سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود

حضرت زهرا (س) حیات بخش رسالت و امامت / نور خدا خاموش شدنی نیست


خطبه های نماز جمعه بخش چترود به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه1400/10/10



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .
اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان ، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ،شهدای والامقام بخش ، شهدای والامقامی که بستگانشان امروز در نماز جمعه حضور دارند ، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه شما عزیزان را در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

حضرت زهرا (س) حیات بخش رسالت و امامت :

در آستانه سالروز شهادت حضرت زهرا (س) ، فاطمیه دوم و همین طور سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم .خدای متعال به این بنده مخلص پروردگار و دوستدار اهل بیت و نیز به همه شهدا مقامات عالی عنایت بگرداند. در این خطبه چندکلامی راجع به حضرت زهرا (س) خدمت شما عرض می کنم، همانطور که در خطبه گذشته عرض کردم، پیامبر خدا (ص) در مورد مقام حضرت زهرا (س) به سلمان فرمودند : « يَا سَلْمَانُ مَنْ أَحَبَّ فَاطِمَةَ ابْنَتِي فَهُوَ فِي الْجَنَّةِ مَعِي »(1) ای سلمان! هر که دخترم فاطمه را دوست بدارد در بهشت در کنار من خواهد بود. بنابراین ،خطبه اول را اختصاص می دهیم به ابراز عشق و علاقه به ساحت مقدس حضرت زهرا (س) ،ان شاء الله درسها و نصایح حضرت زهرا (س) را در زندگی خودمان پیاده کنیم. خدمتی که حضرت زهرا (س) به نبوتِ پدر و امامتِ حضرت امیرالمومنین(ع) انجام داده اند، بی مانند است و همین طور خدمتی که به امت اسلام انجام داده اند، بی مثال است، اگر سخنرانی ها، ایستادگی‌ها و از خودگذشتگی حضرت زهرا (س) نبود ، جریان نفاق کار خود را تمام کرده بود، منافقین بالاترین ضربه را به امت اسلامی زده بودند، آنها کودتا کرده بودند و از طریق سقیفه روی کار آمدند ، نه از طریق غدیر ، راهی که خدا انتخاب کرده بود، بلکه با کودتا روی کار آمدند، وقتی جایی کودتا می شود اولین کاری که انجام می دهند ،رسانه را به دست می گیرند ،رادیو ، تلویزیون را به دست می گیرند . آن زمان هم کودتاگران مسجد ومحراب پیامبر (ص) را به دست گرفتند، از نظر خودشان کار را تمام کردند و امیرالمومنین(ع) را خانه نشین کردند و اسلام را از مسیر صحیح و درست خودش منحرف کردند. در این فضا که همه چیز بر علیه اهل بیت و برعلیه امامت و ولایت بود، یگانه کسی که به میدان آمد و از رسالت و نبوت دفاع کرد و جانش را کف دست گرفت و از امامت و ولایت دفاع کرد، حضرت زهرا (س) بود ، او نه به عنوان همسر ، بلکه به عنوان یک رهرو از امام و پیشوای خود دفاع کرد . اگر دفاع فاطمه (س) نبود، به طور یقین امروز من و شما شیعه علی(ع) نبودیم و به طور یقین ماهم از امیرالمومنین(ع) چیزی نمی‌دانستیم ، حضرت زهرا(س) بزرگترین خدمت را به انسانیت و بشریت و اسلام ناب کردند و به امامت و ولایت حیات بخشیده اند. اگر بخواهیم در یک جمله کوتاه حق حضرت زهرا (س) را ادا کنیم، باید بگوییم حضرت زهرا(س) حیات بخش رسالت و امامت است،او امامت و رسالت را زنده کرده است، این نقش حضرت زهرا (س) است .

منافقین طناب را به گردن امیرالمومنین علی (ع) انداختند و دستان او را بستند و به زور به مسجد بردند تا با رئیس کودتاگران یعنی ابوبکر بیعت کند، مسجد رسول الله را دیده اید کنار محراب و منبر رسول الله، عمر با تیغ کشیده بالای سر علی (ع) می گوید: یا بیعت کن یا سر از تنت جدا می کنم، صدا از هیچکس در نمی آید و کسی نبود تا از علی (ع) دفاع کند، مظلومیت علی (ع) وخاندان پیامبر بالاست، حق از مسیر خودش منحرف شده بود و بزرگترین ظلم بر امت اسلام وارد شده بود، حضرت زهرا (س) بیهوش پشت در افتاده بودند، وقتی به هوش آمدند، سراغ علی (ع) را گرفتند، گفتند او را به مسجد برده اند، از شدت جراحت در مسیر خانه حضرت زهرا (س) تا مسجد پیامبر (ص) ،حضرت چندین مرتبه نشستند، بالاخره به مسجد رسیدند، دست علی (ع) را گرفت و از زیر تیغ جلاد او را نجات داد . امام علی (ع) ، تنها و مظلوم از مسجد مدینه بیرون آمد، راه خانه را در پیش گرفت. حضرت زهرا (س) شوهر معصوم خود را نگریست واین جمله را فرمود: « رُوحی لروحِکَ الْفِداءُ و نَفْسی لِنَفْسِکَ الْوِقا یا اَبَالحَسَنْ »علی جان، جانم فدای جان تو و جان و روح من سپر بلای جان تو. یا اباالحسن! « اِن کُنْتَ فی خیرٍ کُنْتُ مَعَکَ و اِنْ کُنْتَ فی شَرٍّ کُنْتُ مَعَک » همواره با تو خواهم بود؛ اگر تو در خیر و نیکی به سر می بری، با تو خواهم زیست و اگر در سختی و بلاها گرفتار شدی، باز هم با تو خواهم بود.(2) این نقش حضرت زهرا (س) است .

حضرت زهرا (س) الگوی کامل ولایتمداری :

تا حضرت زهرا (س) زنده بود کسی جرات نکرد از علی (ع) بیعت بگیرد، حضرت زهرا (س) با سخنرانی ها و افشاگری های خود، خدمت بزرگی را به جامعه اسلامی و حقیقت کرده است ، نفاق کار خودش را کرده و کینه خودش را آشکار کرده است، سیاست باران تسلط پیدا کرده اند، تبلیغات وسیع راه اندازی کردند و تاریخ را تحریف کردند و امامت را منزوی کردند و اجازه ندادند فریاد حق طلبانه امیرالمومنین علی (ع) به گوش همه برسد، با اینکه همه آنها هفتاد روز قبل با علی (ع) در غدیر خم بیعت کرده بودند، در چنین وضعیت و زمانی ، حضرت زهرا (س) به عنوان احیاگر و نجات بخش رسالت وامامت و ولایت نقش آفرینی می کند، حال وظیفه ماست که ایام فاطمیه را قدر بدانیم و در مجالس فاطمیه شرکت کنیم، الحمدالله در سطح شهر در مساجد ، تکایا و حسینیه ها عشق به حضرت زهرا (س) موج می زند، خدا را براین نعمت شکرگزاریم . در پایان سخن حضرت زهرا (س) را خدمت شما عرض می کنم که اگر گذاشته بودند مسیر امامت در مسیر صحیح خود طی شود، علی (ع) شما را به چشمه جوشان حیات بخش هدایت می کرد. یکی از سخنان حضرت زهرا (س) را یادداشت کردم که خدمت شما عرض می کنم: « أمّا وَاللهِ، لَو تَرَکوا الحَقِّ عَلی أهلِهِ وَ اتَّبَعُوا عِترَۀَ نَبیّه» به خدا سوگند، اگر حقّ ـ یعنی خلافت و امامت ـ را به اهلش سپرده بودند و از عترت و اهل بیت پیامبر (صلوات اللّه علیهم) پیروی و متابعت کرده بودند «لَمّا اختَلَفَ فی اللهِ اثنانّ » حتّی دو نفر هم با یکدیگر درباره خدا ـ و دین ـ اختلاف نمی کردند. « وَ لَوَرثَها سَلَفِّ عَن سَلَف، وَ خَلفِّ بَعدَ خَلَف، حَتّی یَقُومَ قائِمُنا، التّاسیعُ مِن وُلدِ الحُسَین ـ علیه السلام ـ » و مقام خلافت و امامت توسط افراد شایسته یکی پس از دیگری منتقل می گردید و در نهایت تحویل قائم آل محمّد (علیه السّلام) می گردید که او نهمین فرزند از حسین (علیه السّلام) می باشد. «وَ لكِنْ قَدّمُوا مَنْ اَخَّرَهُ و اَخَّرُوا مَنْ قَدَّمَهُ اللّهُ ...» ولی شما مقدم داشتید و پیشوا قرار دادید کسانی را که آخر و نا وارد بودند و کنار گذاشتید آخر گذاشتید کسی را که خدا او را مقدم داشت (آن کسی را که آخر بود ، جلو انداختید و آن کسی که جلو بود آخر انداختید!) (3)
این بلایی بود که به جان جامعه اسلامی افتاد ، این همه اختلافات را در جامعه اسلامی ببینید ، پایه و اساس تشکیل گروههای طالبان ،تکفیری ها وداعش در عالم اسلام از سقیفه شروع شد تا امروز به من و شما رسیده است ، خطبه های حضرت زهرا (س) چاپ شده است و در دسترس است ، خصوصا خطبه فدکیه که حضرت که حدود دوساعت در مسجد پیامبر (ص) سخنرانی داشتند واین خطبه از طریق حضرت زینب (س) به ما رسیده است، با اینکه کم سن و سال بودند و سخنان مادر را حفظ کرده است و به ما رسیده است ، واجب است این خطبه خطبه مهم حضرت زهرا (س) کلام به کلام خوانده شود و تحقیق و بررسی شود و نشر داده شود .حضرت (س)در همان خطبه می فرماید: اگر مردم پیرو ولایت و امامت باشند تفرقه در جامعه پیدا نمی‌شود، امروز خدا را شکر کنید که نظام امامت برپاشده است ولی فقیه، رهبر نظام اسلامی است . خدای نکرده اگر اتفاقی برای نظام ما بیفتد، دشمنان کشور ما را قطعه قطعه می کنندو اختلافات جهان اسلام چندین برابر می شود ،نظام امامت مانند یک نخ تسبیح دانه ها را به هم وصل می کند، این نقش مقام معظم رهبری است ، الحمدالله در جامعه ایران دراین چهل ساله به این درک والا رسیده است که حفظ کشور ،حفظ ناموس و حفظ دین خدا به پیروی از ولی فقیه است .

خدایا بحق محمد و آل محمد رهبر معظم را حفظ بفرما

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.
اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.
در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی.

ایام فاطمیه را قدر بدانیم :

در توصیه به تقوی تا زنده هستیم از مجالس اهل بیت بهره ببریم، اینها مانند یک نسیم است، نسیم روح بخشی که بر روح ما می وزد و انسان ساز است، زمانی می آید که آرزو می کنیم خدایا بار دیگر ما را به دنیا برگردان تا کار خیر انجام بدهیم و در مجالس اهل بیت شرکت کنیم ولی فرصت ما تمام شده است. وقتی جان به ترقوه می رسد از خدا می خواهیم تا لحظه ای به ما فرصت بدهد تا صدقه بدهیم و کار خیر انجام دهیم ، چون آن لحظه چشم آدم باز می شود و حقایق دنیا را می بیند و می داند، چه چیز ارزش دارد وچه چیز بی ارزش است ولی دیگر فایده ای ندارد ، و فرصت انجام کار خیری نیست، بنابراین تا زنده ایم از لحظه لحظه عمر خود نهایت استفاده را بکنیم و بهره ببریم، خداوند ان شاءالله توفیقات روز افزون به همه ما عنایت بفرماید.

نور خدا خاموش شدنی نیست :

بعد از رحلت رسول خدا (ص) و کنار گذاشتن امیرالمومنین (ع) ، در اوج ناامیدی وقتی همه چیز برای مسلمانان تمام شده بود و امیرالمومنین (ع) خانه نشین شده بودند و ظاهراً رؤسای سقیفه حاکم شده بودند، منافقین به درب خانه حضرت زهرا(س) آمدند تا امیرالمومنین (ع) را برای بیعت ببرند، عمر پشت در تهدید کرد :یا علی اگر از خانه بیرون نیایی و با خلیفه بیعت نکنی ، من این خانه را با اهلش به آتش میکشم . وقتى مهاجمان به خانه اميرالمؤمنين على (ع) يورش آوردند كه در خانه را بشكنند يا بسوزانند و وارد منزل شوند، حضرت زهرا (س) پشت درب منزل رفته، خطاب به عمر كه در پيشاپيش مهاجمان بود یگ آیه امیدبخش را قرائت کردند و فرمودند: « و يحك يا عمر ما هذه الجراة على الله و على رسوله؟» واى بر تو اى عمر! اين چه جرات و جسارتى است كه نسبت به خدا و رسول خدا كرده اى « تريد ان تقطع نسله من الدنيا و تفنيه؟ » آيا مى خواهى نسل رسول خدا را نابود كنى؟ و از ميان بردارى؟ «و تطفى ء نور الله؟ » آيا مى خواهى نور خدا را خاموش كنى؟ «و الله متم نوره » خداوند نور خود را حفظ مى كند و تداوم مى بخشد.(4).
حضرت زهرا (س) این آیه از قرآن را تلاوت کردند : « يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ »(5) مى‏ خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش كنند و حال آنكه خدا گر چه كافران را ناخوش افتد نور خود را كامل خواهد گردانيد . دهان یعنی تبلیغات ، امروز هم همین است،از این جهت خدمت شما عرض کردم،شما ببینید دشمن می خواهد با دهان و رسانه ، نور خدا را در نظام جمهوری ‌اسلامی خاموش کند ، حجم تبلیغات علیه ولی فقیه و رهبری را ببینید تبلیغات سوء بر علیه روحانیت اصیل وخدمتگزاران واقعی را ببینید ! بله دزدی وخیانت هم داریم، مگر زمان امیرالمومنین(ع) دزدی نبود ؟ مگر استانداران حضرت همه خوب بودند؟ مگر آن زمان زنا وگناه نبود ؟ منتهی هدایت جامعه خیلی مهم است ، آن ناخدایی که باید این کشتی را هدایت کند ،خیلی مهم است .درست است مشکلات و گرفتاری زیاد است ، برنامه دشمنان ناامیدی ملت ایران از نظام جمهوری اسلامی است که بعد گذشت ۴۰سال و با وجود اینکه برای این انقلاب خون وجان عزیزان خود را در راه خدا تقدیم کردند،امروز تسلیم آمریکا بشوند،و چنین القا می کنند که اگر برجام به ثمر برسد و همه تسلیم امریکا شوید، زندگی شما درست می شود ومشکلات حل خواهدشد، فضا سازی امروز این است که زمان طاغوت و کشورهای دیگر را به رخ می کشند و خدمات نظام جمهوری اسلامی را کوچک جلوه می دهند، مشکلات را بزرگ جلوه می دهند و در فضای ماهواره و تبلیغات ازکاه ،کوه می سازند ،هدف این است که جوان ما از نظام ناامید شود. مقام معظم رهبری می فرماید: بزرگترین جهاد امید دادن به مردم است بارها فرمودند آینده ملت ایران بسی بهتر از الان است. یقینا هم همین است ، ولی دشمن به دنبال ناامیدی است تا نور خدا را خاموش کند ،به طور قطع و یقین پرچم این انقلاب و نظام ماندگار است و به دست حضرت صاحب الان می رسد این پرچم به دست امام زمان می رسد ملت ایران زمینه ساز ظهور حضرت صاحب الامر هستند، بله فشار تبلیغاتی برعلیه نظام جمهوری اسلامی زیاد است ، میخواهند جوانان را ناامید کنند ولی خداوند اجازه نمی دهد نور خدا ایران اسلامی ، این آتش فشان ، خاموش شود و زمینه ساز ظهور خواهد بود.حضرت زهرا(س) در اوج ناامیدی آیه امیدبخش می خواند که خدا نمی گذارد نورش خاموش شود.منافقین نتوانستند نام و یاد حضرت زهرا (س)و نام امیرالمومنین(ع) را خاموش و محو کنند ، از این به بعد هم نخواهند توانست . نور نظام جمهوری اسلامی و نور شهدای ما خاموش شدنی نیست و زمینه ساز ظهور امام زمان است.

مناسبت های هفته :

دوشنبه 13 دی 29 جمادی‌الاول

* ابلاغ پیام تاریخی امام خمینی(ره) به "گورباچف" رییس جمهور اتحاد جماهیر شوروی (1367ش)

در اولین روز سال 1989 میلادی ـ 11 دی 1367 ـ نامه معروف و تاریخی امام خمینی خطاب به میخائیل گورباچف آخرین رییس جمهور شوروی در زمینه مرگ کمونیسم و ضرورت پرهیز روسیه از اتکاء به غرب انتشار یافت.
نامه تاریخی امام خمینی(س) توسط هیأت منتخب ایشان مرکب از آیت‌الله جوادی آملی، محمدجواد لاریجانی و خانم مرضیه حدیده‌چی‌ دباغ، 13دی 1367در مسکو به گورباچف تحویل داده شد. مضمون اصلی و اصیل این پیام، «دعوت به اسلام» بود. امام فرموده بوددند: پیام به آقای گورباچف تسلیم نشود، بلکه جمله به جمله برای او خوانده و ترجمه شود و بعد از پایان قرائت و ترجمه، تسلیم او گردد، تا نگوید در فرصت بعد پیام را مطالعه میکنم، و اگر احتیاج به توضیح یا استدلال داشت، همانجا توضیح داده شود. در مدتی که نمایندگان ایرانی این نامه را برای گورباچف می خواندند، او در کمال ادب گوش می‏داد و تنها در دو جای پیام، رنگ چهره‏اش تغییر کرد و صورتش سرخ شد؛ یک مورد آن در قسمتی از پیام بود که امام می‏فرماید: دیگر کمونیست را باید در موزه‏های تاریخی جهان بنگریم و... پیام حضرت امام(قدس سره) دعوت به اسلام بود که برای جلوگیری از هم پاشیده شدن کشورتان به اسلام روی بیاورید .مبادا به سمت غرب و امریکایی ها بروید وگرنه کشورتان نابود خواهد شد. در این بین گورباچف مطلبی را با لبخند گفتند و سپس دو بار گفتند که این مطلب را به عنوان شوخی میگویم و آن عبارت از این بود که: معلوم میشود حضرت امام از ایدئولوژی ما خوشش نمی آید، آیا می شود ما نیز ایشان را به مکتب خود دعوت کنیم؟ و فوراً گفتند که این فقط شوخی بود. ببین تفاوت ره از کجاست تا به کجا! یکی «دعوت به اسلام» میکند و یکی میگوید: من «شوخی» کردم.گورباچف نیز هشت هفته بعد پاسخ رسمی خود را توسط «ادوارد شوارد نادزه» وزیر خارجه وقت شوروی، در تهران تسلیم امام‌خمینی کرد. گورباچف در این پاسخ، برای نامه امام ارج فراوان قائل شده بود ولی از متن جوابیه وی پیدا بود که ابعاد معنوی پیام امام را درک نکرده است. زیرا صرفاً تلاش کرده بود تا از یکسو اقدامات خود در جهت ترویج آزادیهای سیاسی در شوروی را تشریح کند و از سوی دیگر دستاوردهای اقتصادی کمونیسم را از ۱۹۱۷ به بعد توصیف نماید. وقتی وزیر خارجه وقت شوروی جوابیه گورباچف را می خواند، امام اتاق را ترک کردند ، چون متوجه شدند که گورباچف اصل پیام امام را درک نکرده اند و فرمودند: من او را به اسلام دعوت کرده بودم تا دریچه ای از معنویت به رویش بگشایم ولی افسوس که او متوجه نشد. مدتی بعد از آن ، شوروی از هم پاشیده شد . در سالگرد رحلت امام خمینی(س) گورباچف طی مصاحبه‌ای برای اینکه به هشدارهای آن روز بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بی‌اعتنائی کرده بود، اظهار تأسف نمود. وی در این مصاحبه اظهار داشت. «مخاطب پیام آیت‌الله خمینی از نظر من، همه اعصار در طول تاریخ بود». وی افزود «زمانی که من این پیام را دریافت کردم احساس کردم که شخصی که این پیام را نوشته بود متفکر و دلسوز برای سرنوشت جهان است. من از مطالعه این پیام استنباط کردم که او کسی است که برای جهان نگران است و مایل است من انقلاب اسلامی را بیشتر بشناسم و درک کنم». گورباچف سپس با تشریح نابسامانی های اقتصادی و سیاسی روسیه، تصریح کرد «اگر ما پیشگویی های آیت‌الله خمینی را در آن پیام جدی می‌گرفتیم امروز قطعاً شاهد چنین وضعیتی نبودیم». (6)

* شهادت سردار سپهبدحاج قاسم سلیمانی به دست استکبار جهانی ( روز مقاومت)

سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ، این مرد شجاع ، مخلص و با تدبیر را تسلیت عرض می کنم. شما دیدید در سوریه تفکرات وهابیت کار را به جایی رسانده بود که سربچه های شیعه را با سربند یا زهرا می بریدند و با آن ماشین های مدل بالای خود را تزئین می کردند واینکه با دختران ایزدی چه کردند. این برنامه دشمن برای نظام جمهوری اسلامی ایران بود ولی به لطف الهی و فرماندهی این مرد بزرگ، نه تنها کشور ما حتی کشورهای منطقه هم از این آسیب بزرگ نجات پیدا کردند.این شهید بزرگوار خدمت بزرگی به انسانیت کردند و درنهایت به آرزوی خودش هم رسید، و به دست شقی ترین انسان ، رئیس جمهور آمریکا به شهادت رسید .نام شهید سلیمانی و همراهانش در تاریخ جاودانه شد، نام او الهام بخش است، از سراسر دنیا برای زیارت مزار او به کرمان می آیند، امروز رادیو با خادم بیت الزهرا مصاحبه می کرد، میگفت پارسال خواب شهید سلیمانی را دیدم که به من گفت فردا مهمان ویژه دارم مبادا کم بگذاریباید از مهمانهای حضرت زهرا (س) به نحو احسن پذیرایی کنی؛ از خواب بیدار شدم، هرچه انتظار کشیدم خبری از مهمان نشد تا یک گروه از عشایر شیراز آمدند تا از بیت الزهرا دیدن کنند لباسهای معمولی داشتند ولی شهید در خواب گفت : من مهمان ویژه دارم . این مرد مخلص خدا به آرزویش که شهادت در راه خدا بود، رسید . شهدا زنده و تاثیر گذار هستند ، دشمن قصد داشت تا با شهادت سردار، نام شهید سلیمانی را محو کند و آثار او را نابود کند ولی او ماندگار شد، در سالگرد شهادت سردار ، خانمی از اژانتین برای زیارت قبر شهید سلیمانی آمده بود، این مرد بزرگ دلها را جذب کرده است و دشمن نتوانست نام او را محو کند.

پنج‌شنبه 16 دی 3 جمادی‌الثانی

* شهادت حضرت فاطمه‌ی زهرا(سلام الله علیها) (11ق)
شهادت مظلومه شهادت حضرت زهرا(س) را تسلیت عرض می کنم.


خدایا بحق محمد و آل محمد آنچه را که گفتیم و شنیدیم محض رضای خودت قرار بده.

پی نوشت:

1- بحارالانوار، ج٢٧، ص١١۶

2- کوکب الدری/1/196

3- بحارالأنوار، ج 36، ص 352، ح 224

4- بحارالانوار ج 5 ص 18 (طبع قديم) بحار ج 28 ص 339

5- سوره مبارکه الصف ،آیه 8

6- کتاب بنیان مرصوص امام خمینی در بیان و بنان آیت الله جوادی آملی، فصل هفدهم ص۳۱۰ تا ۳۱۴


http://yascms.ir/emam/gozaresh/11day14003.jpg


http://yascms.ir/emam/gozaresh/11day14002.jpg


http://yascms.ir/emam/gozaresh/11day14001.jpg


انتشار در سایت: سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود
نویسنده: مدیریت سایت
لینک مستقیم: http://www.yascms.ir/index.php?module=News&do=View&id=9887