سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

درسهای بهار به انسانها

بسم الله الرحمن الرحیم
خطبه نمازجمعه 12/1/90
به امامت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا ابراهیمی
http://yascms.ir/emam/ebrahimi1.png

درسهای بهار به انسانها
خطبه اول
در خطبه گذشته موضوع بحث چه درسهایی را از بهار می آموزیم قرار دادیم. بخشی را خدمت شما مومنین و خواهران مومنه عرض کردم گفتیم که به ما درس زندگی می دهد روانشناسان بحث مهمی به نام مهارتهای زندگی مطرح می کنند در زندگی چه کار مهمی باید انجام دهیم که زندگی ما موفق باشد، سعادت داشته باشیم، خوشبخت زندگی کنیم ، در گردنه ها به خوبی بتوانیم زندگیمان را اداره بکنیم راههایی را بیان کردیم. گفتیم بهار درس زندگی میدهد مهمترین درسش تغییر است چون زمان تغییر میکند سرزنده وشاداب می شود، زمین مرده حیات پیدا می کند، درس می گیریم که ما هم می توانیم سرزنده زندگی کنیم، تغییر پیدا کنیم، با امید زندگی کنیم این مطالبی بود که در خطبه گذشته خدمت شما عرض کردم دیگر تکرار نمی کنم فقط عنوانش را خدمت شما عرض می کنم درس دومی که ما می گیریم درس توحید است فردا سیزده بدر است شما به طبیعت تشریف می برید این گل و گیاه را نگاه می کنید این گل و گیاه چه درسی را به من و شما می دهند، ظاهرش یک بوته ای با یک گلی روئیده است اما وقتی که با دقت و بینش نگاه می کنیم این درس خداشناسی به ما می دهد. پشت صحنه آفرینش این گل واجب الوجوبی بوده است که علم، آگاهی، قدرت، حکمت و حیات داشته است. پشت صحنه را می بینید در باطن قصه خدا، آفرینندگی، نمایش قدرت او را می بینیم. اگر طاووس زیباست طاووس آفرین زیباتر است، اگر گل زیباست گل آفرین زیباتر است، همه خوبیها در رخ او است، به طبیعت که نگاه می کنیم او را می بینیم، به یک برگ که نگاه می کنیم او را می بینیم، بهار درس توحید است حالا درسهای زیادی را بهار به ما می دهد منتهی آن که امروز و در این خطبه به اندازه دقایقی که خدمت شما مومنین هستم بحث توحید و آفرینش را مد نظر قرار داده ام که جهان را چه کسی آفریده است؟ مشرکین هم قبول داشتند که خدا این جهان را آفریده است، فطرتشان داد می زند که خدا آفریده است. آن چیزی مهم است صفات خداست بعد از شناختن اصل توحید شناخت صفات پروردگار است. صفاتش چیست؟ در این خطبه مهمترین ویژگی و صفت الهی را که قرآن بر آن خیلی پافشاری کرده است خدمت شما عرض می کنم و آن یگانه بودن و یکتایی خداوند است. خداوند یگانه، یکتا، بی همتا و بی نظیر است مثلی، شبیهی و مانندی ندارد در قرآن مجید موج می زند همه انبیاء الهی هم آمدند تا این را بگویند می گویند خداوند یکتا است به این هم باید ایمان داشته باشد و آن وقت ایمان به یکتایی خداوند چه تاثیری دارد؟ تاثیری که در زندگی من و شما می گذارد اگر آنرا هم فرصت بکنم خدمت شما عرض می کنم.


شان نزول سوره توحید
یکی از سوره های که یکجا تمام صفات خدا را آن هم با بیانی نو و تازه، با عباراتی کوتاه، در چهار آیه ویژگی ها و صفات خداوند را بیان کرده سوره توحید است. «بسم الله الرحمن الرحیم قل هوالله احد» مشرکین آمدند و گفتند یا محمد(ص) اینها خدایان ما هستند شما هم شناسنامه خدایت را برای ما بگو، شناسنامه پروردگارت را برای ما بگو، جاهای مختلف مطرح شده است مسیحیها هم پیش پیغمبر(ص) آمدند گفتند شناسنامه خدا را برای ما توضیح بده ، نسبت خدا را برای ما بیان کن، مسیحیها هم آمدند و همین حرفها را زدند مشرکین که آمدند پیغمبرخدا(ص) سه روز سکوت کردند منتظر شدند تا ببینند وحی چه می گوید. بعد از سه روز این سوره مبارکه نازل شد «بسم الله الرحمن الرحیم قل هو الله احد» پیغمبر(ص) بگو در جواب مشرکین شناسنامه خدا چیست؟ او الله احد است او خدایی یگانه است. قبل از اینکه سوره را یک مقداری باز کنم و توضیح دهم و بعد از آن صفات ذاتی خدا را یک مقداری بتوانیم در این منظر گفتگو کنیم. اهمیت سوره توحید و چه عظمتی دارد؟ پیغمبرخدا حضرت محمد(ص) بنا شد بر سعد بن معاذ نماز میت بخواند سعد بن معاذ از یاران با وفای پیغمبر(ص) است و شهید شد بنا شد که آقا بیایند در تشییع جنازه هم شرکت کنند و هم بر او نماز بخوانند نماز که خوانده شد فرمودند که هفتاد هزار ملک در این نماز شرکت کردند از جمله ملائکه جناب جبرئیل امین بودند. من از جبرئیل سوال کردم سعد بن معاذ چه کاری در زندگیش می کرد که شما هم تشریف فرما شدید؟ خوب توجه بفرمایید. دید ما نسبت به این سوره انشاءالله عوض شود. جبرئیل امین فرمودند به خاطر تلاوت سوره قل هو الله احد بود. سعد در حال نشستن، ایستادن، در حال سوار شدن بر اسب، و در حال پیاده روی و رفت و آمد اهل این سوره بود. در خانه خانمها می توانند کار بکنند اهل این سوره باشند، کارتان در مزرعه انجام می دهید اهل این سوره باشید، پشت میز ادارتان نشستید اهل این سوره باشید. این سوره تمام صفات و شناسنامه خدا را خلاصه کرده است. چون یک سوم قرآن را خوانده است ثواب تلاوت یک سوم قرآن را به او می دهند.
فضیلت خواندن سوره توحید
روایتی در مجمع البیان هم از رسول خدا حضرت محمد(ص) نقل کرده است حضرت می فرمایند: کسی که ایمان به خدا و روز قیامت دارد خواندن سوره قل هو الله احد را بعد از هر نماز ترک نکند. حالا در نماز می خواند جای خودش است بعد از هر نماز هم این سوره را ترک نکند چون هر کس این سوره را بخواند خداوند خیر و دنیا و آخرت را برای او جمع می کند خودش، پدر و مادرش و فرزندان او آمرزیده می شود.
روایت بعدی پیغمبر خدا(ص) می فرمایند: هر کس سوره توحید را بخواند رحمت خدا به او رو می آورد، یا رحمت خدا به او نظر می کند یعنی با غضب به او نگاه نمی کند با رحمت به او نگاه می کند. و از خدا طلب خیر که می کند بعد از خواندن این سوره خدا دعایش را مستجاب می کند .
بعد هم توصیه شده است به مسافرت که می خواهید بروید فرمودند که یازده بار سوره توحید را بخوانید خداوند خودش نگهبانی و پاسداری می کند .
باز فرمودند که هنگام خواب یازده مرتبه سوره توحید را تلاوت کنید خود و خانواده اش و خانه های که اطرافش هست در حفظ و پناه خدا قرار می گیرد.
یا فرمودند که در قبرستان رفتید یازده مرتبه سوره توحید را بخوانید ثوابش را به این اموات هدیه بدهید حالا به آنها چه رحمتی می رسد جای خودش، به عدد امواتی که در این قبرستان آرمیده هستند به شما ثواب می دهند. خوب این بخش و گوشه ای از عظمت این سوره بود.
چرا این سوره اینقدر عظمت پیدا کرده است؟ گفتیم چون که صفات خدا و توحید را بیان می کند. مهمترین صفات الهی را در این سوره خدای تبارک و تعالی آورده است. پیغمبر(ص) در جواب این مشرکین بگو «قل هو الله احد» هو به آن ضمیر شان می گویند بعضی از مفسرین ضمیر شان می گویند یعنی چه؟ در زبان عربی وقتی بخواهند مخاطب را آماده کنند که مطلب بسیار مهمی الان گفته می شود یک هو می آورند که به آن ضمیر شان می گویند یعنی مخاطب مطلب بسیار عظیمی الان می خواهد گفته شود و آن این است که خداوند یگانه است.
سوره توحید را سورة الاساس می گویند چون که زمین و آسمانهای هفتگانه بر اساس قل هو الله احد تاسیس شده است روی این جهت سورةالاساس نامیده اند . سوره ارتباط خلق با خالق را از طریق اسماء و صفات بیان می کند از این جهت سوره را نسبة الرب یعنی شناسنامه خداوند تبارک و تعالی است.
مهمترین تعلیم پیغمبران و مهمترین ره آورد همه پیغمبران در این سوره جمع شده است و آن توحید است که خدای تبارک و تعالی از زبان حضرت نوح(ع)، حضرت هود(ع)، حضرت شعیب(ع) و حضرت صالح(ع) و دیگر پیغمبران خودش نخستین پیامش را یعنی اولین پیام همه پیغمبران این بوده است«اعبدالله ما لکم من اله غیره» خدا را عبادت کنید و بس و غیر از او دیگر الهی نیست.
برداران و خواهران توحید مراتبی دارد. یکی از مرتبه های توحید در ذات است یعنی ذات خدا یگانه است در مقابل وقتی نگاه می کنیم مسیحیت به تثلیث معتقد است. معتقد به شرک هستند یکی از عقاید فاسد مسیحیت که از کفار قبل در این دین وارد و تحریف شده است می گویند ما موحدیم، یکتاپرست هستیم در عین حال معتقد اقانیم ثلاثه یا ذوات سه گانه هستیم می گویند اقتوم ذات یعنی خدای پدر یعنی هر کدام اینها را در حقیقت و الوهیت شریک می دانند یعنی خدای پدر ، خدای پسر و روح القدوس در عین حال که می گویند یکی است سه تا خداست یعنی اینها همه در خدایی بودن هر سه حقیقت دارند . قرآن این تفکر را محکوم کرده است فرموده است«لقد کفر الذین قالوا ان الله هو المسیح بن مریم» کافر شدند که گفتند مسیح خداست «ان الله هو المسیح» مسیحیی ها گفتند که الله همان مسیح است. خوب این چه خدایی است، خدای که نبوده است یک زمانی بود شده است بالاخره حضرت عیسي(ع) از اول نبوده است یک زمانی نبوده و بود شده است. خدایی که زمانی نبوده و بود شده است و دچار تغییر و تحول و جسم شده است که نمی تواند خدا باشد. خدا خالق جسم است این یک آیه بود.
آیه دوم «لقد کفر الذین قالوا ان الله ثالث ثلاثه» گفتند خدا سومی سه تا است یعنی سه تا خدا داریم. الله هم یکی از همان سه تا است« و ما من اله الا اله واحد» و حال اینکه یک خدا بیشتر نمی تواند باشد.
«و قالت النصاری المسیح ابن الله» بعضی جاها آمدند و گفتند مسیح پسر خداست یعنی خدا زائیده است پسری دارد و این سوره توحید«لم یلد و لم یولد» خدا نزائیده شده و نه می زائید. خدا خالق زایمان است. این بخشی از اعتقادات شرک آلود مسیحیت در توحید ذات است.
ما وقتی به جهان هم نگاه می کنیم در جهان پیوستگی می بینیم. آن کسی که من را آفریده است،آن کسی که شما را آفریده است آن کسی که انسانها را آفریده است آن کسی که درختان و حیوانات را آفریده است ببینید همه از یک منبع جوشیده است، یک منبع علم و حکمت همه اینها را به وجود آورده است عقل ما این را درک می کند علاوه به آن وقتی که ما اضطرار پیدا می کنیم گرفتار و مریض می شویم یک شوک به ما وارد می شود بچه ما مریض می شود ما ناخودآگاه به یک قدرتی پناه می بریم یعنی اگر اسلامی نبود، دینی نبود ما از درون متوجه یک قدرت می شویم.
یک نفر پیش امام صادق(ع) آمد گفت آقا خدا را برای من توصیف کن و او را به من بشناسان. فرمودن سوار کشتی شده ای؟ گفت بله، هیچوقت شد که کشتی گرفتار طوفان شود؟ گفت بله، فرمودند هیچوقت شد کشتی در دریا بشکند؟ گفت بله، فرمودند آن لحظه چه کاری کردی؟ گفت در آن لحظه ناامیدی یک امید در دلم آمد که یک کسی هست که بتواند به من کمک کند در حال ناامیدی یک منبع قدرتی است که می تواند مرا نجات دهد فرمودند همان خداست . فطرت انسان چه بسا رویش لایه می گیرد مثل یک دانه ای که می خواهد سبز شود خاک رویش می بندد و آن نمی تواند سبز شود گناهان می آیند و روی فطرت انسان را می گیرند ولی یک حوادثی در زندگی پیش می آید ناخودآگاه فطرت ما شکوفا می شود ما را بیدار می کند. افرادی که مریضی صعب العلاجی دارند می بینی که خیلی امید پیدا کرده اند که قدرتی بالاتر از همه قدرتهاست که می تواند او را شفا دهد و می دهد، او را می تواند راهنمایی کند، نجات دهد و می تواند او را دستگیری کند این سوره ره آوردش همین است.
مسیحیت بر خلاف فطرت و عقل حرف می زند، عالمان بزرگ مسیحیت این تفکرات را رد کردند. پایان همین آیه سوره توبه را خدمت شما عرض می کنم «ذلک قولهم بافواههم» این دهانش به حرف آمده است حرف اینها پایه و اساسی و منطق ندارد، روی عقل نیست «یضاعؤن قول الذین کفروا من قبل» کفار این حرفها را از قبل زده اند اینها هم همان حرفهای قبلی را آورده اند و در مسیحیت وارد کرده اند. خوب این بخشی از صفات توحید ذاتی بود البته ما توحید صفاتی، توحید در حکم و در عبادت هم داریم و تبیین اینکه چگونه آدم به شرک آلوده می شود و از مدار توحید خارج می شود این خودش بحثهایی دارد که اگر عمری باشد بعضی از مطالبش را خدمت شما عرض می کنم .


خطبه دوم
«اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله»
در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را به تقوای الهی دعوت می کنم و اهمیت نمازجمعه را هم گوشزد می کنم انشاءالله که سال جدید سال عبادت من و شما باشد. از اين عمري كه خداي تبارك و تعالي به همه ما عنايت كرده است در جهت بندگي او انشاءالله به سر ببريم. دعا مي كنيم همه همشهريان و مسافران شيعه كه در این ایام مسافرت كردند صحيحا و سالما انشاءالله به اوطانشان بازگردند. در باب مناسبتها به طور خلاصه امروز روز جمهوري اسلامي است فردا هم كه روز طبيعت است و حالا مطالب ديگر هم خدمت شما عرض مي كنم.
در باب روز جمهوري اسلامي از ديدگاه حضرت امام(ره) امروز روز نخستين حكومت الله است. از بركت نظام جمهوري اسلامي، امام و شهدا مثل چنين روزي مردم به نظام جمهوري اسلامي راي آري دادند. دو سه كلمه از پيام حضرت امام(ره) را در اين زمينه خدمت شما عرض مي كنم و تاثيري كه اين روز در جهان گذاشته است و در بين مسلمين چه آثاري دارد و اين كار ملت ايران و همين آري و همين راي كه مردم و ملت ايران دادند چه عظمتي دارد؟ امام مي فرمايند صبحگاه 12 فروردين كه روز نخستين حكومت الله است از بزرگترين اعياد مذهبي و ملي ما است. ملت ما اين روز را عيد بگيرند و زنده نگه دارند. روزي كه كنگرههاي قصر 2500 سال حكومت طاغوتي فرو ريخت و سلطه شيطاني براي هميشه رخت بربست و حكومت مستضعفين كه حكومت خداست به جاي آن نشست.
ما در آيات قرآن داريم«و نريد ان نمن علي الذين استضعفوا في الارض» اراده كرده ايم ضعفا را «نجعلهم ائمه» ما اينها را پيشوا و امام قرار دهيم «و نجعلهم الوارثين» وارث قرار دهيم.حضرت امام(ره) مي فرمايند: در 12 فروردين اين آيه در نظام جمهوری اسلامی تجلي پيدا كرده است.مي فرمايند: خداوند تعالي بر ما منت نهاد و رژيم استكبار را با دست تواناي خود كه قدرت مستضعفين است در هم پيچيد و ملت عظيم ما را ائمه و پيشواي ملتهاي مستضعف نمود. قيام مردم براي خدا ، پشتيباني از حضرت امام(ره) اين نعمت را خدا به ملت ايران داد كه ملت ايران پيشواي همه ملتها باشند كه امروز ما آثارش را داريم مي بينيم.در بيداري اسلامي و در جهان اسلام ما داريم مشاهده مي كنيم در مصر ما اين مطلب را داريم مي بينيم در تونس، ليبي، بحرين و يمن ما آثار الگو بودن نظام جمهوري اسلامي را مشاهده مي كنيم. نظام جمهوري اسلامي چه داشت؟ اول كه برپا شد مردم اهل نماز و نمازجمعه شدند، شعار توحيد دادند، اجراي احكام خدا را خواستار شدند اين مطلب را ما امروز در جهان و در كشورهاي اسلامي مشاهده مي كنيم اين بخشي از فرمايش حضرت امام(ره) در باب دوازدهم فروردين بود.
انقلاب اسلامی از دیدگاه امام خمینی(رحمة الله علیه)
نكته ديگري كه حضرت امام(ره) مي فرمايند: كه اينكار يك نفر يا دو نفر نيست امام خميني(ره) مخلص و خيلي خدايي بود. امام نقش بزرگي در به وجود آوردن انقلاب و حفاظت از اين انقلاب داشت اما هيچ وقت خودش را نديد،هيچ وقت غرور امام را نگرفت و تكبر نورزيد، همه را خدا گفت.
حالا اين جمله را از حضرت امام(ره) خدمت شما عرض مي كنم من در پاريس كه بودم و مي شنيدم كه تمام مردم بلاد از تمام دهات كوچك تا شهرستانهاي بزرگ همه با هم متحد شدند و همه يك كلمه مي گويند و آن اينكه سلسله پهلوي نه و جمهوري اسلامي آري نمي فرمايد من اينكار را كردم ، نمي فرمايد در اثر پيام من بود. مي فرمايد من آنجا اينطور فهميدم كه اين دست، دست غيب است، انسان نمي تواند اين وحدت را تحصيل كند انسانها شعاع فعاليتشان محدود است ممكن است يك شهر يا يك استان را به وحدت كلمه برسانند، ممكن است در يك گروه از مردم وحدت كلمه ايجاد كند لكن يك كشور سي و چند ميليوني با اختلاف گروهها، با اختلاف آمال و آروزها و با اختلاف فهم و شعور آنها همه با هم مجتمع شدند و همه با هم دست به دست هم دادند و يك مطلب را خواستند اين نيست الا اينكه دست غيبي در كار است. خداي تبارك و تعالي به وسيله امام زمان(عج) اين تحول را در مردم پديد آورد از آن وقت هيچ وقت ياس در من نبوده است و بسيار اميدوار شدم كه اين مطلب به پيروزي خواهد رسيد واقعا هم همين است. شما از آنروزي كه امام اين فرمايش را كردند ما دست عنايت حضرت صاحب الامر(عج) و دعاي ايشان را مشاهده مي كنيم در دوران جنگ و بعد از جنگ و فتنه هايي كه هر كدامش مي توانست كشور ما را نابود كند و تحريمي كه دشمن داشته است و فعاليت و تلاشي كه دشمنان ما داشتند همه و همه را مي بينيد كه نظام جمهوري اسلامي آبديده شده است و پيروزمند از ميدان بدر آمده است. اين دست غيب و عنايت حضرت صاحب الامر(عج) است.
مطلب دوم كه خدمت شما عرض مي كنم مقام معظم رهبري(دام ظله العالي) سال را سال جهاد اقتصادي نامگذاري كردند خودشان هم در عسلوييه تشريف فرما شدند و مطالب بسيار مهمي را مطرح كردند مردم دنيا نگاه مي كنند كه آيا نظام جمهوري اسلامي مي تواند وضع مردم را درست كند يا نه؟ اگر در اين مطلب موفق شود كه اقتصاد را درست بكند يك الگوي به تمام معنا مي شود كه هم دنيا و هم آخرت را درست كرده است از طرفي دشمن نمي خواهد بگذارد كه موفق شود. آقا نفرمودند سال تلاش اقتصادي، فرمودند سال جهاد اقتصادي يعني دشمن تمام هم و غمش را مي گذارد كه مسئولين و مردم ايران موفق نشوند همانطور كه در جنگ و علم جهاد كرديم در بحث اقتصاد هم بايد جهاد كنيم، جهاد گونه باشد، مبارز پيگير باشد، براي اينكه وضع زندگي درست شود تنها مسئولين هم نمي توانند مردم هم بايد به صحنه بيايند. شهرستان هم اگر بخواهد به نداي مقام معظم رهبري(دام ظله العالي) لبيك بگويد همه بايد دست به دست هم بدهيم ، پیشنیازش وحدت و برادری، دینداری، تدین و عدالت است اگر همه دست به دست هم بدهیم و همه كوشش كنيم انشاءالله مي توانيم به نداي مقام معظم رهبري(دام ظله العالي) لبيك بگوييم و دعوت ايشان را با تمام وجود اجابت كنيم .
در يكي از كليساهاي آمريكا به قرآن مجيد جسارت كردند توهين كردند در واقع اينها خفاشاني هستند كه نور را نمي توانند ببينند قرآن كه مظهر آزادگي ، سعادت انساني و راهنمايي انساني است غل و زنجير را از دست و پاي بشر باز مي كند توهين كردند. جسارت نسبت به قرآن مجيد را محكوم مي كنيم.
نقض حقوق بشر در ایران یا غرب؟
آخرين كلام را عرض بكنم تحولاتي كه اين روزها شاهد بوديم اين را هم به طور خلاصه عرض مي كنم و ديگر خطبه را جمع كنم و بيش از اين تصديع ايجاد نكنم. وقتي كه صحنه تحولات را نگاه مي كنيم همان فرمايش مقام معظم رهبري(دام ظله العالي) را واقعا مشاهده مي كنيم هم دست غيب و دعاي امام زمان(عج) را و هم سلسله شكستهاي آمريكا را، آمريكاييها در اين روزها تلاش كردند كه يك قطعنامه اي را عليه نظام جمهوري اسلامي به عنوان اينكه جمهوري اسلامي حقوق بشر را مراعات نمي كند تصويب كنند صحنه گردان آمريكا و انگليس بودند تعداد زيادي از كشورها راي مثبت و تعدادي ممتنع و تعدادي هم از نظام جمهوري اسلامي حمايت كردند. نماينده كوبا حرفهاي خوبي زده است كه من اينجا تصميم گرفتم چند كلامي را خدمت شما عرض كنم. نماينده كوبا اينطور در اين شوراي حقوق بشر صحبت كرد با اين قطعنامه مخالفت كرد و علت مخالفتش هم اين بود كه گفت ايران همواره مكاني براي تامين منافع غرب بوده است. در گذشته آمريكاييها ايران را بهترين جزيره ثبات مي دانستند و منافعشان را تامين مي كرده است. در زمان شاه ايران كسي ترديد نداشت كه او مردمش را مي كشد شكنجه مي كند اما او دوست آمريكا بود و به شاه سلاح هسته اي نيز مي دادند اما پس از انقلاب ايران غربيها هميشه به دنبال تغيير در رژيم ايران بودند. وضعيت حقوق بشر در ايران نيز تنها بهانه اي براي حمله به اين كشور است اين در حالي است كه ايرانيان بارها گزارشگران حقوق بشر را به كشورشان دعوت كردند تصويب اين قطعنامه سياسي پيروزي كساني است كه به دنبال حمله سياسي و نظامي به ايران هستند كشور من به چنين قطعنامه اي راي نمي دهد چين هم مخالفت كرد از جمله كشورهاي ديگر هم مخالفت كردند آمريكاييها آن اجماعي كه مي خواستند نتوانستند به دست بياورند و از طرفي ما وقتي كه نگاه مي كنيم حقوق بشر مي شود در خود آمريكا ببينيد چه وضعيتي دارد، همين انگليسها بيش از 500 هزار نفر دولتشان راهپيمايي كردند مي بيني كه از حقوق بشر در آنجا خبري نيست مي زنند، مي بندند، زندان مي كنند و شوراي حقوق بشر در آنجا خفه خوان می گیرند، در يمن مي كشند خبري نيست، در فلسطين مسلمين را مي كشند و حقوق بشري خبري نيست هر كجا بخواهند عليه نظام جمهوري اسلامي وارد صحنه بشوند از راه تحريم كه نتوانستند از راه جنگ و جنگ نرم نتوانستند حالا از راهي كه جمهوري اسلامي را محكوم كنند كه حقوق بشر را مراعات نمي كند كدام يك از اين كشورهاي غربي حقوق بشر را مراعات مي كنند و حال اينكه بارها گزارشگران حقوق بشر آمدند و اهميت به حقوق بشر را تاييد كردند. اين يكي از مطالبي كه در هفته اي كه گذشت ما داشتيم باز آمريكائيها در اين قصه شكست خوردند و نتوانست اين قطعنامه را مثل قطعنامه هاي ديگر به اجماع برساند و مطلب ديگري كه شما در انگليس ديديد چگونه با خشونت رفتار كردند و حلقه محاصره مردم را عليه كشورهاي ديكتاتوري روز به روز ما مشاهده مي كنيم . ديگر بيش از اين صلاح نيست كه من در روز 12 فروردين و روز تعطيل بيش از اين شما را اذيت بكنم.
والسلام عليكم و رحمة الله
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.