سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود

راه‌های رسیدن به سعادت و رستگاری از دیدگاه قرآن/ دشمن به دنبال تغییر فکر نسل جوان


خطبه های نماز جمعه بخش چترود به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در روستای ده زیار ، مورخه1400/11/01


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان ، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ،شهدای والامقام بخش ، شهدای والامقامی که بستگانشان امروز در نماز جمعه حضور دارند ، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه شما عزیزان را در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

نماز جمعه یک نماز عادی نیست ،خطبه های نماز ذکر خداست و یک سخنرانی معمولی نیست .خطبه ها ذکر خدا و به منزله دو رکعت نماز است ،بنابراین سکوت بین خطبه ها را مراعات کنید.

خدای متعال را شکر گزارم که در ایام خجسته میلاد پر از خیر و برکت صدیقه طاهره حضرت زهرا (س) توفیق عنایت فرمود تا اولین نماز جمعه را در مسجد جامع روستای ده زیار برگزار کنیم، همان گونه که قول داده بودیم هر دو ماه چرخشی برای آشنایی بیشتر مردم با نماز جمعه یک یا دو نماز جمعه را در روستاهای مختلف برگزار کنیم و امروز اولین نماز جمعه چرخشی را در این مکان برگزار کردیم. از حضور همه شما برادران و خواهران ،سروران عزیز روحانی، دست‌اندرکاران سقاخانه که زحمت کشیدند تا نماز در این مکان برگزار شود،صمیمانه تشکر می کنم. از آنجایی که این مکان قرآنی است ،بنده تصمیم گرفتم خطبه اول یک بحث قرآنی را خدمت شما قرآن دوستان و قرآن پژوهان گرامی مطرح کنم .

راه‌های رسیدن به سعادت و رستگاری از دیدگاه قرآن :


یکی از سوره های قرآن سوره مومنون است،به اقتضای اول این سوره :« قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ »(1) نام این سوره ، مؤمنون گذاشته شده است. این سوره در شهر مکه نازل شده است و از سوره های مکی است. در این سوره راه رسیدن به سعادت و خوشبختی بیان شده است . هر انسانی می تواند هم جهنم را برای خودش بخرد و هم می‌تواند راه سعادت را انتخاب کرده و بهشت را برای خود بخرد. انسان مختار آفریده شده است و با دست خودش می تواند مسیر سعادت یا شقاوت را انتخاب کند، اگر می خواهید راه سعادت و خوشبختی را انتخاب کنید و وارث بهشت باشید ، راهکار آن در 10 آیه اول سوره مؤمنون آورده شده است، ان شاالله همه من و شما دریچه های قلب خود را باز کرده و به این توصیه های پروردگار عمل کنیم. آیات اینگونه آغاز شده است : « بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ * قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ »(1) "قَد" یعنی قطعاً ، قطعاً انسانهای مؤمن رستگار و خوشبخت می‌شوند ، گاهی در آیات از واژه " لَعل "آورده شده است به معنای شاید استفاده می شود؛ اگر و اما آمده است ولی در این آیه " قَدْ أَفْلَحَ " آمده است یعنی رستگار و خوشبخت شدند که در زبان عرب در باره آینده‌ای که حتمی است و آنچه که یقینا اتفاق می افتد ، گاه بجای آن مضارع محقق الوقوع ، از فعل ماضی استفاده می شود.در این آیه هم فعل ماضی آمده است. مثلا در آیه « إِذَا وَقَعَتِ الْوَاقِعَةُ »(2) باید گفته می شد زمانی که قیامت واقع می شود ولی گفته است : زمانی که قیامت واقع شده است یعنی چون حتمی است با لفظ ماضی آمده است. « قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ » انسان های مؤمن خوشبخت و رستگار شدند، حال سوال این است: راه خوشبختی و سعادت چیست؟

1- خشوع در نماز :

« الَّذِینَ هُمْ فِی صَلَاتِهِمْ خَاشِعُونَ »(3) اولین نکته این است که انسان های مؤمن و خوشبخت توجه به نماز دارند و در نماز خشوع دارند، متاسفانه گاهی اوقات در نماز حضور قلب نداریم و توجهی به نماز نداریم .در این رابطه ماجرایی را خدمتش ما عرض می کنم:

به یاد مناره، نماز خواند!

از سید نعمت الله جزائری نقل شده که یكی از دوستان مورد اعتماد و عادلم گفت با خود فكر كردم كه در حدیث وارد شده هر كس دو ركعت نماز او قبول شود عذاب نمی‌شود. تصمیم گرفتم به مسجد سهله بروم در آنجا دو ركعت نماز با حضور قلب بخوانم و خود را از وسواس شیطان خالی نمایم، ناگاه به خاطرم گذشت كه مسجد كوفه مناره ندارد، اگر كسی بخواهد مناره‌ای برای آن بسازد از كجا سنگ و گچ تهیه كند، بالاخره به فكرم رسید كه از فلان محل بهتر می‌شود، تهیه نمود، كم‌كم تعیین كردم كه در چند روز این مناره تمام می‌شود و سر مناره را چگونه می‌سازند. همین‌كه دو ركعت نماز تمام شد. متوجه شدم من هم از ساختمان مناره فارغ شده‌ام. فهمیدم به مسجد كوفه آمدم برای ساختن مناره نه برای دو ركعت نماز با حضور قلب.(4)

انسان های خوشبخت کسانی هستند که در نماز خود خشوع دارند، یک مثال روشن از خشوع را خدمت شما نمازگزاران عزیز عرض می کنم، اگر به بالای قله کوه بروید کنار یک دره ایستاده اید، از بالای قله به پایین که نگاه می کنید یک خوفی در دل انسان می افتد ، عظمت کوه شما را می گیرد ، از عظمت و بزرگی این قله یک ترسی در وجود شما می‌افتد که به این حالت خشوع می گویند، ما هم به نماز که می ایستیم از عظمت و بزرگی پروردگار کسی که خالق آسمان و زمین است، به ما اجازه داده تا با او صحبت کنیم و نماز بخوانیم؛ از بزرگی و عظمت او یک خوف و ترسی در وجود ما می افتد و قلب ما نرم می شودو سر ما پایین می افتد و دیگر در نماز حواسمان پرت نمی شود.
نقل شده است : رسول خدا (ص)دید که شخصی در حال نماز با ریش خود بازی می کند، فرمودند: اگر او روح خشوع داشت، هرگز این کار را نمی کرد.(5) خشوع درنماز یعنی به مهر نماز چشم بدوزیم و توجه داشته باشیم که در برابر چه کسی ایستاده ایم و چه عظمتی دارد . پس انسان مؤمن هم باید نماز بخواند و هم در نماز خود خشوع داشته باشد، این اولین راه خوشبختی است .

2- پرهیز از کار بیهوده :

دوم : «وَالَّذِینَ هُمْ عَنِ اللَّغْوِ مُعْرِضُونَ»(6) مؤمن کار بیهوده و بی ارزش انجام نمی دهد، علاوه بر اینکه در نماز خشوع دارند، انفاق مالی هم دارند . انسان نباید نسبت به اجتماع بی تفاوت باشد مثلاً در این مکان نوشته شده است : محل جمع آوری کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان. کسی که غمخوار نباشد وبه فکر دیگران نباشد، نشاید که نامش نهند آدمی ؛ اگر انسان دلش برای همنوعش برای نسوزد و انفاق مالی نداشته باشد ، وجود او چه ارزشی دارد؟ مالی را جمع میکند و در نهایت باقی می گذارد و خود میمیرد. مانند کرم ابریشم که دور خودش تار می تیند و می میرد، بودند افرادی که در زندگی از مال خودشان در راه خیر استفاده نمی کردند وبرای حج هم نام نویسی کردند ولی سعادت رفتن به حج نصیب آنها نشد و به یک دلیل کوچک او را از پای هواپیما برگرداندند و دیگر هیچ وقت توفیق سفر حج پیدا نکردند .

3- اهل انفاق بودن :

سومین ویژگی مومن در این آیه « وَالَّذِینَ هُمْ لِلزَّکَاهِ فَاعِلُونَ »(7) اهل انفاق بودن است، انفاق یعنی پرداخت زکات . برخی افراد می‌گویند ما در زندگی رشد مالی نداریم برکت در زندگی ما نیست، چون تو اهل انفاق نیستی، تا انفاق نکنی مالت زیاد نمی شود و برکت پیدا نمی‌کند . انسان نباید در زندگی خست به خرج دهد باید اهل انفاق باشد و از فقر نترسد. در زندگی انفاق کنید و خیرات بدهید و از کم شدن روزی نترسید ، خداوند وعده جایگزینی داده است و وعده چند برابری مال داده است، اگر ترسیدی این ترس از ناحیه شیطان و هوای نفس است، خداوند و ملائکه می گویند ببخش تا غنی شوی و مالت برکت پیدا کند و زیاد شود و خوشبختی نصیبتان ‌شود؛ نسل شما هم عاقبت به خیر خواهد شد ، برخی از انفاقات واجب است مانند پرداخت خمس ،انسان باید حساب سال داشته باشد و خمس مال خود را بپردازد. آیا میشود انسانی باشد که دم از امام زمان(عج) بزند ولی حق امام زمان(عج) را غصب کند ؟ آیا می شود انسان دم از حضرت زهرا(س) بزند ولی حق دزیه زهرا (س) را از مال خود نپردازد، اگر خمس مال خود را نپردازیم و با مال خمس داده نشده جنسی را بخریم یک پنجم آن را مالک نیستیم. مثلاً یک چادر نماز با پول خمس نداده شده خریده ای، یک پنجم آن را بدهکاریو مالک نیستی و نماز تو باطل است ، خانه ای که غصبی باشد، لباسی که پاک نباشد و انسان خمس آن را نپرداخته باشد،موجب ابطال نماز است، حتی در قدیم می گفتند : اگر خمس یک دکمه از پیراهن خود را نپرداخته باشی، نماز تو باطل است . باید به دامن حقایق اسلام برگردیم . «وَالَّذِینَ هُمْ لِلزَّکَاهِ فَاعِلُونَ » یکی از ویژگی‌های مومن واقعی این است که اهل زکات است .

4- پرهیز از بی عفتی و شهوات :

مؤمن واقعی «وَالَّذِینَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ»(8) مؤمن واقعی از بی عفتی و شهوات پرهیز می‌کند ،ازدواج حلال دارد و از لواط و زنا و شهوات حرام پرهیز می کند.

5- ادای امانت و وفای به عهد :

ویژگی دیگر این است که « وَالَّذِینَ هُمْ لِأَمَانَاتِهِمْ وَعَهْدِهِمْ رَاعُونَ » (9)امانت و عهد خود را رعایت می کنند، مثلا اگر گفتید: هفته آینده قرض خود را ادا می کنم،باید به عهد و پیمانی که بسته اید ، وفادار باشید.چشم ، گوش و دست و... امانت خداوند هستند ما باید امانت را حفظ کنیم .

6- حفاظت از نماز :

« وَالَّذِینَ هُمْ عَلَى صَلَوَاتِهِمْ یُحَافِظُونَ »(10) نماز دوبار تکرار شده است ، اول فرموده است هنگام نماز خواندن، خشوع دارند و در اینجا فرمود : مواظب وقت نماز خود هم هستند، اوقات نماز را هم حفظ می کنند، این چند مورد ویژگی انسان های خوشبخت است .

« أُولَئِکَ هُمُ الْوَارِثُونَ »(11) اینان وارثان هستند. اینها ویژگی انسان های مؤمن است که « الَّذِینَ یَرِثُونَ الْفِرْدَوْسَ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ » در بهترین جای بهشت که فردوس نام دارد ، جاودانه زندگی می کنند. معمولا وقتی در دنیا نعمتی داریم ، نگرانیم که مبادا آن را از دست بدهیم و غصه داریم ولی خداوند به انسانهای مومن می گوید نگران قیامت نباشدی، نعمت حضور و جاودانگی در بهشت برای شما ابدی است ،شما در بهترین جای بهشت که فردوس نام دارد جای دارید.
برخی برخی افراد دنبال راه خوشبختی هستند و دنبال این هستند که چه کنند و چه ذکر و دعایی بخوانند تا خوشبخت شوند ، خداوند در این آیه راه های خوشبختی را نام برده است اول اینکه نماز را مراقب باشیم، خشوع داشته باشیم، اهل انفاق باشیم، کار بیهوده انجام ندهیم و از بی عفتی پرهیز کنیم، عهد و پیمان خودمان را هم محترم بشماریم تا در دنیا و آخرت خوشبخت بشوید.

خطبه دوم


اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی.

اهمیت نمازجمعه :

در توصیه به تقوا اهمیت نماز جمعه را گوشزد می کنم، نماز جمعه یک نماز عادی نیست، آنقدر اهمیت دارد که خداوند یک سوره مستقل در قرآن به نام جمعه نازل کرده است . روز قیامت نزدیک ترین انسان به رحمت و مغفرت پروردگار کسی است که بیشترین حضور را در نماز جمعه داشته است. اهمیت نماز جمعه علاوه بر اینکه حضور مردم در صحنه سیاسی کشور است و به معنای اعلام حمایت از دین خداست وموجبحفظ نظام اسلامی است ولی بالاترین خیر و برکت برای کسی است که بیشترین حضور را در نماز جمعه دارد .روز قیامت یک عده به رحمت و بخشایش خداوند نزدیک هستند و عده‌ای از رحمت خداوند به دور هستند کسی که بیشترین حضور را در نماز جمعه داشته باشد او به خدا نزدیکتر است و عاقبت بخیر خواهد بود. توفیقی شد تا امروز در روستای شما نماز جمعه را برگزار کنیم، گمان کنم بعد از چهل سال از انقلاب این اولین بار است که خداوند متعال این توفیق را شامل حال ما کرده است تا بتوانیم نماز جمعه را در این روستا برگزار کنیم ، خدا را این نعمت سپاسگزاریم. هفته آینده هم نماز جمعه را در همین مکان برگزار خواهیم کرد ، دو هفته پشت سر هم نماز جمعه را اقامه می کنیم تا همه بتوانند در نماز جمعه شرکت کنند ، حاضرین به غائبین برسانند تا ان شاءالله نماز جمعه باشکوه و به یادماندنی داشته باشیم.

مناسبت های هفته:

یکشنبه 3 بهمن 20 جمادی‌الثانی

* ولادت حضرت فاطمه‌ی زهرا سلام الله علیها - روز زن

ولادت با سعادت حضرت صدیقه طاهره حضرت زهرا سلام الله ، روز زن و روز مادر نامیده شده است. این ولادت را اولا به محضر حضرت صاحب الامر(عج) و به مقام معظم رهبری تبریک عرض می کنم، سپس به سادات ذریه حضرت زهرا(س) و به همه شما خواهران و برادران ، مخصوصاً بانوان بزرگوار تبریک عرض می کنم.

نقش و جایگاه مادر در سرنوشت فرزند:

مقام زن بسیار بالاست، مقام معظم رهبری می فرمایند: اگر زنهای انسان ساز را از ملتها بگیرند، ملتها بدبخت خواهد شد. این مادران هستند که در دامن خود انسان های بزرگ را پرورش میدهند ، در دنیای امروز که دم از عدالت جنسیتی و آزادی زن ها می زنند ،دروغ است در واقع آنها دنبال اسارت زن هستند و به زن به چشم یک کالا نگاه می‌کنند. زنان را وسیله اطفا شهوت مردان قرارداده اند تا جلوه گری کند؛ یک زن خوب از دیدگاه غربی آن است که با آرایش ، جلوه گری کند و در سینما ستاره سینما شود و ولی اسلام به زن چنین نگاهی ندارد و او را با وجودی والا و انسان ساز می داند. مقام معظم رهبری می‌فرمایند : خدمتی که مادرها به جامعه و کشورها وبه ملت‌ها و به ملت ایران دارد، از معلم‌ها هم با ارزش تر است، نقش مادر بسیار مهم است. تا جایی که در روایتی پیامبرخدا (ص) می فرماید :« السَّعیدُ مَن سَعِدَ فی بَطنِ امِّهِ، و الشَّقِی مَن شَقِی فی بَطنِ امِّهِ » (12)خوشبخت از همان شکم مادر خود خوشبخت است و بدبخت از همان شکم مادر خود، بدبخت است. همانطور که از نظر ظاهری مانند چشم ، گوش و راه رفتن انسان به مادرش شبیه می شود در خلقیات هم انسان به مادر شبیه می‌شود. اگر مادر اهل سخاوت و گذشت باشد و یا خسیس باشد این اخلاق به فرزندش نیز منتقل می شود .دل مادر زمینه‌ساز خوشبختی فرزند خواهد شد .

ان شاالله این روز بر همه مادران مبارک باشد ، اگر مادر شما زنده است ،قدر او را بدانید و به او احترام کنید و اگر از دنیا رفته است ، برای خیرات بدهید و در سر مزار او فاتحه ای بخوانید .به خدا قسم عشق و علاقه که امروز ما به حضرت زهرا(س)، امیرالمومنین(ع) و به اهل بیت داریم، همه از ناحیه مادر است.این مادرها بودند در جلسات امام حسین شرکت کردند ، عزاداری کردند و اشک ریختند، من و شما را بزرگ کردند، عشق به اهل بیت و عشق به خدا و عشق به خوبی در دل ما جا گرفته است وگرنه ما از خودمان چیزی نداریم ، باید شکرگزار مادر باشیم. ، باید شکرگزار مادر حلال زادگی خود باشیم . پیامبر(ص) می فرماید: «يا أيُّهَا النّاسُ ، امتَحِنوا أولادَكُم بِحُبِّهِ » اى مردم! فرزندان خود را با محك محبّت على بيازماييد« ...کَمَن أحَبَّهُ فَهُوَ مِنكُم ، ومَن أبغَضَهُ فَلَيسَ مِنكُم » پس، هريك از فرزندان شما على را دوست داشت از شماست وهر كدام او را دشمن داشت، از شما نيست.(13) این روز را به مادران وهمسران خود تبریک بگویید و قدر آنها را بدانید ، روز زن را گرامی بدارید و هدیه هر چند ناچیزی به آنها اهدا کنید و در زندگی اهل گذشت باشید و به احترام آنها را نگه دارید ، غرور و تکبر نداشته باشید. « «والیعفوا و الیصفحوا ...» (14) عفو و گذشت داشته باشید، مقام صبر ،مقام بزرگی است . اگر در زندگی دیده را ندید بگیرید ، زندگی شیرین می شود و کار به دادگاهها و طلاق نمی کشد، اگر محبت اولیه را حفظ کنید و مبنای زندگی بر اساس محبت باشد، زندگی گوارا خواهد شد.

هجمه‌ها علیه سفر رئیس جمهور به روسیه :

سفر رئیس جمهور محترم را به روسیه را و سفر وزیر امور خارجه را به چین داشتیم، آمریکایی‌ها به این دیدارها اعتراض های زیادی داشتند ، برخی از افراد داخل کشور هم اعتراض داشتند و اظهار نارضایتی کردند و استدلال آنها این است که ارتباط با روسیه و چین درست نیست چون اینها انقلاب سرخ داشتند و کمونیست بودند و ارتباط با چین و روسیه ،هیچ نفعی برای ایران نخواهد داشت و همه ضرر خواهد بود. کسانی که ماهواره دارند حرفم را تایید می‌کند ، سخن دیگر آنها این است که امام خمینی فرمود : « نه شرقی ،نه غربی ،جمهوری اسلامی » پس چرا با روسیه ارتباط برقرار کردید؟ هدف آنها از این سخنان چیست؟ برای چه تبلیغات منفی می کنند. جناب آقای رئیسی طبق فرمایش مقام معظم رهبری گفتند: اولا مذاکره کنید و عجله هم نداشته باشید ،تا آنها هم پایبند باشند و تحریم‌ها را بردارند این راه را ادامه دهید و از طرف دیگر به ظرفیت‌های داخلی کشور هم توجه شود و دست بر روی زانوی خود بگذارید و تولید داخلی را رونق دهیدو ارتباط با دیگر کشورهای دنیا را هم از دست ندهید. همه دنیا آمریکا و چهار کشور اروپایی نیست، امروز آمریکا و اوروپا بیشترین رابطه تجاری را با چین دارند ، اگر ارتباط با چین اشکال دارد پس چرا آنها با چین رابطه دارند؟ چون این نوع ارتباطات از نوع برد-برد است .آن افراد می‌خواهند طوری تلقین کنند که ارتباط با شوروی برای ما باخت و برای روسیه برد است. خیر یکی از راه‌های دور زدن تحریم‌ها همین ارتباط هاست، نباید دور خود دیوار بکشیم ، می‌توانیم با شرق جهان ارتباط داشته باشیم. همین افراد اگر زمانی ارتباط با آمریکا باشد ، خوشحال خواهند بود. آمریکا ۴۰ سال است که با ایران دشمنی دارد ،هشت سال جنگ تحمیلی را به ما تحمیل کرده است و بزرگان ما را شهید کرده است و از منافقین حمایت کرده است ، ما را تحریم کرده است و نمی‌خواهد ملت ایران سربلند باشد، دائماً بر علیه ایران اسلامی برنامه ریزی می کند و دنبال نابودی ایران اسلامی است، ارتباط با او چه معنایی دارد؟ روسیه هیچ کدام از کارهای آمریکا را نکرده است و در جریان مبارزه با تکفیری‌ها با ایران همراه بوده است و در مجامع بین المللی همواره با ایران همراه بوده است . آن ظلم وستمی که آمریکایی‌ها به مردم ایران کردند را روسیه نکرده است ، ارتباط با آنها چه اشکالی دارد ؟ اینکه ما ارتباط تجاری داشته باشیم و برای رفع مشکلات مردم قدم برداریم ، هشت سال کشور در دست شما بود و همه چیز را معطل برجام کردید و در نهایت هیچ تحریمی هم لغو نشد، واکسن هم که نتوانستید وارد کنید البته ما نمی‌گوییم الان وضع کشور گل و بلبل است ، قبول داریم که گرانی و مشکلات اقتصادی زیاد است ولی روند حرکت رو به بهبود است که نمونه آن وارد کردن واکسن است واکسیناسیون عمومی است که موجب آرامش نسبی در کشور است، به آینده امید داشته باشید، آینده بسیار بهتر از امروز خواهد بود.

آینده ایران درخشان است:

آینده ملت ایران گواراست، آینده درخشانی در انتظار ملت ایران خواهد بود ، دشمنان دنبال این هستند که فضای کشور ما را تیره وتار نشان بدهند و در پی ناامید کردن مردم ایران هستند ومی خواهند چنین القا کنند که مسئولان اما از بالا به پایین همه دزد هستند، بخدا قسم اینگونه نیست، مسئولین خدمتگزار زیادی داریم که زحمت می‌کشند و کار می‌کنند و ایستادگی دارند . بله وجود دارند مسئولینی که خلاف می‌کنند و اختلاس می‌کنند و در میان همه اقشار هم وجود دارد. در همه اعصار هم وجود داشته است مگر در زمان امیرالمومنین(ع) دزدی و خلاف نمی شد؟ در زمان امیرالمومنین هم دزدی و خلاف بوده است و با آنها برخورد می شده است . امروز هم با تعدادی از مسئولینی که خلاف و دزدی داشتند، برخورد شده است، برخی از آنها زندان هستند و برخی نیز به رد مال محکوم شده اند. بالاخره همه نمی توانند خود را کنترل کنند، بالاخره دزد و خلافکار هم وجود دارد . مهم آن است کسی که سکان کشتی در دست اوست، هدایتگر خوبی است و کشور را در طوفانها به درستی هدایت کند و الا اگر درست هدایت نمی شد تاکنون ۱۰۰ مرتبه جمهوری اسلامی کفن پوشیده بود ولی ما روز به روز در حال پیشرفت هستیم، آمریکایی‌ها مستاصل شده اند . به مردم یمن نگاه کنید، 1300 کیلومتر برد موشک های یمن است که از یمن به امارات رفته است، امارات هم به ایران و هم به یمن ظلم کردند، مردم یمن ، مردم پابرهنه که هیچ چیز ندارشتند ولی به لطف الهی و به کمک جمهوری اسلامی امروز پهپاد و موشک های یمن، ۱۳۰۰ کیلومتر برد دارد و امارات را هدف قرار می‌دهد ، بزرگترین کارخانه های ماشین سازی در همین دبی و ابوظبی است که نا امن شده اند، فرودگاه ومنطقه تجاری آنها را مورد هدف قرار داده اند، همین مردم یمن ، مردمی که هیچ چیز نداشتند ولی امروز وضعیت آنها متفاوت است و اگر آنها می‌توانستند حزب الله را نابود می کردند که نتوانستند پس مردم ایران را نیز نمی توانند، نابود کنند، اگر می توانستند، مردم پابرهنه یمن را نابود می کردند، همه دنیای کفر دست به دست هم داده است تا مردم یمن را نابود کنند البته در داخل کشور یمن هم اقوامی وجود دارد که مخالف یمن هستند، اینگونه نیست که یمنی ها نیز با هم متحد باشند بلکه در بین آنها نیز اقوامی وجود دارد که تعداد آنها هم زیاد است ولی همین مردم پا برهنه امروز در مقابل دنیای کفر ایستاده اند ، ان شاالله پرچم یمن که نصرت امام زمان است از این منطقه برمی خیزد. ان شاالله به اذن الهی ،روند را که نگاه می کنی ، کفر رو به اضمحلال است و قدرت آنها مانند قدرت اوایل انقلاب نیست بلکه خیلی ضعیف شده اند، صهیونیست‌ها و سعودی‌ها ضعیف شدند. داعش را که برنامه‌ریزی کرده بودند رو به ضعف است ولی به لطف الهی جمهوری اسلامی با همه مشکلات و فضای تحریم از داخل پیشرفت کرده است و قوی تر شده است .

دشمن به دنبال تغییر فکر نسل جوان :

دشمن وقتی دید از طریق نظامی نمی‌تواند کاری انجام دهد و اگر از بیرون به ما حمله نظامی کند، شکست آنها حتمی خواهد بود .بنابراین تصمیم گرفتند تا روی فکر ملت ایران کار کنند تا فکر نسل جوان را تغییر بدهند. تغییر فکر بچه‌های شیعه ، خطر بزرگی است که جمهوری اسلامی را تهدید می‌کند که جوان ما انقلاب و امام خمینی را بد وظالم ببیند، ولی آمریکا را مظلوم و خوب ببیند، الان دشمن در این زمینه کار می‌کند تا فکر را تغییر دهد . کاری که در صدر اسلام انجام دادند و امیرالمومنین(ع) را با آن فضایل انسانی ، به گونه ای دیگر معرفی کردند و دید مردم را نسبت به او تغییر دادند تا حدی که مردم مدینه به علی(ع) سلام هم نمی کردند و پهلوی دختر پیامبر(ص) را شکستند و مجبور شدند شبانه حضرت زهرا(س) را دفن کنند و قبر او ناپیدا باشد، حتی می خواستند نبش قبر کنند و جنازه حضرت(س) را بیرون بکشند، این جنگ شناختی و ادراکی است یعنی دشمن در پی تغییر فکر است و برنامه ریزی کند که بسیار خطرناک است. از راه شبکه های ماهواره ای و فضاهای مجازی موبایل‌ها در پی رسیدن به هدف خود است، این خطر بزرگی است که همه ما باید به هوش باشیم، اولا همه باید امید داشته باشیم و امید خود را از دست ندهیم و بعد افرادی که وارد هستند، حقایق را بیان کنند و سوم اینکه مدیران و مسئولین سرسوزنی کوتاهی نکنند، ادارات مختلف (برق ،آب، گاز و...) تا می توانند گره از کار مردم باز کند ، مشکلات اقتصادی امروز بسیار زیاد شده است . برای حل مشکلات مردم امروز و فردا نکنند و سنگ جلوی پای مردم نیندازند، اگر جوانی می‌خواهد امتیاز آب یا برق بگیرد و زندگی خود را شروع کنند ، کاری نکنند که مردم از مسئولین نظام ناامید بشود که خطر بزرگی است . خواهشی دارم از مدیران و مسئولین بخش که گره گشا باشند و مهربان باشند و تا جایی راه دارد گره از کار مردم بردارند و مشکلی بر مشکلات آنها نیا‌فزایند.

والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

خدایا به حق محمد وال محمد عاقبت همه ما را ختم بخیر بگردان

پی نوشت:

1- سوره مبارکه مؤمنون،آیه 1

2- سوره مبارکه واقعه،آیه 1

3- سوره مبارکه مؤمنون،آیه2

4- پند تاریخ، ج5، ص221.

5- تفسير صافى‏

6- سوره مبارکه مؤمنون،آیه3

7- سوره مبارکه مؤمنون،آیه4

8- سوره مبارکه مؤمنون،آیه5

9- سوره مبارکه مؤمنون،آیه8

10- سوره مبارکه مؤمنون،آیه9

11- سوره مبارکه مؤمنون،آیه10

12- کنز العمّال، ص ۴۹۱

13- تاريخ دمشق «ترجمة الإمام عليّ عليه السلام» : 2 / 225 / 730 .

14- سوره مبارکه نور، آیه ۲۲


http://yascms.ir/emam/gozaresh/2bahman14001.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/2bahman14002.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/2bahman14003.jpg





انتشار در سایت: سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود
نویسنده: مدیریت سایت
لینک مستقیم: http://www.yascms.ir/index.php?module=News&do=View&id=9897