سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود

پیام تسلیت امام جمعه محترم به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم


حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم زرند با صدور پیامی فرا رسیدن ماه محرم و ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین( ع) و هفتاد و دو تن از یاران مخلص و جان بر کف آن حضرت را به ساحت مقدس حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفدا و تمام عاشقان و مریدان آن حضرت تسلیت گفت.




http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


متن این پیام به شرح ذیل است:

« بسم الله الرحمن الرحیم»


" اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِ اللهِ وَعَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائِکَ ، عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَبَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ"

سلام بر محرم و عاشورا، سلام بر امام حسین(ع)، سلام بر دستان بریده سقای کربلا،سلام بر خیمه های سوخته و بر ناله های کودکان تشنه، سلام بر صبر و دلتنگی های زینب(س)، سلام بر ندای جاودان ” هل من ناصر ینصرنی”و سلام بر اشک های صاحب الزمان(عج)
محرم یادآور بزرگ ترین حماسه ظلم ستیزی و آزادگی در تاریخ بشری است. حماسه سرخ عاشورا، حماسه انسان های پاک دل و راست قامتی است که عاشقانه به وصل الهی لبیک گفتند و در راه دین و عقیده از جان گذشتند. در این ماه که خیمه‌های عزاداری برپا می‌گردد و بیرق‌های سیاه بالا می‌رود؛ بیش از هر چیز باید بر پیام ها، درس‌ها و عبرت‌های برگرفته از این حادثه‌ی پر معنای تاریخ، یعنی عاشورای حسینی تمرکز کرد؛ چرا که اگر عزاداری‌ها و گریه بر سیدالشهدا (علیه السلام) و یارانش بسیار مطلوب است؛ تلاش برای برپایی و پیش بردن هدف آنان مطلوب‌تر خواهد بود.
بهترین مجالس عزاداری، مجالسی است که تقویت کننده تفکر عاشورایی و روحیه حماسی، سلحشوری، مقاومت، استکبار ستیزی و ذلت ناپذیری باشد. یزید زمان استکبار جهانی با محوریت آمریکا در چهلمین سال انقلاب اسلامی، تمام توان خود را برای شکست مقاومت ملت ایران به کار گرفته است. محرم و عاشورای امسال باید با تقویت روح امید، اتحاد و مقاومت در جامعه، شکست و ناکامی دشمن را رقم بزند.
فرا رسیدن ماه محرم و سالروز شهادت جانگداز سرور و سالار شهیدان کربلا حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و هفتاد و دو تن از یاران مخلص و جان بر کف آن حضرت را را به ساحت مقدس حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفدا و تمام شیعیان جهان تسلیت و تعزیت عرض نموده، امید است با استعانت ازالطاف الهی توفیق شرکت در مراسم عزاداری مظلوم آل مرتضی را پیدا کرده و از این ایام معنوی، حظ و بهره لازم و کافی را برده و روح خود را جلا دهیم.
امیدوارم که مردم محب اهل بیت شهرستان زرند و مسئولان محترم هیئات و تشکل های دینی و مذهبی هم نوا با سایر عزاداران این سرزمین، فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقلید در زمینه برپایی مجالس و آیین های سوگواری الهام بخش و عاری از هر گونه آسیب و انحراف را نصب العین خود قرار خواهند داد تا ان شاء الله شاهد اقامه مجالسی در شأن شهرستان زرند و جلال و شکوه و عظمت ابا عبدالله(ع) و محرم و صفر و عاشورای حسینی باشیم.


علی ابراهیمی

اما م جمعه شهرستان زرند – اول محرم الحرام 1440 هجری قمری


انتشار در سایت: سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود
نویسنده: عرب
لینک مستقیم: http://www.yascms.ir/index.php?module=News&do=View&id=8485