سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود

ولایت فقیه، ولایت الهی مردمی/ برنامه ریزی صهیونیستها برای انحراف انقلاب اسلامی


خطبه های نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه 98/08/10



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوار مان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا،شهدای والا مقام شهرستان، شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرستان شهید سرافراز علی عظیمی ، شادی دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ،شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ،شهدای دانش آموز ، شهدای خدمت ،سلامتی همه زائران حسینی ، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.
امیدوارم خداوند متعال ، حضور مؤمنانه شما عزیزان را در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).
اولاً خیر مقدم عرض می کنم خدمت شما نمازگزاران عزیز، برادران و خواهران مکرمه ، از مدیران و مسئولین محترم ، دانش آموزان بسیجی ،اقشار مختلف،ستاد برگزاری نماز جمعه ، عزیزانمان در مصلی که فضا را برای برگزاری نماز جمعه فراهم کردند، فرماندهان محترم نظامی و انتظامی، سروران معظم روحانی ، از هیأت امنای مسجد جامع ، از قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم ، از سخنران قبل از خطبه ها جناب حجه الاسلام قادری مسئول محترم اوقاف نیز صمیمانه تقدیر و تشکر می کنیم.

ما در آستانه آغاز امامت حضرت مهدی (عج) هستیم؛ در همین هفته شهادت امام حسن عسکری(ع) را داریم هشتم ماه ربیع ونهم آغاز امامت حضرت مهدی (عج) است ،بنابراین بنده موضوع این جلسه را درباره امام عصر (عج) قرار می دهم. در هشتم ربیع سال 260 هجري‌ شمسي‌ امام حسن عسکری (ع) از دنیا رفتند، راجع به زندگی امام و سختی ها و مشکلات در خطبه دوم چند کلامی عرض می کنم.

امامت حضرت ولی عصر(عج) در پنج سالگی

امام زمان (عج) وقتی پدر را از دست دادند حدود 5-6 سال داشتند، و در همین سن به امامت رسیدند چون از علم و عصمت خداداد برخوردار بودند .ممکن است سوال پیش بیاید که آیا امکان دارد که در سن 6 سالگی کسی بتواندبه مقام امامت برسد؟ بله اگر خداوند بخواهد می شود، نه تنها کسی در 6سالگی می تواند به مقام امامت برسد بلکه در سن کودکی و شیرخوارگی می تواند به مقام پیامبری برسد، خدای تبارک و تعالی به حضرت عیسی مسیح در سن شیرخوارگی مقام نبوت عنایت کرد.وقتی خداوند می تواند شخصی را در سن نوزادگی به پیامبر برگزیند، همان خداوند می تواند شخصی را در سن 6 سالگی به عنوان امام انتخاب کند. امام جواد (ع) هم در سن 8 سالگی به مقام امامت رسید. وقتی امام حسن عسکری(ع) از دنیا رفتند، برادرش جعفر کذاب عموی امام زمان(ع) قصد داشت تا بر او نماز بخواند ، امام معصوم را باید امام معصوم نماز بخواند.که امام زمان آمدند و این اولین باری بود که به طور علنی مردم حضرت صاحب الامر را ملاقات می کردند. حضرت آمدند وعبای عمو خود جعفر را کنار زدند وخودشان بر پدر نماز خواندند.(1) بلافاصله مامورین حکومتی متوجه شدند.

دوران سخت زندگی امام حسن عسکری(ع):

سخت ترین دوران زندگی ائمه دوران زندگی امام حسن عسکری(ع) بود که آن را به زمان حضرت موسی و فرعون شبیه دانستند، یعنی تا این قدر سخت بود. حتی جاسوس در خانه امام گذاشته بودند چون می دانستند قرار است در هم کوبنده ظالمان و ستمگران از امام حسن(ع) به دنیا می آید. بنابراین دوران زندگی امام عسکری (ع) بسیار سخت بود. مامورین بالافاصله به جست جو پرداختند تا فرزند 6ساله حضرت راپیدا و او را به قتل برسانند. از آن لحظه به بعد امام از دید مردم پنهان شدندو اراده خدا بر این قرار گرفت که از نظرها پنهان شوند.(2)

چرا امام زمان(عج) از دید مردم پنهان شدند

حال شاید سوال پیش بیاید چرا امام از دید مردم غایب شدند؟ جواب : چون دشمنان همانطور دیگر ائمه راشهید کردند، امام زمان را هم به شهادت می رساندند . خداوند اراده کرده است تا امامت ذخیره شود، در این مدت 250 سال از امامت امیرالمومنین تا امامت امام عصر(عج) مردم ائمه را کنار گذاشتند وبی اعتنایی کردند، ظالمان و ستمگران مردم را از ائمه محروم کردند و آنها را با شمشیر و یا سم به شهادت رساندند ،خدای تبارک و تعالی از روی لطفی که به انسان و بشریت داشت حضرت صاحب را در پس پرده غیبت نگه داشتند. امام زمان در بین ما هست و زندگی می کند ولی ناشناس است و کسی ایشان را نمی شناسد. مثلا ما افراد زیادی رادر شهرهای مختلف که سفر می کنیم، می بینیم ولی آنهارا نمی شناسیم . این هم خواست خداست که امام عمر طولانی داشته باشد .

چگونگی ارتباط مردم با امام زمان (عج) در عصر غیبت:

ممکن سوال پیش بیاید از سال 260 که امام حضور علنی در بین مردم نداشتند مردم چگونه با امام ارتباط برقرار می کردندو مشکلات خودشان را حل می کردند؟ و سوالات فقهی و علمی خودرا چگونه از حضرت می پرسیدند؟ امام از طریق وکلا و نایب های خود این کار را انجام می دادند . حدود شصت و نه و یا هفتاد سال امام(عج) از طریق چهار نایب خاص خود با مردم ارتباط داشتند، این نایبان خاص امام که رابط بین امام و مردم بودند، انسانهای پاک و طاهری بودند ولی شغل آنها شغل عادی بود که جلب توجه نکند مثلا سمّان یا روغن فروش بودند ولی انسانهای بسیار بزرگ بودند که می توانستند با امام عصر در ارتباط باشند.

اسامی این نواب اربعه به ترتیب عبارت است :

1. ابو عمرو، عثمان بن سعید، که از سن یازده سالگی در حضور ائمه قبلی مشغول خدمت بوده است و از اصحاب مورد اعتماد امام هادی علیه السلام و امام عسکری علیه السلام محسوب می شوند. وی از سال 260 تا 267 ه . ق منصب نیابت امام زمان (عج) را عهده دار بود.(3)مردم از طریق این نواب سوالات خود را از امام زمان می پرسیدند.

2. ابوجعفر محمد بن عثمان: وی فرزند نائب اول امام عصر (عج) است که از سال 267 تا 305 ه . ق عهده دار منصب نیابت خاص بود.(4)

3. ابوالقاسم حسین بن روح نوبختی: این عالم بزرگوار از سال 305 ه. ق تا 326 ه. ق یعنی حدود بیست و یک سال نیابت امام عصر (عج) را عهده دار بود.(5)

4. ابوالحسن علی بن محمد سیمری: وی حدود سه سال یعنی از سال 326 تا 329 ه . ق به عنوان نایب خاص امام (عج) به انجام وظیفه مشغول بود.(6)این چهار بزرگوار نایبان حضرت بودند و مردم از طریق اینها با امام عصر در ارتباط بودند،قبور مطهر همه این بزرگواران در بغداد است و می توانید در سفر کربلا ، قبور این عزیزان را هم زیارت کنید. یک راه رفع گرفتاری را هم در مفاتیح اینگونه نوشته اند که عریضه و حاجتی را که دارید در نامه ای با قالب خاص بنویسید و داخل آب روان بیندازید و یکی از نواب امام را صدا می کنید و می گویید این نامه و حاجت من است ، ان شاءالله به امام زمان خواهد رسید بنابراین هنوز این راه ارتباطی قطع نشده است.

ولایت فقیه، ولایت الهی مردمی:

این چهار بزرگوار نایبان خاص حضرت بودند که در مدت حدود 70 سال این نیابت را برعهده داشتند و چون مدت این غیبت کم بوده است آن را غیبت صغری نامیده اند .صغری یعنی کوتاه مدت که در برابر غیبت کبری یعنی طولانی مدت قرار گرفته است . از سال 329 که آخرین نماینده ، جانشین و وکیل و نایب حضرت از دنیا رفت ، دیگر شخص خاصی نایب حضرت نبود، بلکه راه ارتباطی و کانال ارتباطی با امام زمان برای اداره جامعه شیعه از طریق فقیه جامع الشرایط خواهد بود. اینها نایبان عام و مرجع مردم شدند زیرا دین و اسلام را که نمی توان تعطیل کرد.

آینده نگری پیامبر اسلام و ائمه و آینده نگری امام حسن عسکری

در خطبه دوم این هنر ائمه و آینده نگری پیامبر اسلام و ائمه و آینده نگری امام حسن عسکری را خدمتتان عرض می کنم که انتخاب ولی فقیه در واقع اینده نگری بود چون دشمنان در صدد نابودی اسلام ناب بودند همه امامان ما را به شهادت رساندند و زهر دادند تا ریشه اسلام ناب خشک شود،علمای ما را به شهادت رساندند ولی ائمه باید مدیریت کنند تا اسلام ناب بماند در مقابل اسلام غلطی و به تعبیر حضرت امام(ره) اسلام آمریکایی راه ماندگاری اسلام ناب از طریق اصل مهم ولایت فقیه است، این هنر ائمه بود وگرنه اسلام ناب از بین می رفت، فقها در طول این هزار ساله نایبان عام حضرت و ائمه بودند تا اسلام ناب را امروز به دست ما رساندند .عصر ما حضرت امام(ره) اسلام را جاری کردند و مقام معظم رهبری به عنوان یک فقیه جامع الشرایط در هم کوبنده تمام توطئه های دشمنان علیه اسلام ناب امروز پرچمدار راه امام حسن عسکری درعصر و زمان ما هستند . ولایت فقیه برنامه الهی است ، خدا آن را برنامه ریزی کرده است.

ریشه نادرست زمینی بودن ولایت فقیه:

زمانی یادتان است که عده ای گفتند ولایت فقیه امری زمینی است ،این حرف بی ریشه و کاملا نادرستی است . معنای زمینی بودن یعنی مردم هرکسی را انتخاب کردند، رهبر است ؛ این کلام اهل سنت است که هرکسی رامردم انتخاب کردند پیشوای آنهاست. محمدبن سلمان جنایتکاری که انسانها را اره اره میکند این همه کودک در یمن را بی گناه سربریده است و کشته است، امروز به عنوان رهبر انتخاب کرده اند؛ اگر ولایت فقیه زمینی باشد هرکسی می تواند رهبر شود و دیگر چیزی از اسلام نمی ماند همان حرفی است که سنی ها می زنند که پیامبر ازدنیا رفت و جانشینی انتخاب نکرد و هرکسی را مردم انتخاب کنند او امام و پیشوا و رهبر است، این حرف کاملا غلطی است و منطبق بر اسلام ناب نیست این حرف را من زرند هم از یک عده شنیدم ، منتهی آنها نمی دانند این حرف یعنی چه؟ امام (ره) فرمودند: ولایت فقیه را خدا درست کرده است تا اسلام ناب بماند . ولایت فقیه جانشین معصوم است ،هر کسی را خداوند اجازه نمی دهد تا رهبر جامعه اسلامی شود . حضرت ابراهیم گفت: خدایا همه نسل مرا پیشوا قرار بده، خداوند فرمود: همه ذریه تو که شایستگی پیشوایی ندارد، باید حساب شده باشد ،هدایت و رهبری باید مورد پذیرش باشد .خیلی ها بودند ولی خدا نپذیرفت و نشد خدا باید بپذیرد،حضرت امام(ره) واقعا فقیه بودند وخدا انتخاب کرد. امروزهم مقام معظم رهبری فقیه هستندو خدا به عنوان رهبر برای ما در نظر گرفته است و الا نمی شود. مگر امکان دارد بدون کمک خداوند، این همه توطئه های سهمگین را با سر انگشت تدبیر خنثی کنی و استقامت و صبرو برنامه داشته باشی ،قطعا اراده الهی درکار است . برادران وخواهران مبادا سلایق، در اعتقادات ما اثر منفی بگذارد. این خیلی مهم است همه ما شیعه امیرالمومنین(ع) هستیم ، اعتقادات ما بر اساس آنچه خدا و پیامبر(ص) و معصوم گفته است می باشد .در بحث سیاست، سلایق مختلف است و هرکسی به یک حزب سیاسی رای می دهد، خصوصا در شهرستان ما عمده بحث ها سر انتخابات مجلس است و کسی ضد ولایت فقیه و ضد نظام نیست ، همه مردم شیعه ،متدین ، ولایتمدار ،پیرو ولِّی و پیرو مقام معظم رهبری حضرت آیت االله العظمی الامام خامنه ای هستند.

چرا امام زمان(عج) غیبت داشتند:

حال در ادامه صحبت ها بخشی از این سوال را جواب دادم که چرا امام زمان(ع) غیبت داشتند. زیرا اگر غیبت نبود ستمگران امام زمان(ع) را کشته بودند و او را از بین برده بودند، خداوند عنایت کرده و لطف کرده است او را به عنوان ذخیره نگه داشته است تا مردم آماده بشوند، تا مردم قدر بدانند وجهان آماده پذیرش امام عصر(عج) شود و تا آن زمان حضرت (ع) ناشناس هستند و از نظرها غایب هستند تا مردم بخواهند وآماده شوند و تشنه امامت و عدالت شوند تا آن عدالت کل و مصلح کل رهبر سراسر دنیا شود. تا طعم شیرین زندگی را به همه ما بچشاند و طعم زندگی الهی را همه با تمام وجود درک کنیم. هدف این است که انسان خوشبخت و الهی زندگی کند و خوب زندگی کند ، هدف از فرستادن پیامبر(ص) ومعصوم همین بوده است ، خدا آنها را برای ما راهنما خلق کرده است . مثلا کارخانه ای چیزی را تولید می کند و همراه با این یک کاتالوگ راهنما و یک نفر کارشناس را گاهی می فرستد،خدا برای هدایت ما قرآن وکارشناس آن را پیامبر(ص) و بعد از پیامبر(ص) امام معصوم وامروز هم کارشناس قرآن و دین ولی فقیه هدایت گر جامعه است. این اصل عقلایی و الهی است و اگر این غیبت اتفاق نمی افتاد، امام زمان را به شهادت می رساندند .

علت طولانی شدن غیبت امام زمان(عج):

سوال: چه چیز باعث شده است تا غیبت این قدر طولانی شود؟ مهمترین مسئله این است که این غیبت از طرف خدا نیست چون خدا نسبت به ما بغض ندارد و می خواهد مارا هدایت کند.امام زمان هم خودشان غیبت را نمی خواهندو دائما می فرمایند : برای فرج ما دعا کنید و در حتی نامه خودشان به یکی از علمای بزرگ نوشتند که برای فرج من دعا کنید. بنابراین این چاه غیبت از طرف خدا نیست، از طرف خود حضرت هم نیست. غیبت به این علت است که آمادگی فرج در وجود ما انسانها نیست، وظیفه نشناسی و کوتاهی بشر است، تسلیم ظالمان و ستمگران است . ممکن است سوال پیش بیاید، امام(عج) زنده هستند پس چه فایده که در پس پرده غیبت باشند. همین سوال را خود امام زمان پاسخ دادند، بهره بندی از من مانند بهره مندی از خورشید در پس ابر است. اگر خورشید نباشد کره خاکی یخ می بندد ،خورشید عامل سکونت است و بدون آن نمی توان زندگی کرد. خورشید در پس ابر نورافشانی و گرمادهی خود را دارد، خورشید باعث می شود گیاهان سرسبز و زنده می شود و حیات باقی می ماند.امام زمان(عج) می فرمایند: نحوه بهره مندی از من و انتفاع من مثل خورشید پشت ابر است ، امام زمان (عج) نگهبان دین است اگر امام نباشد، دین باقی نمی ماند. دعای او عنایت او باعث می شود ، اسلام ناب زنده بماند. خودشان فرمودند: «وَ أَمَّا وَجْهُ الِانْتِفَاعِ بِی فِی غَیْبَتِی فَکَالِاِنْتِفَاعِ بِالشَّمْسِ إِذَا غَیَّبَهَا عَنِ الْأَبْصَارِ السَّحَابُ وَ إِنِّی لَأَمَانٌ لِأَهْلِ الْأَرْضِ کَمَا أَنَّ النُّجُومَ أَمَانٌ لِأَهْلِ السَّمَاءِ » (7)اما وجه و صورت نفع و سود مردم از من در غیبتم پس مثل نفع بردن از خورشید است زمانی که ابرها آن را از چشمان مردم پنهان داشته است و من برای اهل زمین امان‌ام همانطور که ستارگان برای اهل آسمان مایه امان‌اند» .

اسماء و القاب حضرت مهدی‌ (عج) :

القاب حضرت(عج) را خدمتتان ذکر می کنم:

هادی : هدایتگر مردم است

مهدی : خود از طرف خدا هدایت شده است

وارث : وارث همه خوبی هاو پیامبران و عصاره همه فضایل انسانی است

قائم: قیام میکند به عدل در سراسر دنیا

بقیه الله : ذخیره خداوند است

منصور: خدا او را یاری می کند.

ثائر : انقلابی است و خونخواه سیدالشهدا و همه شهدای مظلوم است و منتقم خون سیدالشهداست.

صاحب الزمان ، صاحب الامر ، ولی عصر ، حجه الله ، موعود همه امت هاست و همه پیامبران آمدن او را وعده داده اند که روزی بشر به سرانجام همه خوبی ها می رسد، امید انسانهاست . او قلب عالم و تپنده هستی است . چهره ای گندمگون دارد و راه برای رسیدن به محضر ایشان باز است واینگونه نیست که مانند خورشید پشت ابر کسی به آن دسترسی نداشته باشد بالاخره دلهایی هستند که آمادگی دیدار حضرت را دارند، ابروانی هلالی وکشیده و چشمانی درشت و سیاه ، پیشانی بلند و تابان دارند و خالی بر گونه راست ، اندامی متناسب و زیبا و عضلاتی پیچیده محکم، شانه پهن و دندانهای سفید میان شانه حضرت یک مهر و نشان است مانند نشان نبوت و هیبت و شکوه پیامبران را دارند، زاهد و پارسا و بسیار بخشنده و مهربان هستند، ان شاءالله هر چه زودتر خدای تبارک و تعالی ظهور این خورشید پشت ابر را برساند.

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خوهران را دعوت می کنم به تقوی الهی . در توصیه به تقوی یاد ونام امام عصر را در دلهای خود و خانواده خود زنده نگه داریم و ارتباط مان را روز به روز از طریق دعاها با امام عصر که واسطه بین خداو امام عصر است ، بیشتر کنیم.

از همه شما نمازگزاران و دست اندرکاران نماز جمعه و بسیج دانش آموزی که در نماز حضور دارند تشکر می کنم. در خطبه اول گفتیم زندگی امام حسن عسکری(ع) زندگی بسیار سخت و دشواری بوده است .

دوران سخت زندگی امام حسن عسکری(ع):

فکر می کنید امام عسکری (ع) هنگام شهادت چند سال داشتند؟ 60سال؟ 80 سال ویا100 سال؟ خیر امام حسن(ع) فقط 28 سال عمر کردند و نیمی از آن را هم در زندان و حصر بودند و اصلا اجازه حج را به حضرت ندادند و نمی گذاشتند حضرت از محدوده سامرا فراتر رود. زمانی این قدر سخت گیری حکومت زیاد شده بود و ارتباط شیعیان با حضرت دشوار شده بود که خودشان می فرمایند: در این زمان شیعیان هم این قدر به من شک داشتند که نسبت به هیچ امام اینگونه نبودند، دشمنان چون می دانستند قرار است امام زمان(عج) از ایشان به دنیا بیاید به حضرت بیشتر سخت می گرفتند. ،تا جایی همه ائمه می توانستند تا چهار زن عقدی داشته باشند ولی امام حتی یک زن عقدی هم نداشتند، دوران سختی بود کسی نصف عمرش در حصر یا زندان بود ولی آینده نگری و برنامه ریزی های بعدی را ببینید .

راه اندازی شبکه وکالت در زمان امام حسن عسکری(ع):

راه اندازی شبکه وکالت برای ارتباط گرفتن شیعیان با امام غائب را امام حسن عسکری درست کردند. البته این طرح از طرف رسول خدا بود که ولی فقیه جانشین امام معصوم شود و در زمان ائمه بیشتر به آن پرداخته شد، امام صادق(ع) به برخی از فقهای خود فرمودند : شما در خانه بنشینیدو فتوا بدهید تامردم بدانند شما مورد اعتماد ما هستید. تا اینکه در زمان امام عسکری(ع) این طرح عملیاتی تر شد، چون مردم نمی توانستند به صورت علنی با امام ارتباط بگیرند.حتی امام وقتی در خانه خود زندان بودند باید هر روز می رفتند حاضری خود را می زدند.

دیدار عبدالرحمن با امام حسن عسکری(ع):

نقل شده است که گروهی از مردم اصفهان در زمانی که در آن شهر از ولایت و امامت خبری نبود، نزد شخصی به نام «عبد الرحمن» که عاشق امامت و ولایت بود آمده، از او پرسیدند که چرا شما شیعه شدید؟ در جواب آنها گفت: من در جمع گروهی از مردم این شهر به کنار خانه متوکل رفته بودیم. هدف ما تظلّم و درخواست کمک از خلیفه عباسی بود. جمع زیادی در آنجا ایستاده بودند، ناگاه فرمان متوکل صادر شد که «ابن رضا» را دستگیر کنید. من از رفقا و از بعض حاضرین پرسیدم که «ابن رضا» کیست؟ جواب دادند: او امام شیعه هاست و به احتمال زیاد متوکل او را به قتل می رساند. من با خودم گفتم: از اینجا نمی روم تا چهره او را ببینم و از نتیجه کار او آگاه شوم. ناگهان دیدم او را سوار بر اسب نموده، آوردند و مردم برای دیدن او صف کشیده بودند.عبد الرحمان می گوید: من از دیدن آن حضرت دگرگونی در خود احساس کردم و قلبم پُر از عشق و محبت گردید؛ لذا مرتب دعا می کردم که از ناحیه متوکل به او آسیبی نرسد. مأموران همچنان آن حضرت را در میان صفوف جمعیت می آوردند، ولی او با تمام متانت و وقار بر مرکبش قرار گرفته بود و به جایی نگاه نمی کرد و به کسی توجّه نمی نمود تا اینکه مقابل من رسید، صورت خود را به سوی من گردانید و فرمود: « اسْتَجَابَ اللَّهُ دُعَاءَکَ وَ طَوَّلَ عُمُرَکَ وَ کَثَّرَ مَالَکَ وَ وُلْدَک‏» خداوند دعایت را مستجاب کرده است و به تو عمر طولانی و مال زیاد و فرزندان متعدد مرحمت می فرماید.من از شنیدن این سخنان به خود لرزیدم و همراهان و حاضران از من سؤال می کردند: شما کیستی؟ و چه کار داری؟ و او با تو چه گفت؟... جواب دادم: خیر است. و راز گفته شده را به آنها نگفتم. تا زمانی که به اصفهان برگشتم و خداوند گشایشی در روزی من ایجاد کرد و علاوه بر مال زیاد، عمرم نیز از هفتاد گذشت و دارای دو فرزند شدم...؛ لذا به امامت او معتقد گشتم و از شیعیان او گردیدم.(8) عبدالرحمان با این کرامت، هدایت یافت.

ارتباط مردم با امام حسن عسکری (ع) در زمان مأمون:

نحوه ارتباط این قدر سخت بود و نمی توانستند با امام راحت ارتباط بگیرند. یادتان است در زمان طاغوت کسی جرات نمی کرد حتی نام امام را بیاورد ، حتی پشت جلد رساله حضرت امام (ره)، نام آیت الله خوئی نوشته شده بود. ولی زمان امام عسکری (ع) نحوه ارتباط با امام بسیار سخت تر از زمان طاغوت بود .امام شبکه امامت و ولایت را طرح ریزی کردند تا مردم و شیعیان از طریق فقها با ایشان ارتباط برقرار کنند. زمینه ولایت فقیه این کار بزرگ و آینده نگری هم از طریق امام حسن عسکری(ع) بود تا امروز به حضرت صاحب رسیده است تا امام عصر(عج)هم بتوانند از آن شبکه استفاده کنند و پل ارتباط با مردم و معصوم باشند، یک سوالی مطرح است که آیا ما هیچ وظیفه ای نسبت به امام زمان نداریم؟ قطعا وظیفه بسیار سنگینی داریم.

زمان غیبت زمان امتحان

زمان غیبت زمان امتحان است ، می توان انسان بسیار خوبی بشوی و به مقام بالای برسی که از مردم زمان ظهور هم ارزش آن بالاتر باشد ، چون آن زمان مردم امام را می بینند اگر بد شوندبا آنها برخورد می شود .مثلا در زمان ظهور نماز جمعه واجب عینی می شود امام زمان که نماز می خوانند همه باید حضور پیدا کنند. ولی امروز وپیش از ظهور نماز جمعه اختیاری است، پس اگر در این زمان خوب بشوی ،مقام بالاتری خواهی داشت و ارزش آن بیشتر خواهد بود. بنابراین زمان غیبت را قدر بدانیم تا به مقام بلایی نزد خداو امام عصر (عج) برسید.

وظیفه ما در قبال امام زمان (عج)

حال وظیفه ما در قبال امام زمان (عج) چیست؟ اولا امیدوار باشیم ، منتظر نباید مایوس شود، از نظر قرآن و شیعه آینده جهان تاریک نیست ولی مادیان جهان آینده را تاریک می بینند در حالیکه آینده جهان بسیار روشن است . صبور باشیم و انتظار فرج را داشته باشید ،خلاصه معنای انتظار فرج که از هر عبادتی بالاتر است این است: اصلا شما عزیزی را به عنوان مهمان دعوت می کنید تا به منزل شما بیاید.آیا می نشینیدو دست روی دست هم می گذارید ، کاری نمیکیندتا مهمان بیاید و چیزی آماده نمیکنید؟خیر ما زمینه را برای آمدنش فراهم می کنیم و وسایل پذیرایی را تهیه می کنیم. انتظار مثبت ،سازنده و تاثیرگذار همین انتظاری است که صاحب خانه نسبت به مهمان عزیزش دارد، ما باید این گونه باشیم. در عصر غیبت همه چیز را مهیا آمدن کنیم دوم دعا کنیم . دعا برای فرج و دعا سلامتی امام بسیار اهمیت دارد. و خواندن این دعا را که سفارش شده است تا در زمان غیبت و امتحان شیعه بخوانند:

«اَللّهُمَّ عَرِّفْنى نَفْسَكَ، فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى نَفْسَكَ، لَمْ اَعْرِف نَبِيَّكَ؛ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى رَسُولَكَ، فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى رَسُولَكَ، لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَكَ؛ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى حُجَّتَكَ، فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى حُجَّتَكَ، ضَلَلْتُ عَنْ دينى »زیارت حضرت صاحب الامر(عج) و دیگر دعاهایی که وارد شده است را بخوانیم و هرگز تسلیم نشویم . زمین و زمان را در هرکجا هستیم برای حضرت آماده کنیم. پیرو ولی فقیه جانشین امام زمان باشیم،این خیلی مهم است. امروز این ولی، این مرد بزرگ حضرت آیت الله خامنه ای جانشین امام زمان (عج) هستند باید وجودشان را قدر بدانیم و پیرو ولی فقیه باشیم. نکته بعد اینکه برادران وخواهران پرچم این انقلابی که به دست حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری است یک رسالت بزرگ بر عهده همه ماست و آن آماده کردن جهان برای ظهور امام زمان است. خدای نکرده اگر کسی در این وظیفه کوتاهی کند، امام خمینی (ره) می فرماید : خیانتی بزرگ و سهمگین انجام داده است . تعبیرات حضرت امام بسیار عجیب است که ملت ایران و این انقلاب زمینه را برای ظهور فراهم می کند، والا از صفر نمی توان شروع کرد . امام زمان که می آیندباید زمینه پذیرش فراهم باشد. این انقلاب و مدیران و مسئولین در هر پست و مقامی کوچک و بزرگی که هستند ،اولا وظیفه خودرا به خوبی انجام دهند و بدانند مهمترین وظیفه آنها زمینه سازی برای ظهور حضرت صاحب الامر است .هر کسی در نظام جمهوری اسلامی در هر کجا برای حفظ نظام قدم بر میدارد ، زمینه ساز ظهور است چون این پرچم و این انقلاب سرانجام در دست حضرت صاحب الامر قرار می گیرد ، خانمها در منزل اگر فرزندی را تربیت می کنند ، زمینه ظهور امام زمان را فراهم می کنند. حضرت امام خمینی(ره) می فرمایند : تمام دستگاههایی که الان در کشور ما به کار گرفته شده اند باید خودشان را مهیا کنند برای ملاقات با حضرت مهدی (عج). امید است این انقلاب به طلوع فجر انقلاب مبارک حضرت بقیه الله ارواحنا لمقدمه الفداء منتهی شود .

آماده سازی جهان برای ظهور حضرت صاحب الامر(عج):


ما به یاری خدا راه را برای ظهور منجی مصلح کل و امامت مطلق حق امام زمان ارواحنا لمقدمه الفداء هموار می کنیم. همین طور حضرت امام خمینی(ره) می فرمایند: سلام بر ملت بزرگ ایران که با فداکاری ایثار و شهادت راه ظهورش را هموار کردند . مقام معظم رهبری نیز می فرمایند : شما باید زمینه را فراهم کنید تا آن بزرگوار بیاید و در آن زمینه آماده اقدام فرمایند از صفر نمی شود شروع کرد. اولین قدم را ملت بزرگ ایران برداشتند. امام(ره) فرمودند : مسئولان ما باید بدانند انقلاب ما محدود به ایران نیست انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ اسلام به پرچمداری حضرت حجت ارواحنا لمقدمه الفداء است.پس این انقلاب جهان را برای ظهور آماده می کند . استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بخش مهم آن آمادگی جهان برای ظهور است ومی فرماید مسائل اقتصادی و مادی اگر لحظه ای مسئولان را از وظیفه ای بر عهده دارد منصرف کند خطری بزرگ و خیانتی سهمگین را به دنبال دارد یعنی اگرمسئولین فقط به فکر رفاه مادی باشندو بحث فقط از اقتصاد باشدو بحث زمینه سازی برای ظهور رافراموش کنند این خطری بزرگ و خیانتی سهمگین است. پس هر کسی در هر کجا هست باید وظیفه خودش را انجام بدهد که این انقلاب اسلامی امانتی در دست ماست که باید آن را به دست صاحب امانت حضرت صاحب الزمان(عج) برسانیم.

برنامه ریزی صهیونیستها برای انحراف انقلاب اسلامی:

نکته دیگر اینکه دستگیری آقای زم بود که اطلاعاتی از آن کشف شد، امریکایی ها، صهیونیست ها و سعودی ها ، مرکزی را ایجاد کردند که در آن ده هزار نیروی کارکشته مشغول کار هستند و هدف این است که از طریق فضای مجازی و جنگ سایبری برای انحراف انقلاب اسلامی و نابودی جمهوری اسلامی وکشورهای مقاومت تلاش کنند . سه هزار نفر از منافقین در آلبانی آنچه در توان داشتند ،گذاشتند و هزاران کامپیوتر و ورایانه و سایل پیشرفته خبری را در اختیار این مرکز و ده هزار جاسوس که هر کدام از اینها می تواند صد کانال ماهواره ای را برنامه ریزی کند، قرار دادند وهدف این ارتش ده هزار نفری سایبری ،تاثیری گذاری بر فکر و رفتار مردم ومسئولین درمنطقه خاورمیانه خصوصا کشورهای حامی مقاومت است. اینها کارشان این است که تمام اطلاعات خردو کوچک را جمع آوری کنند ،اینکه مردم هر منطقه ای چه نوع غذایی را استفاده می کنند خورد و خوراک و پوشش آنها چیست. تا بتوانند با تحلیل این داده ها بر مردم آن مناطق تاثیرگذار باشند وکارشان تولید اخبار و محتوی دروغین ، پخش شایعات وخرابکاری خبری ،دست کاری در تحلیل اخبار،پخش وارونه واقعیت ها،تقویت شبکه های جاسوسی ،ایجاد شک و تردید در بین مردم ، ایجاد آشوب و فتنه سازی در کشورهای مقاومت که امروز بخشی از آن را در عراق و بخشی را در لبنان مشاهده می کنیم. اینها طراحی شده و برنامه ریزی شده است .دشمن که نتوانست از طریق جنگ نظامی به نتیجه برسد از طریق تاثیرگذاری بر افکار وارد شده است ، آیا آنها در هدف خود موفق می شوند؟ بستگی به این دارد چقدر جوانان و علما در کشورهای اسلامی بیدار باشند وگرنه هدف اصلی اینها حاکمیت تفکر داعشی است ، تفکری که حامی سعودی ها بود . آنها برای انتخابات 1400 ایران هم برنامه ریزی می کنند تا بر افکار و رفتار تاثیربگذارند .مخصوصا برای جوانان شبکه ای را به نام اعتدال راه اندازی کرد اند ولی در واقع یک شبکه سایبری برای برپایی آشوب وخرابکاری درکشورها مخصوصا کشورهایی عضو مقاومت است .کشورهایی مانند ایران ،عراق، سوریه، لبنان و... و هدف اصلی این است که اسلام ناب را از ما بگیرند. ان شاءالله این بار هم سرشان به سنگ می خورد و نظام جمهوری اسلامی همچون همیشه سربلند بیرون می آید.

روز مبارزه با استکبار جهانی:

13 آبان روز دانش آموز و مبارزه با استکبار است ، ان شاءالله باشکوه حرکت می کنید و برنامه ریزی شده است وساعت 9.5 صبح از چهاراره برق به سمت حسنیه سپاه حرکت می کنید . ان شاءالله حضور چشمگیری داشته باشید، خداوند شما مردم زرند را حفظ کند که در ین ایام باشکوه در نماز جمعه و مساجد حضور داشتید که جای تشکر دارد. در پیاده روی اربعین کمتر شهری را دیدیم که این همه پیاده روی داشته باشد ، فاصیه حرم تا حرم حدود 40 کیلومتر که نصف فاصله نجف تا کربلاست. انواع و اقسام راهپیمایی ها در این ایام به عشق اهل بیت در این شهرستان صورت گرفته است مرحبا بر شما مردم متدین که این همه به اهل بیت خدمت کردید و این همه مجلس روضه و عزا و موکب به عشق اهل بیت وبه عشق امیرالمومنین با پاکی و صداقت برپا کردید. درود خدا بر شما مردم مومن شریف و متدین، ان شاءالله پاینده باشید و روز به روز هم عشق و علاقه تان را به ساحت مقدس اهل بیت مخصوصا امام عصر(عج) بیشتر شود.

خدایا چنان کن سرانجام کار* تو خشنود باشی و ما رستگار


پی نوشت:

1- کمال الدین /475

2- اصول کافی، ج1/505.

3- دكتر حسین، جاسم، تاریخ سیاسى غیبت امام دوازدهم، ترجمه دكتر سید محمد تقى آیت اللّهى، چاپ اوّل، تهران، مؤسسه انتشارات امیر كبیر، 1367 ه'. ش، ص 155 و .156

4- طوسى،، الغیبة، ص .223

5- طوسى، الغیبة ، ص 226 و 227 / بحار الأنوار، ج 51، ص .355

6- طوسى، الغیبة ، ص .242

7- بحارالانوار، ج 78، ص 380

8- داستان صاحبدلان ، محمد محمدی اشتهاردی

http://yascms.ir/emam/gozaresh/up3247.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3248.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3249.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3250.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3251.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3252.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3253.jpg

انتشار در سایت: سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود
نویسنده: عرب
لینک مستقیم: http://www.yascms.ir/index.php?module=News&do=View&id=9232