سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود

معجزات الهی در هنگام ولادت حضرت محمد(ص)/بسیجیان زمینه ساز ظهور حضرت صاحب الامر(عج)


خطبه های نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه 98/08/24




http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج)،سلامتی رهبر عزیزو بزرگوارمان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ،شهدای والامقام شهرستان، شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرستان شهید سرافراز علی عظیمی ،شادی دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ،شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ،شهدای خدمت ، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.
امیدوارم خداوند متعال،این حضور مؤمنانه شما عزیزان را در نماز جمعه ،این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ،ذخیره ای ارزشمند برای دنیا وآخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

اولاً خیرمقدم عرض می کنم خدمت شما نمازگزاران عزیز، برادران و خواهران مکرمه ، از مدیران و مسئولین محترم ، دانش آموزان مدارس ، اقشار مختلف ، ستاد برگزاری نماز جمعه ، عزیزانمان در مصلی که فضا را برای برگزاری نماز جمعه فراهم کردند، فرماندهان محترم نظامی و انتظامی، سروران معظم روحانی به ویژه امام جمعه محترم جیرفت که در نماز جمعه ما حضور دارند، از هیأت امنای مسجد جامع ، از قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم ، از سخنران قبل از خطبه ها جناب آقای قاسمی مسئول کتابخانه های عمومی شهرستان ، صمیمانه تقدیر و تشکر می کنیم.

سالروز ولادت باسعادت رسول گرامی اسلام:


امروز روز بزرگ و با عظمتی است ، سالروز ولادت با سعادت پیامبر اعظم (ص) و ولادت رئیس مذهب امام جعفر صادق(ع) است که بر مولایمان صاحب الزمان و بر همه شما ارادتمندان و علاقمندان ان شاءالله مبارک باشد ، خدا رحمت کند سید بن طاووس که در کتاب خودشان گلایه ای مطرح می کنند که الان هم این گلایه زنده است. می گویند : نگاه کنید نصارا نسبت به ولادت پیامبرشان چه ذوق و شوقی دارند و ما مسلمانان چه شوقی داریم، آیا انصاف است ؟ شب میلاد پیامبر و شب میلاد امام صادق است، این روز با عظمت ترین روز است که روزه آن در طول سال ممتاز است . در طول سال، چهار روز است که روزه آن امتیاز ویژه‌ای دارند و در پیشگاه خداوند عظمت دارد یکی از آن روزها روز هفدهم ربیع الاول که ولادت پیامبر اعظم (ص) است. بنابراین هنوز وقت است و فرصت است ، امروز روز صدقات و برکات و روز صدقه دادن است ، گره باز کردن از زندگی مردم و سرکشی از آشنایان و آشتی کردن است ،بالاخره این روزها را مومنانه زندگی کردن خیلی مهم است . این روزها انسان می تواند خودش را پیش خدا عزیز کند و ارتباط پیدا کند. امروز ، روز زیارتی رسول خدا و زیارت امام صادق و روز زیارتی وصی بالافصل پیامبر ، امیرالمومنین علی (ع) هم هست ، وقتی سلام می دهیم به محضر پیامبر ، سلامی هم به محضر مولایمان امیرالمومنین(ع) عرض کنیم. حدیثی را یادداشت کردم که خدمت شما مؤمنین، خواهران مؤمنه، شیعیان امیرالمومنین و دوستداران اهل بیت عرض می کنم تا قلب شما امروز شاد شود .

خداوند شیعیان را برگزید:


این حدیث خیلی ناب و با ارزش و شنیدنی است ، امام علی(ع) فرمود: « إِنَّ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ اِطَّلَعَ عَلَى اَلْأَرْضِ فَاخْتَارَنَا » خداوند متعال، بر زمین نظاره کرد، پس ( از میان همه مخلوقات و انسانها) ما را برگزید (درخت را خدا انتخاب کرده است ، شاخ و برگش را هم خدا انتخاب می کند )«وَ اِخْتَارَ لَنَا شِيعَةً يَنْصُرُونَنَا » و برای ما، شیعه ای را برگزید که ما را یاری می کنند (ای شیعیان و دوستداران اهل بیت ، شاد باشید که خدا شما را برگزیده است ) «وَ يَفْرَحُونَ لِفَرَحِنَا وَ يَحْزَنُونَ لِحُزْنِنَا» و برای شادی ما، شاد می شوند و برای اندوه ما، غمناک می شوند (شاید بتوان این طور هم معنا کرد که شیعیان ما می دانند که چه چیزی موجب شادی ما می شود آن را انجام می دهند و چه چیزی موجب ناراحتی ما می شود آن را ترک می کنند.امروز روز ولادت و روز شادی و خوشحالی است ،دلی را شاد کنیم ،گره ای را باز کنید معلوم نیست این عمرها کفاف بدهد . در قبرستان چقدر جوان و پیر شب را خفتند و صبح را ندیدند) « وَ يَبْذُلُونَ أَنْفُسَهُمْ وَ أَمْوَالَهُمْ فِينَا » و مال و جان خود را، در راه ما، بذل می کنند. (امروز دیدم هیئتی را دیدم که به نمازگزاران هدیه می داد )« أُولَئِكَ مِنَّا وَ مَعَادُهُمْ إِلَيْنَا »آنان، از مایند و بازگشت شان به سوی ما است.(1) همانطور که رسول اعظم (ص) فرمود : « سَلْمانُ مِنّا أَهْلَ الْبَيْتِ » (2) سلمان، از ما اهل بيت است. امیرالمومنین هم می فرمایند: « أُولَئِكَ مِنَّا » شیعیان از ما هستند ، ناسپاسی است قدردان نباشیم ، این محبت و عشق علی(ع) خیلی قیمتی است و برای ما با ارزش است. امام صادق علیه السلام در مسجد ،گروهی از شیعیان را دید ، به آنان نزدیک شد و سلامشان داد و فرمود : « والله انی لاحب ریحکم و ارواحکم . . . » به خدا قسم من بوی شما و روح شما را دوست دارم (3) امیرالمومنین هم می فرماید: « أُولَئِكَ مِنَّا وَ مَعَادُهُمْ إِلَيْنَا »آنان، از مایند و بازگشت شان به سوی ما است.

تفاوت محبت با مودت:

اینکه خدای متعال خطاب به پیامبر می فرماید: ای پیامبر به مسلمانان بگو « قُل لا أَسئَلُكُم عَلَیهِ أَجراً إِلاَّ المَوَدَّةَ فِی القُربى‏ » (4) بگو من مزدي براي رسالت نمي خواهم جز مودت با خويشان . مودت با محبت فرق می کند، مودت دوستی دو طرفه است ، محبت ممکن است یک طرفه است ولی مودت حب و دوستی دو طرفه است وقتی شما حضرت زهرا و امیرالمومنین را دوست دارید آنها هم بیشتر شما را دوست دارند، امام زمان هم شیعیان خودشان را دوست دارند این مودت دو طرفه است. « أُولَئِكَ مِنَّا وَ مَعَادُهُمْ إِلَيْنَا » در روز ولادت این روایت امیرالمومنین را به شما شما نمازگزاران عزیز هدیه می دهم که قدر عشق و علاقه به اهل بیت را بدانند وقتی ولادت می شود فرزندان تان را جمع کنید و هدیه ای بدهید و بگویید این هدیه ولادت است و به همسایه ها شیرینی بدهید ، از فامیل سرکشی کنید و کوشش کنید افرادی که در فامیل باهم قهر هستند را آشتی بدهید. گاهی پیش می آید زن و شوهری یکی دوسال است با هم قهر هستند و مرتب توی راه دادگاه هستند، کوشش کنید آنها را با هم آشتی بدهید و مشکل شان را حل کنید، شما که بزرگ طایفه هستید نگذارید این قدر طلاق در فامیل زیاد باشد. مانع از هم پاشیدن خانواده ها شوید و سعی کنید گره ها را باز کنید ، نگذاریم توی فامیل کسی فقیر باشد و شب گرسنه بخوابد ویا کسی مریض باشد و پول دارو نداشته باشد .

معجزات الهی در هنگام ولادت حضرت محمد(ص)

صبحگاه داوزدهم ویا هفدهم ماه ربیع در طلوع فجر پیغمبر ما به دنیا آمدند، مادرشان آمنه می گویند: پیامبر دستهایش را بر روی زمین گذاشت ونگاهی به آسمان کرد و از صورت مبارکشان یک نوری درخشید که خانه های اهل مکه وشرق وغرب عالم روشن شد(5)
در شب میلاد پیامبر اتفاقاتی در جهان رخ داد. به معجزاتی که قبل و هنگام تولد هر پیغمبری اتفاق می‌افتد «اِرهاصات» می‌گویند. در شب تولد و هنگام تولد رسول اکرم (ص) هم حوادث عجيبي در جهان رخ داد، كه در اين جا به ذكر چند حادثه اكتفا مي كنيم. امام صادق (ع) درباره تولد آن حضرت چنین می فرماید: شیطان در آسمانهای هفتگانه رفت و آمد می کرد، وقتی حضرت عیسی (ع) متولد شد، او را از رفتن به سه آسمان منع کردند، و فقط تا آسمان چهارم بالا رفت، اما وقتی که پیامبر اکرم (ص) متولد شد، شیطان را از تمام آسمان ها منع کردند و شیاطین را با تیرهای شهاب از آسمان ها راندند، قریش با دیدن این تحولات آسمانی گفتند: گویا قیامتی که یهود و نصاری خبر دادند برپا شده است.

در بامداد ولادت آن حضرت(ص) ، هربتي كه بر روي زمين بود از جا كنده شده و به رو افتاد و هیچ بتی درآن روز بر سر پا نبود . و ایوان کسری در آن شب شکست خورد وچهارده کنگره آن فرو ریخت (حضرت امام خمینی(ره) می فرمایند: شاید این 14 کنگره اشاره به 14 قرن باشد که اسلام رونق پیدا می کند ). و دریاچه ساوه خشک شد( محلی بری خوشگذرانی پادشان بود.). و وادی سماوه پُر از آب شد. آتشکده های فارس که هزار سال بود خاموش نشده بود ، در آن شب خاموش گردید. و طاق کسری از وسط شکست خورد و رود دجله در آن وارد شد. و نوري در آن شب از طرف حجاز ظاهر شد و منتشر گرديد تا به مشرق عالم رسيد و فردای آن شب تخت هر پادشاهی سرنگون گردید و خود آنها گنگ گشتند که در آن روز قادر به سخن گفتن نبودند. دانش کاهنان ربوده شد و سحر جادوگران باطل گردید، وهر کاهنی که بود از تماس با همزاد شیطانی خود ممنوع گردید ومیان آنها جدائی افتاد و شیطان در آن وقت صيحه زد و یاران خود را جمع كرد و چون اطرافش جمع شدند بدو گفتند: ای سرور چه چیزتو را به ترس و وحشت افکنده؟ گفت: وای بر شما از سر شب تابحال اوضاع آسمان و زمین را دگرگون می بینم و بطور قطع درروی زمین اتفاق تازه و بزرگی رخ داده که از زمان ولادت عیسی بن مریم تاکنون سابقه نداشته، اینک بگردید و به بینید این اتفاق چیست؟ آنها پراکنده شدند و برگشتند و اظهار داشتند: ما که تازه ای ندیدیم. ابلیس گفت: این کار شخص من است آنگاه در دنیا به جستجو پرداخت تا به حرم (مکه) رسید، و مشاهده کرد فرشتگان اطراف آن را گرفته اند، خواست وارد حرم شود که فرشتگان بر او بانگ زده مانع ورود او شدند، بسمت غار حری رفت و چون گنجشکی گردید و خواست در آید که جبرئیل بر او نهیب زد: برو ای دور شده از رحمت حق! ابلیس گفت: ای جبرئیل از تو سؤالی دارم؟ گفت: بگو، پرسید: از دیشب تاکنون چه تازه ای در زمین رخ داده؟ پاسخ داد: محمد (صلی الله علیه و آله وسلم) بدنیا آمده. شیطان پرسید: مرا در او بهره ای هست؟ گفت: نه. پرسید: در امت او چطور؟ گفت: آری. ابلیس که این سخن را شنید گفت: خوشنود و راضیم. (6) این اتفاقت را «اِرهاصات» می گویند یعنی معجزاتی که مردم را برای پذیرش پیامبر آماده می کند.

رسم مردم مکه هنگام تولد نوزاد جدید:

رسم مردم مکه این است وقتی که نوزادی متولد می شود ( چون در شهرمکه رفت وآمد زیاد بود و زائر هم زیاد می آمد ومی رفت بیماری هم در این شهر زیاد بود )برای اینکه فرزندانشان سالم بمانند وبه بیماری مبتلا نشوند وهمینطور در صحرا بزرگ بشوند وبا بُنیه خوب در صحرا زندگی کنند.جناب عبدالمطلب برنامه ریزی کردند که چند خانم به پیامبر(ص) شیر بدهند منتهی آن کسی که رسمی پیامبر را شیر داده است ،شخصیتی بنام حلیمه سعدیه است، ایشان می گوید: درمنطقه ما خشکسالی شد وباران نمی آمد و زندگی ها هم رونق نداشت من هم یک فرزندی داشتم وکم شیر هم بودم وبا خودم گفتم به مکه می آیم ویک بچه ای را پیدا می کنم وبه او شیر می دهم تا زندگیم را اداره کنم وقتی که شنید برای عبدالمطلب نوه ای به دنیا آمده است به محضرجناب عبدالمطلب آمد . تاریخ نویسان غربی نوشته اند که چون یتیم بود وسرمایه وپولی هم نداشت هیچ زنی حاضر نمی شد این بچه را قبول کند ولی این حرف درست نیست بلکه جناب عبدالمطلب رئیس وبزرگ قریش وشهر مکه است وبرای نجات عبدالله صد شتر را قربانی کرده و فرد فقیری نبوده است وفرد غنی بوده که صد شتر داشته وبرای جناب عبدالله قربانی کرده است پس این حرف غربیها صحیح نیست .

ماجرای شیر خوردن پیامبر(ص):

داستان ازاین قرار بوده که پیغمبر(ص) ازهر سینه ای شیر نمی خوردند و زنان مختلفی آمدند و رفتند تا اینکه حلیمه سعدیه آمد،جناب عبدالمطلب سوال کردند نام شما چیست؟ گفت: نام من حلیمه سعدیه است وبعد عبدالمطلب به این اسم تفألی زدند وگفتند: « بخٍ بَخٍ سَعْدٌ و حِلْمٌ خِصْلَتان فیهما خیرُ الْدَهْر و عِزُ الاَبَدِ » چه نام خوبی، دو خصلت نیکو؛ حلم و سعد که در آن خیر دنیا و آخرت جمع شده است (7)، حلیمه می گوید: من این نوزاد را در بغلم گذاشتم وقتی که به چهره اش نگاه کردم مهرش به دلم نشست و یکی از سینه های من شیر نداشت و فرزند خودم هم از سینه دیگر من شیر می خورد ومی گوید من آمدم وآن سینه ای که شیرداشت در دهان آن نوزاد گذاشتم که از آن شیر نخورد وبعد همان سینه ای که شیر نداشت رادر دهان آن نوزاد گذاشتم که یک مرتبه دیدم رگهای آن سینه ام هم پُرازشیر شد وسینه ای که شیر نداشت همین که در دهان رسول خدا(ص) قرارگرفت پُرازشیر شد واین هم خیلی مایه خوشبختی است(8) (پیامبر یک خواهر رضاعی داشتند به نام شیما که او را بسیار دوست می داشتند وقتی شیما نزد رسول خدا می آمد، پیامبر عبای خودش را زیر پای او پهن می کرد. سوال کردند چرا برای برادر رضاعی خود این کارها را انجام نمی دهید ولی به خواهر رضاعی خود محبت و احترام بیشتری دارید. حضرت فرمود: چون شیما نسبت به پدر و مادر مهربانتر است) حلیمه می گوید: بعد من این نوزاد را براشتم وبه هر در ودیواری که می رسیدم می گفت" السلام علیک یا رسول الله" " السلام علیک یا محمد" وبا یک الاغی آمده بودیم که راه نمی رفت ولی این مرتبه که آمدیم بسیار تند می رفت و همین که این نوزاد را به منطقه خودمان بردم ( من به این منطقه حلیمه سعدیه رفته ام تقریبا هوا چند درجه ای خنک تر است وهوای آن با مکه خیلی تفاوت دارد)با آمدن پیامبر (ص) باران رحمت در آن منطقه شروع به باریدن کرد و مزارع سرسبز شد وزندگی پُر رونق شد و از برکت وجود مقدس این نوزاد زندگی ما هم رونق گرفت(9)شش سال پیامبر در این منطقه زندگی کردند، البته طوری نبود که مدام در اینجا باشند ، چند روزی به مکه نزد پدربزرگ و مادر خود می آمدند و باز بر می گشتند، روزی برنامه ریزی شد تا پیامبر به همراه خانواده بعد از شش سال به زیارت مزار عبدالله بروند . (عبدالله در مکه فوت کردند ، کسانی که به حج رفته اند می دانند در شهر مدینه مناره ای است که بالای آن سبز است . تنها مناره ای که بالای سر پیامبر و سبز است همین مناره است .علتش هم این است که این مناره سبز مقابل سر حضرت است . در کنار این مناره چند ردیف تیر برق است، سه ردیف بشمارید در کنار مناره سوم بایستید روبروی قبر عبدالله قرار می گیرید. که در توسعه مسجد النبی تخریب شده است ولی محدوده آن مشخص است و نقلی هم هست که بعدها جسد را برداشته اند و در بقیع دفن کردند ) زمانی که پیامبر خدا(ص) شش ساله بود، آمنه به همراه پیامبر خدا برای زیارت قبر عبدالله به مدینه سفر کردند که این سفر به همراه عبدالمطلب انجام شد و در برگشت از آن سفر آمنه فوت کرد (10) و پیامبر(ص) هم از پدر و هم از مادر یتیم شدند و در مکه نزد پدر بزرگ خود زندگی می کردند تا اینکه در سن هشت سالگی ، عبدالمطلب نیز از دنیا رفت .

دو خصلت خاص رسول خدا(ص):

پیامبر ما دوخصلت برجسته داشتند اولین ویژگی صداقت و راستی بود. صادقت و راستی اساس کار و در زندگی بسیار مهم است ،یکی هم امانتداری است که به پیامبر محمد امین می گفتند . امانتداری ، صداقت ، مردمداری ، مردم دوست دوستی ، اخلاق خوش از صفات اخلاقی رسول خدا (ص) بود. پیامبر اهل شوخی و مزاح بودند و اخلاق تند و زمخت نداشت. ان شاءالله در این ایام اخلاق پیامبر را در زندگی خود پیاده کنیم ، باز هم میلاد پر از خیر و برکت پیامبر اعظم را تبریک می گویم ، ان شاءالله به هر حاجتی دارید برسید . خدا برای انتخاب چنین پیامبری به امت ، لطف کرده است . در این روز خدا به بندگانش عیدی می دهد ، با توسلات هر حاجتی دارید ان شاءالله حاجت روا شوید.

خدایا به حق محمد و آل محمد عاقبت همه ما را ختم بخیر بگردان

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خوهران را دعوت می کنم به تقوی الهی .

اوقات زندگی خود را به چهار بخش تقسیم کنید:

در توصیه به تقوی انسان نیاز به شادی حلال دارد ، روایت داریم که امام کاظم علیه السلام نیز در یک دستور جامع و کاربردی برای برنامه ریزی در زندگی چنین می فرماید: سعی کنید در زندگی، زمان خود را به چهار بخش تقسیم کنید:1. بخشی را به راز و نیاز با خداوند متعال اختصاص دهید.2. بخشی را هم به تلاش برای کسب روزی حلال اختصاص دهید.3. زمانی هم به معاشرت با برادران و اشخاص مورد اعتمادی بپردازید كه شما را از عیب‏هایتان آگاه می کنند و از صمیم قلب با شما یک رو هستند. 4. زمانی را هم برای لذتهای حلال قرار دهید که به کمک این بخش است که شما توان گذراندن آن سه بخش را خواهید داشت.(11)

انسان به شادی حلال نیاز دارد

انسان به شادی حلال نیاز دارد، این ایام شاد برای شادی حلال است ، مسافرت ، دیدو بازدید و گره ای از انسانهای نیازمند باز کردن همه شادی حلال است ، در این ایام خجسته وقتی اهل بیت شاد هستند ماهم شاد باشیم و در مجالس و محافل و تکایا مساجد شیرینی داده شود ، مولودی خوانده شود ، بالاخره شهر ماهم به شادی حلال نیازمند است .

بسیجیان زمینه ساز ظهور حضرت صاحب الامر(عج)

مطلب دوم حضرت امام (ره) می فرمایند : انقلاب اسلامی جلوه ای از نهضت پر عظمت حضرت رسول(ص) در تشکیل حکومت دینی است، نظام جمهوری اسلامی هر چه دارد از برکت پیامبر و اهل بیت اوست. انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور هدایت تامه است و زمینه ساز ظهور حضرت صاحب الامر است. امروز رزمایش بود فرزندان شما در رزمایش الی بیت المقدس شرکت کردند . پرچم جمهوری اسلامی الان برافراشته شده است . شهدا ، امام و مقام معظم رهبری و بسیجیان زمینه ساز برافراشته شدن پرچم حضرت مهدی (عج) و زمینه ساز ظهور هستند ، ما باید با اخلاق خوش و رفتار خوب زمینه را برای ظهور حضرت صاحب الامر ان شاءالله فراهم کنیم. در دعای استغاثه به حضرت صاحب الزّمان در مفاتیح الجنان می گوییم: « السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مُعِزَّ الْمُؤْمِنِينَ الْمُسْتَضْعَفِينَ» سلام بر توای عزّت‌بخش اهل ایمان و همه آنان‌که ناتوانشان شمردند « السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مُذِلَّ الْكافِرِينَ الْمُتَكَبِّرِينَ الظَّالِمِينَ» سلام بر تو ای خوارکننده کافران گردنکش و ستمکار.ان شاءالله انقلاب اسلامی زمینه عزت مؤمنان و صالحان را در سراسر دنیا و زمینه ذلت تمام مستکبرین را فراهم بکند و این نماز جمعه و این حضور باشکوه مردم در تمام مراسمات ، دفاع از نظام اسلامی و زمینه ساز ظهور است ، ان شاءالله.

دستگیری مفسد بزرگ اقتصادی توسط سپاه پاسداران:

مطلب بعدی این است که شما شنیدید فرزندان عزیز ملت ،سپاهیان عزیز ، بزرگترین مفسد اقتصادی را که از کشور فرار کرده بود و به کشورهای اروپایی گریخته بود را دستگیر کردندو به کشور بازگرداندند تا ان شاءالله مجازات شود . بعد از اینکه مدتی پیش مفسد بزرگ سیاسی را دستگیر کرده بودند و این نشان اقتدار نظام جمهوری اسلامی است .

سهمیه بندی بنزین:

یکی از مسائل روز ما سهمیه بندی بنزین است که همه شنیدید .سهمیه بندی بنزین و قیمت گذاری جدید تصویب شده و قانونی بوده است که دولت اجرا کرده است و در واقع حساب می کنیم می بینیم یک بطری بنزین از یک بطری همان اندازه آب ارزان تر است ، روی همین جهت،قاچاق بنزین زیاد بود ، بنابراین مصوبه هیئت دولت و مجلس مبنی بر قیمت گذاری بنزین انجام شد و قانونی هم بوده است منتهی آنچه مهم است و ما می خواهیم این است که آن بودجه در جای صحیح مصرف شود کسی که چندتا ماشین دارد با کسی که اصلا ماشین ندارد فرق دارد یا کسی که میلیاردر است با کسی که فقیر است ،همان مقدار یارانه بگیرد، این عادلانه نیست .چرا دولت باید به کسی که میلیاردر است ،کمک کند او حتی اگر پول هم توی بانک می گذارد ،باید برای حفظ و نگهداری پولش از او پول بگیرند،همه کشور های دنیا همین کار را می کنند. بنابراین این عادلانه نبود . امیدواریم بودجه ای از این راه به دست می آید در مسیر صحیح خرج شود و افرادی که واقعا نیاز به کمک دارند دولت جمهوری اسلامی بتواند به آنها کمک کند. ان شاءالله امیدواریم در مسیر صحیح این بودجه خرج شود.

نمایش قدرت بسیجیان غزه در پاسخ به صهیونیستها

آخرین کلام را عرض می کنم ، صهیونیست غزه را مورد حمله قرار دادند ، قدرت بسیج و رزمندگان غزه را دیدید که چه برخوردی با صهیونیست ها کردند ، بیش از سیصد موشک به سمت تلاویو شلیک شد. همه اینها از برکت مقاومت و از برکت امام(ره) و از برکت نظام جمهوری اسلامی است که وقتی به سطح دنیا نگاه می کنیم استکبار رو به ضعف و از طرفی اسلام ناب رو به قوت است، ان شاءالله این پیروزی ها برای همیشه ادامه پیدا کند و شاهد ظهور حضرت صاحب الامر(عج) باشیم.

به حق محمدو آل محمد آنچه را گفتیم محض رضای خودت قرار بده

السلام علیکم و رحمه الله و برکاته


پی نوشت:

1- جامع الاخیار، ص 508، ح 1410.

2- بحار الانوار، ج 10، ص 121

3- بحارالانوار ، ج 26 ، ص 43

4- سوره مبارکه الشوری ،آیه 23

5- روضة الواعظين و بصيرة المتعظين ج‏1ص64

6- بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏15، ص: 259

7- سیره حلبی، ج 1، ص128 و محمدباقر مجلسی، بحار الانوار، ج 51 ، ص 8 38 .

8- محمد باقر مجلسی، بحار الانوار، ج 51 ، ص 389

9- ابن اثیر، أسد الغابه، ج 5، ص 427 / ابن هشام، سیرة النبی ، ج 1، ص 106 / ابن أثیر، البدایه و النهایه، ج 2، ص 334 /الصالحی الشامی، سبل الهدی و الرشاد، ج 1، ص 387

10- بلاذری، احمد بن یحیی، انساب الاشراف، تحقیق، زکار، سهیل، زرکلی، ریاض، ج 1، ص 94،‌ بیروت، دار الفکر، چاپ اول، 1417ق.

11- تحف العقول، ص 409




http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3374.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3375.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3376.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3377.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3378.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3379.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3380.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3381.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3382.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3383.jpg

انتشار در سایت: سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود
نویسنده: عرب
لینک مستقیم: http://www.yascms.ir/index.php?module=News&do=View&id=9261