سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

سرنوشت مستضعفین و مستکبرین از نظر قرآن

بسم الله الرحمن الرحيم
خطبه هاي نماز جمعه 22/11/89
به امامت حجت السلام و المسلمين حاج آقا ابراهيمي
http://yascms.ir/emam/ebrahimi3.png

حکومت جهانی مستضعفان از نظر قرآن
خطبه اول
قال الله الحكيم في كتابه :« و نريد ان نمن علي الذين استضعفوا في الارض و نجعلهم ائمة و نجعلهم الوارثين»
« اوصيكم عبادلله و نفسي بتقوي الله»
اولا از حضور مومنانه شما برادران عزيز و خواهران مكرمه، جوانان و نوجوانان، پسران و دختران، دانش آموزان، كارمندان، كارگران، كشاورزان، بازاريان، مسئولين عزيز و روحانيت بزرگوار شهرستان و همه همه شما بزرگواران، سلايق مختلف كه دراين روز با عظمت و باشكوه، با حضور چندين هزار نفري راهپيمايي و در نمازجمعه حضور پيدا كرديد و از همه شما عزيزان و بزرگواران و دست اندركاران تشكر مي كنم. از نيروي انتظامي هم كه به شايستگي نظم راهپيمايي را بر عهده داشتند تشكر ويژه دارم. از سخنران قبل از خطبه هاي نمازجمعه جناب حجت الاسلام والمسلمين حاج آقا عرب پور هم تشكر مي كنم.
سرنوشت مستضعفین و مستکبرین از نظر قرآن
برادران و خواهران موضوعي كه در خطبه اول در نظر گرفتم سرنوشت محرومين و ضعفا و مستضعفين از نظر قرآن چيست؟ سرنوشت مستكبرين هم چيست؟ كار به كجا مي انجامد ؟
از نظر قرآن مجيد اراده خداوند تبارك و تعالي بر حكومت جهاني مستضعفان بر روي اين كره خاكي است. خداي تبارك و تعالي در سوره قصص در آيه3 اين سوره مي فرمايد «نتلوا عليك من نباء موسي و فرعون بالحق لقوم يومنون » پيغمبر ما، ما سرگذشت حضرت موسي(ع) و فرعون را بحق بر شما تلاوت ميكنيم تا مومنيني كه در ركاب شما هستند ايمانشان قرص و محكم باشد، تزلزلي در راه براي آنها پيدا نشود.
شیوه های فرعونیان برای تسلط بر مردم مستضعف
مي فرمايد «ان فرعون علا في الارض» در سرزمين مصر فرعون برتري جوئي و استكبار كرد. فرعون در اقليت است اكثريت توده مردم هستند. چگونه يك اقليت حاكم بر اكثريت مي شود، چگونه اقليت مستكبر بر گرده مستضعفان سوار مي شوند؟ مي فرمايد «وجعل اهلها شيعا» اولين كاري كه فرعون انجام داد تفرقه ايجاد كرد بين اكثريت آنها را از هم جدا كرد. مردم مصر را فرقه و گروه گروه كرد و به قول معروف اختلاف بيانداز و حكومت كن اين از قرآن گرفته شده است. اين شيوه مستكبرين است، مستكبرين اگر بخواهند حكومت پيدا كنند چاره اي ندارند چون اگر مردم يك دست باشند كه نمي شود بايد اختلاف بياندازند و درگيري درست كنند، خط و خطوط درست بكنند تا به اهداف خودشان برسند. مي فرمايد «وجعل اهلها شيعا» فرعون بين اهل مصر تفرقه ايجاد كرد و گروه گروه كرد «يستضعف طائفه منهم » عده اي را هم ضعيف كرد. قدرت آنها را از آنها گرفت حالا ضعفشان را چه جوري درست كرده است؟ «يذبح ابناء هم » فرزندان و جوانهايشان را سر مي بريد مثل چهارپايان با آنها برخورد مي كرد «يستحي نساءهم » زنانشان را به بيگاري و فساد مي كشانيد «انه كان من المفسدين» بعد قرآن مي فرمايد: مسلمانان اراده خداوند و پروردگار اين است «ونريد ان نمن علي الذين استضعفوا في الارض» اراده خدا اين است كه حكومت جهاني مستضعفان تشكيل شود. مستضعف از ماده ضعيف، ضعيف آن كسي است كه نه اينكه دست و پا نداشته باشد يعني او را به غل و زنجير و تضعيف كردند. مي فرمايد اراده الهي اين است كه در سراسر جهان مستضعفين به حكومت برسند «ونجعلهم ائمه» اراده الهي اين است ائمه يعني امام، پيشوايان روي اين كره خاكي به جاي مستكبرين مردم مستضعف شوند و ائمه كفر و مستكبر سرنگون شوند «ونجعلهم الوارثين » خدا مي فرمايد اراده ما اين است كه ضعفا و مستضعفين را وارث تمام مستكبرين روي كره خاكي قرار بدهيم «ونمكن لهم في الارض » قدرت و امكانات را در اختيار آنها قرار دهيم.
در روايات آمده است «هم آل محمد (ص) يبعث الله مهديهم » آقا اميرالمومنين علي(ع) مي فرمايد اين آيه درباره اهل بيت است. خداي تبارك و تعالي «يبعث الله مهديهم بعد جهدهم » بعد از تمام تلاشها مهدي اين امت را مبعوث مي كند «فيعزهم» و به تمام مستضعفان جهان عزت مي بخشد و سربلند شان مي كند «و يذل عدوهم» و تمام دشمنان
آنها را ذليل مي كند. اين مشيت خداست، اين اراده الهي است.
انقلاب اسلامی سرآغاز حکومت جهانی مستضعفان
برادران سرآغاز اين مشيت الهي، سرآغاز حكومت جهاني مستضعفين، از ايران اسلامي است و از چنين روزي شروع شده است. از بركت امام، وحدت و پيروي جانانه ملت ايران از ولي فقيه و از امام بزرگوار و به بركت شهدا است. اين پيش بيني قرآن از 22بهمن شروع شده است من يكي دو تا اعتراف يكي از نخست وزير رژيم صهيونيستي ويكي از هفته نامه اشپيگل خدمت شما عرض كنم.
اعتراف نخست وزیر وقت صهیونیستی
نخست وزير وقت رژيم صهيونيستي گفت انقلاب اسلامي به مثابه زلزله اي است كه نه تنها خاورميانه بلكه بزودي كل جهان را به لرزه درخواهد آورد. اين حرف نخست وزير رژيم صهيونيستي است كه اين حرف را زده است. آنها هم تاثيرات انقلاب اسلامي ايران و زمينه سازان ظهور حضرت صاحب الامر(عج) را فهميده اند اين بالاترين افتخار براي ملت ايران و جوانان ايران زمين است.
اعتراف هفته نامه اشپیگل
هفته نامه اشپيگل مي گويد انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني(ره) حيات تازه اي به مسلمانان سراسر جهان بخشيده است. اسلام مبارزترين مذهب دنيا، با انرژي انقلاب خود، يك و نيم ميليارد مسلمان را برانگيخته است و آنان را براي تشكيل حكومت الله در كره زمين به حركت در آورده است. اين روزنامه مسلمان نيست حتي غير مسلمانان هم اين روند را دارند. پيش بيني مي كنند سال 56 كارتر به ايران آمد در يك مجلس با شاه (عليه لعنة والعذاب) مشروب مي خوردند و جامهاي مشروب را به هم مي زدند و به سلامتي هم سر مي كشيدند كارتر اعلام كرد ايران جزيره ثبات است شاه تا ده سال به راحتي حكومت مي كند. از آن طرف امام مي فرمايد: از اراده الهي بي خبر بودند. سازمان سيا سال 57 اعلام كرده بود هيچ گونه علائم انقلابي در ايران مشاهده نمي شود اما شما چگونه آتشفشان را در ايران اسلامي و انفجار نور را ديديد؟ استكبار جهاني پايه هايش لرزيد همان پيامي كه در 22 بهمن 57 استكبار جهاني آمريكا و انگليس و اسرائيل شنيدند امسال هم محكمتر مي شنوند، پايه هاي قدرتشان لرزان است، عواملشان در منطقه در حال فرار و ضعيف شدن هستند.
يك جمله از حضرت امام (ره) از سال 41 خدمت شما عرض مي كنم. امام بزرگوار ما در سال 41 طبق نقل آقاي عسگراولادي در ملاقاتي مي فرمايد شما بدانيد كه مبارزه ما سه مرحله دارد:
1- اسلامي شدن ايران
2- اسلامي شدن كشورهاي اسلامي
3- اسلامي شدن جهان
مرحله اول ايران اسلامي شود. مرحله دوم كشورهاي مسلمان و اسلامي شوند و مرحله سوم جهان اسلامي شود.
بعد مي فرمايد آن روز است كه به مولا عرض مي كنيم كه جهان منتظر قدوم مبارك شماست. انقلاب اسلامي اين زمينه را دارد به وجود مي آورد. انقلاب را در كشورهاي اسلامي و بعد هم در جهان انتشار مي دهد. چون عده اي از خواهران مكرمه در بيرون و در سرما نشستند به همين مقدار امروز اكتفا مي كنم.
خطبه دوم
«اوصيكم عبادالله و نفسي بتقوي الله»
وظیفه ما در 22 بهمن ماه
در آغاز خطبه دوم هم خود و همه شما برادران عزيز را به تقواي الهي دعوت مي كنم. بهترين توصيه به تقوا توصيه خداي متعال است «فذكرهم بايام الله» خداي تبارك و تعالي به حضرت موسي(ع) مي فرمايد: اي موسي مردم بني اسرائيل را «فذكرهم بايام الله» به ايام خدا تذكر بده كه قدردان نعمت خدا باشند. خدا بود كه فرعون را سرنگون كرد، خدا بود كه نعمت آزادي را به آنها داد.
برادران و خواهران از بركت امام بود كه طاغوت سرنگون شد و فساد از كشور ما برچيده شد، از بركت امام بود خانواده هاي طاغوتيان حاكميتشان به زباله دان تاريخ سپرده شد. ما قدر اين نعمت را بدانيم شكرگذار نعمت جمهوري اسلامي باشيم.
شكر نعمت جمهوري اسلامي خدمت است اين پستها و مسئوليتها از بركت امام و شهدا و از بركت قيام براي خداست كه خدا نصيب من و شما كرده است. شكر اين نعمت خدمت بيشتر به مردم است.
الحمدلله باران رحمت را هم اين روزها در سراسر ايران اسلامي، در استان خودمان مخصوصا در شهرستان بافت شايد دومين شهرستان از نظر بارندگي بود خدا را شكر مي كنيم بر اين نعمتي كه خداي تبارك و تعالي به ما عنايت كرد.
شكر اين نعمت صداقت و راستي است. دور شدن از غير صداقت است، كاري انجام دهيم كه خداي تبارك و تعالي راضي باشد.
در خطبه دوم مناسبتها را به طور اختصار خدمت شما عرض مي كنم.
22 بهمن ماه روز تجدید عهد با انقلاب
اولين نكته امروز جمعه 22 بهمن پيروزي انقلاب اسلامي و سقوط نظام شاهنشاهي 2500 ساله در ايران و امروز تجديد عهد است. همه من و شما آمديم با انقلاب اسلامي يكبار ديگر آشتي كنيم تجديد عهد با انقلاب، با اسلام، امام(ره) و مقام معظم رهبري(دام ظله العالي)بود و تجديد عهد در مبارزه با استكبار جهاني آمريكا بود. خدا را شكر مي كنيم موانع يكي پس از ديگري برداشته مي شود. انقلاب ما به جهان صادر شده و پيام ملت ايران در 22 بهمن 57 تا به امروز در سراسر جهان موج ايجاد كرده است. همان حرفهارا در تونس و مصر امروز مي شنويم، يكسال است كه بحث عبور از فتنه را پشت سرگذاشتيم كساني مي خواستند كه راه امام را منحرف كنند و انقلاب را از مسيرش منحرف كنند. الحمدلله به بركت حضور و وحدت اين مردم ، پشت سر ولايت، به بركت بصيرت و آگاهي، طرح دشمن شكست خورد، توطئه گران و فتنه گران رسوا شدند، خدا را بر اين نعمت بصيرت شكر مي كنيم.
راه و رسم ولایت مداری
امام بزرگوار مي فرمود و راست هم مي فرمودند فرمود ملت ايران يعني شما بزرگواران و تمام مردم ايران زمين از مردم زمان رسول خدا(ص)، اميرالمومنين(ع) و امام حسين(ع) بالاترند.
پيغمبرخدا(ص) خطبه مي خواندند صداي زنگوله قافله از سوريه آمده بود پشت دروازه مدينه شترها بار انداختند پيغمبرخدا(ص) هم در مسجدالنبي(ص) خطبه مي خواندند در محل مناخه كه نزديك مسجد النبي(ص) است صداي زنگوله شترها كه بلند شد مسلمانان خطبه پيغمبر(ص) را رها كردند كه ببينند اين قافله چه آورده است و «تركوك قائما» تو را تنها گذاشتند. امروز شما نگاه كنيد در سرما و گرما مردم دست از امام و رهبر بر نمي دارند امام معصوم بر ما حكومت نمي كند پيغمبر(ص) را ما نمي بينيم امام زمان(عج) را ما نمي بينيم ولي جانشين امام زمان(عج) را ما مي بينيم حرف او را حرف امام زمان(عج) مي دانيم حرف او را حرف پيغمبر(ص) مي دانيم اين امتياز است، اين تبعيت قيمتي است. تبعيت بي چون و چراست. آقا مي فرمايد به ميدان بيائيد مي گوئيم چشم، مي فرمايد جذب حداكثري مي گوئيم چشم، مي فرمايد دفع حداقلي مي گوئيم چشم، اين ولايتمداري است. نمي شود كه از آقا جلو بيفتيم عقب هم نمي شود بيفتيم بايد پشت سر ولي باشيم.
سلمان و ولایتمداری
سلمان را ديدند پشت سر حضرت علي(ع) راه مي رود ديدند يك رد كفش بيشتر نيست گفتند سلمان جاي پاي شما كجاست؟ فرمود من در راه رفتن هم به علي(ع) اقتدا مي كنم. هر جا علي(ع) پا گذاشته است پا مي گذارم من كه اختياري از خودم ندارم اين معناي ولايتمداري است نه اينكه ما اراده خودمان را بر ولي تحميل كنيم، خواست خودمان را بر پيشوايمان تحميل كنيم، توجيه و تعبير كنيم به اين كه ولايتمداري نمي گويند مالك اشتر چند متري ديگر به خرگاه معاويه رسيده بود اين خيلي حرف است چند متري معاويه رسيده بود و عن قريبا با شمشيرش عمرو عاص و هم معاويه را دو نيم مي كرد و اسلام را از شر اينها خلاص مي كرد اما پيك اميرالمومنين(ع) آمد مالك برگرد ديگر نگفت يا علي(ع) صبر كن ده دقيقه ديگر مي آيم نفرمود اجازه بده همين كه امام فرمود برگرد گفت چشم اين ولايتمداري است به اين ولايتمداري مي گويند ولي اگر هم تاخير مي كرد مي دانيد چه اتفاقي مي افتاد؟ خوارج مي رفتند اميرالمومنين(ع) را به شهادت مي رساندند و به روي علي(ع) تيغ مي كشيدند همين كه مولا فرمود مالك برگرد گفت چشم حضرت زهرا(س) مي رفت تا اينها را نفرين كند سلمان از طرف اميرالمومنين(ع) پيش حضرت زهرا(س) آمد گفت اميرالمومنين(ع) فرمودند نفرين نكنيد برگرديد. فرمود چشم اين معناي ولايتمداري است.
قرب و عزت ملت ایران به خاطر ولایتمداری
ملت ايران امروز قرب و قيمتش به خاطر تبعيت از ولايت است، عظمتش به خاطر ولايتمداري است و همين ولايتمداري جهاني مي شود و قيمت و ارزش پيدا كرده است. تواضع ملت ايران قيمتي اش كرده است خوب خدا را شكر مي كنيم. خدا نعمت ولايت و نعمت پيروي از ولايت را به ما داد. خداي متعال نعمت چنين رهبري را به ما عنايت كرده است. يك حكيمي بزرگ كه با سرپنجه تدبيرش يكي پس از ديگري مشكلات را حل مي كند راه را به ما نشان مي دهد دست ما را در دست امام زمان(عج) مي گذارد ما را از گمراهي نجات مي دهد خدايا از اينكه چنين امام و پيشوايي در عصر غيبت براي ما قرار دادي تو را شكر گذار و سپاسگذار هستيم.
نكته دوم فردا شنبه شهادت امام حسن عسگري(ع) است و تسليت عرض مي كنم.
يكشنبه سالروز آغاز امامت آقا امام زمان(عج) است چه خوب است كه در ماه ربيع ما جشن بگيريم. هشتم ربيع امام حسن عسگري(عج) به شهادت مي رسد و روز نهم اولين روز امامت امام عصر(عج) است به خود امام زمان(عج) و شما شيعيان امام زمان(عج) تبريك عرض مي كنم. حتما در مجالستان و شب نهم ربيع به عشق امام زمان(عج) و به عشق آغاز حكومت حضرت صاحب الامر (عج) جشن بگيريد حتي شام بدهيد تشويق كنيد هديه بدهيد.
دهم ربيع هم وفات عبدالمطلب جد پيامبر(ص) را داريم و همينطور صدور حكم تاريخي حضرت امام (ره) را مبني بر ارتداد و اعدام سلمان رشدي خائن داريم.
دوازدهم ربيع هم ميلاد پيغمبرمان به روايت اهل سنت است. از دوازدهم تا هفدهم ماه ربيع هفته وحدت است.
آثار اختلاف در کشورهای اسلامی
دشمنان نمي خواهند ما وحدت داشته باشيم چرا نمي خواهند ما مسلمانها وحدت داشته باشيم؟ براي اينكه اگر ما وحدت داشته باشيم آنها نمي توانند منافع كشورهاي اسلامي را چپاول كنند اختلاف مي اندازند يك دست نشانده اي مثل اميرعبدالله حجاز مي گذارند يك نامبارك را مصر مي گذارند يك بن علي را در تونس مي گذارند تا اموال را چپاول كنند تا كشور اسلامي را تضعيف كنند و كشور اسلامي را وابسته كنند اين كار دشمن است ولي پيام حضرت امام(ره) وحدت بين كشورهاي اسلامي است.
والسلام عليكم و رحمة الله
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.