سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود

دیدار کارکنان شهرداری زرند با امام جمعه محترم


جناب آقای مهدلو شهردار محترم زرند در معیت همکاران خود مورخه97/07/15 با حضور در دفتر امام جمعه ضمن دیدار با حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم به ارائه گزارشی از عملکرد شهرداری پرداختند.



مهندس مهدلو شهردار زرند در این دیدار امام جمعه زرند را موجب وفاق و همدلی در شهر دانست و اظهارداشت: استفاده از نظرات و دیدگاههای امام جمعه می تواند به پیشرفت و آبادانی شهر زرند کمک موثری نماید.

شهردار زرند وضعیت کنونی شهردار‌ی‌ها را بسیار سخت دانست و افزود: اما به جرات می‌توان گفت که افزایش قیمت ها در فعالیت های شهرداری اثر چندانی نداشته است و نیروهای شهرداری با وجود شرایط سخت و وضعیت مالی در راستای خدمت‌دهی بهتر به شهروندان کمر همت بسته اند و تلاش جهادگونه‌ای را برای رفع مشکلات شهروندان به کار گرفته اند.

امام جمعه زرند نیز در این دیدار با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) کار را شعار و بسته به جان مومن دانست و گفت: شهرداری تنها نهادیست که بیشترین اثر را در زندگی شهروندان دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی نقش شهرداری را یک نقش امیددهنده دانست و اظهار داشت: با انجام فعالیت‌های عمرانی و خدماتی، شهرداری زرند می تواند امید به زندگی را در بین شهروندان گسترش دهد.

وی ضمن تقدیر از خدمات مهندس مهدلو و مجموعه شهرداری گفت: خوشبختانه نگاه برون و درون شهری در شهرداری زرند و استفاده از همه ظرفیت‌های شهری در استان و خارج از استان باعث موفقیت این نهاد در طی چند ماه گذشته شده است.

وی پرداخت عوارض از سوی شهروندان را یک نوع عبادت دانست و گفت: شهروندان همانگونه که خمس خود را پرداخت می‌کنند باید حق و حقوق قانونی شهرداری را نیز پرداخت نمایند تا این نهاد بتواند خدمات موثرتری به آنها ارائه دهد.




سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در دیدار کارکنان شهرداری مورخه97/07/15


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)، السلام علیک یا بقیه الله یا ابا صالح ادرکنا و اغثنا

قالَ اَمیرُالمُوْمِنینَ عَلِیُّ بْنُ اَبیطالب(علیه السلام) : « الْعَمَلُ شِعارُ الْمُؤْمِنِ »(1)

تشکر و قدردانی می کنم از حضرتعالی و همکاران محترم ، خیلی خوش آمدید.

نقش پُر رنگ شهرداری در زندگی مردم :

فکر نمی کنم دستگاهی به اندازه شهرداری، با زندگی مردم عجین شده باشد. نقش شهرداری نقش امید دهی به مردم است و وقتی کسی می بیند، جلو خانه اش آسفالت شده و یا جدولی در شهر رنگ شده است، در آن شهر و محله امید بیشتر می شود که این جای تقدیر و تشکر دارد. الحمدالله شما مرد کار هستیدو مجموعه بسیار خوبی درشهرداری مشغول کار هستند.

کار شعار مومن است :

جناب آقای یزدانپناه و دیگر دوستان شان که مجموعه خوب و کارایی را تشکیل دادند. دقیقا مصداق این حدیث از امیرالمؤمنین است که می فرماید: « الْعَمَلُ شِعارُ الْمُؤْمِنِ »(1) عمل شعار مومن است. ما در زبان عربی یک دسار ویک شِعار داریم وآن لباس رو و عبا را دسار می گویند ویک لباسی داریم که مثل زیر پوش به بدن می چسبد وبه آن شِعار می گوئیم واز نظر لغوی شِعار به آن زیر پوشی می گویند که به بدن می چسبد چرا امیرالمؤمنین(ع) این چنین تعبیری را کرده اند : عمل وکار شِعار مؤمن است چون همانگونه که لباس زیر به بدن می چسبد، کار نیز به جان مؤمن چسبیده است. مؤمن یعنی کار ، حرکت و فعالیت. این نشان مؤمن است.

پرداخت عوارض برای آسایش خودِ مردم است:

الحمدالله دو نگاه ویژه در صحبت های دوستان در شهرداری دیدم . نگاه اول نگاه به داخل شهر است و توانمندی ها و کسانی که در قالب عوارض به شهرداری می توانند کمک کنند . یک نگاه هم نگاه بیرون از شهر که در کشور چه بودجه ای برای شهرستان و استان درنظر گرفته شده است که مبادا دچار غفلت بشویم و این بودجه از دست ما برود. نگاه خوب و موفقیت آمیزی است. درباره موضوع اول ما در خدمت شما هستیم و واقعا شهروندان باید به کمک شهرداری بیایندو این رابطه دو طرفه است . هزینه ای که مردم به شهرداری می پردازند، برای خدمت به خود مردم است و این هزینه برای سلامتی و آرامش خودشان است و در محل سکونت خوشان هزینه می شود. این از یک جهت و از بُعد دیگر این کمک عبادت نیز محسوب می شود . یک خانم ژاپنی که تازه شیعه شده بود ، به ایران آمده بود و می گفت من همه اجناس منزلم را ایرانی خریدم. علت سوال شد گفت قصدم این است به اقتصاد یک کشور شیعه کمک کنم. حتی موبایل خودم را ایرانی خریدم . هر چند نقص دارد ولی اعتقادم این است چون کشور شیعه ای کمک می شود که همه دشمنان علیه او موضع گرفته اند و دنبال نابودی آن هستند، پس به سهم خودم هرچه مورد نیازم باشد را سعی می کنم از اجناس ایرانی تهیه کنم. اگر مردم به دید کمک به نظام الهی و دینی در بخش های مختلف کمک کنند و همانطور که خمس مال خودشان را می پردازند، بدون اینکه کسی به آنها بگوید و با کمال صداقت ،دارایی خودش را اعلام می کنند وخمس آن را حساب می کنند و می پردازند، اگر تاجر و مغازه دار ما هم احساس کنند، مالیاتی که می پردازند یک نوع عبادت است، بهتر خدمت می کند و دیگر دروغ نمی گویند . در یک کشورهای دیگر دریافت مالیات و عوارض یک ساز وکاری است که طرف نمی تواند دروغ بگوید، یعنی قوانین جوری چیده شده است اگر هم کسی دروغ بگوید، یک جای دیگر رسوا می شود و این رسوایی ضرر و زیان بالایی دارد. دروغ گفتن در کشورهای اروپایی بالاترین گناه است. حتی در مورد رئیس جمهور امریکا بحث رابطه نامشروعی او بود، کسی اعتراض نکرد که چرا رابطه نامشروع داشتی ! بلکه همه گفتند :چرا دروغ گفتی و برای آن دروغ باید محاکمه بشوی.من ازآقای هاشمی رئیس بیمارستان سوال کردم شما که در آلمان درس خواندی وضعیت مالیات آنجا چگونه بود. گفتند ما هم مالیات می پرداختیم ولی به ما برمی گرداندندو سیستم مالیاتی در المان طوری است که کسی نمی تواند دروغ بگوید و همه با صداقت اموال خودشان را اعلام کنند ومالیات را بپردازند ولی در ایران چنین سیسمتی نداریم و راههای زیادی برای فرار مالیاتی وجود دارد .دستگاههای تبلیغی شهر ، رادیو و تلویزیون، صدا و سیما اگر این مهم را درست برای مردم تبیین کنند، که امروز پرداخت مالیات در نظام جمهوری یک نوع عبادت محسوب می شود. مردم باید بدانند پرداخت عوارض شهرداری و کمک به شهرداری را به نیت کمک به نظام دینی و عبادی انجام دهند ثواب دارد و یک نوع عبادت محسوب می شود.

برگزاری جلسه با نماینده مردم در مجلس :

نکته دوم یک نگاه جناب مهدلو دارند،اینکه از استان و مرکز بالاخره بودجه ای برای شهر در نظر گرفته می شود، اگر ما در این مورد غفلت نکنیم ، نگاه ارزشمندی است . منتهی متاسفانه در شهر ما از ظرفیت نماینده استفاده نمی شود،برای همه دستگاهها هم این طور است .در سیرجان همه دستگاهها، از نهایت ظرفیت نماینده استفاده می کنند .از وقتی من به زرند آمده ام، ندیدم دستگاهی با نماینده جلسه بگذارد و مشکلات را مطرح کند و برای حل آن از نماینده کمک بخواهد. اگر هم جلسه ای بوده بنده خبر ندارم. باید جلسات چند جانبه باشد مثلاً فرماندار در سطح استان ، نماینده در سطح تهران برگزار شود تا مشکلات را پیگیری کنند اگر این جلسات مستمر برگزار بشودو از آقایان خواسته بشود تا مشکلات شهر حل شود. آقای دکتر هم دوست دارند خدمت کنند و بی حاشیه هستند اگر جلسات برگزار بشود خیلی می تواند مؤثر باشد. ما هم در خدمت شما هستیم اگر جایی باشد در بحث بیرون ونیاز باشد ما دعوت کنیم، این را می کنیم تا ان شاءالله مشکلات حل شود. نگاهی که شما دارید قابل تقدیر است ،از شما تشکر می کنم، ان شاءالله موفق باشید.

ارتباط خوب بین دفتر امام جمعه وشهرداری:

ارتباط خوب بین دفتر امام جمعه و شهرداری هم قابل تقدیر است . نماز جمعه هم با کار شما عجین شده و کار شما هم با نماز جمعه گره خورده است همین طور با ساخت و سازی که در مصلی صورت می گیرد. اگر مراکز دینی نباشند و مردم را تربیت نکنند که درست و خوب کار کنید، از عواقب خلاف و کم کاری بترسید ، آن وقت سنگ روی سنگ بند نمی شود. مساجد و مراکز دینی و مذهبی در واقع محل نیروسازی است و خدمت یه به این مراکز یعنی ساختن نیروهایی که در مراکز دولتی کار می کنند. برگشت دوباره به همان تشکیلات اداره است. وقتی آنجا بیایند به آنها گفته می شود: خوب کار کنید، ضامن اجرا از درون درست می شود. دستگاهها هم خوب کار می کنند. خلافی در آن دستگاه صورت نمی گیرد.سعی می کنند کارشان متقن و محکم وخوب و به موقع انجام شود و کارآمد باشند تا حقوقی که می گیرند، حلال باشد. بنابراین رابطه شهرداری به مراکز دو طرفه است و کمک شهرداری به مراکز دینی ، در واقع کمک به تشکیلات خودش است.از زحمات شهرداری هم تشکر و قدردانی می کنیم خصوصا خیابان را زیبا آسفالت و درختکاری کردید که جای تقدیر و تشکر دارد. کمک شهرداری به مدارس خیلی موثر است ، اینکه مقداری جاده بهشت زهرا بازسازی شد، قابل ستایش است چون هر روز مردم از این جاده عبور می کردند و جاده باریکی بود و هر لحظه امکان تصادف وجود داشت . در مجموع از خدمات بسیار خوبی که شهرداری انجام می دهد تشکر می کنم. ان شاءالله که شما موفق باشید و مردم هم شهرداری و پرسنل آن را از خودشان بدانند و از کمک به مجموعه شهرداری کوتاهی نکنند. عوارضی هم به گردن شان است،هرچه زودتر هرساله حساب کنندو عوارض را هر سال پرداخت کنند تا دشت شهرداری در خدمت رسانی به مردم بازتر شود. کار به شهرداری واقعا سخت است همین که بتوانید حقوق پرسنل بدهید هنر است. دیگر پیشرفت آن جای خودش دارد. واقعا به همه شما دستمریزاد می گوییم ، از اینکه به روز هستید و این خدمات را انجام می دهید. ان شاءالله موفق باشید و هرکاری هم از دست بنده و دفتر اما جمعه بربیاید کوتاهی نمی کنیم .


والسلام علیکم و رحمه الله برکاته

پی نوشت:


1- عبدالواحد آمدي: غرر الحكم، ح 2777.


http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1385.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1386.jpg

انتشار در سایت: سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود
نویسنده: عرب
لینک مستقیم: http://www.yascms.ir/index.php?module=News&do=View&id=8550