه »حاضر می شوند به آنان خواسته هاي اوليه شان را بدهند، ولي آنان قبول نمی کنند «حتّي يَدفَعوها إلي رجلٍ من أهلِ بيتي » و به مبارزه خويش ادامه دهند تا آن که حاکميت ديني خويش را به مردي از اهل بيتم(حضرت صاحب الامر(عج)) بدهند، « فيَملأُها عَدلاً و قِسطاً » پس، آن مرد، زمين را پُر از عدل و داد کند؛ « کما مُلِئَت جوراً و ظُلماً » همان طور که از جور و ستم پُر شده باشد. (این دو روایت تقریبا شبیه هم هستند)« فَمَن أَدرکَ ذلک منکم » پس هر کس از (نسل هاي)شما او را درک کند« فَليَأتِهِم وَلَو حَبواً عَلَي الثَلجِ » بايد خدمت او رسد و او را ياري دهد و همه هستي خود را تقديم او کند؛حتی اگر با حرکت کردن و خزيدن بر روي يخ و برف باشد(5).

در سالگرد 22 بهمن تعدادی از علمای اهل سنت به ایران دعوت شده بودند از جمله بسیاری از علمای تونس که به تهران آمدند ، اینها از بیرون هتل آمدند تا به مراسم بروند که یکی از علمای بزرگ تونس به زمین می خورد و زمانی که زمین می خورد برف هم آمده بود وهنگامی که می خواستند ایشان را بلند کنند گفت: صبر کنید تا من برف را لمس کنم، از پیامبر‏(صلي الله عليه وآله) به مارسیده بود که پیامبر‏(صلي الله عليه وآله) فرموده بودند:مردم مشرق قیام می کنند که پرچم آنها حق است وبه آنها بپیوندید وآنها را همراهی کنید ولو قرار باشد روی برف سینه خیز بروید!! ما گمان کردیم که مردم مدینه قیام می کنند و می گفتیم مدینه که برف نمی آید ولی امروز که به ایران اسلامی آمده ایم حرف پیامبر(ص) برای من تداعی شد.

این روایت ها را مخصوصاً کسانی که مقداری با انقلاب اسلامی زاویه دارند ، بشنوند. برادران و خواهران مشکلات و گرفتاری وجود دارد ولی آینده انقلاب درخشان است ، باید امید داشته باشیم این نهضت آینده درخشانی دارد و جهان را نجات خواهد داد .خانواده‌های شهدا به شهدای خود افتخار کنید ، زیرا شهدای شما زمینه ساز ظهور حضرت صاحب الامر(عج) هستند، بسیج، سپاه نیروهای نظامی و انتظامی همگی بدانید که خدمتگزاران چنین نظامی هستید، آینده بسیار درخشانی است و جهان به سمت عدل و قسط می رود. پرچم این انقلاب به دست حضرت صاحب‌الامر(عج) سپرده خواهد شد، ان شاالله. این نعمت و افتخار بزرگ نصیب ملت بزرگوار ایران شده است.

خدایا بحق محمد و آل محمد عاقبت همه ما را ختم به خیر بگردان

پی نوشت:

1- کنز العمال، ح 38657
2- صحیفه امام خمینی ، جلد 21 ، صفحات 410 و 411
3- کتاب وصیتنامه سیاسی-الهی امام خمینی ص ۳۲
4- كتاب الغيبة، ص 145
5- حاکم نيشابوري، مستدرک، ج 4، ص 464


خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی ، خدمت به نظام اسلامی وحضور در نماز جمعه .

مناسبتهای هفته:

جمعه 22 بهمن 9 رجب

*پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی ایران و سقوط رژیم 2500 ساله شاهنشاهی (1357ش)

امروز ۲۲ بهمن ماه سالروز پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر نظام ۲۵۰۰ ساله فاسد شاهنشاهی است، به خدمت همه شما عزیزان تبریک عرض می کنم. ان شاالله این پرچم همانطور که عرض شد به دست صاحب ما قرار بگیرد، از خدا می‌خواهیم مانیز زنده باشیم و بتوانیم در دولت حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف خدمت کنیم و با چشمان خود چهره دلربای ایشان را زیارت کنیم.ان شاءالله

شنبه 23 بهمن 10 رجب

*ولادت امام محمدتقی «جواد الائمه»(علیه السلام) (195 ق)

ولادت امام جواد محمدتقی (علیه السلام) رادر همین هفته داریم که خدمت همه شما تبریک عرض می کنم .

سه‌شنبه 26 بهمن 13 رجب

*ولادت حضرت امام علی علیه السلام(23سال قبل از هجرت) - روز پدر

پیشاپیش ولادت مولای متقیّان امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام و روز پدر را به همه شما بزرگواران و به همه پدران بزرگوار تبریک عرض می کنم، ان شالله سعی کنیم قدر پدر و مادر خود را بدانیم که آنها نعمت بزرگی الهی هستند.

*شهادت عالم مجاهد و مبارز مشروطه‌خواه آیت اللَّه شیخ‌فضل‌اللَّه نوری (1327 ق)

شهادت شیخ فضل الله نوری را هم داریم که در جریان انقلاب مشروطه نقش مهمی داشتند، وقتی می خواستند شیخ فضل الله را اعدام کنند یک نفر خیلی خوشحال بود، پسر شیخ فضل الله بود ،کیانوری نوه پسری شیخ فضل الله نوری بود که عضو حزب توده و حزب کمونیست بود و علیه جمهوری اسلامی مصاحبه میکرد که دستگیر و زندانی شد. حالا چه شد که فرزند در کشتن پدر اینگونه مصر بود ، می‌گوید وقتی مادر او را به دنیا آورد، شیر نداشت .شیخ فضل‌الله دایه ای را برای او گرفت که به او شیر بدهد بعداً مشخص شد که این دایه یهودی بوده است ببینید شیر مادر چقدر اثر دارد که باعث شد چنین فرزندی را تربیت شود. نوه او کیانوری رئیس حزب توده ایران شد. ما هرچه از مهر سیدالشهدا و اهل بیت داریم از برکت پدران و مادرانمان است، اگر زنده هستند خداوند آنها را سلامت بدار د و اگر از دنیا رفته اند روحشان را شاد بگرداند.

پنجشنبه 28 بهمن 15 رجب

*ارتحال حضرت زینب سلام الله علیها(62 ه ق)
*تغییر قبله مسلمین از بیت‌المقدس به سوی مکه معظمه (2 ق)


توصیه‌ رهبر انقلاب برای مشتاقان محروم از مراسم اعتکاف :

هر سال در ماه رجب مراسم اعتکاف را داشتیم ولی ممکن است امسال هم مانند سال گذشته از این فیض عظیم محروم باشیم . نامه‌ای به مقام معظم رهبری نوشته شده است کسانی که از اعتکاف محروم هستند چه کنند؟ ایشان فرمودند : در این سه روز هر روز نماز با عظمت جعفر طیار را بخوانند که از ثواب اعتکاف محروم نمانند.

جنگ ترکیبی و ادراکی دشمن علیه ملت ایران:

دو سه جمله در مورد انقلاب عرض می کنم در طول این ۴۳ سال دشمن با همه توان خود سعی کرد تا نور خدا را در این مملکت خاموش کند و نظام جمهوری اسلامی را نابود بگرداند .پیروزی انقلاب اسلامی بزرگترین معجزه قرن بود ،در این چند سال دشمنی‌های زیادی با ما کردند : بزرگان و مسئولین کشور ما، مانند رئیس قوه قضائیه، رئیس جمهور ،رئیس مجلس و... همه را به شهادت رساندند، منافقین ۱۷ هزار نفر را شهید کردند و کودتا راه انداختند و تحریم سنگینی را علیه ملت ما وضع کردند و امروز هم جنگ ترکیبی و ادراکی راه انداخته اند،یعنی هم جنگ اقتصادی و هم جنگ فرهنگی ولی این هم یک معجزه بزرگ دیگر است که جمهوری اسلامی تاکنون این اندازه حفظ شده است و این همه پیشرفت کرده است.

مروری بر دستاوردهای انقلاب اسلامی :

تعدادی از پیشرفت های جمهوری اسلامی در طول این ۴۳ سال داشته است را خدمت شما عرض می کنم.

دستاوردهای سیاسی :

1- رفع خفقان و سرنگونی نظام دیکتاتوری پهلوی:

اولین خدمتی که نظام جمهوری اسلامی کرده است همانطور که در کلام امام باقر علیه السلام عرض شد مردم برای حق قیام کردند تا باطل را کنار بگذارند ،باطل نظام شاهنشاهی و نظام استبدادی بود. نظامی که مردم در آن حق نداشتند و همه کاره طاغوت بود، بنابراین اولین خدمت نظام جمهوری اسلامی این بود که نظام استبدادی به نظام مردم داری دینی تبدیل شد که بزرگترین خدمت است .در روایت امام على عليه السلام می فرمایند: « إذا تَغَيَّرَ السُّلطانُ تَغَيَّرَ الزمانُ »(6) هر گاه سلطان (حكومت) تغيير كند ، زمانه (جامعه) نيز ديگرگون شود . نظام دیکتاتوری پهلوی را انگلیسی ها و امریکایی ها با کودتا روی کار آورده بودند و اختیار آن را در دست داشتند و هر فرمانی که می‌دادند شاه مجبور بود انجام دهد، اولین خدمت جمهوری اسلامی این بود که این مهره انگلیس و آمریکا از سر راه ملت ایران برداشته شد .

2- آزادی و مشارکت سیاسی مردم:

با پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران آزاد شد. در آن زمان همه کاره طاغوت بود ، ساواک در همه جا نفوذ داشت و ما حق انتخابی نداشتیم. مردم نقشی در انتخاب مدیران و مسئولین نداشتند، نعمت بزرگ آزادی را خداوند از برکت امام(ره) ، انقلاب و شهدا نصیب ما کرد تا مردم در تعیین سرنوشت خود نقش داشته باشند.

3- استقلال در سیاست خارجی :

با پیروزی انقلاب، نعمت بزرگ استقلال نصیب ملت ایران شد.

4- بیداری مسلمانان و مستضعفان جهان :

بیداری مسلمانان در سراسر جهان بیداری اسلامی از برکت نظام جمهوری اسلامی ایران بود.


دستاوردهای اقتصادی :


1- توسعه و عمران :

شما به گذشته بخش چترود در زمان طاغوت نگاه کنید، توسعه علمی ، وجود مدارس و دانشگاه ها در روستاها را ببینید، در زمان طاغوت فقط یک مدرسه بود، نه آب تصفیه بود و برق بودن بهداشت امکانات دیگر ولی امروز برای جوانان و نوجوانان ما همه چیز مهیاست شده است ، درست است که کمبودهایی هم وجود دارد و عده ای نالان هستند ولی آنها مصیبت های گذشته را ندیده‌اند. من یک زمان به شلمزار چهارمحال بختیاری رفتم ، دیدم روی کوه ، قصری بنا شده بود که ‌گفتند متعلق به خان است که بزرگ این منطقه است، بماند که چگونه و به چه سختی امکانات را به آن بالا برده بودند و آن بنا را ساخته بودند .می گفتند آن زمان هر دختری که می‌خواست ازدواج کند ،باید اولین شب زفاف در اختیار خان باشد ، همه چیز در دست امرای لشکری و کشوری بود. این ظلم و ستم از برکات انقلاب اسلامی بود که برچیده شد.

2- محصولات کشاورزی :


در دوران پهلوی، ایران بزرگ‎ترین واردکنندۀ مواد غذایی به‎شمار می‎رفت؛ با اینکه جمعیت کشور ما ۲۵ تا ۳۰ میلیون نفر بود ولی نهایت تا 33 روز می‌توانستیم کشور را اداره کنیم وباید غذا را وارد می‌کردیم ، مثلاً پنیر از دانمارک وارد می‌شد، تخم مرغ از اسرائیل از استرالیا وگندم از آمریکا مرغ از فرانسه وارد می‌شد ،سیب زمینی و پیاز از پاکستان وارد می شد. این تحول بزرگ در محصولات کشاورزی همه بعد از انقلاب بود که شروع شد که علاوه بر خودکفایی، صادرات هم داریم.

3- صنعت :

ایران در دوران پهلوی کمترین سطح فناوری و صنعت را داشت. در حقیقت، تمام هویت صنعت ایران را صنایع مونتاژی تشکیل می‌داد که تحت نظر مستشاران خارجی، و با ناتوانی ملی و تکنولوژیکی همراه بود. پس از انقلاب اسلامی، با اتکا به توان داخلی، ضمن اتخاذ سیاست خودکفایی و بومی‎سازی در صنایع کشور، تولیدات صنایع نیز به‎صورت چشمگیری افزایش یافت.

4- بهداشت و درمان :

وضعیت بهداشت و درمان در دوران پهلوی به‎گونه‎ای بود که برای مداوای سرماخوردگی، از فلیپین، هند، پاکستان و بنگلادش پزشک به ایران آورده می‎شد؛ اما پس از انقلاب اسلامی در زمینۀ بهداشت و درمان، تحولات چشمگیری رخ داد. درحال حاضر، نه تنها سفر به خارج از ایران برای درمان به کمترین حدّ خود رسیده است، بلکه این امر معکوس شده است و سالیانه نزدیک به 30 هزار نفر، از سراسر دنیا، برای درمان به ایران سفر می‎کنند. امید به زندگی از 57 سال در دوران پهلوی، به 74 سال پس از انقلاب تبدیل شده است و بیمه خدمات درمانی از 10 درصد جمعیت در دوره پهلوی به 95 درصد جمعیت پس از انقلاب رسیده است.

دستاوردهای فرهنگی :

* ایجاد روحیۀ خودباوری :


در دوران پهلوی، به‎دلیل بزرگ‎نمایی جهان غرب در نظر مردم ایران، نوعی خودباختگی و ضعف در جامعه حکم فرما بود و نوعی فرهنگ وابستگی به غرب در اذهان عمومی ایجاد شد، اما به برکت انقلاب اسلامی، روح خودباوری، خوداتکایی و «ما می‎توانیم» در بین افراد جامعه دمیده شد.

دستاوردهای علمی و فناوری:

در هر کشوری علم و فناوری یکی از مهم ترین مؤلفه‎های قدرت ملی محسوب می‎شود؛ درواقع، نسبت عرصۀ تولید علم و فناوری با دیگر عرصه‎ها به‎گونه‎ای است که زمینه‎ساز پیشرفت و افزایش قدرت در دیگر عرصه‎های ملی اعم از نظامی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی می‎گردد. امروز ما در زمینه علمی ،فناوری، تعداد مدارس و دانشگاه‌ها و دانشجویان ،هسته ای، لیزری، نانو ،سلول‌های بنیادی ،فناوری هوافضا و... پیشرفت های زیادی داشته ایم. رتبه اول را در تولید علم میان ۵۷ کشور در خاورمیانه داریم.

دستاوردهای نظامی امنیتی :

با انقلاب اسلامی تحولی شگرف در عملکرد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به وجود آمد، در همین هفته ای که گذشت اعلام کردند موشکی ساخته شده است که برد آن نزدیک هزار و ۵۰۰ کیلومتر است . در زمان طاغوت این امکانات را نداشتیم حتی در زمان جنگ با موشکی که روی آن نام صدام نوشته شده بود شهرهای ما را می میزدند و ما نمی توانستیم مقابله به مثل کنیم. ولی امروز جرأت ندارند نگاه چپ به نظام جمهوری اسلامی داشته باشند، از نظر نظامی قدرت حمله به ایران اسلامی را ندارند .ساخت این موشک با برد بسیار زیاد، با سوخت جامد ،نقطه زنی بسیار دقیق، ضریب اطمینان بالا ، افتخاری برای نظام جمهوری اسلامی است.

جنگ شناختی و ضد روایت :

امروز دشمن ،تمام توان خود را گذاشته است تا روی ذهن ملت ایران اثر بگذارد . همانطور که در زمان امیرالمومنین(ع) کاری کردند تا امام علیه السلام از چشم مردم بیفتد ، دوباره در حال تکرار است ،تاریخ تکرار می شود ،چنین القا کردند که عامل بدبختی دنیای اسلام علی علیه السلام است و باید علی(ع) برداشته شود. ابن ملجم برای کشتن امیرالمومنین علی علیه السلام انتخاب شد. امروز هم روی ذهن نسل جوان ما کار می‌کند باید به هوش باشیم و مراقب باشیم دشمن روی ذهن و فکر ما کار میکند .دشمنان از بیرون نتوانستند ملت ایران را نابود کند تلاش می‌کند تا از داخل با عوض کردن افکار جنگ ادراکی راه بیندزند ، امروز معلم ما وظیفه مهمی را به عهده دارد، کسی که به فضای مجازی وارد است، وظیفه مهمی دارد. پدران و مادران ما وظیفه مهمی دارند. ما روحانیون وظیفه مهمی داریم ، مدیران و مسئولین وظیفه مهمی دارند، باید خدمت کنند و گره از کار مردم باز کند و مشکلات آنها را حل کنند و اجازه ندهند تا حرف و خیال دشمن تعبیر شود .امیدوارم هرچه زودتر این پرچم به دست پر توان حضرت صاحب الامر عجل الله تعالی فرجه الشریف برسد و ما نیز در رکاب ایشان باشیم ان شاالله .

لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی:

آقای ربانی تذکر دادند کسانی که واکسن زدند حتما تزریق داشته باشند سویه جدید کرونا ۳۰۰ برابر گسترش بیشتری دارد ،هرچند عوارض کمتری دارد . تب ۴۰ درجه دارد ، مشکلات زیادی را به دنبال دارد، کسانی که واکسن زدند به لطف الهی در امان هستند واکسن های ایرانی و خارجی در دسترس است هر کدام را که تمایل دارید استفاده کنید. ان شالله همه از شر این بیماری در امان بمانیم .
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

پی نوشت:

6- نهج البلاغة : الكتاب 31

انتشار در سایت: سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود
نویسنده: مدیریت سایت
لینک مستقیم: http://www.yascms.ir/index.php?module=News&do=View&id=9900