سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

سر استجاب افطار با تربت سید الشهداء

خطبه های نماز عید سعید فطر 29/6/88 به امامت حجه الاسلام ابراهیمی
خطبه اول
ای خدای بلند مرتبه ، ای خالق ما، ای هستی بخش ما، تو را شکر که به ما توفیق سلامتی دادی، توفیق روزه دادي. ای امام زمان (ع) فیض از ناحیه شماست . ای یوسف زهرا (س) از شما ممنون و متشکریم . ای حضرت بقیه الله اعظم(ع) ، امام زمان (ع).
سر استحباب افطار با تربت سید الشهداءدر روز عيد سعيد فطر
برادران ، خواهران یکی از مستحبات امروز افطار با تربت سید الشهداء (ع) است. می دانید چرا؟ بچه وقتی بدنیا می آید مستحب است کامش را با تربت امام حسین (ع) بردارند چون روز تولدش است. امروز روز ولادت معنوی مسلمانان است. شروع زندگی جدید است، شروع سال معنوی است. شروع زندگی معنوی ما امروز و تا پایان ماه مبارک رمضان آینده است. در نتیجه مستحب است با تربت امام حسین(ع) افطار کنیم.
شباهت روز عید فطر با روز قیامت
« ایّها الناس اَنّ یومکم هذا یوم یثابُ فیه المحسنون و یقصر فیه المسیئون و هو اشبه یوم لیوم قيامتكم فاذکروا بخرجکم من منازلکم الی مصّلاکم وقوفکم فی یدی ربکم واذکروا برجوعکم الی منزلکم رجوعکم الی منازلکم فی الجنه او النار واعلموا عبادالله ان ادنی ما للصاتمین و الصاتمات ان ینادیهم ملک فی آخر یوم من شهر رمضان ابشروا عبادالله فقد غفرلکم ما سلف من ذنوبکم فانظروا کیف فیما تستانفون »

امیرالمومنین (ع) می فرمایند: این عيد فطر شباهت زیاد به روز قیامتتان دارد پس با خارج شدن از منازل و رهسپار جایگاه نماز عید شدن به یاد آورید. خروجتان از قبرها و رفتنتان را به سوی پروردگار و با ایستادن در جایگاه نماز به یاد آورید، ایستادن در برابر پروردگارتان را و بازگشت به سوی منازل خود متذکر شوید بازگشتان را بسوی منازلتان در بهشت بریرین يا جهنم . ای بندگان خدا ، کمترین خیری که به زنان و مردان روزه دار داده می شود این است که فرشته ای در آخرین روز ماه رمضان به آنان ندا می دهند و می گویند . های ! بشارتتان باد ، ای بندگان خدا که گناهان گذشته تان آمرزیده شد پس به فکر آینده خویش باشید که چگونه بقیه ایام را بگذرانید.
امروز امیرالمومنین (ع) می فرمایند: شبیه ترین روز است به روز قیامت. روز قیامت که خوبان نتیجه خوب می بینند و بدان نتیجه بد. « ایّها الناس ان یومکم هذا یوم یثاب فیه المحسنون و یقصرفیه المسیئون » آدم های بدکار ضرر کردند، آدم های که کار خوب انجام دادند امروز جایزه از خدای متعال دریافت می کنند و آن سعادت و خوشبختی است . « و هو اشبه یوم لیوم قیامتکم » وقتی از خانه حرکت می کنید به مصلی نماز می آیید باید به یاد بیاورید که یک روزی در پیشگاه خدا بنشینید ، در پیشگاه خدا حضور پیدا کنید. ازمصلی بر می گردیم می رویم به منزل باید آن روزی را به یاد بیاوریم که خدای متعال به ما دستور می دهد بروید به سوی بهشت یا خدای نکرده به سوی جهنم. امیرالمومنین (ع) می فرمایند: « واعلموا عبادالله » بندگان خدا بدانید کمترین پاداش و ثواب روزه این است « این ینادیهم ملک » یک ملکی ، فرشته ای ندا می دهد از طرف خدای تبارک و تعالی « ابشروا عبادالله » بندگان من عباد خدا بر شما مبارک . « غفرلکم ما سلف » مهمترین پاداش این است بندگان من گذشته شما را آمرزیدم. « فانظروا کیف فیما تستانفون » ببینید چگونه از امروز شروع می کنند .
خدایا این عبادت را از ما قبول بفرما.

خطبه دوم
« اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله »
توجه به امام عصر (عج)
دلها را در این روز عید متوجه صاحبمان ، حضرت بقیه الله اعظم (ع) کنیم.
مهدیا کی شب هجر تو سحر خواهد شد کی مصون از همه آفات بشر خواهد شد
گل روی تو کی از پرده به در خواهد شد محو در نور کی شمس القمر خواهد شد
عالم کون و مکان منتظر مقدم توست التیام دل ما در گرو مرحم توست

پرداخت زکات فطره
خداي متعال می فرماید: « قد افلح من تزکی » خوشبخت آن کسی است که خود را پاک وتصفیه بکند. « و ذکر اسم ربه فصلی » اول زکات اول زکات فطره اش را ادا کند بعد تکبیرات نماز و در نماز حضور پیدا کند یکی از واجبات روز عید فطر پرداخت زکات است. برادران ، خواهران مصلی نیاز به کمک شما دارد تقاضا از محضر شما روزه داران دارم ، خیرین دارم . برای مصلی زحمات زیادی کشیده شده ، در این مسجد صاحب الزمان (ع) هر که نماز می خوانند در ثوابش شریک است آن کسی که کمک کرده در ساخت این مسجد، تا قیام قیامت در ثواب او شریک است . هر کس در مصلی نماز می خواند ، هر کس خدمت کنند از پاداش بزرگی بهره مند است.

آغاز سال تحصیلی در مدارس و دانشگاهها و لزوم هوشیاری و توجه به فرمایشات رهبر عزیز
مناسبتهای در پیش داریم به طور اختصاربازگشایی مدارس و دانشگاهها را داریم . تبریک عرض می کنیم به دانش آموزان ، تبریک عرض می کنیم به دانشجویان ، مخصوصا دانش آموزانی که در کنکور سراسری موفق شدند و رتبه آوردند. عرض می کنم دانشجویان عزیز مواظب باشید معاویه ها می خواهند ، دشمنان و یزیدیان می خواهند، لشکرکشی کنند از میان دانشجویان یارگیری کنند علیه علی زمان ، حسین زمان . مراقبت شدید شما افسران جوان را در جنگ نرم می طلبد . مطلب دوم باید مراقب باشیم دشمن بچه های ما را کمین کرده، « یا ایها الذین امنوا قو انفسکم و اهلیکم نارا » مواظب باشیم دشمن از فرزندان ما یارگیری نکند .

گرامی داشت هفته دفاع مقدس و لزوم تدوین کتاب نقش بافت در دفاع مقدس
هفته دفاع مقدس را داریم پیشنهاد می کنم نخبگان این شهر کتابی را تدوین کنند نقش بافت در دفاع مقدس .چقدر رزمنده و جانباز در دفاع مقدس شرکت کردند؟ چقدر مردم شهر وروستا کمک کردند در دفاع مقدس؟ چقدر آمارش است؟ ما هیچ آماری نداریم . آمار شهدا و جانبازان داریم ، اما کتابی در باب زندگی نامه سرداران بزرگ ، این قهرمانان که نفس می کشیم از برکت شهدا و رزمندگان و خانواده شهدا است .



لزوم زنده نگه داشتن تفکر بسیجی
زنده نگه داریم تفکر بسیجی را ، تفکر خود را ندیدن، خدا را دیدن .عشق به حق ، ایثار و فداکاری و یکرنگی ، گمنامی و خدمت کردن .
نقش ممتاز رهبری رهبر بزرگوار در حوادث اخیر
تشکر و قدردانی از رهبر عزیز و بزرگوار ، این مرد بزرگ که هدایت گر ماست. پرچم اسلام و تشیع را بردوش این مرد بزرگ است چون مثل یک ناخدا ، یک دیدبان بزرگ توطئه ها را شناسایی می کند و ما را هدایت می کند ، از خواب غفلت بیدار می کند. روش بزرگ ایشان در اغتشاشات ببینید چگونه هدایت گری کردند.
لزوم وحدت بر محور ولایت و پیشرفت شهرستان
آقا فرمودند: جذب حداکثری و دفع حد حداقلی. یعنی وحدت ، یعنی برادری ، یعنی محبت. ما در خدمت همه شما مومنین هستیم . دلمان می خواهد این شهر غرق در وحدت و برادری و محبت ، غرق در دینداری و تقوی ، غرق در خدمت به شهرستان باشد. پیشرفت شهرستان مدنظر است کم کنیم از مسائلی که اختلاف انگیز است . برای خدا به عنوان بسیجی ، خود را نبینیم ، فقط خدا را ببینیم و خدمت خالصانه انجام بدهیم. خدمت کنیم به این مردمی که شایسته خدمتند. اگر امام (ره) می فرمایند: به من خدمتگزار بگویید. من امام جمعه نوکر همه شما ، کوچک و بزرگ شما هستم، در خدمت شما هستم ، در خدمت همه عزیزانی که دلشان می خواهد ، قلبشان می خواهد این شهرستان به همه امکانات بلقوه ای که دارد رشد و توسعه داشته باشد.

تشکر از خدمات ارزنده رئیس جمهور و دولت
تشکر و قدردانی ازرئیس جمهور محترم و دولت جناب آقای احمدی نژاد بخاطر خدمات صادقانه مخصوصا به مناسبت شهرستان شدن شهر رابر. آخرین نکته ان شاءالله در نمازجمعه حضور پیدا کنید.
خدایا به عزت محمد و آل محمد ما را ببخش.
والسلام علیکم و رحمه الله
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.