سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

فرمایشات پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله) به فرماندار یمن معاذ بن جبل

بسم الله الرحمن الرحیم
خطبه نمازجمعه20/12/89
http://yascms.ir/emam/ebrahimi3.png

به امامت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا ابراهیمی
فرمایشات پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله) به فرماندار یمن معاذ بن جبل
خطبه اول
در خطبه اول برادران عزیز، خواهران مکرمه در باب مسائل اخلاقی مطالبی را که در خطبه های قبل عرض کردیم این هفته هم مسائل اخلاقی را از زبان پیامبر اعظم(ص) خدمت شما عرض می کنم.
قبل از اینکه فرمایشات پیامبر را خدمت شما عرض بکنم خدای متعال به ما دستور می دهد که پیامبر الگوی شما است رفتار و کردار و اعمال شما در زندگی باید شبیه به پیامبر اعظم(ص) باشد نگاه شما به سمت و سوی پیامبر اعظم(ص) و امیرالمومنین(ع) و اهل بیت باشد. ایشان برای شما اسوه هستند در لحظه ورود ما به محضر پروردگار برادران و خواهران یکی از سوالات مهمی که دو ملک الهی از ما می نمایند همین سوال که میزان ایمان و تبعیت ما از پیامبراعظم(ص) چقدر است؟ وقتی که انسان از دنیا می رود برزخ او شروع می شود و او را وقتی که در قبر می گذارند دو ملک الهی به نام نکیر و منکر بر او وارد می شوند نسبت به هر فرد قیافه این دو ملک فرق می کند. در بعضی از روایات نسبت به افرادی پرمو، وحشتناک و چشمانشان بارقه دارد و از دهانشان شعله آتش بیرون می آید. برای یک عده دیگر بسیار نورانی ، خوشبو و معطر هستند. این دو ملک وقتی که وارد می شوند یکی از سوالاتی که می کنند این سوال است که پیغمبری که بر شما مبعوث شده است اسمشان چیست؟ شما قبول دارید یا نه؟ کسی آن لحظه نمی تواند دروغ بگوید یکی از رفقای ما می گفت من نیت کردم که ببینم خدایا وقتی من از دنیا رفتم وقتی که دو ملک از من سوال کردند آیا من اسم پیغمبر(ص) یادم می آید یا نه؟ خواب دیدم که از دنیا رفتم آدم ساده، مومن و متدینی بود ولی وقتی که سوال کردند نام پیغمبر(ص) چیست؟ هر چه فکر کردم یادم نیامد از خواب بیدار شدم. آدمهای دچار شک و تردید بودند می گویند نمی دانیم فقط می دانیم پیغمبری مبعوث شده است هر چه فکر می کند نام حضرت یادشان نمی آید و ایمان هم که نیاوردند ایمان به لفظ نیست به عمل و پیروی است، به اعتقادی که از قلب جوشیده است. اینکه ما شهادتین را بر زبان می آوریم اسلام است. اسلام یعنی ما بر زبان شهادتین را جاری می کنیم ایمان علاوه بر زبان باید با قلب باور کرده و پذیرفته و ایمان آورده باشیم. به فرمایشات پیغمبر(ص) در زندگیمان عمل کرده باشیم این را ایمان می گویند. اینهایی که دچار شک و تردید هستند نمی توانند جواب دهند می گویند ما شنیده ایم پیغمبری مبعوث شده است و چنان گرز آتشین بر او می زنند که فضای قبرش پر از آتش می شود که فریادش را ملکوتیان درک می کنند اینکه می خواهم خدمت شما بزرگواران عرض کنم ما باید تبعیت کنیم، باور داشته باشیم و پیامبر را در تمام زندگی خودمان الگو قرار دهیم . حالا امروز یک بخشی از فرمایشات پیغمبرخدا(ص) را خدمت شما مومنین و متدینین در این فضای نورانی نماز جمعه عرض می کنم. انشاءالله که نمازجمعه مثل قطرات باران بر قلب ما جاری شود و دل ، روح و جان ما نورانی شود چون نمازجمعه ذکر کثیر است اینکه خدای متعالی می فرمایند: «فذکرو الله ذکراً کثیراً» در جلسه ای که در خدمت مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) بودیم فرمودند ذکر کثیر نماز جمعه است حالا بخش مهمی از فرمایشات پیغمبر(ص) را در آستانه سال نو خدمت شما عرض کنم.
معاذ بن جبل یکی از صحابه رسول خدا(ص) است آقا ایشان را به عنوان فرماندار خودشان در یمن انتخاب کردند. وقتی که می خواستند ایشان را بفرستند فرمایشاتی کردند این فرمایشات برای همه ما، مسئول و غیر مسئول و برای همه ما مسلمانان درس است. این فرمایشات نورانی دستورالعمل است که ما باید اینها را در زندگی عمل کنیم اگر می خواهیم وقتیکه از ما سوال می کنند پیغمبرتان کیست؟ بگوئید به رسول خدا حضرت محمد(ص) را می گوید او پیغمبر من است بر ما مبعوث شده و ما بارها نام ایشان را بردیم و صلوات فرستادیم. به ایشان اعتماد داریم ، مومن هستیم، به فرمایشاتشان عمل کرده ایم. می گویند احسن بر شما یک دری به سوی بهشت برای شما باز شد مثل عروس تا قیامت بخوابید.
پیغمبر خدا(ص) می فرمایند: «یا معاذ، اوصیک باتقاء الله» اولین نکته شما را وصیت به تقوای خدا می کنم یعنی حد و حدود خدا را مراعات کنید. در تفسیر تقوا از امام حسن عسگری(ع) این معنا شده است تقوا یعنی هر کجا خداوند خواسته است که شما باشید و هر کجا خداوند نخواسته است شما نباشید. اینرا تقوا می گویند.
«وصدق الحدیث»بعد از تقوا ای معاذ سفارش به راستگویی می کنم. باید راستگو باشی برای اینکه مردم وقتی مسئولی را می پذیرند که صداقت او را باور کرده باشنداگر یک مدیری ، مسئولی در نظام جمهوری اسلامی صداقت نداشته باشد دروغ بگوید این نظام ضربه می خورد،ایمان مردم سست می شود، پایه های نظام که قلبهای مردم است اینها بریده می شود. می گویند این چه مسئولی در نظام جمهوری اسلامی است که راست نمی گوید امروز اینجور می گوید فردا حرفش را نقض می کند.
«والوفاء بالعهد» وعده و پیمانی که با مردم می بندی باید به عهدت وفا کنی. مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی این عهد و پیمان است.
«واداء الامانة» این امانت است سعی کن که این امانت را سالم تحویل بگیری، ، سالم از عهده اش بربیایی. ببینید در اینجا اول نمی فرماید تو نماز بخوان خوبی تو این است که روزه بگیری ، نماز بخوانی، می فرمایند: راستگویی ، وفاداری، وفای به عهد داشته باشی.
«و ترک الخیانة» و مبادا خیانت بکنی. خوب این مسئولیتی که من و شما داریم این امانت است خیانت را ترک کنیم. چگونه آدم خائن می شود خائن وقتی است که حق و حقوق آدم را رعایت نکند. چه جوری می شود حق و حقوق را رعایت نمی کنیم ؟ فرض کنید همه شهروندان حقی دارند من یکی را ترجیح دهم یکی دیگر را ترجیح ندهم بگویم آن از حزب من ، گروه من، فامیل و قوم خویش من است آن سفارش شده است آن را ترجیح بدهم بعد یک ضعیف، بیچاره، مومن و متدین، بی کس را حقش را پایمال کنم این خیانت می شود. معاذ مبادا چنین کاری را بکنی تو نماینده پیغمبر هستی، خیانت در کارت نباید باشد.
«و حفظ الجار» همسایه داری این دستور فقط مال مسئول نیست مال همه مسلمانان تا قیام قیامت است. می گویند همسایه از همسایه ارث می برد.
«و رحمة الیتیم» مهربانی بر یتیمان. اول یتیم فامیل دوم یتیم غیر فامیل، الان هفته، هفته نیکوکاری است. چقدر بچه های یتیم در این شهر وجود دارد در شهرهای دیگر وجود دارد بعضی ها از شهرستانها ، از تهران و از جاهای دیگر به کمیته امداد زنگ می زنند می گویند ده تا یتیم را به اندازه ای که ما توان داریم هزینه اش را می پردازیم . ما هم زنده ایم ، توان داریم ، می توانیم کمک کنیم به یتیمان مردم رسیدگی کنیم اگر دلسوزی بر یتیمان مردم کردیم بر یتیمان ما هم دلسوزی می شود . اینکه جناب خضر وقتی که به حضرت موسی(ع) در یک روستایی رسیدند جناب خضر گفتند اول صبح و سرد بود گفتند جناب موسی(ع) برو آب بیار، گفت می خواهی چکار کنی؟ فرمودند این دیوار خراب شده است می خواهیم این دیوار را درست کنیم گفت یا خضر نبی الله(ع) این مردم ما را در این ده و خانه هایشان راه ندادند، غذا هم به ما ندادند حالا ما باید بیایم دیوارشان را هم درست کنیم. فرمودند که من نگفتم شما نباید اعتراضی کنی، خوب دیگر آب آوردند شروع به گل درست کردن و دیوار را درست کردند. بعدا حضرت توضیح دادند این مال دو بچه یتیم است «کان ابوهما صالحا» پدر و مادر صالح و خوبی داشتند و در زیر این دیوار گنجی است و پروردگار تو اراده کرد که این گنج به بچه ها برسد. منظورم این است که این پدر و مادر تا زنده بودند خوبی می کردند به یتیمان رسیدیگی می کردند وقتی هم از دنیا رفتند خدای متعال حضرت خضر نبی(ع) و موسی پیغمبر را فرستاد تا به حال اینها رسیدگی کند. اگر ما رحم کنیم به ما رحم می شود، اگر رحم نکنیم قطعا به ما هم رحم نمی شود. «ارحم ترحم» رحم کن به تو رحم شود، اگر رحم نکنیم به ما، بچه ها و نوادگان ما رحم نمی شود.
«و لین الکلام» کلام تو باید نرم باشد، حرفهایت نیش نداشته باشد ، زمخت نباشد با مردم که می خواهی صحبت کنی با غضب صحبت نکن، کلام نرم داشته باش. پیغمبر ما هم همین گونه بودند با مردم نرم صحبت می کردند تند حرف زدن خیلی اثر دارد، آدمهایی که تند حرف می زنند پدری اگر در خانه تند حرف بزند بچه ها از او می برند ، مادری بداخلاق باشد بچه هایش می برند، زن و شوهر نسبت به هم زمخت و اوقات تلخ باشند زندگیشان یا به سوخت و سوز جهنم تبدیل می شود یا بالاخره از هم جدا می شوند . ولی اگر مهربان باشند خیلی تاثیر دارد. زبان نرم خیلی موثر است بعضی ها ذاتا خوش اخلاق، خوش زبان و آرام هستند و بعضی ها در اثر تمرین، تمرین هم می شود اکتسابی است آدم خوش برخورد باشد، زبان نرم و گیرایی داشته باشد می شود. زبان نرم نشان از تواضع است آدمهای متکبر ، زمخت حرف می زنند کسی که رحمی از مردم در دلش نیست مردم را دوست نمی دارد مهر و محبتی ندارد زمخت حرف می زند با مردم درشتی می کند ولی وقتی مردم را دوست داشته باشی، بنده خدا ببینی، نشانه خدا ببینی سعی می کنی در مقابلشان نرم و ملایم باشی، تواضع داشته باشی. پیغمبر(ص) می فرماید: معاذ مواظب باش شما نرم صحبت کنی. خدای متعال وقتی حضرت موسی(ع) و هارون را می فرستاد که فرعون را ارشاد کنند فرعونی که می گوید انا ربکم اعلی، می گوید خدای بزرگ من هستم ولی خدای متعال وقتی این دو بزرگوار را می فرستد «قولا له قولا لینا» با فرعون نرم حرف بزنید.
«وبذل السلام» یعنی به همه سلام کنید. پیغمبرخدا(ص) خودشان همینگونه بودند هیچ کس نتوانست بر پیغمبر(ص) در سلام کردن پیشی بگیرد. یک مردی پشت دیوار مخفی شده بودگفت این بار یکدفعه جلوی پیغمبر(ص) می آیم و سلام می کنم و در سلام کردن بر پیغمبر(ص) پیشی می گیرم. پیغمبرخدا(ص) تا که به دیوار رسیدند فرمودند ای مردی که پشت دیوار مخفی شده ای سلام علیکم. پیغمبرخدا(ص) چنین اخلاقی داشتند. پیغمبرخدا(ص) حتی بر دختران و جوانان هم سلام می کردند. یک استادی ما داشتیم پسر پنج ساله ای داشت درس خصوصی می رفتیم بچه هایش که می آمدند و این به بچه هایش هم سلام می کرد تا اینها تربیت شوند.
امیرالمومنین(ع) بر دختران جوان سلام نمی کردند چون خودشان جوان بودند ولی پیغمبرخدا(ص) بر همه سلام می کردند شیوه پیغمبرخدا(ص) این بود. سلام پیغمبرخدا(ص) چه تاثیری در جامعه درست می کند؟ آرامش و امنیت درست می کند. وقتی که ما سلام می کنیم یعنی من با شما از درب آشتی، صلح و سلم هستم، با شما مدارا می کنم، با شما از درب دشمنی بیرون نمی آیم این معنایش است.
اگر سلام در ظاهر بکنیم و از پشت خنجر بزنیم این نفاق و نامردی است. ظاهر را درست بکنیم ولی باطن سیاه است مثل انار است پوسته قشنگ دارد ولی داخلش سیاه است تاثیر نمی گذارد . پس پیغمبرخدا(ص) می فرمایند: که معاذ به مردم سلام کن .
نکته دوم هیچکس نباید از تو احساس ناامنی کند و بترسد باید در همه جا، در فضای کاری و محیط زندگی که تو داری باید احساس آرامش کنند. مطالب دیگر هم هست منتهی در این خطبه همین مقدار از فرمایشات پیغمبر ایجاد آرامش بکند اکتفا می کنیم انشاءالله خدای متعال توفیق عمل را به همه ما کرامت بگرداند.
خطبه دوم
«اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله»
در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را به تقوای الهی دعوت می کنم. از حضور مومنانه شما برادران و خواهران، جوانان و نوجوانان، پسران و دختران در نمازجمعه در تمام برنامه های که نظام جمهوری اسلامی، با شکوه حضور پیدا می کنید تشکر و قدردانی می کنم. انشاءالله خدای متعال توفیقات بیشتری به همه شما همشهریان و شهروندان عنایت بگرداند.
مهمترین رکن نظام جمهوری اسلامی و عمود خیمه این نظام، ولایت فقیه است. ولی فقیه مهمترین رکن و اصل در قانون اساسی در نظام جمهوری اسلامی است در واقع این اصل برخاسته از اسلام ناب است، ریشه در غدیر دارد. پیغمبرخدا(ص) برای هدایت آمد و بعد از خود امیرالمومنین(ع) تا به حضرت صاحب الامر(عج) و در عصر غیبت هم فقیه جامع الشرایط را به عنوان جانشین است و نظام ما هم بر پایه همین فرمایشات شکل گرفته است. خبرگان ملت هم در واقع برای حفظ این اصل به وجود آمده است. مجلس خبرگان اهمیتش به خاطر موضوع ولایت فقیه است. تعیین به موقع ولی فقیه و حفظ و حراست از ولی فقیه و همه هم باید مجتهد باشند یعنی متخصص ، دین شناس باشند. به لطف الهی مجلس خبرگان تشکیل شد دشمنان اعلام کردند که بله جمهوری اسلامی جنگ قدرت است شما دید که فقها و مجتهدین چگونه تغییر و تحولی که شد و مسئول جدید که انتخاب شد چقدر زیبا و خوب انتخاب شد. بدون هیچگونه تنشی و کنایه ای همه هم بر اساس تکلیف و مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) هم تقدیر و تشکر کردند. ما همه به نوبه خودمان از مجلس خبرگان، فقهای عزیز و مجتهدین که وظیفه خودشان را به نحو احسن انجام دادند تقدیر و تشکر می کنیم. انشاءالله که این مجلس قوی و همیشه پشتیبان نظام جمهوری اسلامی باشد. اعضای محترم به دیدار مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) مشرف شدند و آقا صحبتهای بسیار مهمی را در این جمع داشتند. هر چند که در برنامه ای که برای ما می آید نیامد ولی صحبتهای مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) را آن بخشی که من یادداشت کردم خدمت شما عرض می کنم. اولین نکته که آقا اشاره کردند که جمهوری اسلامی به عنوان یک الگو برای کشورهای مسلمان مطرح شده است. و دشمن نمی خواهد این الگو تحقق پیدا کند. برای اینکه جمهوری اسلامی باعث عزت، آزادی مملکت، استقلال، پیشرفت گردیده است. و نمی خواهند نظام جمهوری اسلامی الگو شود. منتهی بیداری اسلامی در سراسر کشورهای اسلامی پدیدار شده است. جمهوری اسلامی در چشمشان عزیز است و به عنوان الگوی خودشان قرار داده اند. منتهی کار دشمن چیست؟ فرمودند کار دشمن این است که نگذارد این دیگر مطرح شود. چگونه نگذارد؟ ضعفهایی که جمهوری اسلامی ندارد بتراشد و یکی از ترفندها و کارهای بزرگی که می خواستند انجام بدهند خواسته ای بود که سران فتنه انجام دادند که اعلام کنند که مردم نظام جمهوری اسلامی را نمی خواهند و خدای متعال به برکت بصیرتی که به این ملت داده در این توطئه بسیار عمیق شکست خوردند. اینها می خواستند به مردم مصر، تونس، لیبی و یمن با آن اعلامی که کردند شما به جای 22 بهمن روز 25 بهمن بیایید یک زاویه درست کنند در تمام دنیا اعلام کنند ای دنیای مسلمان شما که بیدار شدید جمهوری اسلامی را می خواهید، کشور اسلامی مثل ایران می خواهید جوانهای ایرانی، زن و مرد ایرانی، مردم ایرانی خودشان نظامشان را نمی خواهند. چگونه شما می خواهید که اینها الگوی شما باشند و خدای نکرده خدای نکرده اگر افراد این ملت آمده بودند و به ندای آنها لبیک گفته بودند ببینید چه مصیبتی درست می شد؟ چه کسانی می آمدند ؟ ضد انقلاب، بهائیها، مخالفین نظام جمهوری اسلامی آمد. در راهپیمایی 22 بهمن مردم میلیونی آمدند و وفاداریشان را اعلام کردند ولی 25 بهمن مثلا نهایت گفتند که تا هفت هزار نفر بودند شاید هم کمتر بودند. این لطف خدا و بصیرت بود، این نشان از مدیریت مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) است که کشور را خوب اداره کردند و دشمن را شناساندند، تقابل را به سمت داخلی ملت نبردند، تقابل را به سمت انقلابی و ضد انقلابی بردند. خوب این چهره مشخص شد و به لطف الهی اینها در این قصه شکست خوردند دشمن می خواهد همیشه ضعفی که ما نداریم علنی کند این فرمایشات آقا است یا ضعفی که داریم خیلی بزرگ کند فرمودند دو عامل به دشمن کمک می کند یک عامل کم کاری مدیران است ما اگر کم کاری بکنیم کشور را پیش نبریم، میل به دنیا، اختلافات و قدرت طلبی و بی سیاستی اینها همه باعث می شود که به دشمن کمک بکند . هر کدام از اینها اختلافات بین ملت و کم کاری، کار برای مردم دست نشود، پیشرفتی برای مرد حاصل نشود اینها ضعف است که دشمن می تواند از این ضعف استفاده کند و ضعفها را چند برابر کند و شروع به تبلیغ کردن بکند. راهکارش چیست؟ فرمودند اولا این است که ما کوتاهی خودمان را قطع بکنیم. هر کسی مسئول در نظام جمهوری اسلامی است برای خدا کار بکند، واقعا تلاش کند، خدا، امام و شهدا را در نظر بگیرد. اگر امام و شهدا نبودند که این مسئولیتها را به ما نمی دادند، طاغوتیها همه مسئولیتها را گرفته بودند این از برکت امام ، شهدا، مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) و از برکت خود مردم که قیام کردند خون و جان دادند. ما را مسئول گذاشتند. حالا ما باید تلاش کنیم اینکه حالا من وقتش را ندارم ما یک کاری کرمان داشتیم یکی از دوستان رفته بود کار را انجام دهد و گفته بود حالا حالش را ندارم، حالش را نداری یعنی چه؟ تو را مسئول گذاشتند که کار انجام بدهی حالش ندارم انجام دهم فردا، پس فردا بیا. خوب این ضعفها یکی یکی باعث می شود مردم دل رنجیده شوند و دشمن هم اینها را بزرگ می کند. ما حق کوتاهی نداریم و حق نداریم که اشتباه کنیم. فرمودند اگر ما در صحنه باشیم برای خدا کار بکنیم تبلیغ دشمن را خدا خنثی می کند، شر دشمن را خدا از سر ما کوتاه می کند.
نکته دوم یک تذکری به جوانان و یک تذکری همه به بزرگان و پیران دادند. به جوانان سفارش کردند باید مراقب باشید هتاکی و بی حرمتی نباید کنید، حرمت اشخاص را باید حفظ کنید. این را آقا خیلی سفارش کردند هر کس می خواهد بداند این قیام من است بدانید کار درستی نیست این در بنای جمهوری اسلامی شکاف ایجاد می کند این خلاف شرع است. بعضی اوقات می گویند ما تکلیف داریم که این حرفها را بزنیم، تو تکلیف را از چه کسی می گیری؟ تکلیف را باید از اسلام بگیری ، تکلیفت را باید از مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) بگیری. فحاشی می کنی این اسرائیلی، یهودی و این فلانی است چه حقی دارید که شما این حرفها را بزنید. نباید چنین حرفهایی را بزنید . در یک جلسه ای من خدمت شما عرض کردم از مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) سوال کردند که اگر کسی ولایت فقیه را در عصر غیبت قبول نداشته باشد آیا مرتد است، آیا خارج از اسلام است؟ آقا جواب دادند در عصر غیبت کسی که ولایت فقیه را قبول نداشته باشد مرتد و خارج از اسلام نیست حالا درست است که اسلامش ناقص است ولی نمی توانی بگویی که تو یهودی و مسیحی و ... هستی و با صداقت هم اعلام کنی این هتاکی، فحاشی و دشنام خیلی بد است. کسانی که مقلد مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) هستند پیام آقا این است که در حرف زدنها آدم باید مراقب باشد البته آدم باید بصیرت و آگاهی داشته باشد، فتنه ها را بشناسد، سران فتنه و استکبار جهانی را بشناسد.موضع درست و به موقع عیه سران فتنه باید داشته باشد. اما اینکه دشنام بدهد، فحاشی بکند این کار صحیحی نیست شما ببینید حضرت امام(ره) هم وقتی شاه حرف می زند امام دشنام نمی داد فحاشی نمی کرد ای آقای شاه می گویم بیرونت کنند فقط یک جا به صدام گفتند مردک ولی هیچ وقت فحاشی نمی کردند.
مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) به بزرگان و پیران قوم فرمودند: درست موضع بگیرید . حالا به این صراحت که نگفتند فرمودند عده ای محض رضای خدا کار می کنند مسئولین دولتی زحمت می کشند این را هم زیر سوال ببرید این هم نامردی است. همه مسئولین را بگوییم دارند خطا می کنند هیچ کاری نمی کنند آقا فرمودند غلط است. در همین شهرستان شما نگاه کنید همین سدی که ساخته شده است45 میلیارد تومان هزینه شده است. حالا شما ببینید چه نعمتی، چه بارانی خدا به ما داده است و چه ذخیره ای شده است؟
در بحث جاده کرمان بافت که افتتاح شد دولت 20 میلیارد تومان گذاشته است. در جاده های اخیری که تصویب شده 37میلیارد تومان، چقدر دارد کار می شود ؟ این همه آدم دائما نگاه منفی داشته باشد مدیران خدمتگزارش را زیر سوال ببرد این هم واقعا کار ناجوانمردانه و کار صحیحی نیست. خدمت را آدم باید ببیند.
آقا فرمودند انتقاد اشکال ندارد. بیان عقیده، مخالفت، انتقاد سازنده اشکال ندارد. از من امام جمعه انتقاد کن من که معصوم نیستم . حالا انتقادی اگر بشود به پر عبای من که نباید بربخورد که از من انتقاد شده است. بله من باید انتقاد کنم یا انتقاد که می کنم می نشینم یا او اشتباه کرده است من برایش توضیح می دهم یا من اشتباه کردم قانع می شوم و دیگر اشتباه نمی کنم. انتقاد خوب است ولی تخریب و فحاشی خوب نیست اینکار زشتی است. اینها را باید از هم جدا کرد این چیزی است که آقا می خواهد. فرمودند فضای فحاشی، هتاکی، غیبت غلط اندر غلط است. اشاره کردند در نمازجمعه محیط درس و علم، الحمدلله از اول نمازجمعه ما که این مسائل نبوده است ولی ممکن است یک جایی این مسائل باشد ولی به هر حال ما که اصولگراها می گوییم اصولگرا یعنی چه؟ آقا ما تابع این بزرگوار هستیم باید تابع باشیم نه اینکه آقا می گوید ما هم یک نظری از خودمان داریم پس شما در واقع مقلد خودت هستی، در یک جمعی، دیدند که پیغمبرخدا(ص) اموالی را تقسیم می کردند یکی از صحابه بلند شد و گفت یا رسول الله(ص) عدالت عدالت، آقا فرمودند اگر من عدالت ندارم پس چه کسی عدالت دارد؟ من که پیغمبر هستم، اعدل همه مردم هستم اگر عدالت نداشته باشم پس چه کسی عدالت دارد؟ خوب پس اینگونه تندروی نداشته باشیم. این بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) بود که خدمت شما عرض کردم.
هفته منابع طبیعی است در هفته گذشته مفصل عرض کردم منابع طبیعی و طبیعت را اولا ما باید حفظ کنیم. انشاءالله که در ایام نوروز که در طبیعت تشریف می برید طبیعت و منابع خدادادی را باید حفظ کنید. آبی را که خدا برای کشاورزی به ما داده است نباید اسراف کنیم. شما ببینید سطح زه چقدر پایین آمده است؟ درختان جنگلیمان را حفظ کنیم. دیگران کاشتند و ما خوردیم ما هم درخت بکاریم. از آقای خالویی مسئول منابع طبیعی و همکارانشان تشکر می کنیم که تشریف آوردند. از طرف منابع طبیعی درخت آوردند توزیع می شود درخت بکارید مراقبت کنید شهر خودتان را سرسبز کنید خیلی زیباتر از این می تواند باشد. در خانه ها درخت است ولی در کوچه ها درختی نیست، جلوی خانه هایتان درخت بکارید زیبا باشد چه خوب بود شهروندان قبل از عید یک روزی از طرف شهرداری محترم برای پاکسازی کوچه ها اعلام می شد همه کمک می کردند . یک وقت در مدرسه بودیم اعلام می کردند همه بچه ها امروز بمانند می خواهیم مدرسه را تمیز کنیم همه کمک می کردند. از شهردار محترم من خواهش می کنم آیا راهی دارد دست شورای شهر است یک روز را اعلام کنند همه کوچه های خودشان را تمیز کنند. شهرداری هم دیگر چقدر برسد؟دیگر مگر چقدر اینها نیرو دارند یک روز من به سمت کوه می رفتم صبح زود دیدم که یک آقا آمد گفتم خدا را شکر یک نفر برای نرمش آمده است دیدم که زباله دستش است پشت آن سدی که کنار کوه بسته اند انداخت. خوب این چه جور می شود که شهر تمیز باشد دیگر نمی شود که برای هر کسی یک پلیسی بگذاریم خود ما باید در شهر مراعات کنیم در بعضی از کوچه ها که من صبح قدم می زدم درب این خانه ها خدا می داند چقدر پوست پفک و آشغال ریخته اند. حالا این خانمها خودشان از این کوچه شان، جلوی خانه هایشان بدشان نمی آید خسته نمی شوند، بعضی از خانه ها خیلی تمیز است یعنی بیرون خانه ها در کوچه ها تمیز است اصلا نظافت از این کوچه ها می بارد، بعضی از کوچه ها هم نگاه می کنی پشت دیوارهایشان و بعضی از ادارات همینطور کوچه هایشان کثیف است بعضی از مدارس هم همینجور سلیقه ندارند، خوب سلیقه و نظافت داشته باشید،آدم باید شهر تمیزی داشته باشد با این آب و هوای بسیار خوب ، زیبا و قشنگ درخت بکارید تمیز بکنید به کمک شهرداری بشتابید همه با هم مهربان و خوب باشید، برای پیشرفت شهرتان دست به دست هم بدهید ، پنج سال دیگر می بینید که شهرستانتان گلستان می شود از هر جهت از جهت ایمان، مسجد، پیشرفت. امیدواریم که ما به این نقطه برسیم.
ولادت امام حسن عسگری(ع) را داریم تبریک عرض می کنیم.
تاسیس بنیاد شهید را داریم و بزرگداشت شهدا را در روز یکشنبه داریم ولی ممکن است بگویند این همه خون و جان دادیم چه شد؟ امام بزرگوار ما می فرماید: آیندگان همه می آیند و به شهدای جمهوری اسلامی اقتدا می کنند، آیندگان سر سفره این شهدا می نشینند. من از شهردار محترم خواهش می کنم در اینجا که چون ایشان پیمانکار شهدای گمنام هستند شما هم بدانید سی میلیون تومان بودجه اولیه گذاشته شده و پنج میلیون هم خودشان گذاشتند و ده میلیون دوباره که اینجا را درست بکنند تشکر هم می کنیم. امیدواریم زودتر درست بشود.
چه خوب است که ما در این شهر یک موزه شهدا داشته باشیم سرداران بزرگی از این شهرستان برخاستند ولی آثارشان دارد از بین می رود. اگر بنیاد شهید با سپاه و شهرداری همه دست به دست هم بدهند یک سالنی را کنار بهشت زهرا(س) به عنوان موزه شهدا ساخته شود و آثار شهدای ما در این موزه نگه داشته شود هر کس به زیارت شهدا می اید بیاید نگاه کند این پیراهن، ساک جبهه ای و دل نوشته و دست نوشته اش به ما درس می دهد بعضی ها جمع کردند گم کردند لااقل آن آثاری که مانده است ما نگهداری بکنیم. این شهر نور افشانی می شود.
وفات حضرت معصومه(س)را سه شنبه داریم تسلیت عرض می کنیم و روز جهانی مبارزه با تبعیض نژادی را داریم. انفجار در نمازجمعه داریم خدا منافقین را لعنت کند.
ارتحال فرزند گرامی حضرت امام(ره) آقا سید احمد آقا را در روز پنج شنبه داریم واقعا مدیون این بزرگواریم تا سالهای آخر عمر از امام حمایت کردند. امام شهادت می دهند که یک قدم بر خلاف خواسته من این بزرگوار بر نداشت. بعد مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) هم تعریف می کنند و بخش مهمی از زندگی آقا سید احمد آقا را آنزمان بعد از رحلت می فرماید: این نورانی ترین بخش است آنجایی که ایشان از اسلام، از مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) دفاع کردند، عده ای وسوسه می کردند نمی گذاشتند ولی ایشان تا زمانیکه زنده بود مؤید بود کمک می کرد خدا ایشان را رحمت کند.
والسلام علیکم و رحمة الله
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.