سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود

حضور و سخنرانی امام جمعه محترم در همایش بذرکاری همگانی


حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در همایش بذرکاری همگانی با حضور مدیر کل منابع طبیعی استان کرمان، دکتر پور زاهدی وجمعی از مدیران و مسئولین بخش چترود و اهالی روستای معز آباد در مورخه 400/09/17


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله .

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)، السلام علیک یا بقیة الله، یا اباصالح ، ادرکنا واغثنا.

امروز روز بسیار خوبی برای حقیر است، از حضور همه برادران وخواهران ، دوستداران محیط زیست صمیمانه تشکر می کنم،از حضور اهالی محترم روستای معز آباد، بخشدار محترم، شهردار محترم، مسئولین محلی ، دهیاران، مدیر کل منابع طبیعی استان کرمان،عزیزان از هلال احمر ، برادران عزیز از سپاه و بسیج که در این همایش حضور دارند نیز تشکر می کنم.

ضرورت کاشت نهال و حفظ محیط زیست :

یک حدیث بسیار زیبا در مورد اهمیت حفظ محیط زیست وکاشت نهال، از رسول خدا(ص) خدمت شما عرض می کنم: رسول خدا(ص) فرمودند :«إِنْ قَامَتِ السَّاعَةُ وَ فِي يَدِ أَحَدِكُمُ الْفَسِيلَةُ فَإِنِ اسْتَطَاعَ أَنْ لَا تَقُومَ السَّاعَةُ حَتَّى يَغْرِسَهَا فَلْيَغْرِسْهَا » (1) اگر قيامت بر پا شد و در دست يكى از شما نهالى بود، اگر كمى پيش از قيامت توانست آن را بكارد، بايد بكارد. در لحظه برپایی قیامت همه چیز در آستانه نابودی است ولی رسول خدا می فرماید شما نهالی را که در دست داری بکار ،این نشان از اهمیت حفظ منابع طبیعی و محیطی است که انسان در آن زندگی می کند.

مارکوپولو در سفرنامه خود می نویسد وقتی از کرمان به سمت کوهبنان حرکت می کردم ، سه شبانه روز آفتاب را ندیدم، از بس درخت بود همیشه زیر سایه درختان حرکت کردم. این گذشته استان کرمان بود ولی الان یک درخت هم مشاهده نمی شود،متاسفانه درگذشته افرادی درختان را قطع وتبدیل به زغال کردند و درختان را سوختند و نابود کردند،امروز نه درختی مانده است و نه بوته ای. چه خوب است که شما جوانان به حفظ محیط زیست علاقه دارید، آفرین م بر همت شما؛ ان شاءالله این همایش و پویش در سراسر استان ایجاد شود وهرکسی بر حفظ محیط زندگی خودش تعصب داشته باشد، خداشمارا حفظ کندونهالی را که کاشتید ، سرسبز شود. از حضور همه شما عزیزان تشکر می کنم، همت کردید تشریف آوردید. ان شاءالله این همایش و پویش که از چترود آغاز شده است در سراسر استان و حتی کشور ادامه پیدا کند.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

پی نوشت:

1- مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل، ج‏13، ص: 460


http://yascms.ir/emam/gozaresh/29azar14001.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/29azar14002.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/29azar14003.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/29azar14004.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/29azar14005.jpg



انتشار در سایت: سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود
نویسنده: مدیریت سایت
لینک مستقیم: http://www.yascms.ir/index.php?module=News&do=View&id=9885