سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

فضائل اميرالمومنين علي(ع)

بسم الله الرحمن الرحيم
خطبه نماز جمعه 28/8/1389
http://yascms.ir/emam/ebrahimi2.png

به امامت حجت السلام و المسلمین حاج آقای ابراهیمی
علی (علیه السلام) سرچشمه فضیلت
با توجه به اين كه در دهه امامت و ولايت قرار داريم. از روز عيد قربان تا روز عيد غدير،هفته و دهه امامت و ولايت نامگذاري شده است. اجازه مي خواهم بحث خطبه هاي گذشته در باب ازدواج را عجالتا در اين هفته تعطيل كنيم به بحث غدير و فضائل اميرالمومنين علي(ع) و وظايف ما شيعيان نسبت به مولا چند كلامي را در اين خطبه و مسجد و در اين محفل نوراني داشته باشيم.
فضائل اميرالمومنين علي(ع) از نظر يك شاعر مسيحي
جرجرداق مسيحي نويسنده كتاب «علي صوت العدالت الانسانيه» اين مرد عاشق اميرالمومنين(ع) است. ايشان نقل مي كنند از يك شاعر مسيحي ، شاعر مسيحي كه براي اميرالمومنين(ع) شعر مي سرايد در وصف علي (ع) شعر مي گويد. شاعر مسيحي مي گويد اگر كسي به من بگويد و به من اعتراض كند كه تو مسيحي هستي، درباره مسيحيت بايد شعر بگويي، درباره پاپ بايد شاعري كني و شعر بسرايي، چرا آمدي و درباره علي(ع) شعر گفتي. من مي گويم: من عاشق فضيلت و خوبيها هستم ، سرچشمه فضيلت را علي(ع) ديدم، سرچشمه همه خوبيها را در رخ علي(ع) ديدم. روي اين جهت براي علي (ع) من شعر مي گويم. اين مسيحي كه عاشق اميرالمومنين(ع) است. مي گويد: علي(ع) مونس همه دوران زندگيم بوده است اين يك مسيحي است كه درباره اميرالمومنين علي(ع) سخن مي گويد و كتاب مي نويسد. اين جمله را دارد «لست بقوم ولا لدين انت للناس اجمعين» مي گويد: علي تو مال يك فرقه اي و گروهي خاص نيستي، علي تو براي يك ديني نيستي، علي تو براي همه مردم هستي، «انت الناس اجمعين»، تو براي همه مردمي، همه دنيا بايد به سوي تو توجه كنند. بعد اين جمله ناب را بيان ميكند: اي جهان چه مي شد اگر همه نيروهايت را در هم مي فشردي و در هر روزگاري شخصيتي مانند علي(ع) با آن عقلش،قلبش،زبانش، ذولفقارش به عالم مي بخشيدي. حاشا كه روزگار فرزندي مانند تو بزايد. اين تعريفي كه جرجرداق مسيحي درباره اميرالمومنين(ع) دارد.
استمداد حضرت سلیمان از حضرت علی(علیه السلام)
در جنگ جهاني اول عده اي از سربازان انگليسي در يك روستايي نزديك بيت المقدس كاوش مي كردند يك لوحي پيدا كردند كه اين لوح نقره اي در درونش حروفي نوشته شده بود حروف را نتوانستند بخوانند بعد اين سربازان اين لوح را كه پيداكرده بودند به فرمانده خودشان مي دهند فرمانده ارتش انگليسي اين را به سرتيب ارتش انگلستان مي دهد بعد اين را به لندن مي برند بعد از پايان جنگ جهاني اول تعدادي از اساتيد و زبانشناسان را دعوت مي كنند يك كميته اي تشكيل مي دهند از زبانشناسان آمريكايي فرانسوي آلماني و بعضي از كشورهاي اروپايي كه ببينند روي اين لوح چه نوشته شده است دنبال اين بودند كه مثلا اعلام كنند كه بيت المقدس مال يهودي هاست برای اين جنبه اش را مي گشتند پس از ماهها تحقيق روي اين لوح، در سوم ژانويه 1920 ميلادي اعلام كردند كه اين لوح سليماني است مال حضرت سليمان نبي(ع) است و روي اين لوح به زبان عبراني اين حروف و سخنان نوشته شده است الله، احمد، ایلي، باهتول، حاسن و حاسين، ديدند در لوح سليماني پنج تن نوشته شده است. اسم پيغمبر(ص)،اسم حضرت علي(ع)،اسم حضرت زهرا(س)و اسم امام حسن(ع)،اسم امام حسين(ع) در ادامه اين لوح به زبان عبراني اين طور نوشتند «ياه احمد مقذا » يعني اي محمد به فريادم برس «ياه ایلي انضطاه» يعني يا علي مرا مدد فرما «ياه باهتول اكاشئي » اي بتول نظر رحمت فرماي «يا حاسن اضو مظع»اي حسن كرم فرما «يا حاسين بارفو» يعني يا حسين خوشي ببخش.بعد يك عبارت ديگر دارد كه «بذات الله كم ایلي» عبارتي دارد كه جناب سليمان نبي كه اين عبارت به خط عبراني اش را من نمي خوانم اين سليمان است كه اكنون به اين پنج بزرگوار استغاثه مي كند «بذات الله كم ايلي» يعني علي قدرت الله است. اين ترجمه عبارات اين لوحي بوده است كه سربازان انگليسي در جنگ جهاني اول پيدا كردند اين لوح را در حوزه انگلستان بردند موزه سلطنتي كه مردم بيايند و اين را ببينند . خبر به اسقف اعظم، لردي بي شوب رسيد وقتي به او خبر رسيد كه چنين لوحي پيدا شده است و در حوزه سلطنتي انگلستان مردم بروند واين لوح را ببينند و زيارت كنند اسقف دستور داد بايد اين لوح را بردارند هرگز نبايد اين لوح در منظر مردم باشد چون اساس مسيحيت را متزلزل مي كند و عبارت اين اسقف اين است كه سرانجام خود مسيحيان جنازه مسيحيت را بردوش می كشند و دفن مي كنند اگر اين لوح در انظار مردم دنيا و مسيحيت قرار بگيرد. دستور مي دهد اين را در رازخانه كليسا بايد نگهداری کرد. انبيا گذشته هم به اهل بيت التجاء مي كردند حضرت آدم (ع) هم متوسل به اهل بيت شد . خوب اين جمله را كه خدمت شما عرض كردم ما شيعيان نقل كرديم اهل سنت هم نقل نكردند بلكه خود اروپايي ها اين جملات را نقل كردند كه توسل سليمان نبي (ع) را به اميرالمومنين(علیه السلام) و اهل بيت نشان مي دهد .
اميرالمومنين(علیه السلام) قله فضائل
اميرالمومنين(علیه السلام) قله فضائل است،آن قله رفيع همه خوبيهاست كه همه جهتها بايد به سوي علي باشد همه نگاهها بايدبه سوي علي(علیه السلام) دوخته شود.مهمترين خصوصيت اميرالمومنين (علیه السلام) در دوران زندگيش اين بود برادران ، خواهران؟ مهمترين خصوصيت اميرالمومنين(علیه السلام) از دوران كودكي تا زماني كه در محراب به شهادت رسيد براي خدا و در راه خدا بود تمام كارهاي مولا رنگ الهي داشت حركت اميرالمومنين(علیه السلام) براي خدا و در راه خدا اميرالمومنين(علیه السلام) به ميدان آورده بود.
زاهدترین مردم
اميرالمومنين علي(علیه السلام) در عين حال كه حاكم تمام كشورهاي اسلامي بود زاهد ترين مردم بود . بي رغبت ترين مردم به دنيا بود و از دنيا كمترين بهره اي را مي برد . بي اعتناترين مردم به چرب و شيريني دنيا بود . عر بن حاتم مي گويد من نزد علي (علیه السلام) رفتم سفره انداخته بودند كه اميرالمومنين(علیه السلام) غذا بخورند . ديدم علي(علیه السلام) مشغول غذا خوردن است دقت كردم ببينم غذاي مولا چگونه است ديدم يك كاسه آب مقداري از تكه هاي نان جو سبوس دار ، الك نشده و كمي هم نمك بعضي اوقات اين لقمه را حضرت نمي توانست بشكند از بس كه سخت بود از زانو كمك مي گرفت گفتم يا علي(علیه السلام) شما اين همه داريد زحمت مي كشيد شب و روز در حال عبادت خدا به سر مي بريد غذاي شما همين است ، همين است غذاي شما مقداري آب و نمك و چند لقمه نان جو . حضرت فرمود بله اين جمله معروف را فرمود نفس سر كش را بايد به رياضت عادت داد تا طغيان نكند. هواي نفس را چگونه بايد سركوب كرد؟ با قناعت، با رياضت، اين درس را امروز از كلاس آقا اميرالمومنين(علیه السلام) ياد بگيريم بعد اين شعر را مولا خواند
«علل النفس بالقنوع والا
طلبت منك فوق ما يكفيها »
اميرالمومنين(علیه السلام) فرمودند هواي نفس را نفس سركش را با قناعت ضعيفش گردان و الا او هميشه بيش از استحقاق از تو طلب مي كند نفس سيري ناپذير است. هواي نفس سيري ناپذيرند هر چه به خواهشهاي نفساني توجه كند اين هيچ وقت تمام نمي شود نفس هميشه هر چه دارد كم ميدارد اگر حكومت دنيا را هم داشته باشد بگويند در كره ماه هم يك حكومتي است دلش مي خواست حكومت آنجا را هم داشته باشد نفس هيچ وقت سير نمي شود. مي فرمايد: تنها راه رياضت و زهد قناعت است اين يكي از كلمات اميرالمومنين(علیه السلام) بود كه من از كتاب غنچه غدير غريب نقل كردم.
همدردی با فقرا
اميرالمومنين (علیه السلام) همدرد با فقرا بود اين درس براي همه ما مخصوصا براي مسئولين است در نامه اي به عثمان ابن حنيف كه فرماندار بصره است . اميرالمومنين(علیه السلام) مي نويسد من كه امام شما هستم به دو جامه و لباس كهنه و دو قرص نان اكتفا كردم در صورتيكه من مي توانم از جامه هاي حرير و لباس فاخر استفاده كنم . از عسل مصفا و مغز گندم غذاي لذيذ و مقوي درست كنم. و تناول كنم ولي هيهات كه هواوهوس برعلي(ع) غلبه كند آيا به همين قناعت كنم كه بگويند من امام و خليفه هستم اما در اندوه و پريشاني شريك نباشم . اين شيوه اميرالمومنين(علیه السلام) است. حاكم علي الاطلاق اسلامي هم بود . همه امكانات دستش بود . اين گونه آقا زندگي مي كرد . بعد اين جمله را آقا فرمودند من ميدانم كسي مثل من نمي تواند زندگي كند اما بين امام و ماموم نبايد وجه تشابهي وجود داشته باشد نبايد نگاه شما به سمت من باشد پس يا مي توانيد از روش من پيروي كنيد اين يكي از برنامه هاي اميرالمومنين(ع) بود. علي رغم اينكه اميرالمومنين(ع) اين گونه زهدي داشت.از نان جو و نمك بيشتر استفاده نمي كرد اما همين علي سخاوتمندترين مردم است سخاوتش، بخشش، جودش، كرمش، از همه بالاتر است جامع اضداد است .آن گونه رياضت و زهد اما آن گونه هم سخاوت و بخشش،
شاهي كه ولي بود و وصي بود علي بود
سلطان سخي و كرم وجود علي بود
آن شير دلاور كه زبهر طمع نفس
در خوان جهان پنجه نيالود علي بود
علي بود كه دنيا گرفتارش نكرد، علي بود كه فرياد زد «يا دنيا غري غیری» برو غير من را گول بزن من تو را سه طلاقه كردم .
ابن ابي الحديد دانشمند معروف اهل سنت است مي گويد علي روزه مي گرفت با گرسنگي به سر مي برد اما كار مي كرد غذاي خودش و توشه خودش را به فقرا مي خواند «يطمعون طعام علي حبه مسكينا و يتيما و اسيرا » درباره اميرالمومنين(ع) نازل شده است.
انفاق چهار درهم در راه خدا
اميرالمومنين(ع) چهار درهم يك روز داشت يك درهم را شب در راه خدا داد . يك درهمش را روز در راه خدا داد ، يك درهمش را مخفيانه در راه خدا داد يك درهمش را علني در راه خدا داد كه اين آيه نازل شد «الذين ينفقون اموالهم باليل والنهار سراً و علانيه» اميرالمومنين(ع) در مدينه كار مي كرد اميرالمومنين(ع) كار مي كرد وقتي كه بي كاري و جنگ نبود براي يهوديان درخت خرما را آب مي داد آبكشي مي كرد مزدي كه از آن يهودي مي گرفت اين مزد را به فقرا مي داد صدقه مي داد از گرسنگي هم سنگ به شكم خودش مي بست. اين شيوه اميرالمومنين علي(ع) بود .
تعریف معاویه از حضرت علی (علیه السلام)
يك روزي يك نفر فرار كرد و پش معاويه آمد معاويه از او سوال كرد از كجا مي آيي گفت از پيش بخيل ترين مردم گفت بخيل ترين مردم كيست؟ گفت علي(ع)، معاويه مرتب از علي عيب جويي مي كرد اما اينجا گفت واي برتو علي بخيل است اگر در يك خانه اي يك اتاق پر از طلا باشد يك اتاق پر از كاه باشد علي (ع) طلا را زودتر در راه خدا انفاق مي كند. علي بخيل است معاويه شروع كرد از علي تعريف كردن علي آن كسي است كه بيت المال را در راه خدا انفاق مي كند و ته آن را جاروب مي كرد و دو ركعت نماز مي خواند علي آن كسي است كه به طلا و نقره خطاب مي كرد اي طلاي زرد اي نقره سفيد ديگري را جز من بفریبید، علي بخيل نيست.
درخواست کمک در مسجد پیامبر(صلی الله علیه و آله)
عبدالله ابن مسعود مي گويد كه يك روز يك فقيري در مسجد پيغمبر(ص) آمد رسول خدا حضرت محمد(ص) نماز عشا را خواندند بعد از نماز عشا اين فقير از توي صف بلند شد گفت مسلمانان اي مهاجرين اي انصار من مرد غريبي هستم تازه واردم هيچ امكاناتي ندارم به من طعام و غذا بده رسول خدا حضرت محمد(ص) فرمود اي مرد فقير ذكر غريب مكن اسمي از غريب نياور كه دل من را اندوهگين ساختي و مرا ناراحت كردي مي داني غريب چه كسي است؟
فرمودند غريبان چهارگروهند:
اول مسجدي است كه در ميان قومی باشد و مردم آنجا نماز نخوانند آن مسجد غريب است.
دوم قرآني كه در خانه اي باشد گرد و خاك بگيرد و مردم و صاحب آن خانه آن قرآن را تلاوت نكنند آن قرآن غريب است .
سوم عالمي كه در ميان مردمي باشد احوال او را نپرسند از او تفقد نكنند مسائل ديني را از او ياد نگيرند آن هم غريب است.
چهارم مردی که از اهل اسلام در ميان كفار اسير باشد او غريب است.
تو كه در جمع ما مسلمانان هستي تو چه غريبي داري. آقا فرمودند چه كسي حاضر است خرجي اين مرد رهگذر را بدهد تا در فردوس اعلا خدا او را جاي دهد . اميرالمومنين علي(ع) بلند شد دست اين مرد را گرفت گفت بيا امشب مهمان ما باش . حضرت علي (ع) در منزل آمدند . حضرت زهرا(س) سلام كردند و حضرت علی (علیه السلام) ماجرا را نقل كردند فرمودند اين مرد مهمان ما است. حضرت فرمود يا بن عم پسر عمو طعام و غذا در خانه خيلي اندك است به اندازه يك نفر بيشتر نيست حسن و حسين گرسنه هستند شما هم روزه داريد هر چه شما بفرمایید. حضرت فرمودند كه «نومي الصبيه» زهرا جان بچه ها را خواب كن، بچه ها را فاطمه خواب كرد. بعد فرمود حالا سفره را بيانداز سفره را انداختند جلوي اين مرد رهگذر گفتند بفرما شب بود به بهانه اينكه چراغ را مي خواهند درست بكنند. فتيله چراغ را پايين آوردند به حضرت زهرا(س) هم فرمودند: كه سعي كن چراغ روشن نشود تا اين مرد غذا بخورد و دستي مي آورند سر سفره و دهان را حركت مي دادند بچه ها را گرسنه خواب كردند. اميرالمومنين(ع) هم خودش گرسنه است دست را مي برند و مي آورند و دهان را حركت مي دهند بعد از مدتي كه مهمان سير شد و شكر خدا كرد فتيله چراغ را بالا بردند و روشن كردند ديدند غذا دست نخورده است گفتند اي برادر عرب چرا غذا نخوردي؟ گفت به خدا سير شدم غذا هنوز سر جايش مانده بود. اميرالمومنين(ع) خودشان افطار كردند حضرت زهرا(س) هم همين جور بچه ها را از خواب بيدار كردند غذا خوردند به همسايه ها هم غذا دادند باز هم هنوز غذا مانده بود اين ايثار اميرالمومنين(ع) است.
ما عاشق چنين فضائلي هستيم چنين مرد بزرگي كه در تاريخ انسانيت و بشريت نمونه اش را ما نمي توانيم پيدا كنيم. روز بعد خدمت رسول خدا(ص) سوال كردند كه علي (ع) ديشب چه خبر بود ماجرا را شروع به تعريف كردن كرد پيغمبر (ع) همه را تعريف كردند بعد جبرئيل امين اين آيه را نازل كرد اين آيه هم در شان اميرالمومنين(ع) است « يوثرون علي انفسهم ولو كان بهم خصاصه» ايثار مي كنند ولو خودشان نيازمند هستند اين فضائل اميرالمومنين(ع) است.
شجاعت حضرت علی (علیه السلام)
شجاعتش اعجاب آميز است پهلواني با علي(ع) روبرو نمي شد كه با يك ضربت علي (ع) كارش ساخته مي شد. در شب ليلة الهرير هر شجاع و پهلواني جلوي علي(ع) مي آمد يك ضربت آقا به او ميزد دو تا نمي خواست نياز نبود و هر ضربتي مي زد تكبير مي گفت شماره كردند پانصد و بيست و سه تا تكبير در آن شب وحشتناك سرورد. اميرالمومنين(ع) با آن شجاعتش ، همراه با مهرباني است در اوج جنگ يك نفر دشمن درخواست كرد يا علي (ع) شمشيرت را به من بده و در همان جا حضرت شمشيرش را به او داد عدالت اميرالمومنين(ع) است.
عدالت علی (علیه السلام)
جرج جرداق مي نويسد شما اين عدالت را كجا مي توانيد پيدا كنيد؟ وقتي علي (ع) را به محكمه بردند علي (ع) روبروي قاضي نشست قاضي را خودش منصوب كرده است يك مسيحي از علي (ع) شكايت كرده بود به اميرالمومنين (ع) قاضي گفت يا اميرالمومنين(ع) با القاب ذكر كرد با احترام ذكر كرد شما شاهدي داريد حضرت فرمودند من شاهدي ندارم قاضي به ضرر حضرت علي(ع) حكم كرد اميرالمومنين(ع) از اين ناراحت نشد كه بر خلافش حكم شده است با اينكه علي(ع) راست مي گفت ولي شاهدي نداشت حق را به مسيحي داد اما ناراحتيش از اين بود خشم اميرالمومنين(ع) را گرفت گفت اي قاضي كه منصوب علي(ع) هستي چرا نام مرا به احترام ياد كردي و چنين احترامي رادرباره آن مرد مسيحي رعايت نكردي تو به عدالت رفتار نكردي اين شيوه اميرالمومنين (ع) است . بعد جرج جرداق مي نويسد آيا نبايد علي (ع) را صداي عدالت انساني ناميد كتابش را بر همين مبني نوشته است «علي صوت العدالت الانسانيه» اين قله رفيع اين شاخص بي همتا را پيغمبر خدا(ص) از طرف خداي تبارك و تعالي در روز عيد غدير به عنوان امام و پيشواي ما برگزيد بر مسلمانان پيمان گرفت براي علي (ع) و يازده فرزندش كه علي (ع) امام شما باشد به اين شاخص توجه كنيد به اين قله رفيع در زندگيتان توجه كنيد و در عصر غيبت فقيه جامع شرايط و امروز فقيه جامع الشرايط حضرت آيت الله العظمي خامنه اي رهبر و ولي ماست و خدا را براين نعمت بزرگ شكر گذاريم.
خطبه دوم
«اوصيكم عبادالله و نفسي بتقوی الله»
در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران ، خواهران ، فرزندان خوبم، پسران ، دختران را به تقواي الهي دعوت مي كنم و روز به روز مهر اميرالمومنين علي(ع) را بیشتر در دلهای ما قرار بدهد.
هر چه كه من و شما داريم از بركت علي(ع) و اولادعلي(ع) داريم. انشاءالله كه شكرگذار نعمت امامت و ولايت مولاي متقيان باشيم . در خطبه دوم به بحث غدير و نكات باقيمانده مي پردازيم.
امامت و ولايت
انتخاب اميرالمومنين(ع)انتخاب از طرف خدا بود امري آسماني بود اوايل بعثت پيغمبر خدا (ع) براي هدايت رفتند . هدايت يك قبيله اي، مردم آن قبيله گفتند يا رسول الله (ص) ما به شما ايمان مي آوريم اما بر یک شرط و آن شرط اين است كه بعد از شما رئيس قبيله ما جانشين شما باشد . رئيس قبيله ما رهبري را به عهده بگيرد . پيغمبر خدا (ص) فرمودند «هذا امر سماوي» بحث انتخاب به امامت و رهبري اين يك بحث وحياني و آسماني است خدا بايد انتخاب كند دست من نيست . امامت اميرالمومنين(ع) به انتخاب خدا بود كه وحي خدا بود جبرئيل بارها نازل شده بود . اساسي ترين مساله دين خدا مساله ولايت است ولايت يعني حكومت در اسلام حاكميت از آن خداست خدا حاكم بر مردم است و اين حاكميت را به پيغمبر (ص) و از پيغمبر (ص) به اميرالمومنين علي(ع) و يازده فرزندش داده است. در اسلام بحث سلطنت نيست اقتدار نيست بلكه از باب ولايت وامامت است نه يك نفر را انتخاب كنند كه اواز همه قدرتمندتر و مقتدرتر باشد نظم و انضباط را صورت بدهد. در اسلام امام انتخاب مي كنند يعني هم جسم را هدايت كند و هم جان را هدايت كند هم دنياي انسان را آباد كند و هم آخرت انسان را آباد كند. در اسلام بحث حكومت به اين معنا است. امامت به اين معناست هم جان انسان را هم جسم انسان را هم دنيا را هم آخرت را هدايت كند.
پيام غدير به مسلمانان
پيام غدير چيست ؟ شايسته سالاري است . يعني اميرالمومنين علي(ع)كه از همه خوبيها بالاتر است شايسته را بايد انتخاب كنند پيام غدير اين است . غدير برادران ، خواهران مايه وحدت است . انتخاب اميرالمومنين(ع) مايه وحدت است . مقام معظم رهبري مي فرمايد: وحدت به اين معناست توجه بفرماييد اصراري نداريم .يك فرقه عقايد يك فرقه ديگر را حتما قبول كند. وحدت به اين معناست كه با عقايد مختلف با شعب مختلف مشتركات را بگيرند. وحدت به اين معناست. محل اختلاف را وسيله برادركشي و جنگ ودشمني قرار ندهند .
وحدت از نظر مقام معظم رهبري(دام ظله عالي)
وحدت از نظر مقام معظم رهبري (دام ظله العالي)مي فرمايد:همه به خوبيها توجه كنند . فضائل علي(ع)را همه مي دانند شيعه وسني مي دانند نگاه به اين فضائل الهي انساني به اين برجستگي ها به اين قله كنيد منظور ما از وحدت اين است كه مشتركات را بگيرند و اختلافات را وسيله برادركشي قرار ندهيد جنگ قرار ندهيد دشمني قرار ندهيد اين را به اهل سنت دارند مي فرمايند. ما با آنها اين گونه برخورد كنيم بين خودمان هم همين جور مشتركات را بايد گرفت سلايق مختلف مشتركات را بايد بگيرند اين نكته بسيار مهمي است با اين نگاه غدير وحدت است . چون علي(ع) قله فضائل است همه برادران دنياي اسلام را آقا مي فرمايد: از هر مذهبي كه هستند به اتحاد و برادري دعوت مي كنيم نمي خواهيم اختلاف ايجاد شود. مي فرمايد: اثبات خودرا با نفي ديگران نمي خواهيم يعني چه؟ اثبات خود با نفي ديگران بعضي ها اگر من اسلام را تبليغ كنم مي گويند: تو به درد نمي خوري اسلامي كه فقط ما مي گوييم آن حق است اگر تو دم از خدا زدي آن قبول نيست آقا مي فرمايند اثبات خود را با نفي ديگران ما نمي خواهيم اين كار را انجام دهيم . اين نكته بسيار مهمي است امروز استكبار جهاني با اين ويروس اختلاف مي خواهد با خيانت و رذالت در پيكر بخشهاي اسلامي تزريق كند اختلافات را تنشديد كند. غدير را پيغمبر (ص) دستور دادند عيد بگيريد. پيغمبر خدا(ص) سه روز در غدير ماندند سه روز از دوازده امام تا قيام قيامت بيعت گرفتند چهار بار نام امام زمان(عج) را بردند دوازده امام را ذكر كردند نه تنها فقط علي(ع) را بعد فرمودند: «هنئوني هنئوني» بياييد به من تبريك بگوييد تبريك عيد غدير را بياييد به من بدهيد در جنگها پيغمبر (ص) پيروز شد نفرمود به من تبريك بگوييد ولي در عيد غدير فرمود به من تبريك بگوييد چون عيد است من و شما بايد اين را با شكوه برگزار كنيم همه چيز من و شما عيد غدير است.
بالاترین عید و وظایف ما
بالاترين عيد ما عيد غدير است عيد آل محمد (ص) است از همه اعياد بالاتر است مسيحيت ببينيد برادران ، خواهران در كريسمس چكار مي كنند ولادت پيغمبرشان را عيد مي گيرند دنيا مسيحيت به حركت مي آيد ما ايرانيان نوروز به ميدان مي آييم خانه تكاني مي كنيم ديدوبازديد مي كنيم باشكوه برگزار مي كنيم غدير مثل مولا خودش مظلوم است امام معصوم مي فرمايد: جد ما با 120 هزار شاهد نتوانست حق خودش را بگيرد مردم با دو شاهر مي روند در دادگاه و حق خودشان را مي گيرند . غدير مال گذشته نيست مال گذشته و حال و آينده من و شماست پيغمبر خدا(ص) فرمود به فرزندانتان برسانيد پدران به فرزندان حاضران با غايبان امامت و ولايت و هندسه نظام ديني را تا قيام قيامت بايد برسانند ما بايد باشكوه برگزار كنيم. انشاءالله به خواست خدا امسال در همين مسجد روز پنجشنبه با شكوه عيد غدير را مي خواهيم برگزار كنيم از ساعت 5/8 با شعر شاعران شهر با مداحي با سخنراني جناب حجت الاسلام والمسلمين آقا سيد ابراهيم حسيني با نماز جماعت بعدش هم سر سفره اميرالمومنين(ع) در حد چهار هزار و پانصد نفر مي خواهيم تدارك نهار ببينيم ما هر چه براي اميرالمومنين(ع) كار بكنيم باز هم كم است هر قدمي كه براي اميرالمومنين(ع) برداريم باز هم كم است غرض چيست غرض اين است كه بگوییم يا علي(ع) شما را دوست مي داريم يا علي (ع) عاشق شما هستيم دوست داريم براي غدير كمك بكنيم اميرالمومنين(ع) مي فرمايد: كسي كه غدير را عيد بگيرد اطعام بدهد خوراك و غذا بدهد من ضامنم بي ايمان از دنيا نمي رود من ضامن هستم به فقر مبتلا نمي شود خوب ما بايد كمك بكنيم نمي خواهيم هم غدير دولتي باشد مثل عاشورا مثل محرم مثل عيد صاحب الزمان(عج) كه همه عاشقانه مي آيند و كمك مي كنند شما دوست داريد اگر نقشي داشته باشيد در بر پايي باشكوه غدير كه پيغمبر (ص) مي خواهد اميرالمومنين(ع) مي خواهد اهل بيت مي خواهند و همه پيغمبران گفتند كه اين روز را بايد جشن گرفت اين روز را بايد عيد گرفت همه پيغمبران انشاءالله مراسم باشكوهي در همين مسجد برگزار مي شود اگر دوست داشتيد عقيقه هايتان رادراين راه خير صرف شود با دفتر امام جمعه هماهنگ بشويد اگر دوست داريد شما هم كمكي بكنيد از تهران يك بنده خدايي زنگ زده است سه تا عقيقه ما داريم از حاجي آباد آمدند گفتند كه ما چهار تا عقيقه داريم كه در اين مراسم ما مي خواهيم هزينه بكنيم ماهم در خدمت همه همشهريان هستيم به هيچ كس هم نمي گوييم شما كمك كن هر كه هر چه دوست دارد براي باشكوه برگزار شدن محفل اميرالمومنين(ع) كمك بكند دنبال هيچ كس هم نمي فرستيم هر كه دوست دارد خودش به ميدان بيايد و براي اميرالمومنين(ع) هزينه بكند ماكه مي گوييم يا علي(ع) تو را دوست مي داريم غديرت راهم دوست مي داريم جشن غديرت را هم دوست مي داريم .
هفته بسیج
نكته بعد شنبه 29 آبان آغاز هفته بسيج است هر چه داريم از بسيج است بسيج هم عاشق ولايت است شجره طيبه است لشكر مخلص خداست مصداق كامل ايثار است. امام مي فرمايند: من تا آخر پشتيبان سپاه و بسيج خواهم بود و تضعيف آنان را حرام مي دانم اين هم يك نكته است و نكته ديگر بيداري اسلامي است و به بركت انقلاب اسلامي جهان بيدار شده است. مسلمانان بيدار شده اند و آخرين كلام را هم بگويم خطبه را كوتاه كنم و آمريكاييها،عربستانيها مي خواستند سر محصول عراق بنشينند تا رئيس جمهوري كه منتخب خودشان باشد انتخاب كنند به لطف الهي در اين نقطه هم تا كنون شكست خوردند.
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.