سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود

لزوم پیوستن به انقلاب اسلامی ملت ایران از دیدگاه رسول خدا(صلی الله علیه وآله)


خطبه های نماز جمعه به امامت حجة الاسلام و المسلمين ابراهيمي مورخ 91/4/2
http://yascms.ir/emam/ebrahimi2.png

بسم الله الرحمن الرحيم
لزوم پیوستن به انقلاب اسلامی ملت ایران از دیدگاه رسول خدا(صلی الله علیه وآله)
آينده سازان چه كساني هستند و وظيفه ما چيست؟
خطبه اول

ماه مبارك شعبان،اعياد شعبانيه، ولادت با سعادت سالار شهيدان حضرت ابا عبدالله الحسين(عليه السلام) روز پاسدار، ولادت با سعادت قمر بني هاشم آقا ابوالفضل العباس(علیه السلام) روز جانباز و ولادت امام چهارم، امام زين العابدين(عليه السلام) را به همه شما عزيزان، بزرگواران، برادران و خواهران، جوانان و نوجوانان پسران و دختران عزيز تبريك عرض مي كنم و از برادر بسيار عزيز و گرانقدرمان جناب آقاي زين الديني كه قبل از خطبه ها به مناسبت هفته قوه قضائيه صحبت كردند تقدير و تشكر مي نمايم.
در خطبه هاي گذشته با استفاده از آيات روايات بيان كرديم كه انسان مسئول است و سرنوشت انسان به دست خود او رقم مي خورد و بيان كرديم سرنوشت انسان و اين كره خاكي ختم به خير است. آينده آينده اي بسيار درخشان است و آينده از آن عباد صالح، از آن اهل بيت پاك پيغمبر(صلی الله علیه وآله) است. دو خطبه را به اين امر اختصاص داديم تا ما اميدوار باشيم و اميدوار بمانيم. بيان كرديم آينده سازان چه كساني هستند و از كجا اين آينده روشن و درخشان ساخته مي شود؟ در اين خطبه به بيان اين مطلب مي پردازيم كه آينده سازان چه كساني هستند و وظيفه ما چيست؟ چند روايت در رابطه با اين موضوع مطرح مي كنيم .
پیشگویی جنایت رضاخان در روایات
روايت اول را از کتاب مرحوم دشتي در باب آينده سازان خدمت شما عرض مي كنم. اصل روايت از آقا اميرالمومنين علي(عليه السلام) در كتاب بيان الائمه صفحه 351 است. اميرالمومنين علي(عليه السلام) مي فرمايند: «من علائم الظهور » از علائم ظهور امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) چند مورد را ذكر مي كنند از جمله «وسلطنة رجل طبرسي» سلطنت مرد طبرسي، طبرستان در روايات مازندران فعلي مي باشد. در گذشته به مازندران طبرستان مي گفتند. يكي از علائم ظهور اين است كه شخص مازنداني حكومت مي كند. از كارهايي كه اين شخص انجام مي دهد «و تبدبل الا لبسة الاسلاميه» اين مرد مازندراني به سلطنت كه مي رسد اولين كاري كه انجام مي دهد لباسهاي اسلامي را تغيير مي دهد، حجاب را از اسلام برميدارد، حجاب را از زنان برميدارد و لباس اسلامي را تبديل به لباس غير اسلامي مي كند. ما ديديم در دوران رضاخان منحوس چه بر سر زنان و چه بر سر مردان آمد. مي بايست هم مردان لباس خود را تغيير دهند و هم خانمها لباس خود را تغيير دهند. بي حجابي و بد حجابي را ايجاد كرد، چادر از سر زنان بر ميداشت، لباس غربي و غير اسلامي را بر اندام زنان ما مي پوشانيد، اين مربوط به نزديكي ظهور است.
پیشگویی اهل بیت(علیهم السلام) درباره محمدرضا شاه ظالم و ستمگر و ظهور انقلاب اسلامی
راجع به فرزند منحوس اين مرد هم روايت داريم از جانب امام صادق(عليه السلام) است كه مي فرمايند:«و ينقلب ملك العجم » عجم در روايات به معناي غير عرب است. منتهي به قرينه همين روايت منظور ايران است يعني خود روايت وقتي توضيح مي دهد خود عجم را معنا مي كند، عجم به معناي غير عرب است، ملك عجم يعني هر جا غير عرب است شامل مي شود منتهي در روایت صحبتي هست كه مشخص مي شود ملك عجم ايران است. امام صادق(عليه السلام) مي فرمايند: «وينقلب ملك العجم في محرّم یسفك الدماء» در سرزمين عجم در ماه محرم انقلاب مي شود تنها جائي كه در ماه محرم انقلاب شد به بركت محرم و سيدالشهدا(علیه السلام) ايران اسلامي است (پس ملك عجم ايران است) در ايران انقلابي در ماه محرم به بركت سيدالشهدا(علیه السلام) برپا مي شود «یسفك الدماء» خونريزي زياد مي شود. منتهي اين خونها هدر نمي رود، خون شهدا پيروز مي شود«حتي يفرّ ملك العجم» تا اينكه منجر به فرار پادشاه ايران مي شود «يفرّ» فعل مضارع از ريشه فر، یعنی فرار، انقلاب پيروز مي شود و پادشاه هم ذليلانه فرار مي كند . براي چه فرار مي كند؟ «لئلا يأخذه الناس» براي اينكه مردم از او انتقام نگيرند و او را دستگير نكنند فرار مي كند «ثم یموت غمأ» بعد مي فرمايند: وقتي فرار مي كند از غم و غصه به درك واصل مي شود.«يموت» در اينجا به معناي مي ميرد است. (بقول معروف معما چو حل گشت آسان شود) اگر شصت سال پيش هفتاد سال یا صد سال پيش اين روايت را مي خوانديم مثل امروزه معناي آن را درك نمي كرديم .امروز اين روايات براي ما معنا پيدا كرده است آن بزرگواراني كه سن آنها اقتضا مي كند با تمام وجود اين روايت را درك و لمس مي كنند.
پیشگویی پیامبر(صلی الله علیه وآله) از ایرانیان حافظ اسلام و باعث تداوم
روايت بعدي از رسول خدا حضرت محمد(صلي الله عليه و آله و سلم) است كه عده اي با سلمان مزاح و شوخي مي كردند پيغمبرخدا(صلي الله عليه و آله و سلم) فرمودند سلمان فارسي احترام دارد بايد احترام سلمان را نگه داريد، شوخي هاي بيجا نبايد با سلمان داشته باشيد به دليل آن توجه بفرمائيد دليل آن خيلي عالي است زيرا مرداني از ديار سلمان در آخرالزمان قيام مي كنند و عامل تقويت و تداوم اسلام مي شوند. همشهري هاي سلمان قيام مي كنند و اسلام حفظ مي شود، اسلام باقي بماند و تدوام پيدا مي كند و منظور از اسلام، اسلام ناب محمدي است. فضاي روايات به ما نشان مي دهد كه پيروزي اسلام از كجا شروع مي شود و آينده اسلام از كجا تامين مي شود. همه اينها نشان داد انقلاب اسلامي كه از محرم شروع شد باعث حفظ اسلام و تداوم اسلام مي شود و آينده به سمت نور، به سمت خورشيد عدالت يعني حضرت مهدي صاحب الزمان(عجل الله تعالي فرجه الشريف) خواهد رفت.
پیشگویی روایات در باب انقلاب اسلامی ایران پایان بخش ظلم و ستم به اهل بیت پیامبر (علیهم السلام)و سپردن پرچم اسلام در جهان به امام عصر(عجل الله تعالی فرجه)
روايت چهارم در همين زمينه با فضاي روشنتري است اين روايت از رواياتي است كه هم اهل سنت نقل كردند و در منابع شيعه آمده است رواي مي گوئيد نحن عند رسول الله(صلي الله عليه و آله و سلم) در خدمت پيغمبرخدا(صلي الله عليه و آله و سلم) بوديم «إذ أقبل فتية من ‏بني هاشم» در همان حال جواناني از بني هاشم شايد منظور امام حسن(علیه السلام) يا امام حسين(عليه السلام) باشد. تعدادي از جوانان و نوجوانان بنی هاشم از مقابل پيامبر رد شدند «فلما رآهم النبي ‏اغر و رقت عيناه»چشم پيغمبر(صلي الله عليه و آله و سلم) كه به امام حسن(علیه السلام) و امام حسين(علیه السلام) افتاد «رقت عيناه» چشمانشان پر از اشك شد «وتغير وجه» چهره پيغمبر(صلي الله عليه و آله و سلم) تغيير كرد «فقلت ما نزال نرى في وجهك شيئا نكرهه» ما سوال كرديم آقا در چهره شما غم و غصه اي را مي بينيم چه اتفاقي افتاد كه چهره شما دگرگون شد؟«فقال ‏ ‏إنا أهل بيت اختار الله لنا الآخرة على الدنيا» فرمودند ما اهل بيتي هستيم كه خدا قيامت را براي ما برگزيده است«و ان اهل بيتي» اما اهل بيت من«سیلقون من بعدی بلاء و تشریداً و تطریداٌ»(منتخب الانوار المضیئه،ص43) بعد از من، اهل بيت من به بلا مبتلا مي شوند، به آوارگي مبتلا مي شوند، اهل بيت و خانواده من گرفتار مي شوند، به سختي هاي فراوان دچار مي شوند، آواره از وطن و مطرود و آواره مي شوند و مردم آنها را طرد مي كنند از اهل بيت من مردم فراري مي شوند تا چه موقع اهل بيت من فراري مي شوند و در سختي و بلا هستند؟ توجه كنيد ما بايد از رهبر بزرگوار و امام بزرگوار ممنون باشيم پيغمبر(صلی الله علیه وآله) مي فرمايند اهل بيت من مظلوم و آواره هستند«حتي ياتي قوم من قبل المشرق» تا اينكه مردم و قومي از مشرق زمين قيام مي كنند«و معهم رايات سود» قومي از مشرق قيام مي كنند و پرچم مشكي دارند پرچم عزاداري بر سيدالشهدا(علیه السلام) دارند.اشاره به قيام در ماه محرم دارد.
انقلاب اسلامی بالاترین خیر و خوبی از دیدگاه پیامبر(صلی الله علیه وآله)
«فیسالون الخیر» قيام و نهضت مي كنند و پرچم را برافراشته مي كنند و دنبال خير و خوبي هستند، از شر بيزار هستند،خیر در برابر شر است. «فلا يعطونه» اين خيري كه سوال مي كنند ما اسلام مي خواهيم آزادي مي خواهيم اينها را به آنها نمي دهند «فیقاتلون» زماني كه مي بينند كه ميسر نشد جهاد مي كنند «فینصرون» خدا آنها را پيروز مي كند «فیعطون ما سالوا» آنچه كه خواستند اينها را بدست مي آورند. در ادامه مي فرمائید اين قيام ادامه دارد «فلا یقبلونها حتی یدفعونها» اين پرچم و اين نهضت ادامه دارد تا زمانيكه آنرا به يك مرد از اهل بيت من می سپارند. آن مرد كيست؟«الی رجل من اهل بیتی فیملاها قسطا کما ملئوها جورا» تمام زمين را از عدل پر مي كند همانطور كه از ظلم پر شده است «فمن ادرك ذلك منكم» بعد پيامبر(صلی الله علیه وآله) سفارش مي كند هر كدام از شما مسلمانان آن زمان را درك كند آن انقلاب و نهضت را درك كند «فليأتهم» بر آنها واجب است بيايند و آنها را حمايت كنند چون پرچم آنها، راه آنها و حرف آنها حق است چون براي حق زمينه سازي مي كنند هر كس آنزمان را درك كند بايد حمايت كند.
لزوم پیوستن تمام مسلمان به انقلاب اسلامی از دیدگاه پیامبر(صلی الله علیه وآله)
«فمن ادرك ذلك منكم» هر كدام از شما مسلمانان آن زمان را درك كند واجب است حمايت كند و كوتاهي نكند«ولو حبوا علی الثلج» و لو اينكه روي برف سينه خيز برود ثلج يعني برف بايد برود.
پرچم برافراشته در ایران پرچم حق از نظر پیامبر خدا(صلی الله علیه وآله)
پرچم حقي كه در ايران برافراشته شده است حمايت كند از اين روايت روشنتر مي شود. مي فرمايد اهل بيت من آواره هستند اهل بيت من طرد شده اند اهل بيت من مظلوم واقع شده اند تا اينكه انقلاب اسلامي به ثمر برسد اين انقلاب مظلوميت اهل بيت را خاتمه مي دهد اين انقلاب دربدري اهل بيت را خاتمه مي دهد اين انقلاب زمينه ساز صلح جهاني و ظهور حضرت صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه) است اين بخشي از رواياتي بود كه خدمت شما بزرگواران عرض كردم كه آينده چه آينده درخشاني است و اينكه مقام معظم رهبري در تمام سخنرانيها به ما اميد مي دهد و ما را به آينده درخشان وعده مي دهد او در خشت خام مي بيند و ما دركش نمي كنيم اميدواريم كه همه ما طبق روايت از اين نظام جمهوري اسلامي با تمام وجود حمايت كنيم اين نظام پرچمش حق است راهش حق است، ايده اش حق است، يارانش حق هستند، كسانيكه در اين راه و در اين مسير زحمت مي كشند بالاترين نصيب كه همان حمايت از اهل بيت پاك پيغمبر(صلی الله علیه وآله) است خداي تبارك و تعالي نصيب آنها مي كند.
خطبه دوم
«اوصيكم عبادالله و نفسي بتقوی الله »
جوانان گل های محمد و آل محمد

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران عزيز و خواهران مكرمه را به تقواي الهي دعوت مي كنم در توصيه به تقوا برخورد خوب و ملايم با نسل جوان را خدمت خواهران و برادران پدران و مادران عرض ميكنم . تابستان است و اوقات فراغت در پيش است. از شيوه صحيح بايد براي جذب جوانان خود به دين و ديانت استفاده كنيم شيوه ای كه تنفرزا باشد شيوه اي كه بچه هاي ما را از مسجد و محراب دور كند اين غير از اينكه ما به دشمن كمك كرده ايم ثمر ديگري ندارد. اين بچه ها، دختران و پسران مانند گل هستند. گلهاي باغ توحيد هستند.گلهاي محمد و آل محمد(صلی الله علیه وآله) هستند. نيازمند به مراقبت و باغباني هستند از شيوه درستي براي هدايت آنها بايد استفاده كنيم. يك مورد را من خدمت شما عرض مي كنم ببينيد برخوردها چقدر تاثير گذار است.
امربه معروف غلط و تنفرزا
مجلس عقدي بود و ما در اين مجلس شركت كرديم. مقابل ما يك پيرمرد صالح، مومن و متدين با قد خميده يك نفر زير بازوي او را گرفته و مي برد. يك دختر شش و هفت ساله اي يك لباس پوشيده بود و به او سلام كرد. چشم اين پيرمرد كه به دختر بچه افتاد با خشم و غضب او را طرد كرد و جواب سلام او را هم نداد و گفت دختر مگر تو مادر نداري كه چادر سرت كند. اين دختر خشکش زد. اين يك شيوه امر بمعروف است و اين بچه ممكن است از چادر و از نصيحت براي هميشه زده شود. يك شيوه ديگر هم هست كه اولا جواب سلام واجب است، جواب سلام او را بدهيد اول خوبي او را در نظر بگيريد و اگر مي خواهيد كسي را تغيير دهيد از اول نبايد او را تخريب كنيد. اگر بخواهيد فضا را تغيير دهيد مرحله دارد اول مثبت او را در نظر بگيريد. زمانيكه او را به خوبي تحويل گرفتي بعد از آفرين بر شما دخترم تو چقدر مودبي و اگر روسري سرت مي كردي خيلي زيباتر مي شد. حال اين شيوه بهتر است يا آن شيوه قبلي، بالاخره جوان زود رنج است.
داستان مردی که از مسجد منزوی شد
خدا شهيد مطهري را رحمت كند از يكي از خطبا نقل مي كرد كه مردي بود كه اصلا نماز نمي خواند منكر خدا و پيغمبر بود بالاخره ارشاد و نصيحت و راهنمايي كم كم دل او نرم شد و رقت قلب پيدا كرد و نماز در مسجد گوهرشاد مي خواند چون مشهدي بود مي آمد و صف دوم و سوم مي نشست و به گونه اي شد كه عبا هم بر دوش مي گرفت. يك روز يكي از اين خشك مقدسين آمد و با خشم و غضب روبرويش نشست و گفت تو مسلمان هستي؟ او گفت: منظور شما چيست؟ گفت: اگر مسلمان نبودم اينجا نمي آمدم. چه مسلماني اين چه ريشي است كه براي خودت گذاشته اي مرده شور مسلماني و نمازت را بزند. اين بنده خدا سجاده را برداشت و گفت اين نماز و اين دين و اين ديانت به درد خودتان مي خورد. خوب اين هم يك روش امر به معروف است.
داستان روحانی که لباس شخصی پوشیده
يك داستان ديگر عرض مي كنم تا بيشتر متوجه مقصود و منظور بنده شويد. يكي از علما لباس شخصي مي پوشد منظور اينكه روحاني بوده است و يك روز لباس شخصي مي پوشد. وقتي پيش دوستان مي آيد شروع به مسخره كردن او مي كنند و اصلا به گونه اي حرف مي زنند كه او مي گويد شما چه آدمهايي هستيد شما دوست دشمن هستيد. دشمن هم اين را مي خواهد حالا من هزار خوبي دارم و شما كاري كرديد كه من به سراغ دشمن بروم اين چه شيوه اي شما داريد. شهيد مطهري باز از يكي از بزرگان نقل كردند كه در خانه اي ساز و آواز بود عده اي مي خواستند اين ساز و آواز حرام را خاموش كنند. آمدند و از ديوار مردم بالا رفتند و از پشت بام مردم شروع به دويدن كردند رفتند و ساز و آواز را هم گرفتند و كتك هم زدند و به مرجع تقليد آنزمان گفتند كه ما امر به معروف كرديم. ايشان فرمودند اين چه امر به معروفي است شما چندین منكر را انجام داديد. پشت بام مردم بدون اجازه رفتيد كه مي بايست از درب خانه برويد بعضي اوقات مي بينيم ما سوراخ دعا را گم مي كنيم. چرا جوانها ما از مسجد فراری مي شوند چرا جوانهاي ما زده مي شوند چون ما بد برخورد مي كنيم. امر بمعروف و نهي از منكر شيوه دارد مثل آن خشك مقدس بر آن بچه اخم كنيد، آن بچه براي هميشه از چادر زده مي شود. والله اين شيوه پيغمبرخدا(صلی الله علیه وآله) نيست. پيغمبر(صلی الله علیه وآله) و اهل بيت كه اينگونه دعوت به خوبي نمي كردند. اينگونه كه ما همه را تحويل دشمن مي دهيم . بجاي اينكه جذب كنيم همه را طرد مي كنيم. حداقل بيائيد از امام حسن(عليه السلام) و امام حسين(عليه السلام) ياد بگيريد.
یاد دادن وضو به پیرمرد توسط امام حسن(عليه السلام) و امام حسين(عليه السلام)
امام حسن(عليه السلام) و امام حسين(عليه السلام) ديدند كه يك پيرمرد وضو را اشتباه انجام مي دهد، اگر ما بوديم كه مي گفتيم پيرمرد خجالت نمي كشي شصت هفتاد سال سن داري اين چه طرز وضو گرفتن است چه موقع ياد مي گيري هنوز دو ركعت نماز نتوانستي بخواني اين دو بزرگوار چه كردند. آمدندو گفتند ما مي خواهيم مسابقه بدهيم شما داور و استاد ما شويد ببينيد كدام يك از ما بهتر وضو مي گيرد. امام حسن(علیه السلام) اول وضو گرفت بعد امام حسين(علیه السلام) وضو گرفت. بعد او گفت شما نور ديده پيغمبر(صلی الله علیه وآله) هستيد شما هر دو عالي وضو مي گيريد من وضو را اشتباه گرفتم. شما من را راهنمائي كرديد. اين شيوه اهل بيت است. شيوه تخريب، بد برخورد كردن جوان را با دست خود به دامان دشمن مي دهيم. شيوه هايمان را بايد عوض كنيم. اين موضوع را چرا مطرح كردم چون تابستان است و بايد بچه هاي خود را به مسجد جذب كنيم روحاني مسجد خادم محترم مسجد هيات امناي محترم بايد جاذبه ايجاد كنند و جوانها را درك كنند. مثل بنده خدايي كه عده اي لوطي بودند اصلا نماز نمي خواندند. آنها را جذب مسجد كرد. اينها با كفش نماز مي خواندند مي گفتند اين چه وضعي است يك مشت لوطي را آورده ايد و با كفش نماز مي خوانند. گفت من هنر داشتم اينها را با كفش نماز خوان كردم تو اگر هنر داري كاري كن كه كفش از پاي آنها در بيايد. بچه هاي خود را جذب كنيم.
جوانان در تیرس تبلیغات زهرا آگین دشمن
امروز ماهواره بچه هاي ما را در تير رس قرار داده است. مواد مخدر بچه هاي ما را در تير رس قرار داده است فيلمهاي سكس، تبليغات مسيحيت و هياتهاي تبشيري، تبليغات بهائيت و وهابيت اينها همه حمله كردند تا جوان شيعه را از اساس و اعتقاد بيندازند. عرفانهاي كاذب و شيطان پرستي هم جوان ما را مورد هجمه قرار داده اند.
جذب با شیوه محبت آمیز
ما بايد با محبت، برادري، شيوه خوب بچه ها را جذب كنيم چشم باز كنيم مي بينيم كه فرزندان ما به دشمن پناه برده اند اين يك واجب است همه بايد توجه داشته باشند بايد جوان شيعه را جذب كنيد اگر از دست رفت مثل گذشته نيست كه اگر به شهادت برسد ده نفر علم او را بردارند. امروز اگر در تير رس مواد مخدر قرار گرفت او از دائره مومنين و شيعه خارج مي شود و بي اثر مي شود پدران، مادران اوقات فراغت بچه هاي خود را دريابيم و مسائل ديني و مذهبي را به آنها ياد دهيم بچه هاي خود را مومن و متدين تربيت كنيم .اين درخواستي است كه من از پدران و مادران دارم ولي با شيوه خوب، زيبا و قشنگ او را به سمت دين و ديانت بياوريد. ببينيد بزرگان دين چگونه بچه هاي خود را تربيت كردند. اگر نماز او قضا شد با اخم و خشم و غضب اگر برخورد كني بدتر مي شود و دلزده مي گردد. بايد شيوه هاي خوب و بيان خوب را ياد بگيريم. مناسبتها را خدمت شما عرض مي كنم.
اولين مناسبت ولادتهايي كه در اين ماه شعبان داريم تا به ولادت حضرت صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) مي رسد. ولادت امام حسين(علیه السلام) سرور آزادگان بزرگ پاسدار اسلام و قرآن روز پاسدار هم نامگذاري شده است. ولادت آقا ابوالفضل العباس(علیه السلام) و روز جانباز را داريم. افتخار بزرگي براي جانبازان است كه روز ولادت آقا ابوالفضل(علیه السلام) را روز جانباز نامگذاري كرده اند. ولادت با سعادت امام سجاد(علیه السلام) را هم داريم.
جانباز و حیات بخشی آن
نقش جانبازان در اين انقلاب خيلي زياد است من هميشه افسوس مي خورم يك جانباز ويلچر نشين كه در خيابان است و جوان ما از كنار او رد مي شود حاضر نيست به او سلام كند و فكر مي كند اين از همان اول خداداي معلول بوده است نمي داند كه او هستي، عمر و حيات خود را بخاطر اين نظام و ملت هديه داده است. افسوس مي خورم آن گونه كه بايد حرمت جانباز نگه داشته نمي شود.
شکست طرحهای استکبار آمریکا و اسرائیل بدست سپاه پاسداران
سپاه هم نقش بزرگي دارد و به پاسداران عزيز اين ولادت با سعادت و روز خود آنها را تبريك عرض مي كنيم از اول انقلاب شما ببينيد چه توطئه هاي رنگارنگي تجزيه طلبي، غائله بني صدر، كودتاهاي پي در پي شما ببينيد نقش سپاه در همان زمان و الان اگر نبود چه پيش مي آمد. بعد از آن جنگ تحميلي كه اگر فرماندهان سپاه و پاسداران نبودند واقعا استكبار ناكام مي شد، صدام ناكام مي ماند. شكست طرحهاي آمريكا و اسرائيل در خاورميانه در عراق در فلسطين در لبنان در سوريه در افغانستان اگر واقعا سپاه نبود طرحهاي اينها به كجا مي رسيد. نقش سپاه و سپاه قدس و بعد از همه اينها نقش سپاه در سازندگي طرحهاي بلسيار بزرگ سپاه انجام مي دهد و بالاتر از همه نقش سپاه در جنگ نرم و در فتنه هشتاد و هشت قابل ستودن است اينكه امام مي فرمودند اگر سپاه نبود كشور نبود انسان با تمام وجود به اين حرف ايمان مي آورد. با استدلال هم ايمان مي آورد يك جمله حضرت امام(ره) به پاسداران فرمودند عرض مي كنم ايشان فرمودند: شرط پاسداري از اسلام پاسداري از خود است. بايد انسان مراقب باشد از هواي نفس از شهوات و از اميال شيطاني بايد بيشتر مراقب و مواظبت كنيم.
انقلاب اسلامی مدیون آیت الله دکتر شهید بهشتی
در اين هفته شهادت مظلومانه آيت الله دكتر بهشتي و هفتاد و دو تن از بهترين ياران امام با انفجار بمب در دفتر مركزي حزب جمهوري در سال 60توسط منافقين لعنة الله عليه را هم داريم. در آنزمان آنها كه يادشان است چه حادثه تلخي بود و چه ضربه كاري به نظام وارد شد كه يكدفعه شخصيتي مثل شهيد بهشتي كه خود يك امت بود و دشمن از دست ما گرفت و منتهي صبر بصيرت تلخي را به شادي تبديل كردم آنها كه مي خواستند كشور ما نباشد امروز به كجا افتادند همين صبري كه مردم انجام دادند تلخي ها از بين رفت و پيروزي حق بر باطل شد و خون شهيد بهشتي باعث شد كشور ما، انقلاب ما و راه امام بيمه شود. خدا شهيد بهشتي را از اين نماز جمعه ما رحمت كند. خدا بالاترين درجات را به ايشان و ياران فداكار ايشان عنايت بگرداند.
تشکر از دادگستری بافت و بیان گوشه ای از عملکرد آن
هفته قوه قضائيه هم هست كه به همين مناسبت جناب آقاي زين الديني قبل از خطبه ها صحبت كردند. ما از ايشان و همكارانشان تشكر مي كنيم. كارهاي بسيار خوبي انجام شده است كه واقعا قابل تقدير است بخشي از آنها را ايشان اعلام كردند. يكي از مشكلات اين شهر جسته و گريخته توزيع مشروب بود سركرده اين باند را دستگير كردند و شهر الحمدلله نفسي مي كشد و جاي تشكر دارد. از دادستان، نيروي انتظامي و از قضات محترم تشكر مي كنيم تعدادي از اراذل و اوباش را بسيار سابقه دار بودند در شهرستان دستگير كردند و جرائم خشن را انجام مي دادند و ما هم دست مريضا مي گوئيم و حمايت مي كنيم.از آنها تشكر و قدرداني مي كنيم. عوامل پشت صحنه مواد مخدر بودند و مخصوصا مواد مخدر صنعتي عده اي دستگير شدند و نياز بود كه دستگير شوند و با قوت انشاءالله نيروري انتظامي و قضات محترم و دادستان با آنها محكم برخورد كنند كه جوانهاي ما آسيب نبينند. پديده بدحجابي را هم داريم و البته خشن صلاح نمي دانم ولي با نصيحت و مهرباني ارشاد و تذكر داده شود. بعضي اوقات انسان تعجب مي كند از خانواده هاي متدين هستند و مادر چنان پوشيده و 50-60 سال دارد ولي دختر او در كنارش بد حجاب است. شما نمي خواهد روي خود را تنگ بگيري ولي به دختر خود تذكر بده حجاب را رعايت كند. مادر يك چشمي در خيابان راه مي رود كه مبادا چشم ديگرش ديده شود كه مي خواهد زمين بخورد اما دخترش در كنار او بدحجاب راه مي رود. دختر خود را نصيحت كنيد در عين حال اگر بخواهند شرارت كنند بله نيروي انتظامي با آنها برخورد مي كند. بعد ممكن است بعضي از خانواده ها ناراحت شوند كه چرا با بچه هاي ما برخورد شده است. بچه هاي شما نبايد ناامني ايجاد كنند. نبايد شرارت كنند و نبايد بدحجابي ايجاد كنند. با لباس زننده بيرون حاضر شوند و صدها چشم نامحرم جوان ازدواج نكرده، هوس انگيز دنبال خود راه بيندازند و باعث اختلاف در بين خانواده ها شوند و ازدياد طلاق در جامعه را موجب شوند. آمار خودكشي بالا مي رود و بعضي از اين بدحجابي ها آثار سوء در جامعه دارد من يكروز در جائي رفتم و دو دختر خانم هر دو در قتل شريك بودند. با بدحجابي خود دو جوان كه عاشق اين دو شده بودند خودكشي كرده بودند. براي اينكه پدر و مادرها موافقت نمي كنند و جوان نادان و عمر خود را بخاطر يك زن هرزه خاتمه مي دهد اينها را ما نمي توانيم تحمل كنيم كه خانواده ها از هم پاشيده شود و آمار طلاق در خانواده ها بالا رود و دختر مي خواهد مد غربي باشد. حتما نيروي انتظامي برخورد مي كند تذكر مي دهد. دو مناسبت ديگر هم داريم.
تذکر مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) مجلس زنده و سالم باشد
نمايندگان خدمت مقام معظم رهبري رفتند و آقا تذكراتي دادند آقا دو جمله فرمودند: مجلس بايد يك مجلس زنده و سالم باشد كه فرمايشات آقا را شما شنيديد. هم زنده بودن و هم سالم بودن را معنا كردند و الحمدلله مجلس هم در جايگاه خود قرار گرفتند و دشمن دلش نمي خواست مجلس شوراي اسلامي سرانجام خوبي پيدا كند.
پرچم انقلاب هسته ای به دست رهبر معظم انقلاب
الحمدلله تمام برنامه هاي آنها يكي پس از ديگري شكست خورد.اين مذاكرات هسته اي 5+1با نظام جمهوري اسلامي نتيجه اي نداشت و نتيجه اش بر اين قرار شد كه كارشناسان نظر دهند و در ماههاي آينده بررسي شود. دشمن واقعا چه مي خواهد اين مثل روز براي همه شما بزرگواران روشن است دشمن دلش مي خواهد هم خودش سلاح هسته اي داشته باشد و هم از توان انرژي هسته اي استفاده كند و كشورهايي كه با او مخالفت مي كنند به هيچ عنوان از انرژي هسته اي نتوانند استفاده كنند و ساقط شوند و دست او بالا باشد و همه فقير، زيردست او باشند. استكبار جهاني، آمريكا و اسرائيل اين را مي خواهند اما ايستادگي ملت ايران به فتواي مقام معظم رهبري يك انقلاب هسته اي است. مقام معظم رهبري پرچمدار انقلاب هسته اي هستند. چرا ايشان پرچمدار هستند؟ به اين دليل كه آقا مي فرمايند استفاده و نگهداري سلاح كشتار جمعي و سلاح هسته اي حرام است توليد آن حرام است و نگهداری و مصرف آن هم حرام مي باشد. اين بر خلاف نظر جهان است و اين انقلاب نويني است که استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي حق همه ملتها است اين هدف بزرگي است و مقام معظم رهبري كه پرچمدار آن است و مي خواهد سلاح شيطاني و سلاح هسته اي نابود شود. ولی استکبار جهانی می خواهد دست او باشد تا قدرت برتر باشد ولي مقام معظم رهبري مي فرمايند سلاح هسته اي قدرت برتر نيست بلكه سلاح شيطان است و آنچه كه مفيد است انرژي صلح آميز هسته اي است و اين فتوا و اين علمداري بر ملت ايران و بر مقام معظم رهبري مبارك باشد .
والسلام علیکم و رحمة الله

انتشار در سایت: سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود
نویسنده: مدیر
لینک مستقیم: http://www.yascms.ir/index.php?module=News&do=View&id=2585