سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود

رفتار شناسی از منظر قرآن/ نقشه جدید دشمن برای فروپاشی دولتها


خطبه های نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه 98/09/29



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG




خطبه اول


اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوار مان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای والا مقام شهرستان، شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرستان شهید سرافراز علی عظیمی ،شادی دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ، شهدای خدمت ،سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات .

امیدوارم خداوند متعال،این حضور مؤمنانه شما عزیزان را در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

اولاً خیرمقدم عرض می کنم خدمت شما نمازگزاران عزیز، برادران و خواهران مکرمه ، از مدیران و مسئولین محترم ، دانش آموزان ، دانشجویان، کشاورزان ، بازاریان ، اقشار مختلف ، عزیزانمان از راهداری و حمل و نقل که با لباس فرم در نماز جمعه شرکت کردند ، ستاد برگزاری نماز جمعه ،فرماندهان محترم نظامی و انتظامی، سروران معظم روحانی ، از هیأت امنای مسجد جامع ، از قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم ،از سخنران قبل از خطبه ها جناب حجه الاسلام عرب زاده که به مناسبت هفته وحدت حوزه و دانشگاه صحبت کردند، صمیمانه تقدیر و تشکر می کنیم.

رفتاروعملکرد انسان نشانه شخصیت اوست:

موضوع خطبه این هفته رفتار شناسی از نظر قرآن است ، رفتار و عملکرد ما انسانها نشان دهنده شخصیت ماست ،کارهای ما تابلو است و شخصیت ما را نشان می دهد. در قرآن مجید در سوره مدثر به رفتارشناسی انسانهایی که تبهکار و بدعاقبت شدند می پردازد. در این سوره چهار رفتارو عملکرد که عامل بدبختی و تبهکاری و روسیاهی انسان است و چهار رفتار و عملکرد که باعث خوشبختی و عادت ما انسانها می شود رابیان کرده است .به همین مناسبت چند آیه ای را از این سوره خدمت شما بزرگواران عرض می کنم تا ان شاءالله درسی باشد برای همه ما و تا فرصتی در این دنیا باقی است و عمری داریم و نفس باقی است رفتارمان را درست کنیم . اگر عیبی در کارمان است را اصلاح کنیم . تا قبل از اینکه فرشته مرگ به سراغ ما نیامده است به این چهار رفتار که باعث تباهی ما انسانهاست توجه کنیم و اگر در زندگی این رفتارها را داریم ، ترک کنیم. خواهشی دارم قلب و ورح و دلتان را برای شنیدن این آیات آماده کنید با صلوات برمحمدو آل محمد(ص).

مداومت بر خواندن سوره مدثر:

هر کس بر خواندن این سوره مداومت داشته باشد خصوصا در نماز های یومیه آن را بخواند ، او در قیامت با رسول خدا (ص) محشور می شود. می توانید در نمازهای خود ، سوره توحید را در رکعت اول بخوانید و در رکعت دوم این سوره را قرائت کنید. مداومت در قرائت این سوره خوشبختی و سعادت را در پی دارد و انسان را خوش عاقبت می کند.

هر کسی در رهن وگرو اعمال خودش است:

در بخشی از این سوره آمده است: « كُلُّ نَفْسٍ بِمَا كَسَبَتْ رَهِينَةٌ ﴿1﴾ إِلَّا أَصْحَابَ الْيَمِينِ ﴿2﴾» هر کسی در رهن و گرو اعمال خودش است ، ما فکر می کنیم کاری که انجام گرفت، تمام شده است ولی فرهنگ قرآنی می گوید: تا کار انجام نشده است و سخن تا گفته نشده است هیچ؛ ولی اگر هرکاری انجام گرفت ، این کار از عاملش جدا نمی شود. اگر غیبت شخصی را کردید و یا تهمتی زدید یا نمازی خوانده شد و یا عبادتی کردید اینها از فرد جدا نمی شود .کار و عمل از عامل جدا نمی شود. سخنی را گفتید تمام نمی شود و همه جا همراه شما خواهد بود و در پرونده ما کوچک و بزرگ ضبط می شود. قرآن می فرماید: هرکس در رهن و گرو اعمال خودش است اگر عمل بد باشد چنگال های عمل در روح انسان فرو می رود و از انسان جدا نمی شود، خوشا به حال انسانهای خوب و اصحاب یمین (کسانی که در قیامت پرونده اعمالشان را به دست راست آنهاست ) در ادامه آیه خدای تبارک و تعالی گفتگوی انسانهای بهشتی و جهنمیان را تشریح می کند. طبق فرموده قرآن ،جهنمیان و بهشتیان همدیگر را می بینند و بهشتیان از جهنمیان سوال می کنند : « مَا سَلَكَكُمْ فِي سَقَرَ ﴿3﴾» چه چیز شما را در آتش سقر انداخت ؟ چه بسا فامیل و یا آشنا باشندو همدیگر را بشناسند . جهنمیان نیز رفتار و چهار عملکردی را که باعث شد جهنمی شوند را تشریح می کنند و می گویند این چهار عامل باعث شد ما بدبخت بشویم. علت طلبکاری و جهنمی شدن ما این چهار عامل است.پس ترک این چهار عمل در زندگی ، عامل خوشبختی و سعادت است .

ترک نمازعامل بدبختی وشقاوت انسان :

اولین نکته را که می گویند این است : « قَالُوا لَمْ نَكُ مِنَ الْمُصَلِّينَ ﴿4﴾» ما از نمازگزاران نبودیم. " لَمْ نَكُ " در زبان عربی استمرار را می رساند. یعنی مستمرا نماز نمی خوانده است . یک بار می خوانده و یک بار نمی خوانده است . پس این مهمترین عامل در تباهی است ، اگر ما همیشه اهل نماز نیستیم نتیجه این عمل مان را از همین امروز بشناسیم و بدانیم به کجا ختم می شود. خودمان را درست کنیم و به فکر آخرت خود باشیم و فرزندان خودمان را اهل دین و اهل نماز بار بیاوریم. این مطلب اول . بنابراین اولین رفتار این است که نداشتن ارتباط با خدا به طور مستمر موجب بدعاقبتی است. خانواده ای که اهل نماز نیست اولین و بدعاقبتی تبهکاری است ،مگر رفتارش را درست کند.

عدم رسیدگی به فقرا عامل بدبختی انسان

دومین نکته : « وَلَمْ نَكُ نُطْعِمُ الْمِسْكِينَ ﴿5﴾ » به فقرا رسیدگی نمی کردیم .معلوم می شود که اهل پرداخت خمس و زکات نبودند چون بخشی از خمس و زکات متعلق به دین و بخشی متعلق به فقرای سادات است. یا اهل پرداخت زکات بودند ولی اگر فقیری را می دیدند که گرسنه بود ، می گفتند به ما ربطی ندارد. همه ما نسبت به فقرا مسئولیت داریم اگر فقیری در جامعه باشد دولت و مردم همه مسئول هستند. خود فقیر هم مسئول است باید کار و تلاش کند. برخی هستند خودشان را گرفتار اعتیاد کردندو هرچه به دست می آورند خرج اعتیاد می شود و خودش را زمین گیر و بیچاره کرده است ولی اگر کسی عیال وار است و کار و تلاش هم می کند ولی نمی تواند زندگی خودش را اداره کند، فقیر است و باید به او کمک شود. همه آنهایی که دارا هستند باید به فکر فقرا باشند.پس یکی دیگر از رفتارهایی که انسانها را جهنمی می کند این است که انسان در زندگی به فکر فقرا نباشد و مستمندان را فراموش کند. بی اعتنایی نسبت به فقرای جامعه مسلمان یا غیر مسلمان تفاوتی ندارد . در این آیه اشاره نشده است که مستمندان مومن و مسلمان را غذا بدهید بلکه فقیر فقیر است چه مومن و چه غیر مومن. اگر مردم جامعه اسلامی نسبت به فقیر چه یهودی و مسیحی و چه زرتشتی و مسلمان بی تفاوت باشند، آن مردم روی خوش نمی بینند.

رفت وآمد با افراد بد عامل بدختی انسان:

عامل سوم : «وَكُنَّا نَخُوضُ مَعَ الْخَائِضِينَ ﴿6﴾ » زندگی ما با اهل باطل بود و مدام در زندگی با افراد بد رفت و آمد داشتیم. و با افراد خوب رفت و آمد نداشتیم .با افرادی بودیم که طعنه می زدندو استهزا می کردند و نظام دینی و الهی را فحش می دادند و مسخره میکردند. با این افراد باطل رفت و آمد می کردیم که جهنمی شدیم. دوست خیلی مهم است رفیق در عاقبت انسان تاثیر دارد . به قول شاعر: "يار بد بدتر بود از مار بد ، مار بد تو را بر جان زند ،يار بد بر جان و بر ايمان زند " مار جسم را نابودمی کند ولی همنشین بد هم جان و هم ایمان انسان را مورد حمله قرار می دهد. دوست بد انسان را از علی(ع) و پیامبر (ص) جدا می کند.انسان را از جبهه حق دور می کند. پس عامل سوم که باعث تبهکاری انسان می شود رفت و آمد با افراد باطل است.

تکذیب روز قیامت عامل بدبختی انسان:

چهارمین عاملی که یک انسان را تبهکارو بیچاره می کند: «وَكُنَّا نُكَذِّبُ بِيَوْمِ الدِّينِ ﴿7﴾ »ما روز قیامت را تکذیب می کردیم وقتی می گفتند این کار بدی را که انجام دادی توبه کن و از خدا بترس قیامتی در کار است و فشار قبر خواهی داشت ، در جواب می گفتیم چه کسی از آن دنیا برگشته است و قیامت را تکذیب می کردیم و می گفتیم دروغ است. و با افراد باطل سروکار داشتیم. ما نه نماز می خواندیم و نه به فقرای جامعه کمک می کردیم و با اهل باطل همنشین بودیم و اهل تفریح های ناسالم و مشروب بودیم و قیامت را دروغ می شمردیم «حَتَّى أَتَانَا الْيَقِينُ ﴿8﴾ » تا اینکه مرگ به سراغ ما آمد. هیچ کس ابدی نیست و همه خواهند مرد ، به قبرستان که بروید خواهید دید که پیر و جوان و کودک از همه سنی فوت شده اند و کسی جاویدان نیست و وقتی مرگ به سراغ ما آمد ، دیگر نمی توانیم کاری انجام بدهیم.باید خودمان از این رفتار شناسی چهار گانه که موجب تبهکاری و بدعاقبتی انسان می شود ، دور کنیم :

اهمیت دادن به نوافل:

1- تا می توانیم به نماز و نوافل در زندگی اهمیت بدهیم مخصوصا نماز جمعه را بیشتر انجام دهیم چون نماز جمعه لحظه لحظه اش حساب شده است از آن لحظه ای که وارد مسجد، می شویم تا لحظه ای که از مسجد بیرون می رویم ثبت می شود و فرشتگان می نویسند که چه ساعتی وارد مسجد شدید و یا چه اتفاقی برای او افتاد که در نماز شرکت نکرد همه نوشته می شود. طبق روایات نزدیک ترین افراد به رحمت خد او لطف الهی در قیامت کسی است که بیشترین حضور در نماز جمعه داشته باشد .

کمک کردن به فقرا:

2- رسیدگی به فقرا در حد توان است هرکسی به اندازه توان خودش باید فقرا کمک کند. اولا هم به از نزدیکان آنها که فقیر هستند و توانایی مالی ندارند را کمک کنیم . کار خوبی را برخی از دوستان انجام می دهند و سبدهایی را آماده کردند تا شب یلدا در خانه فقرا توزیع کنند، کار بسیار خوبی است. اگر خدا امکاناتی داده است و وضع خوبی دارید در اینگونه مناسبت ها دلی را شاد کنید، نزد خداوند گم نخواهد شد.

عدم معاشرت با افراد بد:

3- با افراد بد معاشرت نکنید. اگر نمی توانید آنها را هدایت کنید قطع ارتباط کنیدو یا کمتر با آنها رفت و آمد کنید تا با اینگونه آدمها محشور نشوید. روحیه ایمان خودمان راتقویت کنیم و این باور را در خودمان به وجود بیاوریم که ما هم روزی خواهیم مرد و حساب و کتاب روز قیامتی در کار خواهد بود. یک کتابی من خواندم با نام قیامت در سه دقیقه که کتاب بسیار عجیبی است، توصیه می کنم حتما مطالعه بکنید. شخصی سه دقیقه مرده است و بعد دوباره به هوش آمده است و به دنیا برگشته است و در این سه دقیقه پرده از جلوی چشمش برداشته شده است و چه حقایقی را دیده است. حساب و کتاب روز قیامت شوخی نیست.

خدایا به حق محمد(ص) و آل محمد(ص)، عاقبت همه ما را ختم بخیر بگردان

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

افراد متقی در زندگی عادل هستند:

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خوهران را دعوت می کنم به تقوی الهی . در توصیه به تقوی ،چند نکته را خدمت شما نمازگزاران عرض میکنم. امام سجاد(ع) در دعای شریف مکارم الاخلاق ،می فرمایند: با صلوات برمحمدو آل محمد (ص) ، خدایا به من لباس متقین را بپوشان . امام در وصف این لباس متقین می فرمایند : «فِی بَسْطِ الْعَدْلِ » انسانهای با تقوی در زندگی شخصی واجتماعی خودشان عادل هستندو به دیگران ظلم نمی کنند. نماز خواندن و روزه گرفتن بسیار مهم است ولی همه تقوی این نیست و بسیار وسیع تر است ،فردی که در منزل به همسر خود ظلم می کندو عدالت را در مورد فرزندان رعایت نمی کند. رفتارش خلاف تقوی است. کوشش کنیم همه جا عادل باشیم .فقط امام جماعت که نباید عادل باشد همه ما باید عادل باشیم. در خرید و فروش ودر کشاورزی و همسایه داری و در زندگی فردی و اجتماعی عادل باشیم و به کسی ظلم نکنیم .

فرو خوردن خشم:

« وَ کظْمِ الغَیظِ »تقوی فرو خوردن خشم است و « وَ إِطْفَاءِ النَّائِرَهِ »سعی کنیم آتش فتنه را خاموش کنیم. اگر دو نفر و یا طایفه باهم دعوا دارند کاری کنیم آشتی کنند و آتش کینه بین آنها را خاموش کنیم.اگر زن وشوهری اختلاف دارند، آنهارا صلح بدهیم اگر دو حزب سیاسی باهم بگو مگو دارند، اختلاف بین آنها را بدتر نکنید وآتش فتنه های بین آنهارا خاموش کنید. « وَ ضَمِّ أَهْلِ الْفُرْقَهِ»و جمع کردن پراکندگان، عده ای جدا شدند آنهارا جذب کنید . تقوی این نیست که ما دایره را تنگ کنیم و بگوییم فقط ما حزب اللهی هستیم، نه دایره خوبان را روز به روز افزایش بدهیم .همگان را به سمت دایره ولایت سوق بدهیم و به اندک چیزی به آنها انگ ضد ولایت نزنیم و نگوییم او منافق است. تقوی این است که جاذبه داشته باشیم ، «وَ إِصْلَاحِ ذَاتِ الْبَینِ » و اصلاح بین مردم، اگر دو نفر دعوا و بحث دارند کوشش کنیم بین آنها را صلح بدهیم و صفات دیگرکه ابعاد مختلف ارتباطی فردی و اجتماعی انسان ها را نشان می دهد. (9)

سالروز وحدت حوزه ودانشگاه:

اما نکاتی که باید خدمت شما عرض کنم. این هفته سالروز وحدت حوزه و دانشگاه است ، هم به دانشجویان عزیز و هم به حوزویان عزیز ، تبریک عرض می کنیم. این دو نهاد مقدس عامل پیشرفت کشور هستند ، در زمان طاغوت سعی می کردند بین حوزه و دانشگاه جدایی بیندازند. خدا رحمت کند شهید بزرگوار شهید مفتح را که اولین قدمهای بین حوزه و دانشگاه را برداشت. معنای وحدت حوزه و دانشگاه این نیست که حوزه دانشگاه شود و دانشگاه به حوزه تبدیل شود. هر کدام از دانشگاه و حوزه کار خود را انجام دهند ولی با همکاری هم جامعه را اداره کنند و کشور را پیش ببرند ، این معنای وحدت است.

هفته حمل و نقل عمومی:

هفته حمل و نقل است جا دارد در همین جا از ریاست محترم اداره راهداری و حمل و نقل جناب آقای پور حبیبی تشکر کنم که امروز با اعوان و انصار خود در نماز جمعه حضور پیدا کردند. کارهای خوبی هم در این مدت انجام دادند که چند مورد آن را به جهت تشکر از ایشان و همکارانشان خدمت شما عرض می کنم. 5 کیلومتر آسفالت در قسمت شرقی زرند ، آسفالت گردنه ده علی رضا 5 کیلومتر ، ساماندهی نقاط پر حادثه که کشته و مجروح زیاد می داده است مخصوصا تقاطع مسجد حضرت ابوالفضل (ع) که اصلاح شده است و واقعا جای تشکر دارد.شما ببینید وقتی باران می آید اگر خط سفید وسط جاده پیدا نباشد و جاده خط کشی نباشد، مشکلات زیادی در پی دارد . 110 کیلومتر خط ممتد و نظارت بر سفرها و بارها که در شهرستان انجام می شود و در حوزه ریلی هم کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است که واقعا برای شهرستان نقطه قابل قبولی است، اصلاح برخی از خطوط ریلی انجام شده است ، وصل ریل به خطوطی که در صنعت فولاد است که کار بسیار مهمی بوده است ، از مدیر کل راه آهن هم باید تشکر کنم.

رواج مشروب خواری در شهرستان:

برخی از مسائل شهرستان را هم خدمت شما عرض می کنم و تقاضا دارم از همه جوانان و همه مردم شریف و پایگاههای مقاومت که به مطالبی که می گویم توجه داشته باشند وکمک کنندو اطلاع رسانی کنند یکی از مشکلاتی که در شهرستان ما به آرامی در حال گسترش است ، رواج مشروب خوری است . متاسفانه برخی از روستاهای همجوار عده ای هستند که دست ساز مشروب تولید می کنند . از شهرستان های دیگر هم وارد می شود .دشمن هم در این زمینه برنامه ریزی کرده است تا جایی که می شنویم که در مدرسه دخترانه همراه خودشان مشروب برده اند. در عروسی ها هم رواج یافته است. برخی از این کافه های زیرزمینی که در آنها بسته شده است هم مشروب صرف می شود و مواد مصرف می کنند .من خواهشی از شما دارم اگر می خواهید شهرمان پاک بماند ، چشم شان خود را باز کنید و رفت و آمدهای مشکوک را گزارش بدهید.

نسبت به کارهای دیگران بی تفاوت نباشید:

در کرمان بنده شاهد بودم که درب خانه ای که مشروب در حجم بالا درست می کرد و پخش کننده هم بود را بستند ولی هیچ کدام از همسایه ها خبر نداشتند که آنجا چه خبر است .رفت و آمد های مشکوک را می دیدند ولی توجه نمی کردند. اگر چشمانت را بستی ، خدای نکرده فرزندت هم گرفتار می شود. مشروب اگر باب شد، حیا و عفت از جامعه برداشته می شود. زندگی ها از هم پاشیده می شود. خطر الکل خیلی زیاد است ، نباید وقتی می بینید مشروب درست می کنند بگویید به ما چه ، این مثل این می ماند که مثلا خانه همسایه ای آتش گرفته است و دود می زند ، شما چه می کنید؟ بی تفاوت می مانید و می گویید به من چه ؟یا به آتش نشانی زنگ می زنید که به داد برسید ، ممکن است آتش به برق و گاز بزند و محله ای روی هوا برود باید حساسیت داشته باشید می توانید به 110 زنگ بزنید، به 113 و 114 زنگ بزنید می توانید هم به اطلاعات خبر بدهید و هم به نیروی انتظامی خبر بدهید و یا به بسیج خبر بدهید . چشم و گوش خودرا باز کنید، دشمن به ما رحم نمی کند و از راهی که بتواند قصد دارد به ما ضربه بزند. یکی از راههای ان هم گسترش مشروب است تا نسل ایرانی ها فاسد شود و نتواند مقاومت کند و وابسته به مشروب شود و زندگیش از هم پاشیده شود، بالاخره گسترش مشروبات الکلی نگران کننده است، این را باید ویژه توجه داشته باشید تا با آن برخورد شود .مصرف ناس و سیگارهم همین طور .

توجه به بحث آرایشگاهها:

بحث آرایشگاهها هم یک مقدار نگران کننده است ، اصل وجود آرایشگاه لازم است وباید باشد.ولی گاه می شنویم که برخی نقاط شبانه یا گاهی اوقات خانمها پیش آرایشگران آقا می روند. کار درستی نیست معلوم است که آخر آن چه می شود، البته آمار و اطلاعات آن را مسئولین مربوطه دارند و افراد آنها هم شناسایی شدند و این یک هشداری است که از این تریبون نماز جمعه به این افراد داده می شود، این اخطار است، دست از این عمل بردارید و مراقب باشید که زیر نظر هستند.

عدم انتشار عکسها در فضای مجازی:

یک مطلب دیگر که باید خدمت شما بزرگواران عرض کنیم این است که مثلا یک جلسه دورهمی خانوادگی مانند شب یلداست. بالافاصله عکس های خودشان را در فضای مجازی منتشر می کنند . آن جمع خانوادگی است و همه محرم هستندو مشکلی ندارد ولی وقتی عکس در فضای مجازی گذاشته می شود، این عکس پخش می شود و عده ای از آن سو استفاده می کنند ، غیرت و عفت کجا رفته است ؟ عکس های خانوادگی خودشان راپخش می کنند . مردان با غیرت و زنان با عفت باید در این موضوع مراقبت کنند و دقت ویژه داشته باشند.

دشمن به دنبال سرنگونی نظام است:

مطلب آخر بنده هم این است که عرض کردم، دشمن بیکار ننشسته است و به دنبال سرنگونی نظام جمهوری اسلامی و شکستن جبهه مقاومت در منطقه ماست. یکی از برنامه های آنها هم آشوب سازی و کشته سازی است شما می بینید در عراق و سوریه شروع کردند و بعد به ایران رسید که به لطف الهی و به برکت بیداری مردم و مخصوصا به همت ولی فقیه و جانشین امام زمان (عج) ،رهبر بزرگ و عالی مقام حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (حفظ الله التعالی) در ایران شکست خوردند. وقتی بحث گرانی بنزین مطرح شد، دشمن که زمینه را مساعد دید برنامه ریزی کرد و از قبل هم آموزش داده بودند حتی رئیس جمهور ترکیه اخطار داده بود که امریکایی ها درایران برنامه دارند . نخست وزیر عراق هم اعلام کرده بود که آمریکایی ها دارند آموزش می بینند. و انواع و اقسام سلاحهارا پخش می کنند ،حشدالشعبی گزارش داده بود ، سید حسن نصرالله اعلام کرده بودند .حالا برخی از مدیران ما به فکر بودند یا نبودند ، بحث گرانی بنزین مطرح شدو عده ای هم استقبال کردند و برخی از مراجع و متدینین موضع گرفتندو محکوم کردند ولی کسی که عقبه کار را می دیدو انگشت هدایت کشور در دست اوست می فهمید عاقبت کار چه خواهد بود، مقام معظم رهبری بود و به خوبی خودش را فدا کرد و کشور را نجات داد، می توانست بگوید من دخالت نمی کنم. دولت انجام داده خودش هم جورش را بکشد.این برنامه ریزی به سمت سقوط ونابودی دولت می رفت و نفع آن را هم دشمن می بردو همه چیز هدر می رفت در لحظه بودن و درست تصمیم گرفتن و کشور را نجات دادن ،سیاست مقام معظم رهبری بود که فتنه در نطفه خفه شد ولی اینها دست بردار نبودند. عده ای در این آشوب ها کشته شدند ،چه بسا خودشان به آنها تیر اندازی کردندو کشته سازی کار خودشان بوده است و افرادی را کشتند تا گردن نظام بیندازند. الان هم در فضای مجازی فراخوان می دهند که مثلا پنج شنبه 5 دی به خیابان بریزیدو اعتراض کنیدو دست بردار نیستند. منظورم این است دشمن دنبال آشوب به پا کردن است و دنبال بهره برداری از نقاط چرکین است، البته رهبر عزیز فرمودند اگر زخمی نباشد مگس روی آن نمی نشیند، این زخم ها هست که دشمن سواستفاده می کند .

نقشه جدید دشمن برای فروپاشی دولتها

یکی از برنامه های دیگر این است که بی دولت سازی کنند. شما در لبنان و عراق ببینید که کار دولت ها به کجا رسید، یکی از اهداف دشمن است که آشوب ها و اغتشاشات را طوری هدایت می کند که منجر به استعفای دولت شود وکشور بدون دولت باشد . چه بسا در این جریانات برخی افراد هم دولت را تخریب کنند و می گویند دولت استعفا بدهد ولی سیاست مقام معظم رهبری این است که فرمودند : « بعضی‌ها جوری حرف می زنند، جوری اقدام میکنند که به اسم اینکه می خواهیم اوضاع را درست کنیم یا مثلاً فرض کنید طرف‌دار ضعفا و مانند اینها [هستیم]، در نقشه‌ی دشمن کار می کنند، خودشان ملتفت نیستند. اینهایی که خطاب می کنند به دولت که بایستی دولت برکنار بشود و از این قبیل حرفها، اینها دارند در نقشه‌ی دشمن کار می کنند. نخیر، دولت باید با قوّت سرِ کار بماند، کارها را باید این دولت انجام بدهد. » این سیاست مقام معظم رهبری است. پس دشمن به دنبال از هم پاشیدن دولتهای منطقه است . رهبر معظم انقلاب فرمودند : حرف غلطی است که دولت کنار برود ، دولت باید سرکار باشد منتهی دولت پاسخگوی در عملکرد .این همه نکته ای که خدمت شما نمازگزاران عزیز عرض کردم .

ولادت حضرت عیسی مسیح را هم تبریک عرض می کنم. 5شنبه آینده هم روز ایمنی در مقابل زلزله است .

خدایا به حق محمدو آل محمد عاقبت همه مارا ختم بخیر بگردان


پی نوشت:

1- سوره مبارکه مدثر ،آیه 38

2- سوره مبارکه مدثر ،آیه 39

3- سوره مبارکه مدثر ،آیه 42

4- سوره مبارکه مدثر ،آیه 43

5- سوره مبارکه مدثر ،آیه 44

6- سوره مبارکه مدثر ،آیه 45

7- سوره مبارکه مدثر ،آیه 46

8- سوره مبارکه مدثر ،آیه 47

9- دعای مکارم اخلاق ، نیایش بیستم از صحیفه سجادیه


http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3537.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3538.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3539.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3540.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3541.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3542.jpg

انتشار در سایت: سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود
نویسنده: عرب
لینک مستقیم: http://www.yascms.ir/index.php?module=News&do=View&id=9300