سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود

زینب کبری، الگوی رفتار اجتماعی زن مسلمان/ حمایت از سرمایه گذار راه رونق اقتصادی


خطبه های نماز جمعه بخش چترود به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه1400/09/19


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .
قال الله الحکیم فی کتابه : «وَضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِلَّذينَ آمَنُوا امرَأَتَ فِرعَونَ »(1)

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان ، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ،شهدای والامقام بخش ، شهدای مدافع حرم، سیدالشهدای مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی وهمراهان،شهدای سلامت، شهدای والامقامی که بستگانشان امروز در نماز جمعه حضور دارند ، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

اولاً از حضور مؤمنانه شما برادران وخواهران مکرمه در نماز جمعه ای هفته صمیمانه تشکر و قدردانی می کنم، از قاری محترم، مجری محترم، از مؤذن عزیز صمیمانه تشکر می کنم .

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه شما عزیزان را در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

امروز سالروز ولادت عقیله بنی هاشم عالمه غیر معلمه حضرت زینب سلام الله علیهما است، این ولادت با سعادت را به اهل بیت علیهم السلام و مولایمان صاحب الزمان(عج) و همه شما ارادتمندان و علاقمندان اهل بیت(ع) مخصوصا به مادران و خواهران گرامی و پرستاران عزیز تبریک عرض میکنم. این روز را روز پرستار نامگذاری کردند، به همه پرستاران و پرستاران شهر هم تبریک عرض می کنم. خطبه اول را چند کلامی درباره این بانوی باعظمت خدمتتان عرض می کنم که نتیجه زحماتش شیعه امیرالمومنین(ع) شدن من و شماست .

نحوه نامگذاری حضرت زینب(س):

حضرت زینب کبری (س) سومین فرزند حضرت فاطمه (س) و امام علی (ع) است که دو سال بعد از ولادت امام حسین (ع)، در روز ۵ جمادی‌الاول سال ششم هجری قمری در در محلّه بنی‌هاشم شهر مدینه به دنیا آمد. طبق روایات شیعه، هنگام تولد زینب، چون پیامبر خدا(ص) در سفر بود، فاطمه(س) از همسرش علی(ع) درخواست کرد که نامی برای فرزندشان انتخاب کند. علی(ع) در جواب گفت: من بر پدرت سبقت نمی‌گیرم، صبر می‌کنیم تا پیامبر(ص) از سفر برگردد. چون پیامبر(ص) بازگشت و خبر تولد نوزاد زهرا(س) را از زبان علی(ع) شنید گفت: فرزندان فاطمه (س) فرزندان من هستند ولی خداوند درباره نام آنان تصمیم می‌گیرد(2) بعد از آن جبرئیل نازل شد و پیام آورد که خداوند سلام می‌رساند و می‌گوید: نام این دختر را زینب بگذارید که این نام را در لوح محفوظ نوشته‌ام. آن‌گاه پیامبر(ص) زینب را گرفت و بوسید و گفت: «وصیّت می‌کنم حاضرین و غائبین امّت را که این دختر را به حرمت پاس بدارند، همانا وی مانند خدیجه کبری است». (3) زینب (زین + أب) است که از نظر لغوی به معنای «زینت پدر» است که واقعاً حضرت زینب افتخار حضرت زهرا (س) وحضرت علی(ع) هستند .

کودکی حضرت زینب(علیها السلام):

از دوران کودکی، نبوغ و درکی فوق العاده در وجود بانوی قهرمان کربلا، به ویژه در مسائل اعتقادی، مشاهده میشد. یک بار پدرش امیرالمؤمنین(علیه السلام) ایشان را بر زانوی خویش نشانید و به او فرمود: بگو: «احد»; یعنی یکی! حضرت زینب(علیها السلام)گفت: احد. سپس حضرت علی(علیه السلام) فرمود: بگو: «اثنین»; یعنی دو تا! حضرت زینب ساکت شد. مولای متقیان(علیه السلام) فرمود: سخن بگو. زینب(علیها السلام)گفت: زبانی که به گفتن «احد» گردش کرده، چگونه«اثنین» بگوید؟ امام(علیه السلام) از پاسخ عمیق زینب(علیها السلام) مسرور شد و ایشان را به نشانه محبت و تجلیل، به سینه چسبانید و بوسید.(4)

بار دیگر حضرت زینب(علیها السلام) در سن خردسالی از پدر پرسید: پدر جان! آیا ما فرزندانت را دوست داری؟ حضرت علی(علیه السلام)فرمود: آری، فرزندان ما، پارههای جگر ما هستند. حضرت زینب(علیها السلام)عرض کرد: ای پدر! دو محبت در دل مؤمن جمع نمیشوند، و اگر از این محبت چارهای نیست، پس لطف و مهر برای ما و محبت مخصوص خداوند! حضرت علی(علیه السلام) به خاطر تیزفهمی و درک عالی حضرت زینب(علیها السلام)، محبت خود را نسبت به دخترش بیشتر کرد. (5) حضرت زینب(علیها السلام) با این سخن، به توحید خالص اشاره کرد که همانا دلبستگی حقیقی برای خداست، ولی دوستی فرزندان، به معنای مهربانی و پرتویی از محبت خداست.

حضرت زینب (س) ، راوی حدیث و خطبه فدکیه :

موقع شهادت مادر، حضرت زینب علیهاالسلام (یعنی هفت ساله و یا کمتر) سن داشت، اما چنان از نظر معرفت و فهم و کمال در اوج است که خطبه فدکیه را با یک مرتبه شنیدن حفظ کرده و ابن عباس با آن جلالت قدر و علو مرتبه در حدیث و علم، خطبه فدکیه را از حضرت زینب روایت کرده و از آن حضرت به عقیله تعبیر می کند. زمانی که امیرالمومنین(ع) در کوفه به عنوان خلیفه حکومت می‌کردند، بانوان را به حضرت زینب(س) ارجاع می‌دادند تا مسائل شرعی و خاص بانوان را از ایشان سوال کنند. و زنان کوفی پای درس تفسیر واحکامی که این بزرگوار داشتند احکام و مسائل دینی را یاد می گرفتند.

شروط ازدواج حضرت زینب (س):

هنگامی که عبداللّه بن جعفر طیار به خواستگاری حضرت زینب علیهاالسلام رفت، امیرمؤمنان علیه السلام این ازدواج را به همان مهریه زهرا، ولی با دو شرط پذیرفت: شرط اول آن که حضرت زنیب علیهاالسلام روزی یک بار به دیدار برادرش حسین علیه السلام برود و دیگر آن که هر گاه حسین علیه السلام خواست به سفر برود، عبداللّه اجازه دهد زینب هم با حسین همراه شود و مانع وی نگردد.(6)

زینب کبری، الگوی رفتار اجتماعی زن مسلمان:

کلمات و فرمایشات گهربار آن حضرت در خطبه هایی که از آن حضرت روایت شده، خود قوی ترین دلیل بر کمال فصاحت و بلاغت آن بانوی بزرگوار است. همان بانویی که امام سجاد(ع) در حق ایشان فرمودند:: « اَنتِ بِحَمدُاللّهِ عَالِمَةٌ غَیر مُعَلّمَةٍ وَ فَهَمةٌ غَیر مُفَهَمّةٍ » (7) ای عمه! شما الحمدلله بانوی دانشمندی هستید که تعلیم ندیده و بانوی فهمیده ای هستید که بشری تو را تفهیم ننموده است.
امروز جامعه ما مخصوصاً بانوان و دختران می توانند این قهرمان کربلا را به عنوان بهترین الگوی خود انتخاب کنند،کسی که از جهت حجب و حیا ومجاهدت حرف اول را می زند. دختران و زنان ما برای پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس به حضرت زینب اقتدا کردند و به میدان آمدند. ولی متاسفانه به جامعه امروز که نگاه می کنیم فرهنگ منحط غربی بین خانواده های ایرانی ودر بین دختران ما رسوخ پیدا کرده است، فرهنگی که از فرهنگ صهیونیستها ناشی شده است .فرهنگ منحط غربی این است که وجود یک زن برای این است که برای هوس مردان دلنوازی کند، و زمانی زن شخصیت دارد که برای سیراب کردن و دیده شدن توسط چشمان مردان هوسباز آرایش و جلوه گری کند. آیا واقعا این شخصیت یک زن است یا نشان تحقیر اوست که فقط برای سیراب کردن چشمان مردان هوسباز کارایی دارد، این فرهنگ منحط غربی است که متاسفانه در حال ترویج بین دختران جامعه ماست، نوع پوشش ، لباس ، حجاب وشخصیت باطنی آنها تحت تاثیر فرهنگ بیگانه قرار گرفته است. شخصیت زن در غرب لگدمال شده است، زنی که ازدواج میکند ،فامیل خودش را از دست می دهد و به او به صورت یک کالا نگاه می کنند.

معرفی «زنان الگو» از ديدگاه قرآن كريم

فرهنگ غربی ، شخصیت زن را درجلوه گری و نمایش در چشمان مردان هوسباز می بیند. ولی قرآن مجید برای تمام مردان و زنان دو الگو معرفی میکند، درآیه ای که ابتدای سخن خدمت شما عرض کردم . خدای متعال می فرماید : « وَضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِلَّذينَ آمَنُوا امرَأَتَ فِرعَونَ » و براى كسانى كه ايمان آورده‏ اند خدا همسر فرعون را مثل آورده، او ضرب المثل ایمان و تقوی است و « ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِلَّذِينَ كَفَرُوا امْرَأَتَ نُوحٍ» ضرب المثل گناه و هم معصیت زن حضرت نوح است(8) بنابراین شخصیت زن بسته به شخصیت همسرش نیست، ممکن است همسر او نبی خدا و جز پیامبران اولوالعزم باشد ولی زن شخصیتش تهی شده است وجز گناهکاران امت محسوب میشود ولی زنی می تواند در دربار فرعون که ادعایی خدایی دارد زندگی کند و غرق زرق و برق باشد ودر ناز ونعمت زندگی کند و برای جامعه ایمانی ضرب المثل شود وقرآن بگوید: به این زن باشخصیت نگاه کنید ولو در کاخ فرعون زندگی کرده است. بنابراین نمی توان خانمی بگوید همسر من بد بود، گناهکار و معصیت کار بوده است واهل مواد مخدر ومشروب است، پس من هم باید بد باشم وکار خلاف انجام بدهم ، پس خوب وبد بودن زن به همسرش هیچ ارتباطی باهم ندارد خدای تبارک و تعالی برای تمام مردان و زنان « وَمَرْيَمَ ابْنَتَ عِمْرَانَ ... » (9) مادر حضرت عیسی مسیح مریم(س) را ضرب المثل زده است که تحت تربیت پیامبرخدا قرار گرفته است و مادرش او را نذر خدای متعال می کند ، زندگی حضرت مریم و همسر فرعون نشان میدهد اگر یک انسان بخواهد در راه خدا قدم بردارد ولو در شرایط سخت هم قرار بگیرد ، می توان مسیرش را خودش انتخاب کند. برادران و خواهران یک جمله از حضرت زینب خدمت شما عرض کنم و خطبه را جمع کنم:

حضرت زینب (س) پیام آور قیام عاشورا :

شما شنیدید عصر عاشورا در ظاهر امام حسین(ع) شکست خورد و تمام شد و حکومت یزیدی پیروز شد، به بدترین وجه سیدالشهدا را به شهادت رساندند وبا اسب بر بدن نازنین حضرت تاختند یعنی جسم را هم از بین بردند، در ظاهر این خون ریخته شد و سیدالشهدا در کربلا ماند ولی چه قدرتی بود که موجب شد خون برشمشیر پیروز شود ، راه سیدالشهدا حفظ شود و حکومت یزید به ظاهر پیروز را تحقیر کرد و شکست داد ؟ تا چه حد یک زن می تواند توانمند و اثرگذار باشد؟ قدرت زینب بود که شکست را به پیروزی تبدیل کرد. تربیت فرزند صالح را باید از حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) آموخت که دخترشان با صلابت و قدرت ، شکست رابه پیروزی تبدیل کرده است و خون بر شمشیر پیروز میشود، چقدر شجاع وبااستقامت وچقدر صبور فهمیده و حساب شده سخن می گوید ، زنی که این همه مصیبت دیده است و فرزندان و برادران او شهید شده اند و دیگر اهل بیت او به اسارت گرفته شده اند، از یک طرف گرفتاری ومشکلات از طرف دیگر سر شهدا بالای نی جلوی چشمان اوست ، ولی وقتی به کوفه پا می گذارد چنان آسیب شناسی میکند و می گوید: مردم شما مثل کسی می مانید که رشته های خود را پنبه کرده است ، شمابصیرت ندارید که حق و باطل را تشخیص بدهیدو سخنرانی غرایی داشتند، تفاوت سخنرانی ها را ببینید در شهر شام ، شهری که هیچ شناختی از علی(ع) نداشتند ، جز سالهای سال روی منبر علی را لعن می کردند و تسبیح دست می گرفتند و بعد نماز برای ثواب علی را لعن می کردند و در کوفه، در کاخ یزید شهری که ماموران یزید تا دندان مسلح بودند و پیروز ظاهری حادثه کربلا بودند، چنان یزید را تحقیر می کند و او را " یابن الطلقاء " خطاب می کند، تو پسر پیامبر ،اصحاب و فرزندانش را شهید کرده ای و اهل بیت او و دختران رسول خدا را اسارت گرفته ای و حرمت ایشان را هتک میکنی؟ ولی " مَا رَأَیتُ إِلَّا جَمِیلا "(10) و این گونه یزیدیان را تحقیر کرد و شکست را به پیروزی تبدیل کرد. امروز من و شما سرسفره سیدالشهدا نشسته ایم، رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) می‌فرماید: «حسین منّی و أنا من حسین» (11) حسین از من است، من از حسین. یعنی اگر امام حسین (علیه السلام) نبود زحمت‌های پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) را از بین می‌بردند،همین طور اگر حضرت زینب (س) در کربلا نبود،کربلا در کربلا می ماند و امروز نامی از سیدالشهدا نبود و شیعه نابودمی شد، یک زن می تواند به چنین مقامی دست پیدا کند که تاریخ ساز والگوساز شود. امروز دختران نظام جمهوری اسلامی بهترین الگوها را دارند ولی متاسفانه از بازیگران فیلمهای ترکی و شبکه های ماهواره ای الگو می گیرند، کشورهای غربی برای استفاده از شبکه های تلویزیونی از مردم خوشان پول می گیرند ولی برای خانواده های ایرانی فیلمهای مبتذل رایگان می سازند تا بی بندوباری راترویج کنند . آیا آنها دلسوز ما هستند و میخواهند اوقات فراغت مردم ما را پر کنند و دلشان به حال زن و مرد ایرانی میسوزد؟ خیر آنها به دنبال از هم پاشیدن بنیاد خانواده ها هستند، بهترین الگو برای زنان و مردان عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س) است.

خدایا ما را رهرو راه حضرت زینب(س) قرار بده

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی.

در توصیه به تقوی ان شاءالله نماز جمعه را پررنگ برگزار کنید و هر هفته در نماز جمعه شرکت کنید.

مناسبت های هفته :

جمعه/ 19 آذر/ 5 جمادی‌الاول

* ولادت با سعادت حضرت زینب (س) (5 ق) و روز پرستار
امروز که سالروز ولادت حضرت زینب و روز پرستار نام‌گذاری شده است . این روز را به همه بانوان عزیز ، مخصوصا پرستاران تبریک عرض می کنم. در روایتی از پیامبر(ص) نقل شده است که ایشان فرمودند: « نعمتان مجهولتان الصحه و الامان » (12) دو نعمت تندرستی و امنیت است که قدرشان شناخته نمی‌شود. مانند هوا که همه جا دردسترس است و براحتی و رایگان از آن استفاده می کنیم، خدا نکند ریه انسان خراب شود و نتواند نفس بکشد، آن زمان می فهمد که نعمت هوا واکسیژن چه نعمت بزرگی است، کلا نعمت سلامتی نعمت بزرگی است، تا انسان سالم است ارزش سلامتی مجهول است و قدردان نیست ولی وقتی به بیماری دچار شد، متوجه قدر و ارزش آن می شود که چرا بخاطر این سلامتی هیچ وقت از خدا تشکر نکرده است ، چشم، گوش سالم ،ریه وقلب سالم نعمت بزرگی است و بخاطر آنها باید سجده شکر کند ،سجده شکر خیلی قیمتی و با ارزش است هرگاه احساس کردید خدا نعمتی را به شما داده است، نمیخواهد وضو داشته باشی ویا مهر نماز داشته باشی ، همان موقع سرت را روی زمین بگذار و سه مرتبه بگو «شُکراً للّه» ، سه مرتبه « الحمدالله » سه مرتبه «عفواً» که خیلی قیمتی است و شیوه پیامبران است. امروز بحث شکر گزاری در فضای مجازی زیادمطرح می شود. خارجی ها برای ایجاد آرامش و پیشرفت ، شکرگزاری می کنند ، عمل درستی است ،همه چیز غرب بد نیست فرهنگ خوب هم زیاد دارد، فرهنگ کار کردن دارد . پیامبر خدا هر موقع نعمتهای خدا را به یاد می‌آورد سجده شکر میکرد حتیاگر سوار بر اسب یا شتر بود، همان جا سرخم میکرد و شکر خدا میکرد، شکرگزاری خیلی خوب است . مخصوصا بعد نماز شکر خدا کردن و سجئه شکر بجا آوردن . امام صادق علیه السلام فرمود : هر گاه بنده نماز بگزارد و سجده شکر کند، پروردگار حجاب میان او و فرشتگان را بر می‌دارد و می‌گوید: ای فرشتگان من! به بنده‌ام بنگرید که واجب مرا انجام داد و پیمانم را به پایان برد، آن گاه به خاطر نعمت‌هایی که به او ارزانی داشته‌ام برای من سجده شکر کرد. ای فرشتگان من! یا او نزد من چه پاداشی خواهد داشت؟ فرشتگان می‌گویند: پروردگارا! رحمت تو پاداش اوست. آن گاه پروردگار می‌گوید: سپس چه پاداشی خواهد داشت؟ فرشتگان می‌گویند: پروردگارا! بهشت تو پاداش اوست. پس پروردگار می‌گوید: آن گاه چه پاداشی خواهد داشت؟ فرشتگان می‌گویند: پروردگارا! کفایت مهمّات او پاداش اوست. باز خداوند می‌گوید: بعد از این‌ها چه پاداشی خواهد داشت؟ امام صادق علیه السلام فرمود: هیچ یک از خوبی‌ها باقی نمی‌ماند مگر این که فرشتگان آن را در پاسخ می‌گویند. پس خداوند می‌گوید: ای فرشتگان من! دیگر چه پاداشی خواهد داشت؟ فرشتگان می‌گویند: پروردگارا! ما نمی‌دانیم. امام علیه السلام فرمود: پس خداوند می‌گوید: «اشکر له کما شکر لی و اقیل إلیه به فضلی و اریه وجهی»همان گونه که او شکر مرا کرد من نیز از او تشکر می‌کنم و فضل و بخشش خود را به او متوجه می‌سازم و خشنودی خویش را به او نشان می‌دهم(13) شکرگزاری این است که انسان خدا را در زندگی ظالم نبیند و مقصر مصیبتها نبیند ونعمتها را از جانب خدا ببیند و بدیها را از ناحیه خودش ببیند، اینگونه انسان رشد میکند و دل را شکوفا میکند و موجب آرامش است، سلامتی نعمت بزرگی است تا انسان دچار بیماری نشده متوجه نمی‌شود.
پیشروان عرصه سلامت افراد جامعه دستگاه بهداشت ما ، پزشکان و پرستاران وحتی دامپزشکی ماهستند. برای هر لحظه ای که پرستار بالای سر بیمار است، برایش یک حسنه می نویسند .گاهی ممکن است حتی لبخند و نوازش او تاثیرش از دارو برای بیمار بیشتر باشد، چون بیمار آشفته است و روحیه اش هم خراب است این آرامشی که به بیمار داده میشود در پرتو این درمان ، روح او هم هم درمان می شود ، پرستاری کار بزرگی است واقعا پرستاران شاهکار میکنند . در اینجا از همه این عزیزان تشکر می کنیم و روز پرستار را به آنها تبریک می گوییم ،ان شاءالله سالم و تندرست باشند.

شنبه/ 20 آذر/ 6 جمادی‌الاول

*شهادت استاد اخلاق آیت‌الله سیدعبدالحسین دستغیب سومین شهید محراب (1360ش)
خدا لعنت منافقین را که چه علمای بزرگی را از جمله آیت الله دستغیب از ما گرفتند.

موضع ایران در مذاکرات وین :

این چند روز شنیدید مذارکرات در وین ادامه دارد ، جوسازی زیادی هم کردند، البته نظام جمهوری اسلامی بر خلاف دوره های قبل با دست پر در این مذاکرات شرکت کردو ۵۰نفر کارشناس را با خود به مذاکرات برد، که عده ای جوسازی کردند که ایران لشکرکشی کرده است و چرا این همه کارشناس با خود برده است، در دوره های قبل، آمریکایی ها تا ۲۰۰ نفر از از کارشناسان خود را می آوردند تا سرنظام جمهوری اسلامی کلاه بگذارند، الان این دوره دولت جناب آقای رییسی 50 نفر کارشناس زبده را با خود برده است ودنبال رفع تحریم هستند، آمریکایی ها میخواهند وقت کشی کنند تا توافق موقتی درست کنند، بعد به دنیا اعلام کنند و به مذاکرات برگردند تا آبروی ریخته خودشان را جبران کنند چون آنها از توافق خارج شدند وبدعهدی کردند و دنبال این هستند هسته ای ما را نابود کنند و همین طور صنعت موشکی وقدرت ما را نابود کنند ،دنبال توافق و رفع تحریم نیستند بلکه قسم خوردند ریشه ملت ایران را بخشکانند . ولی دولت تمام تلاشش را می‌کند تا جایی که راه دارد این تحریمهای ظالمانه برداشته شود ولی نکته این است که تحریم ۲۰درصد در مشکلات اقتصادی موثر است ۸۰درصد آن داخلی است و به دست مدیران است اگر اقتصاد مقاومتی مدیریت مجاهدانه از بالا تا پایین باشد،قطعا مشکلات اقتصادی حل خواهد شد.

حمایت از سرمایه گذار راه رونق اقتصادی :

دولت و رییس جمهور عوض شده است، اگر از سرشاخه تا ساقه مدیران جهادی کار کنند ، مشکلات برطرف می‌شود گره‌ها باز می شود و کاغذ بازی ها تمام می شود.متاسفانه امروز اگر یک جوان بخواهد کاری را شروع کند برای گرفتن موافقت اصولی باید دو تا سه سال وقت بگذارد، عمر وجوانی اش از دست برود و دراین مدت انگیزه اش از دست می دهد، با این مشکلات نمی شود کار تولیدی کرد، ان شاءالله فضایی در شهر ایجاد شود تا سر مایه گذاران بتوانند براحتی سرمایه گذاری کنند ، مدیران دلسوزی کنند و راه را برای سرمایه‌گذاری هموار کنند. از سرمایه گذاران داخلی منطقه ویا بیرون راه برایشان باز باشد ، سرمایه گذار ، سرمایه می آورد و سرمایه دار نیست سرمایه می گذارد تا به جامعه خدمت شود، باید به او کمک کرد . شما نگاه کنید همان بیمارستان که در هوتک ساخته شده است بنده خدا با چه عشق و علاقه ای آن را ساخته ات ولی الان سالهاست خاک میخورد من رفتم امکانات آن را هم دیدم برای پشتیبانی چند هکتار باغ پسته وآب هم گذاشته شده است ولی رها شده است، وقتی می بیند اهمیت داده نمیشود، کسی دیگر وقف نمی کند و کار خیر انجام نمی دهد انگیزه شأن را ازدست می دهند ،چرا سنگ اندازی میشود باید راه باز شود. بالاخره این سرمایه ساخته شده وباید به نحو احسن در اختیار مردم قرار بگیرد و قابل استفاده شود . سرمایه گذاران باید تشویق کرد وفرش قرمز زیر پای آنها پهن کرد، این گونه کار پیش می رود ولی اگر ما اینقدر نظرمان تنگ باشد و سختگیری کنیم کارها پیش نمی‌رود و کشورهم آباد نمیشود ،دشمن هم منتظر است تا نظام جمهوری اسلامی شکست بخورد و به دنیا اعلام کند ، شیعه در دنیا ادعا کرده است که میتوان با نظام دینی و نظام امامت و شیوه اهل بیت دنیا را اداره کرد ، در صورت شکست نظام جمهوری اسلامی دشمنان ثابت می کنندکه نمی توان با دین کشور را اداره کرد ولی اگر جمهوری اسلامی زندگی مردم را درست کند، بالاترین تبلیغ برای اهل بیت در دنیاست و خود به خود مردم جذب اهل بیت میشوند.

خدایا به حق محمد(ص)وآل محمد(ص) عاقبت همه ما را ختم بخیر بگردان

پی نوشت:

1- سوره مبارکه التحريم آیه ۱۱

2- ناسخ التواریخ، جلد زینبیه، ص 47

3- خصائص الزینبیه، ص 15

4- ذبیح اللّه محلّاتی، ریاحین الشریعة، تهران، دارالکتب الاسلامیه، ج 3، ص 54

5- سیدکاظم ارفع، پیشین، ص 12.

6- این فراز تنها در کتاب ریاحین الشریعه، (ج3،‌ ص41) دیده می‌شود

7- الاحتجاج، ج 2، ص 305

8- سوره مبارکه تحریم ، آیات 10-11

9- سوره مبارکه تحریم ، آیه 12

10- بحارالانوار، ج 45، ص 116 .

11- كامل الزيارات ؛ ج 1 , ص 52

12- الخصال، شیخ صدوق، ج ۱، ص ۳۴ / بحارالأنوار، علامه مجلسی ج ۷۸، ص ۱۷۰

13-المجبة البیضاء ج 1 ص348


http://yascms.ir/emam/gozaresh/21azar14001.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/21azar14002.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/21azar14003.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/21azar14004.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/21azar14005.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/21azar14006.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/21azar14007.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/21azar14008.jpg



انتشار در سایت: سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود
نویسنده: مدیریت سایت
لینک مستقیم: http://www.yascms.ir/index.php?module=News&do=View&id=9880